Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε σήμερα το πρωί ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Καράογλου, θέλοντας να αναδείξει το θέμα της ελλιπούς συντήρησης του συστήματος τηλεματικής στα....
λεωφορεία του ΟΑΣΘ και της απίστευτης ταλαιπωρίας που υφίσταται το επιβατικό κοινό εξαιτίας αυτής.
Σύμφωνα με την ερώτηση οι συμβάσεις για τη συντήρηση των εν λόγω συστημάτων έληξαν τον Ιούλιο του 2017 (για τις λεγόμενες «έξυπνες στάσεις») και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων). Παρόλα αυτά η νέα διοίκηση του Οργανισμού καθυστέρησε ανεξήγητα μέχρι το τέλος του Απριλίου 2018 να προχωρήσει στη διενέργεια δυο νέων διαγωνισμών, προκειμένου να επιλεγεί η εταιρεία που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των συστημάτων τηλεματικής.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στον Τύπο ανάδοχος στους δυο διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε εταιρεία security η οποία, λόγω αβλεψίας της νέας διοίκησης του Οργανισμού, δεν έχει εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ, μιας και δεν διαθέτει το ανάλογο λογισμικό σύστημα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συστήματα τηλεματικής στη Θεσσαλονίκη να μην συντηρούνται σωστά και κάθε ημέρα που περνά να μειώνεται η ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Μέσω της ερώτησης ο κ. Καράογλου θέτει τα εξής ερωτήματα:
-Γιατί η νέα διοίκηση του Οργανισμού καθυστέρησε τόσους μήνες να προχωρήσει στη διενέργεια διαγωνισμών για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων, αλλά και τις «έξυπνες στάσεις»;
-Γιατί δεν τέθηκαν εξ αρχής στους διαγωνισμούς συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα διασφαλίζουν ότι οι ανάδοχες εταιρείες μπορούν να υλοποιήσουν το έργο που αναλαμβάνουν;
-Πως προτίθεται η νέα διοίκηση του Οργανισμού να διευθετήσει το θέμα;
-Σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο εξοπλισμός της τηλεματικής εντός των λεωφορείων, πόσα από τα εγκατεστημένα συστήματα λειτουργούν και με ποιόν τρόπο θα αποκατασταθούν όσα είναι εκτός λειτουργίας;
-Εξετάζεται το ενδεχόμενο να προκηρυχθούν νέοι διαγωνισμοί και να θεωρηθεί άκυρος ο προηγούμενος, δεδομένου ότι η ανάδοχος εταιρεία αδυνατεί στην πράξη να υλοποιήσει το έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί;
Με αφορμή την κατάθεση της παραπάνω ερώτησης ο κ. Καράογλου σχολίασε τα εξής: «Η αλήθεια πρώτα αποκαλύπτεται και μετά λάμπει! Σε ανακοίνωσή μου στις 21 Μαΐου 2018 επισήμαινα ότι ο ρόλος της “αθώας περιστεράς” δεν ταιριάζει στη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Απευθυνόμενος μάλιστα προς τον πρόεδρο του Οργανισμού κ. Παππά και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Παναγιωτίδη ρωτούσα, μεταξύ άλλων, εάν η εταιρεία που έχει αναλάβει την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να υποστηρίξει το έργο. Τότε η διοίκηση του Οργανισμού μου απάντησε με την… σιωπή της.
Σήμερα επιβάλλεται να δώσει δημόσια απαντήσεις αφενός για το γεγονός ότι καθυστέρησε σημαντικά να προκηρύξει τους διαγωνισμούς και αφετέρου επειδή το σύστημα βρίσκεται ένα βήμα πριν την κατάρρευση εξαιτίας τραγικών της χειρισμών και ελλιπούς συντήρησης.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν μόνο τα λίγα λεωφορεία που βγαίνουν στους δρόμους για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό, αλλά καταρρέει σταδιακά και η ενημέρωσή τους για τα έτσι και αλλιώς λιγοστά δρομολόγια, με αποτέλεσμα να υφίστανται ακόμα μεγαλύτερη ταλαιπωρία».
λεωφορεία του ΟΑΣΘ και της απίστευτης ταλαιπωρίας που υφίσταται το επιβατικό κοινό εξαιτίας αυτής.
Σύμφωνα με την ερώτηση οι συμβάσεις για τη συντήρηση των εν λόγω συστημάτων έληξαν τον Ιούλιο του 2017 (για τις λεγόμενες «έξυπνες στάσεις») και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων). Παρόλα αυτά η νέα διοίκηση του Οργανισμού καθυστέρησε ανεξήγητα μέχρι το τέλος του Απριλίου 2018 να προχωρήσει στη διενέργεια δυο νέων διαγωνισμών, προκειμένου να επιλεγεί η εταιρεία που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των συστημάτων τηλεματικής.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στον Τύπο ανάδοχος στους δυο διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε εταιρεία security η οποία, λόγω αβλεψίας της νέας διοίκησης του Οργανισμού, δεν έχει εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ, μιας και δεν διαθέτει το ανάλογο λογισμικό σύστημα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συστήματα τηλεματικής στη Θεσσαλονίκη να μην συντηρούνται σωστά και κάθε ημέρα που περνά να μειώνεται η ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
Μέσω της ερώτησης ο κ. Καράογλου θέτει τα εξής ερωτήματα:
-Γιατί η νέα διοίκηση του Οργανισμού καθυστέρησε τόσους μήνες να προχωρήσει στη διενέργεια διαγωνισμών για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων, αλλά και τις «έξυπνες στάσεις»;
-Γιατί δεν τέθηκαν εξ αρχής στους διαγωνισμούς συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα διασφαλίζουν ότι οι ανάδοχες εταιρείες μπορούν να υλοποιήσουν το έργο που αναλαμβάνουν;
-Πως προτίθεται η νέα διοίκηση του Οργανισμού να διευθετήσει το θέμα;
-Σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο εξοπλισμός της τηλεματικής εντός των λεωφορείων, πόσα από τα εγκατεστημένα συστήματα λειτουργούν και με ποιόν τρόπο θα αποκατασταθούν όσα είναι εκτός λειτουργίας;
-Εξετάζεται το ενδεχόμενο να προκηρυχθούν νέοι διαγωνισμοί και να θεωρηθεί άκυρος ο προηγούμενος, δεδομένου ότι η ανάδοχος εταιρεία αδυνατεί στην πράξη να υλοποιήσει το έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί;
Με αφορμή την κατάθεση της παραπάνω ερώτησης ο κ. Καράογλου σχολίασε τα εξής: «Η αλήθεια πρώτα αποκαλύπτεται και μετά λάμπει! Σε ανακοίνωσή μου στις 21 Μαΐου 2018 επισήμαινα ότι ο ρόλος της “αθώας περιστεράς” δεν ταιριάζει στη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Απευθυνόμενος μάλιστα προς τον πρόεδρο του Οργανισμού κ. Παππά και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Παναγιωτίδη ρωτούσα, μεταξύ άλλων, εάν η εταιρεία που έχει αναλάβει την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να υποστηρίξει το έργο. Τότε η διοίκηση του Οργανισμού μου απάντησε με την… σιωπή της.
Σήμερα επιβάλλεται να δώσει δημόσια απαντήσεις αφενός για το γεγονός ότι καθυστέρησε σημαντικά να προκηρύξει τους διαγωνισμούς και αφετέρου επειδή το σύστημα βρίσκεται ένα βήμα πριν την κατάρρευση εξαιτίας τραγικών της χειρισμών και ελλιπούς συντήρησης.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν μόνο τα λίγα λεωφορεία που βγαίνουν στους δρόμους για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό, αλλά καταρρέει σταδιακά και η ενημέρωσή τους για τα έτσι και αλλιώς λιγοστά δρομολόγια, με αποτέλεσμα να υφίστανται ακόμα μεγαλύτερη ταλαιπωρία».