Ουσιαστικά τέλειο βρήκε τον ΟΑΣΘ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σε δηλώσεις που έκανε στο .....
περιθώριο της τελετής εγκαινίων του πρώτου εμπορευματικού δρομολογίου της Rail Cargo Logistics Goldair, από τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός, ακόμα υποσχέθηκε ότι σε έναν χρόνο ο ΟΑΣΘ θα έχει νέα λεωφορεία, αναγνωρίζοντας εμμέσως το πρόβλημα των παλιών και χαλασμένων λεωφορείων, μια δήλωση που όμως έρχεται σε αντίθεση με την ικανοποίηση που εξέφρασε από τη λειτουργία του οργανισμού μετά την κρατικοποίηση του.
“Σε ένα χρόνο από σήμερα η πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει εκατό 100 με 150 νέα λεωφορεία που χρειάζεται, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών” είπε ο κ. Σπίρτζης και επισήμανε ότι τα νέα λεωφορεία αυτά “θα τα βρούμε με διαγωνισμό, με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις δημόσιες συμβάσεις”.
Ο υπουργός, δήλωσε ευχαριστημένος σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, στο πεδίο της καθημερινότητας, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Υπάρχουν τομείς στην καθημερινότητα του ΟΑΣΘ που είμαστε ικανοποιημένοι και αυτό έχει να κάνει με το κόστος του οργανισμού, με το τι πληρώνει ο πολίτης, την κοινωνική πολιτική, με τα εισιτήρια και με τα ρέστα που επιτέλους δεν τα βάζει κάποιος στην τσέπη του”.
“Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τους ρυθμούς επισκευής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, που αυτό και δρα απαγορευτικά στο να βγουν περισσότερα αστικά στους δρόμους της πόλης και να καλυφθούν οι ανάγκες”, είπε και πρόσθεσε: “η γνώμη μου είναι, και αυτό θα γίνει άμεσα, ότι πρέπει ο ΟΑΣΘ να εφοδιαστεί με έναν επαρκή αριθμό νέων λεωφορείων. Η πόλη χρειάζεται 100-150 νέα λεωφορεία”.
Ακόμα τόνισε, ότι υπήρξαν δυσκολίες στη μετάβαση του οργανισμού από τον ιδιωτικό στον δημόσιο τομέα και δεσμεύτηκε λέγοντας ότι υπάρχουν πολιτικές επιλογές συγκεκριμένες που θα υλοποιηθούν πολύ σύντομα. “Δεν γίνεται να είναι η ΕΛΒΟ σε εκκαθάριση και να κλείνει και να αναζητήσουμε πάλι για ακόμη μια φορά το σύνολο των λεωφορείων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα και όλη η Ελλάδα από τις αγορές του εξωτερικού χωρίς να έχουμε στη χώρα μας μια στοιχειώδη παραγωγική δομή, για τη συμπαραγωγή λεωφορείων τόσο ηλεκτρικών, όσο και νέας τεχνολογίας”, τόνισε.
Η εκκαθάριση της ΕΛΒΟ θα ολοκληρωθεί
“Προφανώς, από τη στιγμή που ξεκίνησε η εκκαθάριση στην ΕΛΒΟ, θα ολοκληρωθεί κιόλας”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας “δεν θα σταματήσει όμως η δραστηριότητα της”. Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποίησε, ότι “με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης της ΕΛΒΟ, πρόκειται να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία, μέσω ΣΔΙΤ, ή μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, με συμμέτοχο και το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και προκειμένου να μπορούμε να κατασκευάσουμε μέρος των λεωφορείων που χρειάζονται”. Η νέα εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα διασφαλίζει “την παραγωγική δομή στη χώρα και τους εργαζομένους”.
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν η νέα εταιρεία θα έχει και αμυντικό αντικείμενο, ο υπουργός τόνισε ότι “στόχος της νέας εταιρείας αυτής, είναι να αξιοποιεί τον υπάρχοντα εξοπλισμό, τις παραγωγικές δυνατότητες που έχει η ΕΛΒΟ και να τις αναβαθμίσει ακόμη παραπάνω”.
Εξάλλου, ερωτηθείς για το αν πρέπει να εκκαθαριστεί η ΕΛΒΟ “κομμάτι κομμάτι” για να πάρει η νέα εταιρεία όλη την υποδομή, ο κ. Σπίρτζης είπε: “Όχι δεν νομίζω. Το τεχνοοικονομικό μοντέλο που εξετάζουμε είναι να αξιοποιηθούν όλες οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ και όλοι οι εργαζόμενοι” και σημείωσε: “νεότερα θα έχουμε όταν ολοκληρωθούν οι τεχνοοικονομικές μελέτες και οι μελέτες βιωσιμότητας”.
http://reportplus.gr/
περιθώριο της τελετής εγκαινίων του πρώτου εμπορευματικού δρομολογίου της Rail Cargo Logistics Goldair, από τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός, ακόμα υποσχέθηκε ότι σε έναν χρόνο ο ΟΑΣΘ θα έχει νέα λεωφορεία, αναγνωρίζοντας εμμέσως το πρόβλημα των παλιών και χαλασμένων λεωφορείων, μια δήλωση που όμως έρχεται σε αντίθεση με την ικανοποίηση που εξέφρασε από τη λειτουργία του οργανισμού μετά την κρατικοποίηση του.
“Σε ένα χρόνο από σήμερα η πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει εκατό 100 με 150 νέα λεωφορεία που χρειάζεται, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών” είπε ο κ. Σπίρτζης και επισήμανε ότι τα νέα λεωφορεία αυτά “θα τα βρούμε με διαγωνισμό, με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις δημόσιες συμβάσεις”.
Ο υπουργός, δήλωσε ευχαριστημένος σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, στο πεδίο της καθημερινότητας, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Υπάρχουν τομείς στην καθημερινότητα του ΟΑΣΘ που είμαστε ικανοποιημένοι και αυτό έχει να κάνει με το κόστος του οργανισμού, με το τι πληρώνει ο πολίτης, την κοινωνική πολιτική, με τα εισιτήρια και με τα ρέστα που επιτέλους δεν τα βάζει κάποιος στην τσέπη του”.
“Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τους ρυθμούς επισκευής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, που αυτό και δρα απαγορευτικά στο να βγουν περισσότερα αστικά στους δρόμους της πόλης και να καλυφθούν οι ανάγκες”, είπε και πρόσθεσε: “η γνώμη μου είναι, και αυτό θα γίνει άμεσα, ότι πρέπει ο ΟΑΣΘ να εφοδιαστεί με έναν επαρκή αριθμό νέων λεωφορείων. Η πόλη χρειάζεται 100-150 νέα λεωφορεία”.
Ακόμα τόνισε, ότι υπήρξαν δυσκολίες στη μετάβαση του οργανισμού από τον ιδιωτικό στον δημόσιο τομέα και δεσμεύτηκε λέγοντας ότι υπάρχουν πολιτικές επιλογές συγκεκριμένες που θα υλοποιηθούν πολύ σύντομα. “Δεν γίνεται να είναι η ΕΛΒΟ σε εκκαθάριση και να κλείνει και να αναζητήσουμε πάλι για ακόμη μια φορά το σύνολο των λεωφορείων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα και όλη η Ελλάδα από τις αγορές του εξωτερικού χωρίς να έχουμε στη χώρα μας μια στοιχειώδη παραγωγική δομή, για τη συμπαραγωγή λεωφορείων τόσο ηλεκτρικών, όσο και νέας τεχνολογίας”, τόνισε.
Η εκκαθάριση της ΕΛΒΟ θα ολοκληρωθεί
“Προφανώς, από τη στιγμή που ξεκίνησε η εκκαθάριση στην ΕΛΒΟ, θα ολοκληρωθεί κιόλας”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας “δεν θα σταματήσει όμως η δραστηριότητα της”. Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποίησε, ότι “με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης της ΕΛΒΟ, πρόκειται να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία, μέσω ΣΔΙΤ, ή μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, με συμμέτοχο και το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και προκειμένου να μπορούμε να κατασκευάσουμε μέρος των λεωφορείων που χρειάζονται”. Η νέα εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα διασφαλίζει “την παραγωγική δομή στη χώρα και τους εργαζομένους”.
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν η νέα εταιρεία θα έχει και αμυντικό αντικείμενο, ο υπουργός τόνισε ότι “στόχος της νέας εταιρείας αυτής, είναι να αξιοποιεί τον υπάρχοντα εξοπλισμό, τις παραγωγικές δυνατότητες που έχει η ΕΛΒΟ και να τις αναβαθμίσει ακόμη παραπάνω”.
Εξάλλου, ερωτηθείς για το αν πρέπει να εκκαθαριστεί η ΕΛΒΟ “κομμάτι κομμάτι” για να πάρει η νέα εταιρεία όλη την υποδομή, ο κ. Σπίρτζης είπε: “Όχι δεν νομίζω. Το τεχνοοικονομικό μοντέλο που εξετάζουμε είναι να αξιοποιηθούν όλες οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ και όλοι οι εργαζόμενοι” και σημείωσε: “νεότερα θα έχουμε όταν ολοκληρωθούν οι τεχνοοικονομικές μελέτες και οι μελέτες βιωσιμότητας”.
http://reportplus.gr/