Σταθμός Βενιζέλου: Θα κατασκευασθεί ή όχι;
Πόσο θα ταλαιπωρεί ακόμη την πόλη η «τρύπα Μπουτάρη»;
Το φως στο τούνελ του Μετρό Θεσσαλονίκης θα....
αργήσει πολύ ακόμη να φανεί…
Η στείρα εμμονή, οι ιδεοληψίες και οι συμφεροντολογικοί χειρισμοί των αρχαιολόγων του ΣΥΡΙΖΑ, της διοίκησης της Αττικό Μετρό και του δημάρχου Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν να μετατρέψουν το «πείραμα» του σταθμού Βενιζέλου σε μπούμερανγκ για όλο το έργο και την «τρύπα Μπουτάρη» σε μόνιμο πρόβλημα.
Μήπως μπορεί υπεύθυνα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος, που κατηγορεί όσους δεν συμφωνούν μαζί του ως φορείς διασποράς fake news, να μας εξηγήσει πόσα χρόνια επιπλέον και πόσες δεκάδες εκατ. ευρώ ακόμη θα απαιτήσει η κατασκευή της Βενιζέλου με την λύση που τελικά επέλεξε το ΚΑΣ, αν θα υλοποιηθεί, έπειτα από τις προσφυγές του Δήμου Θεσσαλονίκης και το «σιγοντάρισμα» των αρχαιολόγων του ΣΥΡΙΖΑ;
Μήπως ξέρει ο κ. Μπουτάρης πόσα χρόνια θα παραμείνει κλειστή η Βενιζέλου στο ύψος της Εγνατίας, λόγω των πρόσθετων εργασιών, που θα απαιτηθούν για να γίνει πράξη , αν θα γίνει, η δική του εκδοχή της φράσης "και μετρό και αρχαία" και γιατί παράλληλα κρύβει την πιθανότητα να έχουμε εκεί "μόνο αρχαία";
Αληθεύει ότι συζητείται πλέον το ενδεχόμενο να μην υλοποιηθεί ο σταθμός της Βενιζέλου, αλλά να γίνει εκεί μόνο ένα αρχαιολογικό μουσείο και τίποτε άλλο;
Αληθεύει ότι για τις ανάγκες των μελλοντικών κατασκευαστικών εργασιών στην Βενιζέλου έχουν ήδη αποσπασθεί με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης 20 μέτρα αρχαιολογικών ευρημάτων (από την Βασιλική Οδό ή αλλιώς decumanus maximus που βρέθηκε εκεί) από τα συνολικά 70 μέτρα της αρχαιολογικής ανασκαφής;
Αληθεύει ότι αυτά τα 20 μέτρα των αρχαίων που αποσπάστηκαν βρίσκονται, ακέραια, σε αποθήκες της Αττικό Μετρό στο Καλοχώρι;
Ποιοι δεν θέλουν να πουν στους πολίτες της Θεσσαλονίκης πόσο εύκολη και χαμηλού κόστους είναι η διαδικασία της απόσπασης και ολικής επανατοποθέτησης των αρχαίων, όπως εκτεταμένα έχει συμβεί σε ανάλογες περιπτώσεις στο Μετρό της Αθήνας;
Δυστυχώς, η διοίκηση της Αττικό Μετρό, για όσο καιρό ακόμη ο κ. Μυλόπουλος παραμένει πρόεδρος, εξακολουθεί σκόπιμα να μην ανακοινώνει τι θα κοστίσει η Βενιζέλου σε χρόνο και χρήμα.
Ο κ. Μυλόπουλος έχει δρομολογήσει να πετάξει την «καυτή πατάτα» της Βενιζέλου στην επόμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό, καθώς γνωρίζει ότι επέρχεται η εκλογική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα δεδομένα του έργου δείχνουν ότι η γραμμή από το Συντριβάνι έως την Νέα Ελβετία θα έχει ολοκληρωθεί εάν όλα πάνε καλά το έτος 2021, ενώ η Βενιζέλου, εάν βρεθεί αξιόπιστη και εφαρμόσιμη τεχνική λύση (που είναι ακόμη ζητούμενο) προς το 2025.
Όσο για το επιπλέον κόστος της Βενιζέλου, εάν βρεθεί λύση, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι , εάν απαιτηθούν επιπλέον μόνο 100 εκατ. ευρώ.
Οι χρηματικοί πόροι βέβαια στην Ελλάδα των μνημονίων δεν φαίνεται να απασχολούν κανέναν γιατί διαφορετικά κάποιοι θα ενοχλούντο που το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών για το Μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε αισίως τα 127 εκατ. ευρώ, δηλαδή έχει στοιχίσει ήδη όσο όλο το Μουσείο της Ακρόπολης.
Πότε επιτέλους ο κ. Μυλόπουλος και ο κ. Μπουτάρης θα πουν την αλήθεια στους πολίτες της Θεσσαλονίκης;
Βέβαια, ο κ. Μπουτάρης προτιμά να παραπλανά τους πολίτες και φιλοξενεί στο δημαρχείο συνέδρια και Ευρωπαίους αξιωματούχους για τη ριζική ανάπλαση της οδού Εγνατίας και ο κ. Μυλόπουλος ετοιμάζει κυβερνητική φιέστα για την ολική διάνοιξη των σηράγγων.
Με τις κωλυσιεργίες τους κατάφεραν ακόμη και η επέκταση προς Καλαμαριά να αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλα προβλήματα.
Η αρχική σύμβαση της Καλαμαριάς δεν περιελάμβανε την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση. Τρία χρόνια μετά δεν υπάρχουν ακόμη σχετικές μελέτες. Χωρίς το έργο αυτό, επειδή, οι καλωδιώσεις υπογειοποιούνται δεν μπορεί να τοποθετηθούν οι ράγες στις σήραγγες της επέκτασης της Καλαμαριάς. Πώς θα το υλοποιήσουν αυτό το έργο χωρίς μελέτες; Μήπως σκοπεύουν να κάνουν ανάθεση με προϋπολογισμό δεκάδων εκατομμυρίων ή να προχωρήσουν χωρίς μελέτες σε προμήθειες υλικών;
"Χωρίς αιδώ", μάλιστα, ο κ. Μυλόπουλος ετοιμάζεται να οργανώσει φιέστες (συναυλία και έκθεση φωτογραφίας) τις επόμενες ημέρες σε σταθμό του Μετρό και στο αμαξοστάσιο για να εορτάσει την ολοκλήρωση της διάνοιξης της επέκτασης της Καλαμαριάς (ένα έργο το οποίο δημοπράτησε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου).
Τέλος τα fake news για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η συσκότιση της αλήθειας προέρχονται από όσους διαχειρίζονται σήμερα το έργο και φοβούνται μήπως αποκαλυφθούν τα προβλήματα και θιγεί το πολιτικό τους μέλλον.
Είτε σκοπεύουν να εκλεγούν για πρώτη φορά, είτε θέλουν να επανεκλεγούν στην αυτοδιοίκηση.
Το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να αποτελέσει “αιχμή” της αντιπολιτευτικής τακτικής της ΝΔ στην πόλη τόσο σε επίπεδο πολιτικό, όσο και σε αυτοδιοικητικό.
Καλώ όλα τα στελέχη της ΝΔ να συστρατευτούν στην προσπάθεια αυτή.
Με εκτίμηση,
Γραφείο Στράτου Σιμόπουλου
πρώην Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων
Ηλεκτρολόγου Μηχανικού
Πόσο θα ταλαιπωρεί ακόμη την πόλη η «τρύπα Μπουτάρη»;
Το φως στο τούνελ του Μετρό Θεσσαλονίκης θα....
αργήσει πολύ ακόμη να φανεί…
Η στείρα εμμονή, οι ιδεοληψίες και οι συμφεροντολογικοί χειρισμοί των αρχαιολόγων του ΣΥΡΙΖΑ, της διοίκησης της Αττικό Μετρό και του δημάρχου Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν να μετατρέψουν το «πείραμα» του σταθμού Βενιζέλου σε μπούμερανγκ για όλο το έργο και την «τρύπα Μπουτάρη» σε μόνιμο πρόβλημα.
Μήπως μπορεί υπεύθυνα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος, που κατηγορεί όσους δεν συμφωνούν μαζί του ως φορείς διασποράς fake news, να μας εξηγήσει πόσα χρόνια επιπλέον και πόσες δεκάδες εκατ. ευρώ ακόμη θα απαιτήσει η κατασκευή της Βενιζέλου με την λύση που τελικά επέλεξε το ΚΑΣ, αν θα υλοποιηθεί, έπειτα από τις προσφυγές του Δήμου Θεσσαλονίκης και το «σιγοντάρισμα» των αρχαιολόγων του ΣΥΡΙΖΑ;
Μήπως ξέρει ο κ. Μπουτάρης πόσα χρόνια θα παραμείνει κλειστή η Βενιζέλου στο ύψος της Εγνατίας, λόγω των πρόσθετων εργασιών, που θα απαιτηθούν για να γίνει πράξη , αν θα γίνει, η δική του εκδοχή της φράσης "και μετρό και αρχαία" και γιατί παράλληλα κρύβει την πιθανότητα να έχουμε εκεί "μόνο αρχαία";
Αληθεύει ότι συζητείται πλέον το ενδεχόμενο να μην υλοποιηθεί ο σταθμός της Βενιζέλου, αλλά να γίνει εκεί μόνο ένα αρχαιολογικό μουσείο και τίποτε άλλο;
Αληθεύει ότι για τις ανάγκες των μελλοντικών κατασκευαστικών εργασιών στην Βενιζέλου έχουν ήδη αποσπασθεί με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης 20 μέτρα αρχαιολογικών ευρημάτων (από την Βασιλική Οδό ή αλλιώς decumanus maximus που βρέθηκε εκεί) από τα συνολικά 70 μέτρα της αρχαιολογικής ανασκαφής;
Αληθεύει ότι αυτά τα 20 μέτρα των αρχαίων που αποσπάστηκαν βρίσκονται, ακέραια, σε αποθήκες της Αττικό Μετρό στο Καλοχώρι;
Ποιοι δεν θέλουν να πουν στους πολίτες της Θεσσαλονίκης πόσο εύκολη και χαμηλού κόστους είναι η διαδικασία της απόσπασης και ολικής επανατοποθέτησης των αρχαίων, όπως εκτεταμένα έχει συμβεί σε ανάλογες περιπτώσεις στο Μετρό της Αθήνας;
Δυστυχώς, η διοίκηση της Αττικό Μετρό, για όσο καιρό ακόμη ο κ. Μυλόπουλος παραμένει πρόεδρος, εξακολουθεί σκόπιμα να μην ανακοινώνει τι θα κοστίσει η Βενιζέλου σε χρόνο και χρήμα.
Ο κ. Μυλόπουλος έχει δρομολογήσει να πετάξει την «καυτή πατάτα» της Βενιζέλου στην επόμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό, καθώς γνωρίζει ότι επέρχεται η εκλογική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα δεδομένα του έργου δείχνουν ότι η γραμμή από το Συντριβάνι έως την Νέα Ελβετία θα έχει ολοκληρωθεί εάν όλα πάνε καλά το έτος 2021, ενώ η Βενιζέλου, εάν βρεθεί αξιόπιστη και εφαρμόσιμη τεχνική λύση (που είναι ακόμη ζητούμενο) προς το 2025.
Όσο για το επιπλέον κόστος της Βενιζέλου, εάν βρεθεί λύση, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι , εάν απαιτηθούν επιπλέον μόνο 100 εκατ. ευρώ.
Οι χρηματικοί πόροι βέβαια στην Ελλάδα των μνημονίων δεν φαίνεται να απασχολούν κανέναν γιατί διαφορετικά κάποιοι θα ενοχλούντο που το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών για το Μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε αισίως τα 127 εκατ. ευρώ, δηλαδή έχει στοιχίσει ήδη όσο όλο το Μουσείο της Ακρόπολης.
Πότε επιτέλους ο κ. Μυλόπουλος και ο κ. Μπουτάρης θα πουν την αλήθεια στους πολίτες της Θεσσαλονίκης;
Βέβαια, ο κ. Μπουτάρης προτιμά να παραπλανά τους πολίτες και φιλοξενεί στο δημαρχείο συνέδρια και Ευρωπαίους αξιωματούχους για τη ριζική ανάπλαση της οδού Εγνατίας και ο κ. Μυλόπουλος ετοιμάζει κυβερνητική φιέστα για την ολική διάνοιξη των σηράγγων.
Με τις κωλυσιεργίες τους κατάφεραν ακόμη και η επέκταση προς Καλαμαριά να αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλα προβλήματα.
Η αρχική σύμβαση της Καλαμαριάς δεν περιελάμβανε την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση. Τρία χρόνια μετά δεν υπάρχουν ακόμη σχετικές μελέτες. Χωρίς το έργο αυτό, επειδή, οι καλωδιώσεις υπογειοποιούνται δεν μπορεί να τοποθετηθούν οι ράγες στις σήραγγες της επέκτασης της Καλαμαριάς. Πώς θα το υλοποιήσουν αυτό το έργο χωρίς μελέτες; Μήπως σκοπεύουν να κάνουν ανάθεση με προϋπολογισμό δεκάδων εκατομμυρίων ή να προχωρήσουν χωρίς μελέτες σε προμήθειες υλικών;
"Χωρίς αιδώ", μάλιστα, ο κ. Μυλόπουλος ετοιμάζεται να οργανώσει φιέστες (συναυλία και έκθεση φωτογραφίας) τις επόμενες ημέρες σε σταθμό του Μετρό και στο αμαξοστάσιο για να εορτάσει την ολοκλήρωση της διάνοιξης της επέκτασης της Καλαμαριάς (ένα έργο το οποίο δημοπράτησε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου).
Τέλος τα fake news για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η συσκότιση της αλήθειας προέρχονται από όσους διαχειρίζονται σήμερα το έργο και φοβούνται μήπως αποκαλυφθούν τα προβλήματα και θιγεί το πολιτικό τους μέλλον.
Είτε σκοπεύουν να εκλεγούν για πρώτη φορά, είτε θέλουν να επανεκλεγούν στην αυτοδιοίκηση.
Το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να αποτελέσει “αιχμή” της αντιπολιτευτικής τακτικής της ΝΔ στην πόλη τόσο σε επίπεδο πολιτικό, όσο και σε αυτοδιοικητικό.
Καλώ όλα τα στελέχη της ΝΔ να συστρατευτούν στην προσπάθεια αυτή.
Με εκτίμηση,
Γραφείο Στράτου Σιμόπουλου
πρώην Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων
Ηλεκτρολόγου Μηχανικού