Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Προχωρούν και ολοκληρώνονται τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Προχωρούν και ολοκληρώνονται τα έργα του Μετρό - Νέα εποχή ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη»
Αθρόα προσέλευση καταγράφηκε στο .....
τριήμερο πολιτιστικών εκδηλώσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης που διοργάνωσε η Αττικό Μετρό ΑΕ από τις 15 έως τις 17 Ιουνίου 2018, με στόχο την ενημέρωση των Θεσσαλονικέων για τη μεγάλη πρόοδο και την εξοικείωσή τους με το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο υποδομής που υλοποιήθηκε ποτέ στην πόλη.
Στη διάρκεια του τριημέρου διοργανώθηκαν ξεναγήσεις και επισκέψεις στους σταθμούς «Παπάφη», «25ης Μαρτίου» και «Αμαξοστάσιο», όπου οι πολίτες της Θεσσαλονίκης διαπίστωσαν τόσο την αλματώδη πρόοδο του έργου από το 2016 που επανεκκίνησε μέχρι σήμερα, όσο και τον αρχαιολογικό πλούτο ο οποίος αναδείχθηκε στη διάρκεια της κατασκευής του έργου μέσω των ανασκαφών.

Παράλληλα, μεγάλη υπήρξε η συμμετοχή και στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του τριημέρου, όπως οι εκθέσεις φωτογραφίας, η παράσταση «Μαύρη Κωμωδία» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, αλλά και η συναυλία στο «Αμαξοστάσιο» με τη συμμετοχή των «ThesSAXlonikisaxophonequartet».
Το παρόν στις εκδηλώσεις έδωσαν: ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης,Τζένη Βελένη, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Στέλιος Παππάς, ο Συντονιστής της Ν.Ε. Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Δουϊτσης, ο Πρόεδρος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Άρης Στυλιανού, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, Κώστας Αμπατζάς, ο Πρόεδρος της Εγνατία Οδού Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης, ο Φώτης Μπίμπασης, Μέλος της Διοίκησης του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, καθώς και στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της αναδόχου κοινοπραξίας.

Μετά το πέρας των εκδηλώσεων, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητής, Γιάννης Α. Μυλόπουλος, δήλωσε: «Το τριήμερο αυτό αποτελεί τη φυσική συνέχεια μιας εξωστρεφούς πολιτικής της Αττικό Μετρό ΑΕ με γνώμονα την κοινωνική λογοδοσία και το δημοκρατικό έλεγχο από πλευράς των πολιτών. Γιατί τα μεγάλα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό. Αυτός τα πληρώνει, εκείνος είναι ο φυσικός τους ιδιοκτήτης».







Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου:

«Η σημερινή πρωτοβουλία «Μετρό Θεσσαλονίκης: Σταθμοί Πολιτισμού» κινείται σε τρείς κατευθύνσεις. Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει στο να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης την πραγματική πρόοδο του έργου, του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην πόλη.

Την κατασκευαστική πρόοδο, την πιστή τήρηση και εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος, με στόχο την παράδοση της βασικής γραμμής το 2020 και την επέκταση προς Καλαμαριά το 2021.

Οι Θεσσαλονικείς μπορούν να γίνουν κοινωνοί της προόδου επισκεπτόμενοι το έργο, μετά και τη ριζική και αποτελεσματική αντιμετώπιση όλων των παθογενειών του έργου, που επιλύθηκαν από την παρούσα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Να, λοιπόν, ποια είναι η πρόοδος του έργου. Ως προς την κατασκευή της βασικής γραμμής, οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί:
 Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ 100%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης συνολικού οικονομικού αντικειμένου 59%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων Πολιτικού Μηχανικού 86%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης Αρχιτεκτονικών 58%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΗΜ 9%

Αναφορικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, η πρόοδος του έργου έχει ως εξής:
Τα κύρια στοιχεία του κατασκευασμένου έργου συνοψίζονται στα εξής:
 Ποσοστό ολοκλήρωσης των σηράγγων ΤΒΜ 92%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης οικονομικού αντικειμένου ΚΑΤ 60%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων Πολιτικού Μηχανικού 82%
 Ποσοστό ολοκλήρωσης έργων ΗΜ 3,5%

Όλο αυτό το διάστημα και ενώ οι εργασίες εξελίσσονται γρήγορα, η Αττικό Μετρό ΑΕ εργαζόταν συστηματικά για την ανακούφιση των πολιτών της Θεσσαλονίκης, με την αποσυμφόρηση των εργοταξιακών καταλήψεων.

Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω λοιπόν ότι προχωρούμε σε:
•Αποκατάσταση Μοναστηρίου από την Μιχαήλ Καλού έως την περιοχή της πλατείας Δημοκρατίας, στο ξενοδοχείο HollidayInn:
Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2018 προγραμματίζεται η αποκατάσταση της κυκλοφορίας προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (προς δυτικά) με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας.
Στην ίδια περιοχή αποκαθίσταται και η αριστερή στροφή από την οδό Μοναστηρίου προς την οδό Λαγκαδά.
•Αποκατάσταση της οδού Εγνατίας στο Σιντριβάνι:
Μέχρι τέλος Ιουνίου 2018 αποκαθίστανται οι τρεις λωρίδες προς τα ανατολικά
Εντός του Ιουλίου 2018 αποκαθίστανται δυο λωρίδες προς τα δυτικά και θα αποκατασταθεί και η κεντρική νησίδα.




•Αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην οδό Σόλωνος μεταξύ της οδού 25ης Μαρτίου και του πάρκου Μηνά Πατρικίου.
Είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται αυτή η σύνδεση, στα τέλη του 2018, μετά και την απομάκρυνση των ΤΒΜ (μετροπόντικα).

Το έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης οδεύει προς το τέλος, όσο και αν κάποιοι δεν αντέχουν να το παραδεχθούν. Συγκεκριμένα:
•Οι σιδηροτροχιές θα έχουν τοποθετηθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2019.
•Το πρώτο τρένο θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο του 2019 .
•Το Αμαξοστάσιο θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019.
•Η δοκιμαστική λειτουργία του έργου θα ξεκινήσει στο τέλος του 2019.

Με βάση τα παραπάνω, η δεύτερη κατεύθυνση είναι αυτή της πορείας του έργου στο μέλλον. Μετά και την αυτοψία των επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη – και σε πείσμα πολλών- ο δρόμος για τη χρηματοδότηση του έργου των επεκτάσεων από κοινοτικούς πόρους είναι ανοιχτός.

Είναι γνωστό ότι τα μέλη της Επιτροπής συνεχάρησαν δημόσια τόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ για την ταχεία κατασκευαστική πορεία και για την αποτελεσματική και στο πνεύμα της βιώσιμης ανάπτυξης ανάδειξη σημαντικών αρχαιοτήτων, που βρέθηκαν στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Αγίας Σοφίας» και παράλληλα δεσμεύθηκαν για πρώτη φορά για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, αλλά και προς το αεροδρόμιο, στην ανατολική πλευρά της πόλης.

Για το σκοπό αυτό, για πρώτη φορά από την έναρξη του έργου πραγματοποιήθηκε δημόσια διαβούλευση, η οποία εκκίνησε τον Μάιο του 2017 για την επέκταση προς αεροδρόμιο και κορυφώθηκε τον Απρίλιο και Μάιο του 2018 αναφορικά με την επέκταση στις δυτικές συνοικίες. Τα αιτήματα των τοπικών αρχών και φορέων έχουν ήδη ενσωματωθεί στο σχεδιασμό, ενώ οι μελλοντικές ανάγκες θα ληφθούν υπόψη στην μελέτη για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Μετρό Θεσσαλονίκης, την οποία θα εκπονήσουν ο ΟΣΕΘ και η Αττικό Μετρό ΑΕ, σχεδιάζοντας το συγκοινωνιακό χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών του 21ου αιώνα.

Τέλος, η τρίτη κατεύθυνση αυτού του πολιτιστικού τριημέρου είναι η συμβολή του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης ως δείκτη αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Μέσα από μια νέα, καινοτόμα πολιτική το έργο εκλαμβάνεται όλο και περισσότερο ως φορέας βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης για την πόλη, καθώς λειτουργεί ως μοχλός:
•οικονομικής ανάπτυξης
•βελτίωσης του επιπέδου ευημερίας
•προστασίας του περιβάλλοντος
•αλλά και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς,
καθώς η Θεσσαλονίκη με την κατασκευή σταθμών μετρό, που θα είναι ταυτόχρονα και ανοιχτοί αρχαιολογικοί χώροι θα αναδείξει την πολιτιστική της κληρονομιά και θα καταστεί σημείο παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος.






Το τριήμερο αυτό αποτελεί τη φυσική συνέχεια μιας εξωστρεφούς πολιτικής της Αττικό Μετρό ΑΕ με γνώμονα την κοινωνική λογοδοσία και το δημοκρατικό έλεγχο από πλευράς των πολιτών.

Γιατί τα μεγάλα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό. Αυτός τα πληρώνει, εκείνος είναι ο φυσικός τους ιδιοκτήτης.

Σας ευχαριστώ».