Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Δημαρχ[ιδ]άρα

  ωρε ...τι γίνεται στην Ελλαδίτσα....διαβάστε: 

     






ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ  

              Μακρυχώρι Δήμου Τεμπών 2.3.2024

ΑΝΑΦΟΡΑ  - ΑΙΤΗΣΗ

Ομάδας ενεργών πολιτών του Δήμου Τεμπών

 

ΘΕΜΑ: Αναφορά και αίτημα έρευνας

Προς:

1.      Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας

Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας

Κούμα & Μεγάλου Αλεξάνδρου, Τ.Κ. 41110, Λάρισα

2. Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας

     Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας

     Δ/νση  Διοίκησης

     Τμήμα ελέγχου Τοπικής Αυτοδιοίκησης

     Σωκράτους 111, Τ.Κ.  41336, Λάρισα

3.      Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας

Σωκράτους 111, Τ.Κ. 41336, Λάρισα

4.  Ελεγκτικό Συνέδριο

α. Τμήμα Ελέγχων

 Βουρνάζου 4 και Τσόχα,  Τ.Κ. 10168 Αθήνα

β.  2η Υ.Ε. Π.Ε. Λάρισας

Παναγούλη 92 & Πολυτεχνείου, Τ.Κ. 41222 Λάρισα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Τοπικής  Αυτοδιοίκησης και Αναπτυξιακής Πολιτικής

        Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας Οργανισμών Τοπικής      Αυτοδιοίκησης

     Σταδίου 27, Αθήνα, Τ.Κ. 10559

 

Κύριοι,

σε βιντεοσκοπημένη προεκλογική ομιλία του Δημάρχου του Δήμου Τεμπών κυρίου Γεωργίου Μανώλη, στο Δημοτικό Διαμέρισμα των Αμπελακίων ενώπιον κοινού, την οποία ανήρτησε η κυρία Anna Griffin (ψευδώνυμο της Άννας Γεροκώστα, Ειδικής Συνεργάτιδας του Δημάρχου) σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (Facebook), ο Δήμαρχος αναφερόμενος στο θέμα του εντοπισμού σε πόρισμα ορκωτού Λογιστή σοβαρού ελλείμματος στο Ταμείο των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Τεμπών, διαβάζοντας από κείμενο την ομιλία του, αναφέρει επί λέξει, μεταξύ άλλων,  τα ακόλουθα:

«…Λοιπόν, για να ξεκαθαρίσουμε το θέμα είχε μπει Ορκωτός Λογιστής από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, για έλεγχο των ετών 2012- 2018. Το πόρισμα το παρέλαβα εγώ. Το έλλειμμα στο Ταμείο ήταν τόσο μεγάλο που τα πρόσωπα που εμπλέκονταν θα πήγαιναν για κακούργημα. Επειδή όλοι γνωρίζετε ότι το άτομό μου αυτά τα χρόνια προσπαθώ να είμαι πρώτα άνθρωπος και μετά Δήμαρχος, προσπάθησα να βοηθήσω τους εμπλεκόμενους, τουλάχιστον να πάνε για πλημμέλημα γιατί τα χρήματα αυτά ήταν πάρα πολλά και δεν μπορούσαν να καλυφθούν με κανέναν τρόπο. Εν πάση περιπτώσει τα καταφέραμε(!), βρήκαμε κάποια λάθη που υπήρχαν στα Ταμεία της Σχολικής Επιτροπής και το ποσό που έπεσε ήταν πολύ χαμηλότερο, οπότε η έρευνα γίνεται για πλημμέλημα και όχι για κακούργημα. Αυτή είναι η αλήθεια. Τώρα η παράβαση καθήκοντος η δική μου πράγματι είναι παράξενο γιατί ειπώθηκε από αυτούς τους ανθρώπους και επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμη οδό...»

Δυστυχώς για την κυρία Γεροκώστα και τον Δήμαρχο Μανώλη η διαγραφή των αναρτήσεων στο Facebook έγινε με μεγάλη καθυστέρηση και τα πειστήρια της συγκάλυψης είχαν ήδη αποθηκευτεί από την πλευρά μας. Έτσι η διαγραφή αποτελεί προφανώς ένα πρόσθετο τεκμήριο ενοχής, για όσα ακολουθούν και για όσα  προκύψουν στη συνέχεια. Σε κάθε περίπτωση, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μπορεί εύκολα να ανακτήσει τις αναρτήσεις της κυρίας Anna Griffin - Άννας Γεροκώστα και να διερευνήσει - εξακριβώσει τους λόγους της διαγραφής). (Συνημμένα usb stick με το οπτικοακουστικό υλικό)

 


    Από τα ανωτέρω εγείρονται τα ακόλουθα σοβαρά ερωτήματα:

·                    Πότε ακριβώς δημιουργήθηκε το έλλειμμα, για ποιον λόγο δεν αναπληρώθηκε το έλλειμμα εντός 48 ωρών, αμέσως μετά από τον εντοπισμό του, και δεν καταλογίσθηκε εις βάρος του υποχρέου, όπως προβλέπουν ρητά οι διατάξεις του άρθρου 152 (Ελλείμματα και ευθύνες δημοσίων υπολόγων - Καταλογισμοί)  του Ν. 4270/2014 (Δημόσιο Λογιστικό και άλλες διατάξεις);

·                    Για ποιον λόγο ο Δήμαρχος, ως διατάκτης της δαπάνης όχι μόνον δεν εφάρμοσε αλλά καταστρατήγησε τις διατάξεις του ως άνω άρθρου και Νόμου;

·                    Εφόσον τα αρμόδια όργανα του Δήμου αδυνατούσαν να προσδιορίσουν το έλλειμα, με βάση ποια διάταξη, για ποιον λόγο και με ποια αρμοδιότητα η Δημοτική Αρχή ανέθεσε την έρευνα σε ορκωτό λογιστή, ο οποίος εκ του νόμου δεν έχει αρμοδιότητα προσδιορισμού ελλείμματος;

·                    Για ποιον λόγο η Δημοτική Αρχή επιβάρυνε αδικαιολόγητα με σημαντική δαπάνη τον Δήμο, αντί να ζητήσει έλεγχο από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο οποίος κατά τον νόμο έχει αρμοδιότητα κατασταλτικού ελέγχου και προσδιορισμού - καταλογισμού του ελλείμματος;

·                    Για ποιον λόγο ο Δήμαρχος Γεώργιος Μανώλης,  δεν διαβίβασε αμέσως στον αρμόδιο Εισαγγελέα το πόρισμα που παρέλαβε το έτος 2021, χωρίς χρονοτριβή, όπως ορίζουν ρητά και περιοριστικά οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, αλλά και οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 88 του Ν.4446/2016;

·                    Με δεδομένο ότι ο ορκωτός λογιστής δεν είχε αρμοδιότητα προσδιορισμού του ελλείμματος, με ποια αρμοδιότητα, με ποια διοικητική πράξη και με ποια όργανα ο Δήμαρχος  Τεμπών επενέβη επί του πορίσματος του Ορκωτού Λογιστή και, κατά τη δήλωσή του, τα κατάφεραν και μείωσαν το έλλειμμα από κακούργημα σε επίπεδο πλημμελήματος;

·                    Για ποιον λόγο ο ορκωτός λογιστής διόρθωσε το πόρισμα καθ’ υπόδειξη του εντολέα του;

·                    Για ποιον λόγο καταστρατηγήθηκαν οι συντεταγμένες διαδικασίες για τον προσδιορισμό του ελλείμματος από τα κατά τον νόμο αρμόδια όργανα; (Διατάκτη και Δημοτικό Συμβούλιο, Ελεγκτικό Συνέδριο, Υπηρεσία Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, Εθνική Αρχή Διαφάνειας;) Μήπως για να τελεσφορήσει η προσπάθεια του Δημάρχου Γεωργίου Μανώλη να «βοηθήσει» τους εμπλεκομένους εις βάρος των δημοτών;

·                    Είναι δυνατόν ο Δήμαρχος, εκ της θέσεώς του αλλά και ως υπάλληλος της  Δ.Ο.Υ. Λάρισας, να αγνοούσε τις  ανωτέρω θεμελιώδεις διατάξεις;

·                    Ποια ήταν τα λάθη και τα επίσημα παραστατικά (που επί χρόνια δεν εντόπισε ο ορκωτός Λογιστής), τα οποία μείωσαν το έλλειμμα, ποιο το συνολικό ύψος αυτών και  ποιος ο χρόνος έκδοσής τους;

·                    Το πόρισμα του Ορκωτού Λογιστή διαπίστωσε ή όχι εμβάσματα της υπαλλήλου του Δήμου κυρίας Μαρίας Σαρμαντά από λογαριασμό Σχολικής Επιτροπής  σε τραπεζικό λογαριασμό τέκνου της;

·                    Ελέγχθηκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εμπλεκομένων ή των μελών των οικογενειών τους ή όσων «αξιολόγησαν» το πόρισμα  του ορκωτού λογιστή; Μήπως εντοπίστηκαν σε αυτούς, εμβάσματα που μπορεί να προέρχονται από το ποσό του ελλείμματος ή από μέρος αυτού;

·                    Για ποιον λόγο δεν αποτυπώθηκε ακόμη το έλλειμμα στον ισολογισμό των Σχολικών Επιτροπών;

·                    Για ποιον λόγο ο Δήμαρχος αρνήθηκε να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τις λεπτομέρειες του όλου χειρισμού του ελλείμματος παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις της κυρία Μαρίας Κωστή, μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου, σε συνεχόμενες συνεδριάσεις του;

·                    Ποιος θα επιβαρυνθεί για την κάλυψη του ελλείμματος; Οι υπεύθυνοι τους οποίους κατάφερε(!) να βοηθήσει ο  Δήμαρχος; Ο ίδιος ο Δήμαρχος; Ή μήπως οι δημότες;

 

Κατόπιν αυτών:

·                    Επειδή καταστρατηγήθηκαν κατάφορα οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και του άρθρου 152 (Ελλείμματα και ευθύνες δημοσίων υπολόγων – Καταλογισμοί)  του Ν. 4270/2014 (Δημόσιο Λογιστικό και άλλες διατάξεις)

·          Επειδή ουδέποτε υπήρξε η προβλεπόμενη επίσημη ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου  από τον Δήμαρχο, ο οποίος βρίσκεται στη θέση αυτή για να υπερασπίζεται το Δημόσιο συμφέρον και όχι για να λειτουργεί ως άτυπος συνήγορος όσων ενδεχομένως ευθύνονται για τα ελλείμματα του ταμείου των Σχολικών Επιτροπών.

·          Επειδή θεμελιώδης υποχρέωση του Δημάρχου, ως δημόσιου λειτουργού είναι η πιστή εφαρμογή των προαναφερθεισών διατάξεων.

·          Επειδή ο Ορκωτός Λογιστής, συντάκτης του πορίσματος περί της οικονομικής διαχείρισης των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Τεμπών, κατ’ εντολή του Δημοτικού Συμβουλίου  Τεμπών(;) δεν προκύπτει να  το υπέβαλε στον αρμόδιο Εισαγγελέα, αμέσως μετά από την έκδοσή του το έτος 2021,  σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 37  του Κ.Π.Δ., μολονότι, κατά δήλωση του Δημάρχου Γεωργίου Μανώλη στο  πόρισμά του τεκμηρίωνε έλλειμμα, που ήταν ύψους κακουργήματος.

·          Επειδή μέσω των ανωτέρω αδιαφανών και μη σύννομων ενεργειών και με την επίκληση ανθρωπιστικών λόγων(!) -κατά τη δήλωση του Δημάρχου-  μειώθηκε το ύψος του ελλείμματος σε επίπεδο πλημμελήματος, με μη νόμιμες διαδικασίες, με δηλωμένο από τον Δήμαρχο σκοπό την απαλλαγή των εμπλεκομένων από την κατηγορία τέλεσης κακουργηματικής πράξεως.

·          Επειδή  θεωρούμε  αδιανόητο ο Δήμαρχος να παραδίδει το πόρισμα του Ορκωτού Λογιστή προς έλεγχο σε εμπλεκόμενους υπαλλήλους, αντί να το διαβιβάσει άμεσα στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, όπως ορίζουν ρητά και περιοριστικά οι διατάξεις του άρθρου 37 του Κ.Π.Δ. και παράλληλα, να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο.

·          Επειδή  ο Δήμαρχος αντί να παραδώσει άμεσα το πόρισμα στην Εισαγγελική Αρχή  από το Δεκέμβριο 2021  υπέβαλε μήνυση για πλημμέλημα  τον Αύγουστο του 2023, με αποτέλεσμα να ανακύπτουν σοβαρά παρεμπίπτοντα ζητήματα, μεταξύ των οποίων ευθύνες παραπλάνησης της Δικαιοσύνης, συγκάλυψης των υπευθύνων και παραγραφής αδικημάτων κακουργηματικού χαρακτήρα, δια της μετατροπής τους σε πλημμέλημα!

 

·          Επειδή θεωρούμε αδύνατον η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς   Ελλάδας να είναι ενήμερη και να εγκρίνει  τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις του Δημάρχου Τεμπών.

·          Επειδή οι ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις οφειλομένων ενεργειών του Δημάρχου, υποκρύπτουν εσκεμμένες και μεθοδευμένες ενέργειες ενάντια  στο νόμο και στα συμφέροντα του Δήμου μας.

·          Επειδή ανθρωπισμός είναι η προστασία των δημοτών και του Ταμείου του Δήμου και όχι των καταχραστών του ταμείου των Σχολικών επιτροπών του Δήμου Τεμπών.

·          Επειδή  ως πολίτες και κάτοικοι του Δήμου Τεμπών  έχουμε εύλογο ενδιαφέρον αλλά και έννομο συμφέρον  για την ορθολογική διαχείριση των οικονομικών του Δήμου.

·          Επειδή υπάρχουν σαφείς ενδείξεις καταστρατήγησης κάθε έννοιας νομιμότητας των ενεργειών από τη δημαρχιακή αρχή του Δήμου Τεμπών.

·          Επειδή η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας οφείλει να ελέγχει τους Δημάρχους για πράξεις και παραλείψεις οφειλομένων ενεργειών και για την τήρηση των νόμιμων διαδικασιών καθώς και να παρεμβαίνει για αποκατάσταση της νομιμότητας σε θεσμικά ζητήματα όπου απαιτείται.

 

Αιτούμαστε προς τους αποδέκτες της παρούσας αίτησης - αναφοράς, κατά τον λόγο αρμοδιότητας ενός εκάστου:

·             Την έρευνα για τη διαπίστωση τέλεσης αξιόποινων πράξεων και παραλείψεων από τον Δήμαρχο Τεμπών Γεώργιο Μανώλη, από τον Ορκωτό Λογιστή  καθώς και από οποιονδήποτε υπεύθυνο αιρετό ή κρατικό Λειτουργό, ο οποίος ή οι οποίοι, είχαν γνώση του εν λόγω πορίσματος και δεν έπραξαν τα νόμιμα, προς το Δημόσιο συμφέρον.

·          Τον έλεγχο νομιμότητας των  αποφάσεων,  με τις οποίες έγιναν οι αναθέσεις στους ορκωτούς, τις συμβάσεις, τα εντάλματα πληρωμής των ορκωτών με όλα τα επισυναπτόμενα παραστατικά και γενικά τον έλεγχο της νομιμότητας όλων των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν από την δημοτική αρχή για το ζήτημα της μετατροπής του ελλείμματος από κακούργημα σε πλημμέλημα.

·          Τον έλεγχο εάν η καθυστερημένη παράδοση του πορίσματος, μπορεί να οδήγησε ή να οδηγήσει  σε παραγραφή αδικημάτων και σε καταφατική περίπτωση, τον ποινικό και πειθαρχικό έλεγχο του ή των υπευθύνων.

·          Την άμεση ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης  της Εισαγγελικής Αρχής για όλα τα ανωτέρω, που αφορούν στην καταφανή παραβίαση των διατάξεων των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και του άρθρου 152  του Ν. 4270/2014.

·          Τον έλεγχο όλων των εκ των υστέρων επισήμων παραστατικών, τα οποία, βάσει δήλωσης του  Δημάρχου Τεμπών, στο Δ.Σ. της 14.12.2023, οδήγησαν στη μετατροπή του κακουργήματος σε πλημμέλημα, περιορίζοντας με αμφιβόλου νομιμότητας ενέργειες το έλλειμμα σε πλημμέλημα, πάντα κατά δήλωσή του.

·          Τη διενέργεια πειθαρχικού ελέγχου σε βάρος του Δημάρχου και κατά παντός υπευθύνου για σοβαρές και ζημιογόνες  πράξεις και παραλείψεις εις βάρος των δημοτών.

·          Τέλος, παρακαλούμε τις κατά τον νόμο αρμόδιες Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας να  κοινοποιήσουν στο σύνολο των μελών του Δ.Σ. του Δήμου Τεμπών εγγράφως και αρμοδίως, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999 όπως αναμορφώθηκε) τα αποτελέσματα της έρευνάς τους καθώς και τις ενέργειές τους για το ζήτημα του ελλείμματος των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Τεμπών, της περιόδου 2012-2018

 

                                       Επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμη ενέργεια

          Οι αναφέροντες - αιτούντες

Τα στοιχεία μας δεν αναφέρονται για λόγους προστασίας επειδή η κυρία Μαρία Κωστή, το πλέον δραστήριο  αντιπολιτευόμενο μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τεμπών, κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 24/01/2024 κατήγγειλε ότι το Ι.Χ. αυτοκίνητό της υπέστη σοβαρές ζημίες (καταστροφή ελαστικών) στο Δημοτικό διαμέρισμα Πυργετού του Δήμου Τεμπών καθώς και απειλές την προηγούμενη ημέρα από το θυροτηλέφωνο της κατοικίας της στη Λάρισα κατά τις βραδινές ώρες.

 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ:

usb stick στους:

α. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας.

β. Ελεγκτικό Συνέδριο: 2η Υ.Ε. Π.Ε. Λάρισας

 γ. Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας

         Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας

         Δ/νση  Διοίκησης, Τμήμα ελέγχου Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου