Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, για να μην έχουμε παρατράγουδα

Οι θέσεις του κόμματος "Δημιουργία ξανά"
Η ύλη καλύπτεται η απώλεια του γονιού, όχι.


Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ, με έκπληξη και αγωνία, παρακολουθεί τις κινήσεις της κυβέρνησης για το 3ο άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων, μετά τα δύο «lockdown» και τις καλοκαιρινές διακοπές. Να θυμήσουμε ότι, στο πρώτο «lockdown», τα σχολεία ήταν τα πρώτα που έκλεισαν. Τα επιχειρήματα τότε ήταν η υπερμεταδοτικότητα, ο συνωστισμός και η δύσκολη τήρηση των μέτρων από παιδιά και νήπια. Λογικά και κατανοητά.

Όμως, η συνέχεια ήταν και παράλογη και ακατανόητη. Σε ένα σχολείο μπορεί να έχουν προσβληθεί από τον ιό δάσκαλοι ή παιδιά. Ειδικά τα παιδιά, επειδή τα περισσότερα είναι ασυμπτωματικά, μπορεί να μην ξέρουν καν ότι έχουν προσβληθεί. Πάντως, με τρέχουσα πανελλήνια αναλογία: 1 προσβληθείς σε 15 υγιείς, είναι απολύτως απίθανο σε ένα σχολείο 200 παιδιών να μην υπάρχει ούτε ένα κρούσμα. Πώς θα μπορούσε να το εξακριβώσει αυτό η κυβέρνηση; Κάνοντας «test» σε δασκάλους, παιδιά και βοηθητικό προσωπικό. Σε όλους; Φυσικά! Υπάρχει άλλος τρόπος; Μα, δεν είναι δυνατόν ένας σήμερα να είναι υγιής και να μολυνθεί αύριο; Είναι, αλλά, αν δεν κάνεις «test», δεν μπορείς να το ξέρεις ούτε αυτό.

Όμως, η κυβέρνηση απερίσκεπτα ανοίγει ξανά τα σχολεία, χωρίς αυτήν την προϋπόθεση. Δεν είναι η πρώτη απερισκεψία της. Το άνοιγμα των σχολείων, τον Σεπτέμβριο, έγινε με τη λογική “γιούργια κι όποιον πάρει ο χάρος”. Ειδικά η πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας για άνοιγμα των ΑΕΙ, που δεν άνοιξαν ποτέ, είχε οδυνηρές συνέπειες σε «φοιτητουπόλεις», όπου οι νέοι είχαν συρρεύσει και, μη έχοντας τι να κάνουν, συνωστίζονταν σε πλατείες και νεανικά “στέκια”.

Επιπλέον, η κυβερνητική “πολιτική του παρατηρητή”, σε καταλήψεις, πορείες και μαζικές εκδηλώσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και κομματικών ομάδων, πυροδότησε “υγειονομικές βόμβες”, που κατέληξαν σε εκατόμβες νεκρών, στους οποίους περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί, προσωπικό των σχολικών και βρεφονηπιακών μονάδων, γονείς και συγγενείς παιδιών.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ θεωρεί ότι το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να γίνεται ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής, όπως συμβαίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Ισραήλ, αφού προηγηθεί «test» σε εκπαιδευτικούς και παιδιά. Στη Φλώρινα και στο Νευροκόπι δεν επικρατούν οι ίδιες καιρικές συνθήκες με το Λασίθι, και η τελευταία εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία οι δάσκαλοι υποχρεώνονται να αερίζουν τις αίθουσες, ανοίγοντας ταυτόχρονα τα παράθυρα και την εσωτερική πόρτα κάθε 20’, δεν μπορεί να εφαρμοστεί με την ίδια άνεση.

Αλλά τα παράλογα δεν σταματούν εδώ: σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, «τα κλινικά κριτήρια του χαρακτηρισμού ενός παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19, που αποτελούν ταυτόχρονα και κριτήρια, για να γίνει διαγνωστικός έλεγχος για COVID-19 είναι: πυρετός >37,5°C ή βήχας ή δύσπνοια ή ανοσμία/αγευσία ή γαστρεντερικά συμπτώματα –χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις εναλλακτικής διάγνωσης. Οι οδηγίες διευκρινίζουν ότι συμπτώματα, όπως ρινίτιδα, καταρροή (συνάχι/ μπούκωμα), πονοκέφαλος, πονόλαιμος, καταβολή δυνάμεων, μυαλγίες, κοιλιακός πόνος ή ναυτία από μόνα τους ΔΕΝ πληρούν τα κριτήρια για διενέργεια διαγνωστικού τεστ (αν δεν συνυπάρχει πυρετός >37,5°C ή κάποιο άλλο κλινικό κριτήριο για ύποπτο κρούσμα)».

Δηλαδή, θα πρέπει ο δάσκαλος να κάνει διάγνωση; Θα περιμένει την εκδήλωση εμετού ή διάρροιας, για να θεωρήσει το παιδί ύποπτο για COVID-19, και να ζητήσει να γίνει «test»; Μέχρι τότε το κρατάει στην τάξη με «δέκατα»; Κι ενώ ως “στενές επαφές ασθενούς” θεωρούνται μόνο οι συμμαθητές ή οι εκπαιδευτικοί του τμήματος του μαθητή, είναι πασιφανές ότι ο προαυλισμός δημιουργεί κι άλλες στενές επαφές.

Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών έχει ξεκινήσει. Όμως, όπως φαίνεται, θα ολοκληρωθεί σε δύο μήνες. Για όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι πρέπει:

• Η λειτουργία των σχολείων με εξ αποστάσεως διδασκαλία να συνεχιστεί, μέχρι να δούμε τι θα συμβεί με το 3ο κύμα, που όλοι οι ειδικοί περιμένουν να ξεσπάσει τον Φεβρουάριο. Είναι καλύτερα για ένα παιδί να αντέξει την πρόσκαιρη έλλειψη των φίλων του παρά τον θάνατο των γονιών ή των
παππούδων του, τον οποίο μπορεί, άθελά του, να έχει προκαλέσει το ίδιο. Δεν είναι κινδυνολογία αυτό. Η πανδημία άφησε πολλά παιδιά ορφανά.
Η ύλη καλύπτεται αργότερα, όταν τελειώσει αυτός ο εφιάλτης. Η ανθρώπινη απώλεια δεν καλύπτεται.

• Όταν, τελικά, ανοίξουν τα σχολεία, να γίνουν «test» σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, (αν κάποιος αρνείται, δεν μπαίνει στην τάξη και τίθεται σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών) αλλά και στους μαθητές.

• Τα μέτρα να εφαρμόζονται ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη Σχολική Επιτροπή.

Το Μάρτιο, που πηγαίναμε “ψάχνοντας”, η Κυβέρνηση πήρε σωστές αποφάσεις. Δεν δικαιολογείται τώρα, που έχει τόσα δεδομένα, να κάνει τέτοια λάθη.



1 σχόλιο:

  1. Θα διαφωνήσω με το άρθρο σε αρκετά σημεία, ωστόσο θα ήθελα να σταθώ στο εξής: "Η πανδημία άφησε πολλά παιδιά ορφανά"
    Ιδιαίτερα υπερβολικό, με δραματικό ύφος. Ποια είναι η διάμεση ηλικία των θανόντων; Στην ίδια λογική και τα τροχαία ατυχήματα αφήνουν περισσότερα παιδιά ορφανά, να καταργήσουμε τα αυτοκίνητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή