Περίπου 430 λεωφορεία κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ανάσα στο μεταφορικό έργο από τα ΚΤΕΛ αλλά και από τα λεωφορεία που μίσθωσε μέσω leasing ο ΟΑΣΘ. Πολύ μικρή η... συνεισφορά των οχημάτων που αγόρασε ο δήμος από την Λειψία.
Το σχετικό ρεπορτάζ παρουσιάστηκε στην εκπομπή «Εφαρμογή Θεσσαλονίκη», το ζωντανό ραδιοφωνικό περιοδικό του Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 fm.
Ο στόλος του ΟΑΣΘ
Το πρωί της Τρίτης σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούσαν 311 λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ο στόλος χωρίζεται στα 190 ενεργά λεωφορεία από τα παλιά και άλλα 120 από τα νέα που μισθώθηκαν μέσω leasing.
Το επόμενο χρονικό διάστημα ο οργανισμός αναμένει άλλα 60 λεωφορεία μέσω leasing, τα 28 εκ των οποίων αυτή την εβδομάδα.
Παράλληλα όμως υπάρχουν δύο σημαντικά ζητήματα. Από την μία η χαώδης κατάσταση με τις βλάβες και τα παλαιά λεωφορεία που χρειάζονται συντήρηση και ανταλλακτικά και από την άλλη οι αποσύρσεις λόγω παλαιότητας.
Ειδικότερα μέσα στο 2020 αποσύρθηκαν 43 λεωφορεία, το πρώτο δεκαπενθήμερο άλλα 16 ενώ αναμένεται η απόσυρση άλλων 33 το επόμενο εξάμηνο. Συνολικά δηλαδή θα εκλείψουν από τον στόλο του ΟΑΣΘ 92 λεωφορεία.
Το... απόλυτο των ΚΤΕΛ
Μετά τη νέα συμφωνία με το υπουργείο Μεταφορών, τα ΚΤΕΛ έχουν αναλάβει συνολικά 31 γραμμές, εκτελώντας καθημερινά 1350 δρομολόγια.
Στους δρόμους κυκλοφορούν καθημερινά περί τα 120-125 λεωφορεία συν άλλα 25 εφεδρικά. Όπως λένε στα ΚΤΕΛ τα εφεδρικά έχουν αποδειχθεί πολύτιμα καθώς έτσι επετεύχθη το 99,9% που αφορά την εκτέλεση των προγραμματισθέντων δρομολογίων μετά την έκθεση των ορκωτών λογιστών.
Τα λεωφορεία του δήμου από την Λειψία
Μέχρι τώρα στην Ελλάδα έχουν φτάσει τα 43 από τα συνολικά 49 λεωφορεία (όχι 50 γιατί το ένα κρίθηκε ακατάλληλο) που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο της Λειψίας. Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα καταφτάσουν και τα υπόλοιπα έξι.
Όμως έχει ολοκληρωθεί ο εκτελωνισμός μόλις για τα 25 εξ αυτών ενώ θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα και για τα υπόλοιπα η ίδια γραφειοκρατική διαδικασία.
Το χειρότερο όμως είναι ότι στην κυκλοφορία έχουν τεθεί μόλις 10 οχήματα καθώς φαίνεται ότι υπάρχουν πολλαπλά ζητήματα με την συντήρησή τους και τα ανταλλακτικά τους.
Για τα προβλήματα με τα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος μίλησε στην εκπομπή «Εφαρμογή Θεσσαλονίκη» ο δημοσιογράφος της VORIA Νίκος Ηλιάδης.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα της εκπομπής
Πόσο κοστίζει ο ΟΑΣΘ
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε στην πρωινή εκπομπή του Ράδιο Θεσσαλονίκη και στον Στέφανο Διαμαντόπουλο ο Χρήστος Νικολαΐδης ο ΟΑΣΘ για κάθε δικό του λεωφορείο ο ΟΑΣΘ πληρώνει 4 ευρώ το χιλιόμετρο! Για κάθε λεωφορείου του ΚΤΕΛ, κάτω από τα μισά: 1,30 ευρώ το χιλιόμετρο! Και για κάθε λεωφορείο που έχει πάρει με Leasing 0,90 ευρώ, ανά χιλιόμετρο, χωρίς όμως στο κόστος αυτό να προσμετράται και το κόστος του οδηγού, αφού τα οχήματα του αναδόχου τα χειρίζεται το μόνιμο προσωπικό του Οργανισμού!
Ο ΟΑΣΘ σήμερα απασχολεί περίπου επτά εργαζόμενους ανά λεωφορείο όταν η διεθνής πρακτική μιλά για 3,1 υπαλλήλους ανά λεωφορείο! Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Οργανισμού, στον ΟΑΣΘ απασχολούνται 2118 εργαζόμενοι για 320 λεωφορεία που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή. Παράλληλα δε το κράτος θα διαθέσει αυτή τη χρονιά 62,4 εκ ευρώ για τη μισθοδοσία, κάτι που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο ο κάθε εργαζόμενος κοστίζει κάτι παραπάνω από 31.000 ευρώ!
Ακούστε το σχετικό ρεπορτάζ του Χρήστου Νικολαϊδη
Μανθάνω ότι ήδη κάποιοι «εκπαιδευτικοί», από Δευτέρα που ΙΣΩΣ ανοίξουν επί τέλους τα γυμνάσια - λύκεια, ετοιμάζονται να καταδίδουν οδηγούς λεωφορείων (αστικών και ΚΤΕΛ) για υπέρβαση των ηλιθίων ορίων προς αποφυγήν διασποράς του κολοκυθοϊού στα σχολικά δρομολόγια. ρουφιανοσπέρματα όλου του κόσμου, ενωθείτε!
ΑπάντησηΔιαγραφή