Διαβάζω εδω και χρονια ρεπορτάζ αναρτήσεις διαφόρων δημοσιογράφων περιστασιακές για τον ΟΑΣΘ
Την μια μερα εμφανίζονται τα δημοσιεύματα για την λειτουργία του για το πσσοι ειναι οι μέτοχοι ποσοι μέτοχοι ειναι και οδηγοί και μετέχουν και σε συμβούλια και ενα σωρο αλλα
Διαβάζω επίσης για το ποσο κοστίζει μια μετοχή του ΟΑΣΘ και σοκάρομαι οπως επίσης και τι παίρνει ο καθε Μετοχος που τυγχάνει να ειναι και οδηγός και ενα σωρο αλλα
Επίσης παρατηρώ οτι μετα απο καθε δημοσίευμα το θεμα εξαφανίζεται ως δια μαγείας
Το οτι η πόλη μας εχει ΜΟΝΟ ενα ΜΜΜ τόσα χρονια το οποίο κανει οτι θελει απεργεί οπότε θελει απειλεί το Κρατος αν δεν παρει τις επιχορηγήσεις κάνοντας στάσεις εργασίας τίποτα μια σπίθα και μετα σβήσιμο τα ξεχνάνε ολα
Διαβάζω επίσης οτι στο 15μελες συμβούλιο συμμετέχει το Υπουργείο με εκπρόσωπο η Περιφέρεια με εκλεγμένο περιφερειακό σύμβουλο οπως και ο Δημος με εκλεγμένο δημοτικο σύμβουλο ολοι έμμισθοι
Ενα σωρο πράγματα τα οποία κανεις δεν έκατσε να τα βάλει σε τάξη ενα μονοπώλιο απίστευτο πιστευω μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιδοτούμενο απο το ιδιο το Κρατος
Διαβάζω στα μπλογκς καταγγελίες για το ποσοι συμπολίτες μας μπαίνουν σαν σαρδέλες στα λεωφορεία γαι την κακή κατάσταση των λεωφορείων προχθές ειδα κατι κόκκινα ξεχασμένα που δεν κυκλοφορούσαν να ξαναβγαίνουν στους δρόμους
Λεωφορεία οπως αυτο που ειδα χθες στην Λαγκάδα και φωτογράφισα να πηγαίνει γεμάτο κοσμο καθισμένο απο την δεξιά μεριά γυρμενο το 56 συγκεκριμένα και με έπιασαν τα γέλια πιο κατω ενα άλλο να βγαζει καπνούς απο την εξάτμιση σαν φουγάρο και κάποια να κυκλοφορούν με καμένες λάμπες του Στοπ οπως αυτα που κάποιος φίλος του μπλογκ ανάρτησε
Οδηγοί να οδηγούν με γεμάτο λεωφορείο εχω και τέτοια φωτο με το ενα χέρι και να μιλάνε χαχανίζοντας στο κινητό με το άλλο
Ολα αυτα καταγράφονται καθημερινά εχουν γινει δεκάδες αναρτήσεις αλλα δυστυχως ένας Υπουργος δεν βρέθηκε έως σημερα που να χει κακκαλα οπως λέμε οι Πόντιοι να δώσουμε λύση μια και καλή σε αυτο που ζούμε ολοι εμεις οι πολιτες οι τουρίστες η πόλη μας
Εχω και κανα δυο ερωτησούλες
Πόσες και ποιες παραβάσεις εχουν βεβαιωθεί σε λεωφορεία και οδηγούς του ΟΑΣΘ (ΚΤΕΛ ταξί τουριστικά λεωφορεία κλπ εχω διαβάσει για ΟΑΣΘ ΠΟΤΕ !!!!)
Εχουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κάρτες καυσαερίων και γιατι η τροχαια δεν στήνει μπλόκα εξω απο τα αμαξοστάσια για έλεγχο καυσαερίων διπλωματα άδειες κυκλοφοριας ΚΤΕΟ για να γελάσει και ο καθε πικραμένος???.
Ενώ το Κρατος τους επιδοτεί που πανε τα λεφτά απο τις διαφημίσεις Αμστελ Μακντόναλντς κρατικές διαφημίσεις Δεθ κλπ????
Ειναι έμμισθοι στα συμβούλια τους οι εκπρόσωποι της περιφέρειας και του δήμου????
Περνάνε απο εκπαίδευση και συμπεριφορά οι οδηγοί που κάνουν τα αντίθετα απο οτι λεει ο ΚΟΚ?(οταν ανάβει πορτοκαλί η οταν βλέπεις μποτιλιάρισμα δεν μπαίνεις με το αρθρωτά στην διασταύρωση και την κλείνεις με αποτέλεσμα να παρακωλύονται ολα τα ρεύματα!!!!)
Τελος υπάρχει η έρευνα που εχει γινει και έβγαλε κάποια συμπεράσματα ένας απο το Υπουργείο δεν εχει την ευθιξία να ασχοληθεί για την συμπρωτευσα στα λόγια?????
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Στην έρευνα που πραγματοποίησε το ΚΕΠΚΑ για τον ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης δεν είναι ευχαριστημένοι. Το μεγαλύτερο ποσοστό είναι δυσαρεστημένο με τη μείωση συχνότητας των δρομολογίων, με την αύξηση του αντίτιμου, την υπερφόρτωση, τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων. Εντύπωση όμως κάνει πως οι επιβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα και πρόκειται για 8.784 κατοίκους της Θεσσαλονίκης, ανέφεραν περιστατικά τραγικά. Το κάπνισμα των οδηγών, λιποθυμίες, τραυματισμοί, παραβίαση του ΚΟΚ, επικίνδυνη οδήγηση. Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Φυσικά η παλαιότητα των λεωφορείων, όταν κάποιο χαλάει δεν γίνεται αντικατάσταση με αποτέλεσμα να γίνεται μεγαλύτερος ο χρόνος αναμονής, τα μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίων μέσα στα λεωφορεία που δε δίνουν ρέστα και με τον τρόπο αυτό οι επιβάτες πληρώνουν ακριβότερα.
Αναλυτικά η έρευνα του ΚΕΠΚΑ για την άποψη των επιβατών του ΟΑΣ
Στην έρευνα, συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 11/11/2014-20/11/2014, μέσω ερωτηματολογίου, που αναρτήθηκε, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ. και εκτυπώθηκε, για όσους δεν είχαν πρόσβαση, στο internet. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των επιβατών του Ο.Α.Σ.Θ., μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο Ο.Α.Σ.Θ. Το πλήρες κείμενο της έρευνας είναι διαθέσιμο εδώ.
Συμπεράσματα:
· Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον όγκο των δεδομένων, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις ημέρες της έρευνας και να καθυστερήσουμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
· Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
· To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
· Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
· Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές: 44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνά μας. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
o «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
o «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
o «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
o «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
o «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
o «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
· Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
· Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις:
64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
49% των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή – πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή – πολύ καλή και τέλεια.
Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
· Ζητήθηκε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ.. Με βάση παράπονα που καταγράφηκαν, σε καθημερινή βάση δημιουργήθηκε έναν ενδεικτικό κατάλογο:
76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
· Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
Μείωση συχνότητας δρομολογίων: 29%
Αύξηση του αντιτίμου: 26%
Υπερφόρτωση: 21%
Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων: 13%
Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
· Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
· Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά
Την μια μερα εμφανίζονται τα δημοσιεύματα για την λειτουργία του για το πσσοι ειναι οι μέτοχοι ποσοι μέτοχοι ειναι και οδηγοί και μετέχουν και σε συμβούλια και ενα σωρο αλλα
Διαβάζω επίσης για το ποσο κοστίζει μια μετοχή του ΟΑΣΘ και σοκάρομαι οπως επίσης και τι παίρνει ο καθε Μετοχος που τυγχάνει να ειναι και οδηγός και ενα σωρο αλλα
Επίσης παρατηρώ οτι μετα απο καθε δημοσίευμα το θεμα εξαφανίζεται ως δια μαγείας
Το οτι η πόλη μας εχει ΜΟΝΟ ενα ΜΜΜ τόσα χρονια το οποίο κανει οτι θελει απεργεί οπότε θελει απειλεί το Κρατος αν δεν παρει τις επιχορηγήσεις κάνοντας στάσεις εργασίας τίποτα μια σπίθα και μετα σβήσιμο τα ξεχνάνε ολα
Διαβάζω επίσης οτι στο 15μελες συμβούλιο συμμετέχει το Υπουργείο με εκπρόσωπο η Περιφέρεια με εκλεγμένο περιφερειακό σύμβουλο οπως και ο Δημος με εκλεγμένο δημοτικο σύμβουλο ολοι έμμισθοι
Ενα σωρο πράγματα τα οποία κανεις δεν έκατσε να τα βάλει σε τάξη ενα μονοπώλιο απίστευτο πιστευω μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιδοτούμενο απο το ιδιο το Κρατος
Διαβάζω στα μπλογκς καταγγελίες για το ποσοι συμπολίτες μας μπαίνουν σαν σαρδέλες στα λεωφορεία γαι την κακή κατάσταση των λεωφορείων προχθές ειδα κατι κόκκινα ξεχασμένα που δεν κυκλοφορούσαν να ξαναβγαίνουν στους δρόμους
Λεωφορεία οπως αυτο που ειδα χθες στην Λαγκάδα και φωτογράφισα να πηγαίνει γεμάτο κοσμο καθισμένο απο την δεξιά μεριά γυρμενο το 56 συγκεκριμένα και με έπιασαν τα γέλια πιο κατω ενα άλλο να βγαζει καπνούς απο την εξάτμιση σαν φουγάρο και κάποια να κυκλοφορούν με καμένες λάμπες του Στοπ οπως αυτα που κάποιος φίλος του μπλογκ ανάρτησε
Οδηγοί να οδηγούν με γεμάτο λεωφορείο εχω και τέτοια φωτο με το ενα χέρι και να μιλάνε χαχανίζοντας στο κινητό με το άλλο
Ολα αυτα καταγράφονται καθημερινά εχουν γινει δεκάδες αναρτήσεις αλλα δυστυχως ένας Υπουργος δεν βρέθηκε έως σημερα που να χει κακκαλα οπως λέμε οι Πόντιοι να δώσουμε λύση μια και καλή σε αυτο που ζούμε ολοι εμεις οι πολιτες οι τουρίστες η πόλη μας
Εχω και κανα δυο ερωτησούλες
Πόσες και ποιες παραβάσεις εχουν βεβαιωθεί σε λεωφορεία και οδηγούς του ΟΑΣΘ (ΚΤΕΛ ταξί τουριστικά λεωφορεία κλπ εχω διαβάσει για ΟΑΣΘ ΠΟΤΕ !!!!)
Εχουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κάρτες καυσαερίων και γιατι η τροχαια δεν στήνει μπλόκα εξω απο τα αμαξοστάσια για έλεγχο καυσαερίων διπλωματα άδειες κυκλοφοριας ΚΤΕΟ για να γελάσει και ο καθε πικραμένος???.
Ενώ το Κρατος τους επιδοτεί που πανε τα λεφτά απο τις διαφημίσεις Αμστελ Μακντόναλντς κρατικές διαφημίσεις Δεθ κλπ????
Ειναι έμμισθοι στα συμβούλια τους οι εκπρόσωποι της περιφέρειας και του δήμου????
Περνάνε απο εκπαίδευση και συμπεριφορά οι οδηγοί που κάνουν τα αντίθετα απο οτι λεει ο ΚΟΚ?(οταν ανάβει πορτοκαλί η οταν βλέπεις μποτιλιάρισμα δεν μπαίνεις με το αρθρωτά στην διασταύρωση και την κλείνεις με αποτέλεσμα να παρακωλύονται ολα τα ρεύματα!!!!)
Τελος υπάρχει η έρευνα που εχει γινει και έβγαλε κάποια συμπεράσματα ένας απο το Υπουργείο δεν εχει την ευθιξία να ασχοληθεί για την συμπρωτευσα στα λόγια?????
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Στην έρευνα που πραγματοποίησε το ΚΕΠΚΑ για τον ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης δεν είναι ευχαριστημένοι. Το μεγαλύτερο ποσοστό είναι δυσαρεστημένο με τη μείωση συχνότητας των δρομολογίων, με την αύξηση του αντίτιμου, την υπερφόρτωση, τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων. Εντύπωση όμως κάνει πως οι επιβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα και πρόκειται για 8.784 κατοίκους της Θεσσαλονίκης, ανέφεραν περιστατικά τραγικά. Το κάπνισμα των οδηγών, λιποθυμίες, τραυματισμοί, παραβίαση του ΚΟΚ, επικίνδυνη οδήγηση. Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Φυσικά η παλαιότητα των λεωφορείων, όταν κάποιο χαλάει δεν γίνεται αντικατάσταση με αποτέλεσμα να γίνεται μεγαλύτερος ο χρόνος αναμονής, τα μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίων μέσα στα λεωφορεία που δε δίνουν ρέστα και με τον τρόπο αυτό οι επιβάτες πληρώνουν ακριβότερα.
Αναλυτικά η έρευνα του ΚΕΠΚΑ για την άποψη των επιβατών του ΟΑΣ
Στην έρευνα, συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 11/11/2014-20/11/2014, μέσω ερωτηματολογίου, που αναρτήθηκε, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ. και εκτυπώθηκε, για όσους δεν είχαν πρόσβαση, στο internet. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των επιβατών του Ο.Α.Σ.Θ., μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο Ο.Α.Σ.Θ. Το πλήρες κείμενο της έρευνας είναι διαθέσιμο εδώ.
Συμπεράσματα:
· Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον όγκο των δεδομένων, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις ημέρες της έρευνας και να καθυστερήσουμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
· Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
· To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
· Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
· Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές: 44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνά μας. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
o «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
o «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
o «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
o «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
o «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
o «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
· Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
· Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις:
64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
49% των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή – πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή – πολύ καλή και τέλεια.
Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
· Ζητήθηκε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ.. Με βάση παράπονα που καταγράφηκαν, σε καθημερινή βάση δημιουργήθηκε έναν ενδεικτικό κατάλογο:
76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
· Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
Μείωση συχνότητας δρομολογίων: 29%
Αύξηση του αντιτίμου: 26%
Υπερφόρτωση: 21%
Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων: 13%
Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
· Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
· Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου