Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Γιατί ΔΕΝ θα πληρώσω ΕΝΦΙΑ


Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, δημοσιογράφου.

Ο καλύτερος μου φίλος είναι ο Σωκράτης, δημόσιος υπάλληλος, ιδιοκτήτης τεσσάρων οικημάτων. Το διαμέρισμα που κατοικεί, ένα εξοχικό στη Χαλκιδική και δυο παλιά σπίτια στο χωριό, κληρονομιά από τους γονείς του ιδίου και....
της γυναίκας του. Η όποια γυναίκα του είναι μεσαίο στέλεχος μιας μεγάλης εταιρίας υπολογιστών.

Ο φίλος μου ο Σωκράτης δεν πλήρωσε ούτε μια δόση ΕΝΦΙΑ τα τελευταία δυο χρόνια. «Δεν πληρώνω διότι θεωρώ τον φόρο αυτόν παράνομο» μου είχε πει κάποτε. Και συμπλήρωσε: «Μπορεί να μπαίνουν στο σπίτι μας δυο μισθοί, να έχουμε ευτυχώς τις δουλειές μας, αλλά φέτος οι δίδυμες κόρες μας δίνουν πανελλαδικές και δεν ξέρω σε ποιες πόλεις θα σπουδάσουν. Προτιμώ να μην πληρώσω ΕΝΦΙΑ για να έχω την ευχέρεια να είμαι πιο άνετος οικονομικά για τις σπουδές των παιδιών. Δεν θέλω η οικογένεια μου να στερηθεί τα χρήματα που θα έδινα για το χαράτσι».

Εγώ είμαι ένας από εκείνους που πλήρωσα το ΕΝΦΙΑ όχι επειδή μου περίσσευσαν χρήματα, αλλά επειδή ήθελα να είμαι νομοταγής πολίτης. Κάθε μήνα με πόνο ψυχής και βρίζοντας από μέσα μου, πλήρωνα στην τράπεζα τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ, στερώντας από την οικογένεια μου το ποσό της «έκτακτης εισφοράς». Απ΄την άλλη, όμως, δεν χρωστούσα στο Δημόσιο με 10% προσαυξήσεις, πρόστιμα κλπ, όπως χρωστούσε ο Σωκράτης. Τουλάχιστον αυτό πίστευα.

Διότι σήμερα ούτε ο φίλος μου χρωστάει στο Δημόσιο, διότι μπήκε στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Του χαρίστηκαν οι προσαυξεις και του είπαν ευχαριστώ. Που σημαίνει ότι θα πληρώνει 20 περίπου ευρώ το μήνα και θα είναι «καθαρός» με τα χρέη του στην εφορία. Κι εγώ που στριμώχθηκα οικονομικά για να είμαι εντάξει με τις υποχρεώσεις μου απέναντι στα κράτος δεν άκουσα κανένα ευχαριστώ. Ή μάλλον κάτι άκουσα: «Είσαι πολύ μαλάκας ρε φίλε!»

Χθες πίνοντας ουζάκι με τον φίλο μου τον Σωκράτη συζητούσαμε για τη νέα οικονομική συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές που περιλαμβάνει και τον ΕΝΦΙΑ. Τον ρώτησα ευθέως εάν αυτή τη φορά θα πληρώσει το χαράτσι και μου απάντησε «όχι». Ε, ούτε κι εγώ θα πληρώσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου