Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Κοινωνικό μέρισμα: Η αίτηση μου εκκρεμεί. Γιατί δεν πληρώθηκα;

Το υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζει ότι όσοι πολίτες είχαν εγκεκριμένη αίτηση κοινωνικού μερίσματος και δεν πληρώθηκαν ανήκουν σε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις:


1η Περίπτωση:

Δεν επιβεβαιώθηκε ότι ο τραπεζικός λογαριασμός που συμπληρώθηκε στην αίτηση ανήκει στο δικαιούχο του μερίσματος. Συγκεκριμένα, υπενθυμίζεται ότι για την πίστωση του κοινωνικού μερίσματος θα πρέπει ο λογαριασμός ΙΒΑΝ που δηλώθηκε στην εφαρμογή να ανήκει στον δικαιούχο του κοινωνικού μερίσματος. Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε βάσει ΑΦΜ. Οι αιτήσεις των δικαιούχων δεν έχουν απορριφθεί και παραμένουν εγκεκριμένες για την επόμενη πληρωμή. Οι δικαιούχοι έχουν ενημερωθεί για το πρόβλημα με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο, εφόσον το είχαν συμπληρώσει στην πλατφόρμα κατά τη διάρκεια της αίτησης.

Πιστώσεις σε δηλωθέντες στην εφαρμογή λογαριασμούς ΙΒΑΝ για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει από την τράπεζα ταυτοποίηση του ΑΦΜ του δικαιούχου του Κοινωνικού Μερίσματος δεν θα πραγματοποιηθούν.

Προς το σκοπό καταβολής του κοινωνικού μερίσματος, καλούνται οι δικαιούχοι, οι οποίοι είχαν εγκεκριμένη αίτηση μερίσματος αλλά δεν πληρώθηκαν:

(α) να ακυρώσουν την αίτησή τους και να προβούν σε «Επαναξιολόγηση». Στη νέα αίτηση πρέπει να δηλώσουν στην εφαρμογή λογαριασμό ΙΒΑΝ στον οποίο είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι

ή / και

(β) να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του ΑΦΜ τους στην τράπεζα συνεργασίας τους προσκομίζοντας το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος.

Το υπουργείο Οικονομικών υπενθυμίζει ότι το κοινωνικό μέρισμα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο εις χείρας του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

2η Περίπτωση:

Δεν επιβεβαιώθηκε η μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα μέσω της υποβολής φορολογικών δηλώσεων την τελευταία πενταετία. Σημειώνεται ότι σε βάθος πενταετίας πραγματοποιείται έλεγχος είτε για την υποβολή δήλωσης ως υπόχρεου είτε για το αν ο αιτών υπήρξε σύζυγος, εξαρτώμενο πρόσωπο ή φιλοξενούμενος σε δήλωση άλλου υπόχρεου αρκεί να είχε δηλωθεί σωστά ο ΑΦΜ ή ο ΑΜΚΑ του αιτούντος. Οι περισσότερες αιτήσεις όσων ανήκουν σε αυτή την κατηγορία απορρίφθηκαν αμέσως. Για μία μικρή μερίδα οι αιτήσεις απορρίφθηκαν κατόπιν περαιτέρω ελέγχων και οι αιτούντες έλαβαν ενημέρωση με γραπτό μήνυμα ή/και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον είχε δηλωθεί κατά τη διάρκεια της αίτησης.

Τα μικρά λάθη που οδηγούν στην απόρριψη της αίτησης
Σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, όσες αιτήσεις είχαν διαφορετικό δικαιούχο, αλλά ίδιο IBAN πάνω από τρεις φορές έχουν απορριφθεί. Παράλληλα, αιτήσεις με εμπλοκή στον έλεγχο ΙΒΑΝ- ΑΦΜ (συνδικαιούχοι) δεν έχουν ακυρωθεί αλλά έχουν μεταφερθεί για την επόμενη πληρωμή (144.000 αιτήσεις).

Η αίτηση παρά την εμπλοκή παραμένει έγκυρη οπότε θα πρέπει να διορθωθεί ή να προστεθεί IBAN συνδικαιούχου. Όσοι απορρίφθηκαν από το κοινωνικό μέρισμα, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξανακάνουν αίτηση.

Προσοχή χρειάζεται ώστε να συμπληρωθούν σωστά ο ΙΒΑΝ, το email και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου. Πρέπει να επισημανθεί πως σύμφωνα με τις οδηγίες εάν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία ο αιτών θα πρέπει να απευθύνεται στους παρακάτω φορείς:

1. ΚΕΠ: εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ

2. ΕΦΚΑ: εάν το πρόβλημα συνδέεται με τον χρόνο ασφάλισης

3. ΟΑΕΔ: εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας

Βγήκε το ΦΕΚ για το Κοινωνικό Μέρισμα 2018, όλες οι λεπτομέρειες