Στο πρόσφατο ν/σ που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, με τίτλο "Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων" και θα δημοσιευθεί τις επόμενες ημέρες στο Φ.Ε.Κ. και στο άρθρο 30 αυτού, δίνεται παράταση ζωής κατά 5 έτη, στα κυκλοφορούντα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ., από τα 15 στα 20. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τα ....
λεωφορεία αποσύρονταν όταν συμπλήρωναν 12 έτη κυκλοφορίας. Τώρα, στη Θεσσαλονίκη, θα κυκλοφορούν λεωφορεία 20 ετών ! Και άνευ φυσικού οικολογικού ή άλλου αερίου ...Με το παλιό κλασικό πετρέλαιο....
Η απόφαση αφορά κυρίως τα "μαμμούθ", τα αρθρωτά Volvo sarakakis δηλαδή.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του σχετικού νόμου:
Άρθρο 30
Ρυθµίσεις θεµάτων ΟΑΣΘ
1. Σύµφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις η διάρκεια κυκλοφορίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει οριστεί µέχρι της συµπλήρωσης 15 ετών από την πρώτη µέρα κυκλοφορίας τους ως καινουργών. Κατ’ εφαρµογή των ισχυουσών διατάξεων τα 528 κυκλοφορούντα λεωφορεία του Οργανισµού (ποσοστό 85% του συνολικού αριθµού των 618 διατιθέµενων λεωφορείων) είναι ηλικίας κάτω 10των 10 ετών. Είναι προφανές ότι από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θα απαιτηθεί πλήρης αναδιοργάνωση του συγκοινωνιακού σχεδιασµού των αστικών λεωφορειακών γραµµών που θα οδηγήσει και σε τροποποίηση του συνολικού αριθµού αλλά και των τύπων των λεωφορείων. Επειδή, όµως, τα έργα του Μετρό δεν έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχει εκπονηθεί και η σχετική µελέτη αναδιοργάνωσης των λεωφορειακών αστικών γραµµών. Επίσης είναι αυτονόητο ότι η διαφοροποίηση
του συνολικού αριθµού και των τύπων των αστικών λεωφορείων θα πρέπει να γίνει σχεδόν ταυτόχρονα µε την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι παραπάνω λόγοι επιβάλλουν την παράταση κυκλοφορίας των υφιστάµενων λεωφορείων του ΟΑΣΘ µέχρι τη συµπλήρωση των 20 ετών από την πρώτη µέρα κυκλοφορίας τους ως καινουργών, που θα οδηγήσει στην αντικατάσταση και των υπόλοιπων κυκλοφορούντων 90 λεωφορεία του Οργανισµού (45 κανονικά και 45 αρθρωτά) στη διετία 2017-2018 που θα συµπληρώνουν την «ηλικία» των 20 ετών και που αναµένεται η λειτουργία του Μετρό. Δεδοµένου ότι ως το 2015 προγραµµατίζεται να έχει εκπονηθεί και η µελέτη αναδιοργάνωσης των επιφανειακών µέσων µεταφοράς (αστικές λεωφορειακές γραµµές) για την συµπληρωµατική εξυπηρέτηση από την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό, θα προσδιοριστεί και ο απαιτούµενος αριθµός λεωφορείων (συνολικά και κατά τύπο) κι έτσι η αντικατάσταση των ως άνω 90 λεωφορείων θα γίνει µε βάση τις προβλέψεις της µελέτης αναδιοργάνωσης. Τέλος, µε την παράταση αυτή, δεν θα επηρεαστεί η ασφάλεια των µεταφορών, αφού τα λεωφορεία κυκλοφορούν µόνο µετά από τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ.
Και ο νόμος όπως ψηφίστηκε
makpress.blogspot.com