ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες κατασκευής του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, για ακόμα μια φορά, βρίσκονται ουσιαστικά στον «αέρα»! Η πρόσφατη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την Ανάδοχο Κοινοπραξία κατασκευής του, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου». Η Κοινοπραξία ήδη έκανε αίτηση διάλυσης της σύμβασης και η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ' αυτά.
Είναι γνωστό πως η έως τώρα κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της Αναδόχου Κατασκευάστριας Κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι πριν λίγο διάστημα είχαν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμυρίων ευρώ).
Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζόμενων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών.
Να σημειωθεί επίσης πως οι έως τώρα καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη πόλη, όχι μόνο στη συγκοινωνία αλλά και με κλείσιμο πολλών μικρών επιχειρήσεων που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του ΜΕΤΡΟ και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από την ανεύρεση αρχαιολογικών μνημείων που είναι μεγάλης αξίας και πρέπει να προστατευτούν στο τόπο που βρέθηκαν.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε:
- Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες).
- Να μην γίνει καμιά απόλυση εργαζομένων
Οι Βουλευτές
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Ελένη Γερασιμίδου
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες κατασκευής του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, για ακόμα μια φορά, βρίσκονται ουσιαστικά στον «αέρα»! Η πρόσφατη απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την Ανάδοχο Κοινοπραξία κατασκευής του, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου». Η Κοινοπραξία ήδη έκανε αίτηση διάλυσης της σύμβασης και η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ' αυτά.
Είναι γνωστό πως η έως τώρα κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της Αναδόχου Κατασκευάστριας Κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι πριν λίγο διάστημα είχαν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμυρίων ευρώ).
Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζόμενων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών.
Να σημειωθεί επίσης πως οι έως τώρα καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη πόλη, όχι μόνο στη συγκοινωνία αλλά και με κλείσιμο πολλών μικρών επιχειρήσεων που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του ΜΕΤΡΟ και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από την ανεύρεση αρχαιολογικών μνημείων που είναι μεγάλης αξίας και πρέπει να προστατευτούν στο τόπο που βρέθηκαν.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε:
- Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες).
- Να μην γίνει καμιά απόλυση εργαζομένων
Οι Βουλευτές
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Ελένη Γερασιμίδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου