Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ «ΠΑΖΛ» ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ-ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης                                                     Πτολεμαΐδα  4-10-2020

Επισημάναμε με άρθρο μας στις 18-7-2018 πηγή ότι στόχευση του δρόμου Δυτικής Εορδαίας ήταν και είναι να συνδέσει τις περιοχές Αμυνταίου-Εορδαίας μ’ αυτές του Δήμου Ορεστίδος, της πόλης και της Π.Ε. Καστοριάς, μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας. Για να επιτελέσει αυτόν τον σκοπό ...

κρίνεται απαραίτητο, μετά τις νέες χαράξεις-στενωπούς του δρόμου κάτω από την Αναρράχη (& μετά το Μηλοχώρι προς Φούφα) να μελετηθεί και να χαραχθεί (από χθες) ο κάθετος οδικός άξονας τεσσάρων (4) περίπου χιλιομέτρων, πριν την είσοδο της Αναρράχης προς Φούφα, δρόμος αγροτικός-λειτουργικός.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη μελέτη αυτού του κομματιού του δρόμου (επί θητείας Γ. Δακή που βρέθηκε!) και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό περισσότερα από 2 εκ ΕΥΡΩ. Αυτά λένε οι τελευταίες πληροφορίες μας από τον Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης Γρ. Τσιούμαρη και τον Δήμαρχο Εορδαίας Παν. Πλακεντά. Ο σχεδιασμός προβλέπει διαπλάτυνση του δρόμου και εκατέρωθεν παράλληλους αγροτικούς δρόμους. Δυστυχώς δεν προβλέπονται υπόγειες διαβάσεις για αγροτικά μηχανήματα, δίπλα από τις δυο γέφυρες και σε έναν δρόμο ευθείας τεσσάρων χιλ. που πιθανότατα θα αναπτύσσονται υπερβολικές ταχύτητες, άκρως επικίνδυνες στις διασταυρώσεις των Ι.Χ. με τα τρακτέρ.

Ο δρόμος της Δυτικής Εορδαίας δόθηκε σε κυκλοφορία την 20η Μαΐου 2015 και στο ίδιο άρθρο επισημάναμε ένα βασικό μειονέκτημα του δρόμου-συγκεκριμένα: Στην ευθεία έξοδο από την οδό Διοικητηρίου & Κων. Καραμανλή της Πτολεμαΐδας και πριν την είσοδο στο δρόμο της Δυτικής Εορδαίας, τα οχήματα είναι υποχρεωμένα να παρακάμψουν στη μέση του δρόμου ένα περιφραγμένο λειτουργικό κήπο! Ερώτημα ΟΛΩΝ των περαστικών (οδηγών & πεζοπόρων) είναι αν έγιναν και ποιες ενέργειες, από τις Δημοτικές Αρχές, σε συνεννόηση με τον «ιδιοκτήτη» για να λυθεί το πρόβλημα, γιατί κανένα πρόβλημα δεν είναι άλυτο. Πιστεύουμε ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή της Εορδαίας θα δώσει σύντομα τη λύση. 

Πέρα από την κύρια διεκδίκηση του οδικού άξονα Φλώρινας-Εγνατίας Οδού, οι αρχές τις Π.Ε. Φλώρινας και πρώτη η Δημοτική Αρχή Αμυνταίου, θα πρέπει να απαιτήσει τη σύνδεσή της με το Βαρικό (εκεί από όπου θα ξεκινά η σήραγγα προς την Π.Ε. Καστοριάς), με διαπλάτυνση του δρόμο που βρίσκεται παράπλευρα με την (εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη) λίμνη Χειμαδίτιδα. Μια ακόμα σύντομη διαδρομή και σύνδεση των Π.Ε. Φλώρινας και Καστοριάς. Μια διαδρομή αμέτρητου φυσικού κάλους! Οι ελάχιστοι απολίτικοι ντόπιοι αρνητές(σκοπιμότητας ή κομματικού πατριωτισμού;)  της προόδου της περιοχής να οδηγηθούν από τους κατοίκους στον ορθό δρόμο ή στην απομόνωση.

Τα απαραίτητα κονδύλια υπάρχουν, η βούληση των αρχών είναι δεδομένη, οι τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε. Καστοριάς (παρά τις αντιξοότητες και τα μπόδια) με υπομονή και επιμονή δούλεψαν για την κατασκευή της σήραγγας Κλεισούρας και τη σύνδεση Καστοριάς-Πτολεμαΐδας, η σημερινή Περιφερειακή Αρχή «ΚΑΣΑΠΙΔΗ» υποχρεούται και δικαιούται να εγκαινιάσει το έργο!

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου