Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Σε ποιά ποινή θα καταδικαστεί ο οδηγός της Κορβέτ για το θάνατο του 25χρονου μοτοσικλετιστή

Τα δεδομένα του ατυχήματος, σύμφωνα με τα ΜΜΕ:
-υπερβολική ταχύτητα
-ανασφάλιστο όχημα (!)
-πρόκληση θανάτου άλλου
-εγκατάλειψη θύματος
Ο νέος ποινικός κώδικας (ΝΟΜΟΣ 4619/2019-ΦΕΚ 95/Α/11-6-2019), προβλέπει ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΠΟΙΝΕΣ. Διαβάστε τι προβλέπει:

Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή β) οδηγεί ...όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, ....
.....γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. 

Οι επιβαρυντικές περιπτώσεις λοιπόν είναι αυτές που τονίσαμε με bold.

Τις επιβαρυντικές περιστάσεις της παραγράφου α' τις γλίτωσε προφανώς, αφού εμφανίστηκε μετά από 3 ημέρες, οπότε κανείς δεν θα μάθει αν οδηγούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος ή ναρκωτικών ουσιών.

Η πιο βαριά ποινή επιβάλλεται με το εδάφιο δδ), που λέει ότι καταδικάζεται σε κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών (που σημαίνει ότι μπαίνεις φυλακή χωρίς αναστολή), μόνο εαν ο θάνατος του άλλου, προκλήθηκε, επειδή ο οδηγός έκανε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετείχε σε αυτοσχέδιους αγώνες ή οδηγούσε όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές.
Θα φυλακιστεί λοιπόν, εαν το όχημα δεν είχε περάσει ΚΤΕΟ (δεν ακούσαμε κάτι για αυτό στις ειδήσεις, πλην του ότι ήταν ανασφάλιστο) ή αποδειχθεί ότι συμμετείχε σε "κόντρες" όπως ακούστηκε στις ειδήσεις.
Επομένως, η προσπάθεια των δικών του και των δικηγόρων του, θα είναι να φροντίσουν να υπάρχει ΚΤΕΟ ή να βγάλουν οι πραγματογνώμονες ότι το αμάξι δεν ήταν τεχνικά ανασφαλές και φυσικά να αποκρούσουν τυχόν μαρτυρίες για "κόντρες".

Κατά 80-90% λοιπόν, δεν θα έχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ποινή. 
(Ξαναλέμε για χιλιοστή φορά, ότι ΠΟΙΝΗ είναι μόνο η φυλάκιση (στην πράξη όχι στα λόγια). Να σου περνάνε χειροπέδες δηλαδή μετά την ανακοίνωση της ποινής από τον πρόεδρο, να σε βάζουν στην κλούβα και να σε πηγαίνουν στη μπουζού, να βάζεις τις πυζάμες σου και να μπαίνεις στο κελί με άλλους 10. Αυτό είναι "ποινή". Το να απαγγέλει ο πρόεδρος "κάθειρξη πέντε ετών με αναστολή", είναι ακριβώς το ίδιο με του να σου λέει "Καλά Χριστούγεννα". Κανένας στον πλανήτη δεν αγχώθηκε για ποινή "με αναστολή". Το "με αναστολή" έχει πρακτικά την ίδια αξία με το "αθώος").


Θα είναι πάντως μια ενδιαφέρουσα δίκη-πρότυπο, όταν και αν γίνει....


Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη και θα την ξανασυζητήσουμε (αν ζούμε μέχρι τότε), όοοοοταν γίνει η δίκη, μετά από χρόνια κι όλα θα έχουν ξεχαστεί από τις μάζες.

Βασίλης Προκοπίδης

Υ.Γ. Ο νομοθέτης ορθώς τιμωρεί με βαριές ποινές όσους οδηγούν μεθυσμένοι. Όμως στην πράξη, όταν κάποιος μεθυσμένος προκαλέσει ατύχημα, φεύγει από τον τόπο του ατυχήματος και περιμένει να φύγει το οινόπνευμα από το αίμα του. 
Πρέπει κάπως λοιπόν, να τιμωρούνται πολύ βαριά όσοι φεύγουν από το ατύχημα, επειδή ακριβώς είναι μεθυσμένοι. 
Αλλιώς τι νόημα έχει η ποινή σε μεθυσμένους, αν δεν μπορούμε να το διαπιστώσουμε;
Έφυγες απ΄τον τόπο του δυστυχήματος και υπάρχει η παραμικρή μαρτυρία ότι ήσουν ή οδηγούσες σαν μεθυσμένος; 20 χρόνια στα σίδερα! 
Μόνο έτσι θα βάλουν μυαλό μερικοί δήθεν "ταραγμένοι" και δεν θα την κοπανάνε για να γλιτώσουν το αλκοτέστ.