Θα χρειαστώ τη βοήθειά σας και τις γνώσεις σας, κ. Αντιδήμαρχε των Οικονομικών - Γιατί έχω μια απορία – Αν κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας σας, εφαρμόσατε για όλους έναν συγκεκριμένο ορισμό του «Καλλικράτη» - Αυτόν που απαγορεύει στους αντιδημάρχους να λαμβάνουν αντιμισθία μεγαλύτερη από εκείνη του δημάρχου – Ρωτώ, επειδή κάτι τέτοιο κυκλοφορεί πως δεν ίσχυε και δεν ισχύει για τον Δήμο Θεσσαλονίκης – Αν αυτό είναι αλήθεια, τότε πρόκειται για σοβαρή παρανομία, σωστά; - Αλλά ας πιάσουμε την ιστορία από την αρχή...
Γράφει ο Θάνος Τάκης
Η εφαρμογή στην πράξη των διατάξεων του ν.3852/2010 (Καλλικράτης) ανέδειξε επιμέρους προβλήματα τα οποία ο νομοθέτης δεν είχε προβλέψει. Όπως π.χ. η περίπτωση στην οποία το ποσόν της αντιμισθίας των αιρετών υπολείπεται του ποσού των συνολικών τους αποδοχών που ελάμβαναν από την θέση εργασίας τους και για την οποία στο άρθρο 92, παρ.5, του ως άνω νόμου ορίστηκε ότι «σε περίπτωση που η αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων και προέδρων δημοτικών συμβουλίων της παρ. 1 του άρθρου 93, είναι μικρότερη των πάσης φύσεως αποδοχών της θέσης τους, η αντιμισθία προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς και μέχρι το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου».
Η εφαρμογή της διάταξης αυτής, ορίζοντας για όλους ως οροφή το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, είχε ως αποτέλεσμα την δυνητική περίπτωση, η αντιμισθία του δημάρχου να υπολείπεται της αντιμισθίας των αντιδημάρχων ή του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου όταν οι αποδοχές της προηγούμενης θέσης τους ήταν υψηλότερες των αποδοχών της θέσης ή της αντιμισθίας του δημάρχου.
Τούτο επέφερε προδήλως ανατροπή στην λογική της βασικής ρύθμισης που διέπει την κλίμακα της αντιμισθίας των αιρετών.
Δηλαδή ο πρώτος τη τάξει να είναι και ο υψηλότερα αμειβόμενος.
Ο «Καλλικράτης» είναι ένας νόμος του 2010. Τον Σεπτέμβριο του 2011, αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα αυτό με την ρύθμιση της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ν. 4018/2011, με την οποία η ως άνω "προβληματική" περίπτωση αντικαθίσταται και καταστρώνεται κλίμακα για την οροφή της αντιμισθίας στην περίπτωση που οι αποδοχές της θέσης του αιρετού είναι μεγαλύτερες της οριζόμενης στην παράγραφο 2 του άρθρου 92 του ιδίου νόμου αντιμισθίας, ως εξής:
«Αν η αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων και προέδρων δημοτικών συμβουλίων της παραγράφου 1 του άρθρου 93 είναι μικρότερη των, πάσης φύσεως, αποδοχών της θέσης τους, η αντιμισθία προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς ως εξής:
α) του δημάρχου μέχρι το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, και
β) του αντιδημάρχου και προέδρου δημοτικού συμβουλίου μέχρι το ύψος της αντιμισθίας του οικείου δημάρχου, χωρίς να υπολογίζεται η προσαύξηση που τυχόν λαμβάνει ο δήμαρχος».
Απλά πράγματα.
Ο αντιδήμαρχος η ο πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου, και ένα εκατομμύριο να κέρδιζε από την προηγούμενη θέση του, δεν μπορούσε να εισπράττει περισσότερα από τον δήμαρχο. Ούτε ευρώ.
Αυτό ίσχυε από τον Σεπτέμβριο του 2011 μέχρι τον Μάιο του 2013, οπότε ο νομοθέτης επανήλθε με τον νόμο 4147/2013, και με το άρθρο 3 αντικαθιστά εκ νέου την παράγραφο 5 του άρθρου 92 του ν.3852/2010 εισάγοντας πλέον το δικαίωμα επιλογής μεταξύ της αντιμισθίας ή των αποδοχών της θέσης του δικαιούχου της ειδικής άδειας της παραγράφου 1 του άρθρου 93 αιρετού, δηλαδή του δημάρχου, αντιδημάρχου ή προέδρου του δημοτικού συμβουλίου για τους Δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων.
Κι εγώ σας ρωτώ, και παρακαλώ, ως ενδιαφερόμενος πολίτης, να μου λύσετε την απορία:
Εφαρμόστηκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης, για αυτούς τους 20 μήνες (Σεπτέμβριος 2011 - Μάιος 2013) η πρόβλεψη ότι κανενός αιρετού η αντιμισθία δύναται να υπερβεί εκείνη του δημάρχου;
Το ρωτώ αυτό, ώστε να έχετε τη δυνατότητα να βεβαιώσετε με πανηγυρικό τρόπο ότι πράγματι, στον Δήμο Θεσσαλονίκης δεν υπήρξε αιρετός που εισέπραττε μηνιαία αντιμισθία μεγαλύτερη από εκείνη του Γιάννη Μπουτάρη. Διότι δεν πιστεύω ότι δεν γνωρίζατε τον νόμο!
Ισχυρά σας καλώ να το κάνετε, διότι κακόβουλοι τρίτοι (με τα αυτάκια μου τους άκουσα) ισχυρίζονται ότι εσείς είστε ο υψηλότερα αμειβόμενος αιρετός στην αυτοδιοίκηση για όλη την Ελλάδα! Και πως ακόμη και εκείνη την περίοδο, πληρωνόσασταν καλύτερα από τον δήμαρχο. Και ότι αυτό, δεν βρίσκει έρεισμα στο νόμο.
Προς επίρρωσιν μου υπέδειξαν την επίκαιρη αντιμισθία σας (5.331,08€), η οποία πράγματι είναι αρκετά υψηλότερη από εκείνη του Δημάρχου (4.403,25€) και κατά 149,5% υψηλότερη από κάθε άλλο αντιδήμαρχο του Δήμου Θεσσαλονίκης (πληρώνονται 2.137,50€). Και μου είπαν ότι αυτή η πρακτική συνεχίζεται από το μακρινό 2011, όταν αναλάβατε.
Ορίστε, ο μήνας Σεπτέμβριος του 2014.
Εσείς:
Ο Δήμαρχος, ένα χιλιάρικο κάτω:
Και τυχαία, ένας αντιδήμαρχος, ο κ. Ζέρβας, ο οποίος βρίσκεται στη βάση της αυτοδιοικητικής τροφικής αλυσίδας σε σχέση με εσάς (3.200 ευρώ λιγότερα).
Κι έτσι (είπαν οι κακόβουλοι) αποδεικνύεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης κατέχει το πανελλήνιο ρεκόρ πάγιας αντιμισθίας αιρετού στην Ελλάδα! Άλλη μια πρωτιά της διοίκησης Μπουτάρη (είπαν οι κακόβουλοι).
Επιπλέον, ρωτώ και τον Δήμαρχο, κ. Γιάννη Μπουτάρη, αν είναι σε γνώση του η ως άνω τροποποίηση του Καλλικράτη, διότι υποπτεύομαι ότι μετά τα κενά γνώσης που είχε αναφορικά με τα κωλύματά του, κατάσταση που τον ανέδειξε ως τον πρώτο διορισμένο υποψήφιο δήμαρχο της χώρας, μάλλον, έστω εκ των υστέρων, γνωρίζει κάθε λεπτομέρειά του. Αφήστε που είχε αναφέρει ότι σέβεται και το τελευταίο ευρώ του δημότη. Κι εδώ ίσως και να συναθροίζονται πολλές-πολλές χιλιάδες ευρώ...
Κύριε Καπόν (και κ. Μπουτάρη), θα αναμένω με ενδιαφέρον την απάντησή σας, ώστε με τη σειρά μου, να την αναρτήσω αμελλητί στο παρόν ιστολόγιο.
Δεν θα μου αρνηθείτε αυτή τη μικρή βοήθεια, έτσι δεν είναι;
Θα βοηθήσει ώστε να μην επιτρέπουμε στους κακόβουλους να φαντάζονται σοβαρές παρανομίες!
Υ.Γ. Είπαν κι άλλα, οι κακόβουλοι. Κι έχω κι άλλες απορίες, για πιθανολογήσεις σοβαρών παρανομιών σε περίπτωση που ισχύουν (αν και δεν μπορώ να το πιστέψω), τις οποίες - για να μην σας κουράσω σήμερα - θα ρωτήσω σε επόμενο σημείωμα.
taxalia, 24.08.2011, Το ηθικό και νόμιμο του Χασδάι Καπόν: