Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Απέσυρε, ανέσυρε, ανέλυσε, υπέγραψε, αντέγραψε, συνέγραψε, κατέγραψε, παρήγγειλε, κατέλαβε, παρέλαβε, επέλεξε, μετέτρεψε. Ρε άντε πάγαινε από δω!

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

Ξεσηκώθηκαν οι εκπαιδευτικοί για τα μαθήματα σύγχρονης [όχι ταυτόχρονης;] εκπαίδευσης που προσβάλλουν τα προσωπικά δεδομένα. Ξέρεις τί είναι να σε βλέπει ο γονιός να διδάσκεις ανεπαρκώς, έστω και....
ευκαιριακώς; Ξέρεις τί είναι να σε βλέπει να μην μπορείς να επιβληθείς στην τάξη; Έτσι, μπήκαν στον χορό και τα πανταχού παρόντα προσωπικά δεδομένα. Αν είναι δυνατόν να βλέπω εγώ ότι ο καθηγητής είναι σούργελο και οι μαθητές τού κάνουν καζούρα. Αν είναι δυνατόν να βλέπω on real time που λένε οι μορφωμένοι τη μη κόσμια συμπεριφορά μαθητών. Ένδειξη της ανεπάρκειας των διαμαρτυρομένων είναι το πανό τους με τη μεγαλοπρεπή προσταγή στην υπουργό Παιδείας: «απέσυρε» το νομοσχέδιο. Ούτε ένας φιλόλογος ανάμεσά τους ή έστω ένας γραμματιζούμενος μαθηματικός, φυσικός κ.λπ. να τους πει να διορθώσουν το μεγαλοπρεπές «απέσυρε»;
Θυμήθηκα μία διαφήμιση που έλεγε «επέλεξε». Το άλλαξαν μετά από λίγες ημέρες εις το ορθόν «επίλεξε». Το «διάλεξε» δεν τους έκανε.
Φαντάζομαι τον εαυτό μου να παρακολουθεί μάθημα μακρόθεν και να ακούω τον καθηγητή να πετάει μεγαλοπρεπείς κοτσάνες. Ενώ τώρα όλα γίνονται ουχί δημόσια. Ακούμε απλώς φήμες περί γελοιότητος, ανεπαρκείας κ.λπ. Δεν έχουμε οπτικοακουστικό υλικό. Η συγκεκριμένη αντίδραση των εκπαιδευτικών αποτελεί πτυχή τής άρνησης για οποιαδήποτε αξιολόγηση. Για να υποστηρίξουν το δίκηο τους ερωτούν οι εκπαιδευτικοί: γιατί να μην είναι δημόσιες και οι συσκέψεις του πρωθυπουργού με τους επιτελείς του και οι χειρουργικές επεβάσεις; Και εγώ ερωτώ: γιατί το Σύνταγμα επιτάσσει να είναι δημόσιες οι συνεδριάσεις των δικαστηρίων; Για να ελέγχεται ο τρόπος απονομής της Δικαιοσύνης. Πολύ απλό. Γιατί να μην ελέγχονται, λοιπόν, και οι καθηγητές, έστω μέχρι να απαλλαγούμε από την πανδημία; Προ πάντων καθηγητές που είναι αγράμματοι;
Και μια που αναφέρθηκα στη Δικαιοσύνη, να μην παραλείψω να γράψω για έναν λειτουργό της [λέμε και καμμία μ..]. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, λοιπόν, ασχολήθηκε με ένα πολύ σοβαρό ζήτημα: δικηγόρος τις καταδικάσθηκε αμετακλήτως για πλαστογραφίες και υπεξαίρεση, με αποτέλεσμα να χάσει αυτοδικαίως την ιδιότητά του κατά πως ορίζει ο Κώδιξ Δικηγόρων. Αλλά το μπουμπούκι υπέβαλε παραίτηση, εύθικτο καθώς είναι. Έλα μου, όμως, που αποκαλύφθηκε ότι δεν είχε πτυχίο Νομικής. Έτσι, ετέθη το μεγάλο ερώτημα: αρκεί η εκ του νόμου αυτοδίκαιη απώλεια της ιδιότητός του ή απαιτείται και παραίτηση; Μήπως, όμως, δεν αρκεί ούτε η παραίτηση και πρέπει ο υπουργός να εκδώσει πράξη ανάκλησης του διορισμού του; Κοίτα φίλε μου προβλήματα που δημιουργεί στην πολιτεία ένας πλαστογράφος και υπεξαιρέτης που διακονούσε τη Δικαιοσύνη επί 17 συναπτά έτη.
Καθώς, όμως, διάβαζα τα του ΝΣΚ, ακούω τον δήμαρχο Αθηναίων να αναφέρεται στην ανάπλαση του κέντρου της πόλης. Θα φτιάξει, λέει, μία προμενάδα [sic] για να σουλατσάρει ο κόσμος. Εκ του γαλλικού promenade, προφανώς, ώστε να τον καταλάβουν όλοι. Και το έργο θα κοστίσει € 50 εκ. Πολλά λεφτά ρε παιδάκι μου για μία σουλατσάδα. Και οι υποβαθμισμένες περιοχές τής πόλης κύριε; [Δεν θέλω να πιστέψω ότι απαίτησε να μη μετακινηθούν λαθρομετανάστες από τα νησιά στην Ευρυτανία. Ούτε ότι η μαμά του απαίτησε να μη μετακινηθούν λαθρομετανάστες στα Χανιά].
Και μετά; Μετά τα σχόλια για τη περιουσία των βουλευτών βάσει του περίφημου «πόθεν έσχες». Λες και δεν τα ξέραμε, όταν ψηφίζαμε.
Αδέλφια, ούτε ο κορωναϊός μάς δίδαξε κάτι. Μια ζωή τα ίδια. Ούτε την παράξενη κανονικότητά μας διατάραξε.
Σώτο

10 σχόλια:

  1. Και όπως λέει η υπουργός Παιδείας "των δωρηθεντων συσκευών"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Καλαμίτση, το ότι βρέθηκαν μερικά κομματοσκυλα, που το μόνο που έχουν σπουδάσει τόσα χρόνια είναι αφισοκολληση, και έγραψαν ένα πανό με γραμματικό λάθος, δεν σημαίνει ότι η κάμερα στην τάξη είναι σωστή. Δεν ξέρω αν έχετε επαφή με τη σχολική τάξη, τουλάχιστον στο δημοτικό, αλλά να σας πληροφορήσω ότι δεν γίνεται σε μορφή διάλεξης. Δεν είναι σεμινάριο, ούτε συνέντευξη τύπου. Ο εκπαιδευτικός γυρνάει από μαθητή σε μαθητή, κάθεται δίπλα τους, κάνουν ομαδικές εργασίες, αλληλεπιδρούν... Ο μαθητής είναι με την οικογένειά του στην τάξη. Οι συμμαθητές του είναι τα αδέρφια του ή τα ξαδέρφια του, ο δάσκαλος είναι ο πατέρας, η μητέρα, ο θείος κτλ. Το ότι πολλές φορές ακούμε τα παιδιά να μας λένε μαμά ή γιαγιά ή μπαμπά, καταλάθος, δείχνει το πόσο κοντά μας αισθάνονται και πόσο άνετα νιώθουν μέσα στο δεύτερο σπίτι τους. Δυστυχώς, υπάρχουν συχνά και οι εξαιρέσεις. Παιδιά και γονείς που δημιουργούν προβλήματα για κάθε τι και εκμεταλλεύονται κάθε αδυναμία των συμμαθητών τους και όχι μόνο. Το διαδικτυακό μπουλινγκ βρίσκεται σε άνθηση και τώρα θα μπορεί ο κάθε κακομαθημένος να κάνει τη δουλειά του πολύ πιο εύκολα.
    Προσοχή, γιατί όπως μπαίνει σήμερα κάμερα στο δεύτερο σπίτι, αύριο θα μπει στο πρώτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γεγονός όμως ότι συνήθως σε μια αίθουσα υπάρχουν ήδη τόσες κάμερες όσοι και οι μαθητές, πράγμα που παρά τον υπάρχοντα νόμο ακόμα και μέχρι σήμερα δεν αντιμετωπίστηκε με ευθύνη του διδακτικού προσωπικού, δεν μας λέει κάτι...

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω αν στη δική σου τάξη τα παιδιά είναι με το κινητό στο χέρι. Σε εμάς κανένα παιδί δεν χρησιμοποιεί κινητό. Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που στα κρυφά έχουν καταγραφεί τέτοιες περιπτώσεις, κυρίως σε Λύκεια. Προσωπικά χρησιμοποιώ πολύ την τεχνολογία. Πριν μας κλείσουν λόγω της πανδημίας, χρησιμοποιούσαμε ηλεκτρονική τάξη και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Απαντάω σε απορίες και δέχομαι εργασίες 24/7. Αλλά στην τεχνολογία, όπως και σε κάθε τι, δεν πρέπει να πέφτουμε με τα μούτρα χωρίς δοκιμές και κριτήρια.
      Επίσης να ξέρετε το εξής: Υπήρχαν κάποιες λίγες φωνές που τάχθηκαν κατά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για διάφορους λόγους ψευτοιδεολογικούς. Αυτές οι φωνές ήταν μια πολύ μικρή μειοψηφία και ουσιαστικά χλευαστηκαν.
      Είναι πολύ σημαντικό να δώσεις τα πάντα στα παιδιά, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Απλά θέλει προσοχή. Έχω σκεφτεί τόσες καφριλες που θα μπορούσε να κάνει κάποιος χρησιμοποιώντας τη ζωντανή μετάδοση, που ανυπομονώ να δω πόσες ακόμα θα σκεφτούν κάποια καλά παιδιά...
      Δεν ξέρω αν είδες καθόλου εκπαιδευτική τηλεόραση. Εκεί ήταν κάποιοι δάσκαλοι/δασκάλες, χωρίς μαθητές, προετοιμασμένοι μέρες για να βγουν στο γυαλί, με μοντάζ κτλ. Έλα που και πάλι έσπασε ο διάολος το ποδάρι του και μία δασκάλα έκανα ένα λαθακι. Όχι ότι δεν το ήξερε βέβαια, αλλά ήταν άνθρωπος και από τη βιασύνη, από το άγχος, για 1002 άλλους λόγους έκανε ένα μικρό, βιαστικό ανθρώπινο λαθακι. Ούτε στο μοντάζ το παρατήρησαν ούτε λάιβ το είδαν πολλοί. Την άλλη μέρα την είχαν ξεφτιλισει. Αυτό ζητάμε. Φοβισμένους δασκάλους και μαθητές, που δεν θα τολμούν να μιλήσουν, μήπως τραυλίσουν, μήπως πουν κάτι λάθος; Οι μαθητές πλέον τολμούν και ρωτάνε, απαντούν και ας κάνουν λάθος, συμμετέχουν... Δεν φοβούνται τη βέργα που έπεφτε σε τυχόν λάθος. Τώρα θα φοβούνται τον μπούλη της τάξης που βλέπει από το σπίτι μη τυχόν φτιάξει ένα ποτ πουρί με τις χειρότερες ερωτήσεις και το ανεβάσει στο γιουτιουμπ.
      Προσοχή! Να κοιτάμε τα θέματα προσεκτικά και αυτόνομα, χωρίς να μας νοιάζει ποια κυβέρνηση φέρνει τον κάθε νομό ή ποιοι αντιδρούν. Με τη δική του κρίση ο καθένας. Και δεν αντιδρούν σε αυτό μόνο οι κοπριτες που μαζεύτηκαν στο Σύνταγμα, αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί.

      Διαγραφή
  3. Μενουμεσπιτάκηδες μπουρκοφόροι, γιατί δεν κάνετε κανένα γκάλοπ, πόσοι από αυτούς τους εΧπαιδευτικούς φοβούνται τον κολοκυθοϊό, και τάσσονται φανατικά υπέρ του κλεισίματος εκκλησιών, σχολείων, επιχειρήσεων κ.ο.κ.; Θα βρείτε κάτι ομοιότητες, που ίσως σας συνεφέρουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή