Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ο ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ έκαναν άψογη δουλειά, οι φωτογράφοι τους όχι !

Ακολουθεί δελτίο τύπου του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, για τις τελευταίες και πολύ ευχάριστες εξελίξεις, αφού όπως διαβάζουμε ολοκληρώθηκε η ανάθεση στα 4 ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούν άψογη συγκοινωνία. Πριν διαβάσετε όμως τις εξελίξεις, να αναφερθούμε σε ένα τεχνικό θέμα: σε όλες τις φωτογραφίες, που μας στέλνουν οι οργανισμοί συγκοινωνίας, δεν φαίνεται η φωτεινή πινακίδα, που γράφει τον αριθμό του δρομολογίου, π.χ. "36 ΒΟΥΛΓΑΡΗ-ΙΚΕΑ", όταν είναι από τις καινούριες με τα κόκκινα pixels. Αυτό είναι ένα απολύτως τεχνικό θέμα, για το οποίο...
θα θέλαμε να μας διαφωτίσει ένας φωτογράφος (Χάρης ακούει;) , πιθανώς να πρέπει να ανεβάζουν το ISO οι φωτογράφοι...φταίει η μηχανή; το διάφραγμα; η ταχύτητα; ή μήπως κανένα κινητό δεν μπορεί να φωτογραφίσει pixel;


06.05.2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Σε πλήρη εφαρμογή η σύμβαση ΟΣΕΘ - ΚΤΕΛ για την παροχή έργου αστικής συγκοινωνίας»

Ολοκληρώθηκε η ανάθεση και λειτουργία 31 γραμμών αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης από τον ΟΣΕΘ στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Μετά τη γραμμή 55 (Σταυρούπολη-Ωραιόκαστρο) που ξεκίνησε χθες με επιτυχία, αύριο Πέμπτη (7 Μαΐου) ολοκληρώνεται η ένταξη των ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με τη γραμμή 9 του ΟΑΣΘ (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Λαχαναγορά, με 4 παραλλαγές) με (4) συνολικά λεωφορεία, 48 δρομολόγια ημερησίως και 49 στάσεις σε κυκλική διαδρομή.
Η συνεργασία του ΟΣΕΘ, των ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΘ έγινε γεγονός μέσα από ειδική σύμβαση, με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επικεφαλής, ώστε να εκτελεσθεί το συγκοινωνιακό έργο που ο ΟΑΣΘ ουσιαστικά αδυνατούσε να εκτελέσει.
Με τον παραπάνω τρόπο, τα ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν καίριες υποχρεώσεις παροχής αστικής συγκοινωνίας στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης με 120 λεωφορεία σε κίνηση κάθε μέρα, δίνοντας ουσιαστικά «εξετάσεις» απέναντι στον πολίτη για πρώτη φορά σε μεγαλούπολη στην Ελλάδα. Το 30% του έργου του ΟΑΣΘ εκτελείται πλέον σήμερα από τα ΚΤΕΛ, με πολύ καλά αποτελέσματα από πλευράς επαγγελματικής ευσυνειδησίας, οικονομίας, πληρότητας και ποιότητας του έργου. Ο ΟΑΣΘ μόλις προμηθευτεί με νέα μισθωμένα οχήματα (περισσότερα από 150), θα είναι σε θέση να εξαντλήσει κάθε προσπάθεια τόνωσης της παροχής έργου σε σημαντικές αστικές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος που σήμερα υποφέρουν βλέποντας μόλις 210-220 οχήματα του ΟΑΣΘ σε κυκλοφορία.
«Τη γραμμή 9 της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει η ΚΤΕΛ Κιλκίς και πλέον εξυπηρετείται με πλήρη δρομολόγια μια ευρεία ζώνη της Δυτικής Θεσσαλονίκης με ποικίλες χρήσεις και πολλούς εργαζομένους (βιομηχανία, υπηρεσίες, κατοικία, εμπόριο, βιοτεχνίες, αποθήκες και ευαίσθητες χρήσεις και οικισμούς, όπως ο οικισμός Ρομά «Αγία Σοφία», το Κατάστημα Κράτησης Διαβατών κ.ά.). Στοχεύουμε να ανατάξουμε συνολικά το χάρτη της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη τόσο ποιοτικά όσο και από πρακτικής και λειτουργικής πλευράς, με επόμενα βήματα τη στόχευση για προσεκτικές αναδιαρθρώσεις ενόψει του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης», δήλωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Τόσκας.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


6 σχόλια:

  1. Νομίζω ότι έχει να κάνει με την ταχύτητα, για την ακρίβεια πρέπει να μειωθεί η ταχύτητα του διαφράγματος. Τα pixel αναβοσβήνουν μερικές φορές το δευτερόλεπτο, αρκετά γρήγορα για να το αντιληφθεί το ανθρώπινο μάτι αλλά αρκετά αργά για το διάφραγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διάφραγμα και Shutter speed (στις νέες πόσο χρόνο γινεται sampling του φωτός που πεφτει στα πιξελ του αισθητήρα) είναι διαφορετικά πράγματα. Το διάφραγμα έχει να κάνει με το λεγόμενο βάθος, μέχρι πόση απόσταση πριν και μετά από το εστιαζόμενο είδωλο τα είδωλα ειναι εστιαζόμενα.
    Ta pixel στις LED πινακιδες δεν ειναι ούτε όλα αναμένα ταυτόχρονα, μήτε συνεχώς. Ανάβουν και σβήνουν ασύγχρονα. Το ανθρώπινο μάτι μπορεί και συλλαμβάνει περί τις 10 εναλλαγές, φωτεινό σκοτεινό, ανά δευτερόλεπτο. Γρηγορότερος ρυθμός γίνεται αντιληπτός ως συνεχές φωτεινό. Καθε pixel μιας LED επιγραφής μπορεί να αναβοσβήνει απο 20 έως 400 φορές ανα δευτερόλεπτο, περίπου, και πάντοτε ασύγχρονα. Το μάτι τα βλέπει πάντοτε φωτεινά. Μια καμερα όμως αν έχει ρυθμιστεί το κλειστρο της, πόση ώρα θα δεχθεί φως στον αισθητήρα της, να είναι ανοικτό, ως παράδειγμα, για 1/250 του δευτερολέπτου θα συλλάβει μόνον ωρισμένο αριθμό pixel που τυχαίνεινα είναι αναμένα κατά το χρονικό διάστημα που ο αισθητήρας της είναι ενεργοποιημένος. Ετσι, στην φωτογραφία αποτυπώνονται περιορισμένος αριθμός των pixel και δεν ειναι αναγνωρίσημο το μήνυμα της επιγραφής. Σε τέτοιες περιπτώσεις επιλέγεται στην καμερα η ταχύτητα του κλείστρου, οσο το δυνατον αργή επιλογή, και το διαάφραγμα αναλόγως, σκοτεινοτερο ή μεγαλύτερη ενδειξη F, για να περιορίσει το εισερχόμενο φώς. Ποτέ δεν χρησιμοποιείται το auto ή το aperture priority. Ενας ερασιτέχνης θα χρησιμοποιήσει το shutter priority, ο επαγγελματίας το manual στην επιλογή λειτουργίας. Σίγουρα θα παίξει και με την ρύθμιση του ΙSO. Ενας αδαής θα σηκώσει την κάμερα και απλά θα κάνει κλικ και μετά θα αναζητάται ο Χάρης για να παρέχει τις επαγγελματικές του, υποθέτω, γνώσεις.
    Πολύ ενδιαφέρον το μπλογκ.
    Μπορεί να βρεί κάποιος θέματα από ανάμιξη θεωρίας της σχετικότητος και ταλιμπανοχριστιανών, όχι Μωαμεθανών βέβαια, μην πειράξουμε την Ιερή Αγελάδα, και τεχνικά θέματα χειρισμού φωτογραφικής κάμερας.
    Εΐναι μια όαση, πολύ διαπολυτεχνική, με πολύ, υποθέτω, επιμορφωμένο κοινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να που δεν χρειάστηκα αφού ήρθε απάντηση όσο ήμουν στη δουλειά :)
    Θα έλεγα κι εγώ (σαν χομπίστας που ασχολείται αρκετά,απάντηση στον φίλο με την απόλυτα τεκμηριωμένη τοποθέτηση) πως δεν νομίζω να υπάρχει κινητό που να επιλέγεις χειροκίνητα την ταχύτητα κλείστρου (shutter speed) αλλά και να υπάρχει δύσκολα θα βγάλει κάποιος καθαρά μια αναμμένη πινακίδα LED γιατί θα πρέπει να κρατήσει το κινητό τελείως σταθερό όση ώρα θα είναι ανοιχτό το κλείστρο και θα δέχεται ο αισθητήρας φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή