43 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσαν Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Οικονομίας και Περιβάλλοντος, κκ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, Γιώργο Σταθάκη και ...
Πάνο Σκουρλέτη, αντίστοιχα, μεταξύ των οποίων και ο Σάββας Αναστασιάδης , με θέμα «τα σενάρια νέας φοροεπιδρομής με αύξηση ΕΦΚ στα καύσιμα».
Οι Βουλευτές ζητούν απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με πληροφορίες που αναφέρουν, νέες φορολογικές επιβαρύνσεις – μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης – στα καύσιμα και συγκεκριμένα στο πετρέλαιο κίνησης, πέραν της βενζίνης, του LPG και της κηροζίνης».
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης είναι τραγικό, καθώς πλήττει κατεξοχήν τον παραγωγικό ιστό της χώρας και κατά συνέπεια τις τιμές των προϊόντων στο ράφι της εγχώριας αγοράς και την ανταγωνιστικότητά τους στο διεθνές περιβάλλον. Κρίσιμη όμως θα είναι η – για άλλη μια φορά – επιβάρυνση των πιο αδυνάτων. Το κράτος, αφού παρακίνησε χιλιάδες πολίτες να αγοράσουν με κόπο ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, έρχεται ύστερα να αυξήσει τιμωρητικά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο και κάτω από την καθοδήγηση της αριστερής, δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης, οδηγεί στην απόγνωση τους πιο αδύναμους. Αν και τα ποσοστά αύξησης των ΕΦΚ στα καύσιμα δεν έχουν ανακοινωθεί, οποιαδήποτε αύξηση θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση της ζήτησης, λόγω και της γενικότερης πίεσης στα εισοδήματα από την εφαρμογή των νέων φορολογικών μέτρων ενώ η πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο πέρα από την άμεση αύξηση στο κόστος της εγχώριας παραγωγής, πολύ πιθανά θα αυξήσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού, άρα και τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Σήμερα η πετρελαιοκίνηση αντιπροσωπεύει μερίδιο της ελληνικής αγοράς – της τάξης του 49% – καθώς πολλοί καταναλωτές κατέφυγαν στο συγκεκριμένο καύσιμο προκειμένου να μειώσουν το ημερήσιο κόστος μετακίνησης για εργασία
Το κόστος για μετακινήσεις αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό των μηνιαίων και ανελαστικών δαπανών των νοικοκυριών,
Νέα αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει την βιομηχανική, αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς επίσης και τη διανομή και διάθεση πλήθους καταναλωτικών αγαθών, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων στο ράφι.
Η διακίνηση σεναρίων και φημολογίας το μόνο που προσφέρουν είναι αβεβαιότητα στην αγορά και προετοιμασία παραβατικών συμπεριφορών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1.Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης για τον ΕΦΚ στα καύσιμα; Θα υπάρξει αύξηση και αν ναι πόση αναμένεται να είναι;
2.Ποια τα έσοδα που αναμένει η Κυβέρνηση μέσα από την αύξηση του ΕΦΚ; Πού στηρίζει τους υπολογισμούς, δεδομένου ότι η αύξηση στο άμεσο κόστος κίνησης επιφέρει είτε μετατόπιση του κοινού σε εναλλακτικά μέσα είτε μείωση των μετακινήσεων;
3.Πως θα αντιμετωπίσει το κύμα παραβατικότητας και λαθρεμπορίας καυσίμων που προκαλείται από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις σε φόρους στο χώρο των καυσίμων;
4.Πώς θα αποτρέψει το κύμα ανατιμήσεων που μοιραία θα προκύψει από την αύξηση του κόστους μεταφοράς καταναλωτικών αγαθών;
Πάνο Σκουρλέτη, αντίστοιχα, μεταξύ των οποίων και ο Σάββας Αναστασιάδης , με θέμα «τα σενάρια νέας φοροεπιδρομής με αύξηση ΕΦΚ στα καύσιμα».
Οι Βουλευτές ζητούν απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με πληροφορίες που αναφέρουν, νέες φορολογικές επιβαρύνσεις – μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης – στα καύσιμα και συγκεκριμένα στο πετρέλαιο κίνησης, πέραν της βενζίνης, του LPG και της κηροζίνης».
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης είναι τραγικό, καθώς πλήττει κατεξοχήν τον παραγωγικό ιστό της χώρας και κατά συνέπεια τις τιμές των προϊόντων στο ράφι της εγχώριας αγοράς και την ανταγωνιστικότητά τους στο διεθνές περιβάλλον. Κρίσιμη όμως θα είναι η – για άλλη μια φορά – επιβάρυνση των πιο αδυνάτων. Το κράτος, αφού παρακίνησε χιλιάδες πολίτες να αγοράσουν με κόπο ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, έρχεται ύστερα να αυξήσει τιμωρητικά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο και κάτω από την καθοδήγηση της αριστερής, δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης, οδηγεί στην απόγνωση τους πιο αδύναμους. Αν και τα ποσοστά αύξησης των ΕΦΚ στα καύσιμα δεν έχουν ανακοινωθεί, οποιαδήποτε αύξηση θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση της ζήτησης, λόγω και της γενικότερης πίεσης στα εισοδήματα από την εφαρμογή των νέων φορολογικών μέτρων ενώ η πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο πέρα από την άμεση αύξηση στο κόστος της εγχώριας παραγωγής, πολύ πιθανά θα αυξήσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού, άρα και τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Σήμερα η πετρελαιοκίνηση αντιπροσωπεύει μερίδιο της ελληνικής αγοράς – της τάξης του 49% – καθώς πολλοί καταναλωτές κατέφυγαν στο συγκεκριμένο καύσιμο προκειμένου να μειώσουν το ημερήσιο κόστος μετακίνησης για εργασία
Το κόστος για μετακινήσεις αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό των μηνιαίων και ανελαστικών δαπανών των νοικοκυριών,
Νέα αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει την βιομηχανική, αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς επίσης και τη διανομή και διάθεση πλήθους καταναλωτικών αγαθών, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων στο ράφι.
Η διακίνηση σεναρίων και φημολογίας το μόνο που προσφέρουν είναι αβεβαιότητα στην αγορά και προετοιμασία παραβατικών συμπεριφορών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1.Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης για τον ΕΦΚ στα καύσιμα; Θα υπάρξει αύξηση και αν ναι πόση αναμένεται να είναι;
2.Ποια τα έσοδα που αναμένει η Κυβέρνηση μέσα από την αύξηση του ΕΦΚ; Πού στηρίζει τους υπολογισμούς, δεδομένου ότι η αύξηση στο άμεσο κόστος κίνησης επιφέρει είτε μετατόπιση του κοινού σε εναλλακτικά μέσα είτε μείωση των μετακινήσεων;
3.Πως θα αντιμετωπίσει το κύμα παραβατικότητας και λαθρεμπορίας καυσίμων που προκαλείται από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις σε φόρους στο χώρο των καυσίμων;
4.Πώς θα αποτρέψει το κύμα ανατιμήσεων που μοιραία θα προκύψει από την αύξηση του κόστους μεταφοράς καταναλωτικών αγαθών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου