Η μεταβολή της χώρας μας σε «ανοιχτό στρατόπεδο συγκέντρωσης» δεν είναι «ανθρωπισμός» ούτε «πολυπολιτισμός».
Για την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και το ψήφισμα του Σ.Ε.Μ. εξέδωσε ανακοίνωση η δημοτική παράταξη "Μένουμε Θεσσαλονίκη" με δημοτικό σύμβουλο τον Γιώργο Ρακκά. Όπως τονίζει η ανακοίνωση:
"Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε στο περασμένο Δημοτικό Συμβούλιο, η πρόταση ψηφίσματος από το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών (Σ.Ε.Μ.), το οποίο ζητούσε από το Δημοτικό Συμβούλιο να καταγγείλει την εκδήλωση που διοργάνωσε η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης πριν 10 μέρες στο Βελλίδειο (υπό τον τίτλο Μένουμε Έλληνες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι) ως μισαλλόδοξη και ξενοφοβική.
Εμείς αρνηθήκαμε να στηρίξουμε το εν λόγω ψήφισμα, όχι προφανώς γιατί ταυτιζόμαστε με τον λόγο που αναπτύσσει ο Μητροπολίτης πάνω στις παραμέτρους της προσφυγικής και μεταναστευτικής κρίσης, αλλά για τους ακόλουθους λόγους:
– Η μεταβολή της χώρας μας σε «ανοιχτό στρατόπεδο συγκέντρωσης» δεν είναι «ανθρωπισμός» ούτε «πολυπολιτισμός». Δεν είναι δυνατόν στο βωμό της «καταπολέμησης της ισλαμοφοβίας» να αρνούμαστε το γεγονός ότι η επαπειλούμενη διάρρηξη της κοινωνικής και πολιτιστικής συνοχής της ελληνικής κοινωνίας –που ενισχύεται ως προοπτική από τον εγκλωβισμό εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων στην χώρα μας– θα σηματοδοτήσει μια τεράστια οπισθοδρόμηση στις κοινωνικές και πολιτικές ελευθερίες, στην δημοκρατία και το Κράτος Δικαίου (όσο έχει απομείνει), στην συνύπαρξη και την κοινή μας ζωή. Μια κοινωνία, για να είναι πλουραλιστική και ανοιχτή, θα πρέπει να διέπεται από κοινές αρχές και αξίες, μια κοινά αποδεκτή κουλτούρα κ.ο.κ. Δεν νοείται στο όνομα του ψευδεπίγραφου πολυπολιτισμού να επιτρέπουμε γκέτο εξαθλίωσης, καθεστώτα εθνοπολιτισμικού απαρτχάιντ, ή να κάνουμε εκπτώσεις σε ζητήματα καίρια όπως είναι η ισότητα των φύλων ή η εκκοσμίκευση της κοινωνικής μας ζωής. Ο επαπειλούμενος κατακερματισμός της ελληνικής κοινωνίας σε μια εθνοθρησκευτική Βαβέλ, θα ενισχύσει μόνο την εκατέρωθεν μισαλλοδοξία, τον ρατσισμό και την αντιπαράθεση εγκαθιδρύοντας ένα κλίμα «πολέμου όλων εναντίον όλων» στον τόπο μας.
– Δεν είναι δυνατόν στη βάση ενός ψευδεπίγραφου «πολιτιστικού πλουραλισμού» να στηρίζουμε εν λευκώ την ίδρυση τμημάτων όπως αυτό των Ισλαμικών Σπουδών στην Θεολογική του ΑΠΘ, τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε καν ποιος θα το χρηματοδοτεί (μήπως η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ ή η Τουρκία;;), και άρα ποιος θα ορίζει το περιεχόμενο των σπουδών του. Ήδη σε όλο τον κόσμο, η ίδρυση τέτοιων τμημάτων αποτελεί πεδίο ανταγωνισμού γεωπολιτικών σχεδιασμών, και προώθησης επιθετικών και ολοκληρωτικών εκδοχών του Ισλάμ. Αντίθετα, αυτός ο κίνδυνος θα αποτρέπονταν οριστικά, αν η ίδρυση του εν λόγω τμήματος γινόταν στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την ίδρυση σχολής Θρησκειολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με ρητή προϋπόθεση να διδάσκονται ισότιμα όλες οι θρησκείες και τα δόγματα.
– Ο αντιμεταναστευτικός, ακροδεξιός λόγος ενεργοποιεί τους μηχανισμούς του «αποδιοπομπαίου τράγου» και στοχοποιεί τους μετανάστες και τους πρόσφυγες ως υπαίτιους της γενικής μεταναστευτικής/προσφυγικής κρίσης που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας. Από την άλλη, δεν μπορούμε όμως να αρνούμαστε την πραγματικότητα του προσφυγικού και μεταναστευτικού αδιεξόδου. Ένας δημοκρατικός λόγος, θέτει το ζήτημα σε μη ξενοφοβική βάση, και αποκαλύπτει τους πραγματικούς υπαίτιους της κρίσης: Προφανώς, τα θύματα δεν είναι θύτες –το προσφυγικό και μεταναστευτικό αδιέξοδο δημιουργείται όχι από τους ίδιους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες αλλά από τηντούρκικη και ευρωπαϊκή πολιτική, την πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης και τους δουλεμπόρους που δημιουργούν τις συνθήκες ώστε να εγκλωβιστούν στην χώρα μας εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι δεν επιθυμούν να ζήσουν εδώ.
– Το μεταναστευτικό αδιέξοδο στην χώρα μας έχει δύο όψεις. Αν η μία είναι αυτή που προαναφέραμε, η άλλη αφορά το γεγονός ότι η επίπλαστη ευημερία που δημιουργήθηκε την περίοδο 1996-2008 στηρίχτηκε πάνω στην μαζική υποκατάσταση των ντόπιων από μετανάστες εργάτες –μάλιστα στις πιο απαξιωμένες, χειρωνακτικές θέσεις εργασίας. Δημιουργήθηκαν έτσι γενικευμένες πρακτικές, ήθη και μια κουλτούρα «οιονεί δουλοκτησίας» όπου εν πολλοίς άλλοι δούλευαν για εμάς, κι εμείς ζούσαμε την ευρωπαϊκή μας αυταπάτη. Το γεγονός αυτό συνέβαλε καθοριστικά, μεταξύ άλλων, στο να εγκαθιδρυθεί ένα κλίμα γενικευμένης παρακμής στην ελληνική κοινωνία την τελευταία 20ετία.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση. Η καταπολέμηση του αντιμεταναστευτικού λόγου και του ρατσισμού, η αποτροπή ανόδου της άκρας δεξιάς και φασιστικών τάσεων εντός της ελληνικής κοινωνίας δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται υπό τον μανδύα της ιδεολογίας που επιβάλλει η αποικιοκρατία και η παγκοσμιοποίηση στον τόπο μας, με τίμημα την διάλυσή του.
Ο ανθρωπισμός ή θα συμβαδίζει με την μέριμνα για την διαφύλαξη της συνοχής και των ελευθεριών της ελληνικής κοινωνίας, που κατακτήθηκαν μέσα από μια Επανάσταση και έναν μακρόπνοο αντιστασιακό αγώνα, ή θα καταλήξει να ενισχύει εξ αντανακλάσεως μορφώματα όπως η Χρυσή Αυγή. Το προηγούμενο του Άγιου Παντελεήμονα, μέσα από το οποίο ο ναζισμός καθιερώθηκε σε πανεθνική πολιτική δύναμη, πρέπει να λειτουργήσει ως παράδειγμα προς αποφυγήν…"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου