Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
Αρμόδια [τρόπος του λέγειν] χείλη λέγουν ότι κυκλοφορούν 2.000.000 τετράτροχα και 1.000.000 δίτροχα οχήματα, τα οποία δεν έχουν περάσει από ....
ΚΤΕΟ. Τα ίδια χείλη λέγουν ότι έχουμε και 700.000 ανασφάλιστα οχήματα. Σύμφωνα με το άρθρο 18§7 ν. 3446/2006 [η παράγραφος 7 προστέθηκε με το άρθρο 7§7 ν. 3897/2010]
"7. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να ασφαλίσουν αυτό, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου όταν αυτό απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά όταν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου τότε το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και μόνο για τους σκοπούς της έκδοσης του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ισχύει για δύο (2) μήνες επιπλέον της αναγραφόμενης ημερομηνίας ισχύος του."
Αν είναι 3.000.000 τα ανέλεγκτα σε ΚΤΕΟ οχήματα πώς συμβαίνει και είναι μόνον 700.000 τα ανασφάλιστα;
Η διάταξη δεν ορίζει και το αντίστροφο: ότι, δηλαδή, για να περάσεις από ΚΤΕΟ πρέπει να έχεις το αυτοκίνητό σου ασφαλισμένο. Γιατί;
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι βάσει της ανωτέρω διατάξεως η υποχρέωση ελέγχου από ΚΤΕΟ προκειμένου να ασφαλισθείς, ισχύει μόνον για την έναρξη της ασφάλισης και όχι για την ανανέωση. Είναι, όμως, αυτός ο σκοπός τού νόμου;
Η Εποπτική των ασφαλιστικών επιχειρήσεων Αρχή, ήτοι η Τράπεζα της Ελλάδος, τί λέει επ’ αυτού;
Σώτος
Υ.Γ. Παρεμπιπτόντως: ο νόμος, όπως και άλλοι νόμοι, κάνουν λόγο για «ασφαλιστήριο συμβόλαιο» εννοώντας, προφανώς, το έγγραφο που εκδίδει η ασφαλιστική εταιρεία και παριστά/αποδεικνύει την ασφαλιστική σύμβαση. Ο όρο αυτός, όμως, είναι εσφαλμένος. Ο σωστός όρος είναι «ασφαλιστήριο», ήτοι το έγγραφο που εκδίδει η ασφαλιστική επιχείρηση προς απόδειξη της ασφάλισης και μόνον.
Αρμόδια [τρόπος του λέγειν] χείλη λέγουν ότι κυκλοφορούν 2.000.000 τετράτροχα και 1.000.000 δίτροχα οχήματα, τα οποία δεν έχουν περάσει από ....
ΚΤΕΟ. Τα ίδια χείλη λέγουν ότι έχουμε και 700.000 ανασφάλιστα οχήματα. Σύμφωνα με το άρθρο 18§7 ν. 3446/2006 [η παράγραφος 7 προστέθηκε με το άρθρο 7§7 ν. 3897/2010]
"7. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να ασφαλίσουν αυτό, υποχρεούνται να έχουν εφοδιαστεί με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου όταν αυτό απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά όταν το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χρησιμοποιείται για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου τότε το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και μόνο για τους σκοπούς της έκδοσης του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα ισχύει για δύο (2) μήνες επιπλέον της αναγραφόμενης ημερομηνίας ισχύος του."
Αν είναι 3.000.000 τα ανέλεγκτα σε ΚΤΕΟ οχήματα πώς συμβαίνει και είναι μόνον 700.000 τα ανασφάλιστα;
Η διάταξη δεν ορίζει και το αντίστροφο: ότι, δηλαδή, για να περάσεις από ΚΤΕΟ πρέπει να έχεις το αυτοκίνητό σου ασφαλισμένο. Γιατί;
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι βάσει της ανωτέρω διατάξεως η υποχρέωση ελέγχου από ΚΤΕΟ προκειμένου να ασφαλισθείς, ισχύει μόνον για την έναρξη της ασφάλισης και όχι για την ανανέωση. Είναι, όμως, αυτός ο σκοπός τού νόμου;
Η Εποπτική των ασφαλιστικών επιχειρήσεων Αρχή, ήτοι η Τράπεζα της Ελλάδος, τί λέει επ’ αυτού;
Σώτος
Υ.Γ. Παρεμπιπτόντως: ο νόμος, όπως και άλλοι νόμοι, κάνουν λόγο για «ασφαλιστήριο συμβόλαιο» εννοώντας, προφανώς, το έγγραφο που εκδίδει η ασφαλιστική εταιρεία και παριστά/αποδεικνύει την ασφαλιστική σύμβαση. Ο όρο αυτός, όμως, είναι εσφαλμένος. Ο σωστός όρος είναι «ασφαλιστήριο», ήτοι το έγγραφο που εκδίδει η ασφαλιστική επιχείρηση προς απόδειξη της ασφάλισης και μόνον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου