Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Μόνο στο makpress : Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον ΟΑΣΘ

"H κατάσταση της εταιρείας δημοσίων μεταφορών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) εγείρει ανησυχίες", αναφέρει στην έκθεσή της που δημοσιεύθηκε χθες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
"Ο αριθμός κυκλοφορούντων λεωφορείων μειώθηκε από 550 σε 215 και όλα είναι ηλικίας άνω των....
15 ετών", διαπιστώνει η Κομισιόν και επιπλήττει την ελληνική κυβέρνηση, επειδή βάσει του ισχύοντος νόμου, ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να έχει εκκαθαριστεί (μέχρι 3/12/2019), αλλά ακόμη δεν έγινε τίποτε.
Τέλος, αναφέρεται στο πολύ μεγάλο λειτουργικό κόστος του οργανισμού, ο οποίος έχει έσοδα 24 εκ.ευρώ, αλλά μόνο η μισθοδοσία του είναι 66.



H κατάσταση της εταιρείας δημοσίων μεταφορών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) εγείρει ανησυχίες. 
Η κυβέρνηση είχε εθνικοποιήσει την εταιρεία το 2017 για να προχωρήσει σε μια ουσιαστική αναδιάρθρωση και να εξοικονομήσει πόρους σε σχέση με την προηγούμενη παραχώρηση σε ιδιώτες.
Ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων μειώθηκε έκτοτε από 550 σε 215. Όλα τα λεωφορεία είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, η ποιότητα και η αξιοπιστία των υπηρεσιών είναι πολύ χαμηλή και τα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ποιότητα της ατμόσφαιρας είναι ιδιαίτερα υψηλές. 
Βάσει του νόμου 4482/2017 η εταιρεία θα έπρεπε να είχε εκκαθαριστεί και να αντικατασταθεί από νέα οντότητα στα τέλη του 2019, αλλά αυτό δεν έγινε. 
Όσον αφορά την οικονομική κατάσταση, ο ΟΑΣΘ έχει το 2019, εισόδημα 24 εκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο προστίθεται επιδότηση ύψους 44 εκατομμυρίων ευρώ. 
Τα έξοδα για τους μισθούς του προσωπικού είναι 66 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για καύσιμα, συντήρηση και την αντικατάσταση του στόλου. 
Από την άποψη αυτή, η απουσία επιχειρηματικού σχεδίου με μέτρα περιορισμού του κόστους εξακολουθεί να αποτελεί πηγή ανησυχίας. 
Οι αρχές έχουν εξέφρασαν την πρόθεσή τους να καταρτίσουν σχέδιο αναδιάρθρωσης προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό κόστος σε ένα βιώσιμο επίπεδο. 
Υπάρχει επίσης ένα σχέδιο για την προμήθεια νέων λεωφορείων με τη χρήση κεφαλαίων από Διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ.

Μόνο στο makpress: Πόσα λεωφορεία έχει τελικά ο ΟΑΣΘ; ΠΙΝΑΚΑΣ