Δημιουργείται σύστημα με την ονομασία «Τηλεσυμβουλευτική για Ασθενείς με COVID-19», μέσω του οποίου οι ιατροί συγκεκριμένων ειδικοτήτων, όπως αυτές ορίζονται στις κοινές υπουργικές αποφάσεις του Εθνικού Μητρώου Ασθενών από τον κορωνοιό COVID-19, ήτοι....
γενικής ιατρικής, παθολογίας, πνευμονολογίας και παιδιατρικής θα παρέχουν συμβουλές, υποστήριξη και καθοδήγηση σε ασθενείς με COVID-19 οι οποίοι βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό ή νοσηλεία κατά τις κείμενες διατάξεις.Η ανάπτυξη και λειτουργία του συστήματος πραγματοποιείται από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε., αποτελεί κοινή δράση του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει σαν στόχο οι ιατροί συγκεκριμένων ειδικοτήτων, όπως αυτές ορίζονται στις κοινές υπουργικές αποφάσεις του Εθνικού Μητρώου Ασθενών από τον κορωνοιό COVID- 19, να παρέχουν συμβουλές, καθοδήγηση και υποστήριξη στους ασθενείς με COVID19, οι οποίοι βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό ή νοσηλεία, με σκοπό την παρακολούθηση της υγείας τους και την ορθή ενημέρωσή τους.
Το σύστημα και η παράλληλη λειτουργία του με άλλα υποσυστήματα του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ), όπως το «Σύστημα ηλεκτρονικών ιατρικών Ραντεβού - eRDV» και η «Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης» και «Επίσκεψης του Συστήματος ΠΦΥ», έχει ως στόχο να παρέχει ιατρική υποστήριξη και να αναβαθμίσει το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους ασθενείς με COVID-19, οι οποίοι βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό ή νοσηλεία.
Ορισμός της έννοιας της τηλεσυμβουλευτικής
Με τον όρο «τηλε-συμβουλευτική», ορίζεται η δυνατότητα παροχής ιατρικών συμβουλών, καθοδήγησης και ιατρικής υποστήριξης εξ αποστάσεως μεταξύ ενός ασθενή και των ιατρών ειδικοτήτων γενικής ιατρικής, παθολογίας, πνευμονολογίας και παιδιατρικής, όπως ορίζονται στις κοινές υπουργικές αποφάσεις του Μητρώου COVID, με τη χρήση ασφαλών τεχνικών μέσων και τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Σύμφωνα με το άρθρο δέκατο ένατο της από 13.04.2020 Π.Ν.Π. (Α’ 84), όπως αυτή κυρώθηκε με τον ν. 4690/2020 (Α’ 104) και ισχύει, η λειτουργία Συστήματος Τηλεσυμβουλευτικής για ασθενείς με COVID-19 αποσκοπεί στην προάσπιση της υγείας του πληθυσμού, της αντιμετώπισης των επιπτώσεων του νοσήματος στον γενικό πληθυσμό, της παροχής στοχευμένων υπηρεσιών υγείας και συνεχούς υποστήριξης των ασθενών που παραμένουν και παρακολουθούνται «κατ’ οίκον» από τους εξουσιοδοτημένους ιατρούς και τους φορείς υγειονομικής υποστήριξης.
Ειδικότεροι σκοποί λειτουργίας του συστήματος «Τηλεσυμβουλευτικής για Ασθενείς με COVID-19» είναι:
α. Η παροχή συμβουλών, καθοδήγησης και υποστήριξης των ασθενών που έχουν διαγνωσθεί με κορωνοϊό COVID-19 και παραμένουν στην οικία τους για όλη τη διάρκεια της παρακολούθησής τους,
β. η άμεση παρακολούθηση και καταγραφή της πορείας της υγείας των ασθενών στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19 από τον ιατρό,
γ. η παράλληλη λειτουργία και η διαλειτουργικότητα του συστήματος με τα υφιστάμενα υποσυστήματα του ΣΗΣ: Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19, Σύστημα Ηλεκτρονικών ιατρικών Ραντεβού eRDV, Σύστημα ΠΦΥ (ιατρική επίσκεψη), Εφαρμογή Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ιατρική επίσκεψη),
δ. η παράλληλη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πρόσβαση στο σύστημα τηλεσυμβουλευτικής και κανόνες ορθής διενέργειας της συνεδρίας
1. Πρόσβαση στο σύστημα «Τηλεσυμβουλευτικής για Ασθενείς με COVID-19» έχουν όλοι οι ασθενείς με COVID-19, οι οποίοι είναι καταγεγραμμένοι στο «Εθνικό Μητρώο Ασθενών με COVID-19» και βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό με σύσταση για παρακολούθηση κατ’ οίκον και για χρονικό διάστημα 14 ημερών αρχομένου από την επομένη της διακρίβωσης της νόσησης μέσω θετικού μοριακού διαγνωστικού ελέγχου (PCR) και οι ιατροί συγκεκριμένων ειδικοτήτων, όπως ορίζονται στις κοινές υπουργικές αποφάσεις του Μητρώου COVID, των δημοσίων δομών ΠΦΥ και οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι στο ΣΗΣ και οι οποίοι έχουν αναρτήσει στο πρόγραμμά τους στο eRDV συγκεκριμένες χρονοθυρίδες για την υποστήριξη των παραπάνω ασθενών, μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικών ιατρικών Ραντεβού - eRDV επιλέγοντας για κάθε διαθέσιμη χρονοθυρίδα (time slot) το ραντεβού («τηλεδιάσκεψη»).
2. Η επικοινωνία ιατρού - ασθενή θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης με τη χρήση υπολογιστή, tablet ή smartphone. Η πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης διαθέτει τις πλέον βασικές λειτουργικότητες σε ότι αφορά την εξ αποστάσεως παρακολούθηση και υποστήριξη των ασθενών με COVID-19 και είναι συμβατή με τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα ασφάλειας και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας δεδομένων (GDPR).
3. Για την ορθή διενέργεια της συνεδρίας τηλεσυμβουλευτικής απαιτείται:
α. Ο ιατρός να έχει κατάλληλο τερματικό σταθμό (επιτραπέζιος υπολογιστής, Laptop, Tablet, Smartphone ή άλλο ισοδύναμο) με ψηφιακή κάμερα και μικρόφωνο και διασύνδεση στο διαδίκτυο,
β. να έχει πιστοποιηθεί ως χρήστης στα συστήματα της ΗΔΙΚΑ,
γ. να είναι σε ήσυχο και απομονωμένο χώρο (πχ το εξεταστήριο της δομής ΠΦΥ όπου εργάζεται) ώστε να διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα και το ιατρικό απόρρητο της ιατρικής επίσκεψης εξ αποστάσεως,
δ. η διάρκεια της συνεδρίας τηλεσυμβουλευτικής ορίζεται κατ’ ελάχιστο χρονικό όριο σε δέκα λεπτά, και ακολουθεί το ιατρικό πρωτόκολλο που έχει δημιουργηθεί για ασθενείς COVID-19, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της ιατρικής πράξης. Οι συνεδρίες δύνανται να ορίζονται ανά δεκαπέντε (15) λεπτά. Συνεδρία τηλεσυμβουλευτικής δεν εφαρμόζεται σε επείγον περιστατικό που χρήζει άμεσης ιατρικής παρέμβασης, ε. ο ασθενής να έχει αποδεχθεί την τηλεσυνεδρία με βάση την αίτηση του μέσω του συστήματος e-RDV.
4. Υπεύθυνος για την εκκίνηση και τον τερματισμό της συνεδρίας τηλεσυμβουλευτικής είναι ο ιατρός των ειδικοτήτων, όπως ορίζονται στις κοινές υπουργικές αποφάσεις του Μητρώου COVID.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου