Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έχει ξεκάθαρη θέση υπέρ ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία, τραμ) με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο που θα παρέχει φθηνές και κυρίως ποιοτικές υπηρεσίες γιατί η μετακίνηση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και σε αυτό πρέπει να έχουν πρόσβαση όλες και όλοι.
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε την κυβέρνηση:
1. Να αποσύρει την υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων και κατοχυρώνονται τα κέρδη των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. και να προχωρήσει στην καταγγελία της Οικονομικής Συμφωνίας σύμφωνα με τα οριζόμενα σε αυτήν αλλά και στον Κανονισμό 1370/2007/23.10.2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2. Να προχωρήσει σε έλεγχο σε βάθος της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ. και παράλληλα να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα των ελεγκτών των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών για τις χρήσεις 2004 – 2006, το οποίο υποβλήθηκε στις 06.04.2011.
3. Να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ομάδας Εργασίας για θέματα Ο.Α.Σ.Θ. που συγκροτήθηκε με την αριθ. Α οικ. 36064/3406/25.07.2013 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
4. Να θεσμοθετήσει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.
........................................
Παρακληση κ.Υπουργε με την αναληψη των καθηκοντων σας πρωτο μελημα αφου στην Αθηνα υπαρχει πληθωρα μεσων ΤΡΑΜ ΜΕΤΡΟ ΗΛΕΚΤΙΚΟΣ ΤΡΟΛΛΕΥ ΟΑΣΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ να ασχοληθειται με την Θεσσαλονικη οπου το μοναδικο μεσο ειναι ιδιωτικο μας εκοψε τα νυχτερινα δρομολογια αθετησε την υποσχεση για να βρει λυση μας ανεβασε τα εισητηρια παλαια οχηματα μας τρωει τα ρεστα και γενικα εχουμε τριτικοσμικεσ συνθηκες οπως καταγραφει και η ερευνα .Επισης μηδενικος τροχονομικος ελεγχος στα λεωφορεια του ΟΑΣΘ και μεχρι σημερα περιεργη σιωπη απο βουλευτες ΝΔ ΠΑΣΟΚ σε ολες τις καταγγελιες πολιτων που εχουν γινει οπως και Δημου Περιφερειας.....ο λογος???
Άμεση εποπτεία επί του ΟΑΣΘ ασκεί το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που είναι συλλογικό όργανο στο οποίο μετέχουν τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Εργατικό Κέντρο κλπ, στο οποίο συμμετέχει ο ΟΑΣΘ χωρίς δικαίωμα ψήφου. Παρόλα αυτά στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΜΜ ΤΟΝ ΟΑΣΘ...................ΤΟΛΜΗΣΤΕ ....ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑΝΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ!!!!!!!!!
Κόλαφος είναι τα αποτελέσματα της έρευνας με τις απόψεις των επιβατών του ΟΑΣΘ που παρουσίασε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών τη Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη.
Στην έρευνα συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές και λόγω της μεγάλης συμμετοχής όπως ανέφεραν οι συντελεστές διήρκεσε μόλις 10 μέρες αντί ενός μήνα που είχε ανακοινωθεί. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά, με τη συντριπτική τους πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας να καταγράψει τις απόψεις των επιβατών του ΟΑΣΘ, μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ.
“Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους”, ανέφερε ο Πρόεδρος του ΚΕ.Π.ΚΑ., Νικόλαος Τσεμπερλίδης.
“Δεν μπορώ να καταλάβω μια πολιτεία που επιδοτεί με 5 εκατ. Ευρώ κάθε χρόνο τον ΟΑΣΘ, μια επιχείρηση με διασφαλισμένα τα κέρδη της βρέξει- χιονίσει σε μια χώρα που περνάει κρίση”, προσέθεσε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα.
“Αυτή τη κατάρρευση δεν τη περιμέναμε”, είπε από τη πλευρά της η γενική γραμματέας του ΚΕ.Π.ΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη και προσέθεσε “πρέπει η πολιτεία να επιβάλλει όρους λειτουργίας”.
“Σήμερα γιατί δεν είναι εδώ οι υπεύθυνοι του ΟΑΣΘ”, αναρωτήθηκε και προσέθεσε “δεν τους ενδιαφέρει να ακούσουν τι λένε οι επιβάτες;”
Άθλια η πραγματικότητα στον ΟΑΣΘ
Το 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή ενώ την ίδια άποψη έχει και για το ωράριο λειτουργίας το 62% των επιβατών. Όσον αφορά την ταχύτητα μετακίνησης το 49% των επιβατών αξιολογεί, ως κακή - πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
Κακή έως πολύ κακή αξιολογεί το 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, το 85% την άνεση της μετακίνησης, το 59% την κατάσταση των στάσεων και την κατάσταση των λεωφορείων, το 55% τις συνθήκες ασφάλειας, το 52% την ενημέρωση και πληροφόρηση και το 89% τη σχέση ποιότητας-τιμής.
Το 66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή - πολύ καλή και τέλεια ενώ το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
Όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες με τον Ο.Α.Σ.Θ.. σε καθημερινή βάση το 76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
Σημαντικά προβλήματα είναι επίσης για το 97% των επιβατών η μείωση της συχνότητας δρομολογίων και η υπερφόρτωση, για το 94% η αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου, για το 90% η έλλειψη κλιματισμού, για το 88% η παλαιότητα των λεωφορείων, για το 87% το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα και για το 83% η έλλειψη καθαριότητας.
Επιπλέον σημαντικό πρόβλημα θεωρεί το 79% των επιβατών την ελλιπή ενημέρωση, το 78% την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, το 66% την έλλειψη αναγγελίας και το 58% τη κακή κατάσταση των στάσεων.
Την ίδια ώρα 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να αλλάξει άμεσα, η μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, η αύξηση του αντιτίμου, η υπερφόρτωση και η διακοπή των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων.
Έκπληξη προκάλεσε στους συντελεστές της έρευνας το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαν να φανταστούν, όπως το κάπνισμα των οδηγών, την επικίνδυνη οδήγηση και τη παραβίαση του ΚΟΚ καθώς και τους τραυματισμούς και τις λιποθυμίες επιβατών.
Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, που περιλαμβάνονται στην έρευνα, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας από τους συμμετέχοντες το 53% είναι γυναίκες, το 82% μεταξύ 19 εως 39 ετών, το 52% έχει εισόδημα έως 1.000 ευρώ, το 44% είναι μαθητές/ φοιτητές, το 67% απόφοιτοι Ανώτατης εκπαίδευσης ενώ το 72% χρησιμοποιεί λεωφορείο καθημερινά.
Επιπλέον το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ - Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%.
Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
Άθλια η γραμμή προς τα ΤΕΙ
Ωστόσο όπως ανέφεραν οι διοργανωτές φαίνεται πως υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο, η οποία δείχνει πως από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους φαίνεται ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική.
«Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται 'κονσέρβες'. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη», ανέφερε κάποιος που συμμετείχε στην έρευνα για τη συγκεκριμένη γραμμή.
«Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα», έγραψε κάποιος άλλος.
«Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!», τόνισε ένας άλλος φοιτητής.
«Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!», σχολίασε άλλος συμμετέχων.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου