Με μεγάλη καθυστέρηση, που οφείλεται στην αργοπορία των φορέων, που υποδεικνύουν ....
εκπροσώπους τους, τελειώνει επιτέλους το σήριαλ "ΟΣΕΘ", τη Δευτέρα. Πρόεδρος θα τοποθετηθεί, όπως έγραψε πρώτο το makpress, ο Γιάννης Καλογερούδης, προσωπική επιλογή του Σερραίου Υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Διευθύνων Σύμβουλος ο Γρεβενιώτης συγκοινωνιολόγος Γιάννης Τόσκας.
Η νέα διοίκηση (μέχρι 25/9/2020)
Η νέα διοίκηση (μέχρι 25/9/2020)
1) Ιωάννης Καλογερούδης του Σάββα, Πολιτικός Μηχανικός, , ως Πρόεδρος.
2) Ιωάννης Τόσκας του Πασχάλη, Συγκοινωνιολόγος, ως Διευθύνων Σύμβουλος.
3) Φυγαλία Παπαγεωργίου του Παύλου, Γεωλόγος, ως μέλος.
4) Αικατερίνη Καρασαββίδου του Δημητρίου, Νομικός, ως μέλος.
5) Θρασύβουλος Διαμαντής του Βασιλείου, Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός, ως μέλος
6) Κωνσταντίνος Πάλλας του Γεωργίου, Τεχνολόγο Ηλεκτρονικό Μηχανικό, ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
7) Ευθύμιος Φωτόπουλος του Θεοδώρου, Γενικό Γραμματέα Δήμου Θεσσαλονίκης, ως εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης.
8) Παντελεήμονας Τσακίρης του Δημητρίου, Δήμαρχο Ωραιοκάστρου, ως εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) είναι ο εποπτεύων φορέας δημόσιων συγκοινωνιών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ, Μετρό, Θαλάσσια συγκοινωνία), αλλά συνήθως ....αγνοείται από τους ίδιους τους φορείς.
2) Ιωάννης Τόσκας του Πασχάλη, Συγκοινωνιολόγος, ως Διευθύνων Σύμβουλος.
3) Φυγαλία Παπαγεωργίου του Παύλου, Γεωλόγος, ως μέλος.
4) Αικατερίνη Καρασαββίδου του Δημητρίου, Νομικός, ως μέλος.
5) Θρασύβουλος Διαμαντής του Βασιλείου, Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός, ως μέλος
6) Κωνσταντίνος Πάλλας του Γεωργίου, Τεχνολόγο Ηλεκτρονικό Μηχανικό, ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
7) Ευθύμιος Φωτόπουλος του Θεοδώρου, Γενικό Γραμματέα Δήμου Θεσσαλονίκης, ως εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης.
8) Παντελεήμονας Τσακίρης του Δημητρίου, Δήμαρχο Ωραιοκάστρου, ως εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) είναι ο εποπτεύων φορέας δημόσιων συγκοινωνιών στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ, Μετρό, Θαλάσσια συγκοινωνία), αλλά συνήθως ....αγνοείται από τους ίδιους τους φορείς.
Το υπάρχον Δ.Σ. (μέχρι 5/12/2019)
Το Δ.Σ. του αποτελείται από 9 άτομα τα οποία διορίστηκαν στις 6-10-2017, από τον π.υπουργό υποδομών και μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ως εξής:
1. Κωνσταντίνος Αμπατζάς του Βασιλείου, Δικηγόρος, ως Πρόεδρος, μη εκτελεστικό μέλος.
2. Ιωάννης Τσιωνάς του Αθανασίου, Αγρονόμος Τοπογράφος, Μηχανικός,
ως Διευθύνων Σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος.
3. Δρόσος Δρόσος του Ανδρέα, Λογιστής-Φοροτεχνικός, ως μη εκτελεστικό μέλος.
4. Ελευθεριάδης Αντώνιος του Σάββα, Τραπεζικός Υπάλληλος, ως μη εκτελεστικό μέλος.
5. Κιτικίδης Αλέξανδρος του Σάββα, Δικηγόρος, ως μη εκτελεστικό μέλος.
6. Ευστάθιος Αβραμίδης του Θεόδωρου, ως μη εκτελεστικό μέλος.
7. Παππάς Αθανάσιος του Κωνσταντίνου, μη εκτελεστικό μέλος.
8. Φωτόπουλος Ευθύμιος του Θεόδωρου, μη εκτελεστικό μέλος.
9. Μπίλλιας Παρίσης του Νικολάου, μη εκτελεστικό μέλος.
Οι περισσότεροι δεν είχαν την παραμικρή ιδέα από συγκοινωνίες, αλλά αποτελούσαν κομματικές επιλογές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, που συμπληρώθηκαν από τους εκπροσώπους των φορέων, γνωστούς πολιτευτές Στάθη Αβραμίδη της Περιφέρειας, Θανάση Παππά του Δήμου, Μίμη Φωτόπουλου, π.Δημάρχου και νυν Γ.Γ. του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Πάρι Μπίλλια του Τ.Ε.Ε.
Στη διαδρομή του ΟΣΕΘ μέχρι σήμερα, κάποιοι απ΄αυτούς (με πρώτο τον πρόεδρο Κ. Αμπατζά) παραιτήθηκαν, ενώ κάποιοι ...δεν κατάλαβαν πού διορίστηκαν και δεν πρόσφεραν τίποτε απολύτως στην πόλη και τα τεράστια συγκοινωνιακά της προβλήματα.
Ας ελπίσουμε ότι σε 50-100 χρόνια από σήμερα, η Ελλάδα θα καταφέρει να διορίζει σχετικούς με το αντικείμενο τεχνοκράτες, που "θα κάνουν τη δουλειά" κι όχι άσχετους πολιτικάντηδες που θέλουν απλώς να φαίνεται το όνομά τους σε ένα Δ.Σ. για να εμπλουτίζουν το προεκλογικό τους βιογραφικό. Έχουν γεμίσει -διαχρονικά- τα Δ.Σ. όλων των φορέων, με παντελώς άσχετους με το αντικείμενο πολιτικάντηδες. Βενζινοπώλες σε Δ.Σ. Νοσοκομείων, δημοσιογράφοι σε Δ.Σ. οργανισμών συγκοινωνιών κ.ο.κ.
Ο διορισμός του Γιάννη Τόσκα πάντως, κατατάσσεται στα "συν" αυτής της κυβέρνησης, καθώς είναι από τους λίγους τεχνοκράτες που "ξέρουν τη δουλειά".
Βιογραφικό του Γιάννη Καλογερούδη
Ο Γιάννης Καλογερούδης είναι πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρείας Σερρών, γεννήθηκε το 1964 στη Θεσσαλονίκη και είναι έγγαμος με δύο παιδιά. Είναι απόφοιτος Πολιτικός Μηχανικός της πολυτεχνικής σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ). Διαθέτει πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας και είναι χειριστής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, γραμματέας επί τριετία της Νομαρχιακής Επιτροπής του Τ.Ε.Ε στο Νομό Σερρών, μέλος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ν. Σερρών και εκπρόσωπος του Τεχνικού επιμελητηρίου Ελλάδος σε Νομαρχιακές και Περιφερειακές επιτροπές. Ήταν μέλος του Τεχνικού Συμβουλίου Ν. Σερρών επί τριετία (1996-1998) και διετέλεσε τεχνικός σύμβουλος της Τ.Ε.Δ.Κ, μέλος της τριμελούς επιτροπής για την Σύνταξη των οργανισμών των νέων δήμων (Πρόγραμμα Ιωάννης Καποδίστριας). Ως συνεργάτης της Αναπτυξιακής Εταιρείας Σερρών ασκεί την διεύθυνση από το 1998 και είναι μέλος της ομάδας τοπικής δράσης για το Ν. Σερρών κατά τη διάρκεια εφαρμογής της Κ.Π Leader II στο Ν. Σερρών, υπεύθυνος της Αντέννας της Δομής Στήριξης και υπεύθυνος έργου για αρκετά ακόμη προγράμματα της Αναπτυξιακής Εταιρείας Σερρών.
Βιογραφικό του Γιάννη Τόσκα
Ο Γιάννης Τόσκας γεννήθηκε στα Γρεβενά και είναι Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε ανώτατες μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin – Milwaukee των ΗΠΑ (1985-1988) αποκτώντας δυο μεταπτυχιακούς τίτλους Masters, στη Συγκοινωνιακή Μηχανική (Transportation Engineering) και στον Αστικό Σχεδιασμό (Urban Planning). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάστηκε αρχικά ως ελεύθερος επαγγελματίας μελετητής και, στη συνέχεια, πρωτεύοντας σε σχετικό διαγωνισμό, διορίστηκε στο (τότε) Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων ως συγκοινωνιολόγος μηχανικός (1991), διανύοντας μακρόχρονη καριέρα ως επικεφαλής τομέων Πολεοδομικού, Συγκοινωνιακού και Φυσικού Σχεδιασμού στον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης.
Στην πολυετή πορεία του ως στέλεχος του Δημοσίου και επιστήμονας συγκοινωνιολόγος, συμμετείχε και ολοκλήρωσε σειρά ερευνών, εργασιών, άρθρων, επιστημονικών κειμένων, μελετών και εποπτείας σημαντικών ερευνητικών προσεγγίσεων και έργων στα συγκοινωνιακά ζητήματα και έργα, στις αστικές μεταφορές και στη βιώσιμη κινητικότητα. Ανάμεσα στις εργασίες αυτές, αναφέρονται επιγραμματικά η συνολική προετοιμασία τευχών, προκήρυξης, επίβλεψης και η παρακολούθηση της υλοποίησης (1997-2001) της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης Θεσσαλονίκης (που αποτελεί μέχρι και σήμερα την «επιτομή» για τα έργα μεταφορικής υποδομής στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης), η συνεκπόνηση της σπουδαίας μελέτης «Ολοκληρωμένες στρατηγικές κατευθύνσεις της ένταξης ποιοτικών παραμέτρων στις δημόσιες αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης», 2012-2014), η εποπτεία της «Έρευνας του ΑΠΘ για την εισαγωγή Φυσικού Αερίου ως νέου καυσίμου στις αστικές μεταφορές στο ΠΣ Θεσσαλονίκης», 2005-2007), η ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή προσέγγιση στη «Μελέτη και έργο ανάπλασης της περιοχής Πλ. Φαναριωτών του Δ. Θεσσαλονίκης», 2017-2018, που υλοποιείται), η βασική προεργασία και εποπτεία μελέτης για «προαστιακό σιδηρόδρομο στην ευρύτερη περιοχή», 2007-2009) κ.ά.π.
Στα τέλη του 2004 ορίστηκε ως πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Σ.Α.Σ.Θ.), του πρόδρομου φορέα του σημερινού Ο.Σ.Ε.Θ. ΑΕ, όπου ολοκλήρωσε σχεδόν δυο θητείες γεμάτες έργα και πληθώρα χρήσιμων παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών για την αστική συγκοινωνία και τον εκσυγχρονισμό των μέσων και συστημάτων βιώσιμης μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη. Αναφέρονται χαρακτηριστικά οι έρευνες των λεωφορειολωρίδων, των αστικών επιβατικών μεταφορών και των χαρακτηριστικών των μετακινήσεων, οι στοχοπρογραμματισμένες τροποποιήσεις στα δρομολόγια, οι εφαρμογές τηλεματικής και ενιαίου εισιτηρίου στις μεταφορές, οι πετυχημένες πρωτοπόρες συνδέσεις της Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης με νέα οχήματα αλλά και μεγάλων δημόσιων νοσοκομείων και κύριων χώρων έλξης μετακινήσεων με την αστική συγκοινωνία, η προώθηση της δωρεάν εξυπηρέτησης ΑμεΑ με ευέλικτα αστικά λεωφορεία, η λειτουργία νέας νυκτερινής γραμμής για τον Αερολιμένα «Μακεδονία», η χρηματοδότηση της υλοποίησης έργων διευκόλυνσης της μετακίνησης αστικών λεωφορείων και εποπτείας της λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων στην πόλη, η χρηματοδότηση έργων πρότυπων στάσεων ΤΑΞΙ κ.ά. Ενδιάμεσα της καριέρας του, με αίτησή του αποσπάστηκε (Σεπτέμβριος 2013 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014) και διετέλεσε ως στέλεχος του τομέα κυκλοφοριακών μελετών της Αττικό Μετρό ΑΕ (Μετρό Θεσσαλονίκης), εποπτεύοντας τις διαδοχικές αλλαγές ρυθμίσεων στην πορεία υλοποίησης του έργου, ποικίλες μελέτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων για τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης κ.ά.π.
Στη συνέχεια (και μέχρι σήμερα) επέστρεψε στην οργανική του θέση ως στέλεχος στο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Τμ. Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Θεσσαλονίκης), με πολυσχιδή ενασχόληση σε ότι αφορά αφενός τη συγκοινωνιακή διάσταση των βασικών μελετών και των νέων πολεοδομικών και χωρικών σχεδίων μεγάλων έργων και πρωτοβουλιών στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος του ΤΕΕ/ ΤΚΜ, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (με πολυετή εθελοντική δράση).
Πηγή: makpress.blogspot.com