Συνεχιζόταν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες η συζήτηση στο ΚΑΣ με θέμα «Έγκριση ή μη του αιτήματος της “Αττικό Μετρό Α.Ε.” σχετικά με...
την έγκριση μελέτης κατασκευής του Σταθμού «Βενιζέλου» με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης».
Η μαραθώνια συζήτηση στη συνεδρίαση, μεγάλο μέρος της οποίας έγινε με την παρουσία και τη συμμετοχή της «Αττικό Μετρό», αφορά τις προηγούμενες μελέτες και κατά πόσο πληρούν τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν μελέτες κατασκευής η οριστικές μελέτες.
Έγινε αναφορά στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το 2015 – ειπώθηκε ότι η έγκριση αφορούσε πρόταση – καθώς και στην απόφαση του ΚΑΣ και στην ΥΠΑ του 2017 (αφορούσε προκαταρκτική μελέτη με κατά χώραν διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων), οι οποίες όπως ειπώθηκε δεν είχαν, και ακόμα δεν έχουν, καμιά υπογραφή από τη Διεύθυνση Μελετών της «Αττικό Μετρό».
Επίσης παρουσιάστηκε μέρος της λύσης 2019 που προτείνει η «Αττικό Μετρό» με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία κοστολογείται πολύ λιγότερο από τη λύση της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων με χρονικό ορίζοντα το 2023 (έναντι του 2026 που προβλέπεται για την κατά χώραν επιλογή).
την έγκριση μελέτης κατασκευής του Σταθμού «Βενιζέλου» με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης».
Η μαραθώνια συζήτηση στη συνεδρίαση, μεγάλο μέρος της οποίας έγινε με την παρουσία και τη συμμετοχή της «Αττικό Μετρό», αφορά τις προηγούμενες μελέτες και κατά πόσο πληρούν τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν μελέτες κατασκευής η οριστικές μελέτες.
Έγινε αναφορά στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το 2015 – ειπώθηκε ότι η έγκριση αφορούσε πρόταση – καθώς και στην απόφαση του ΚΑΣ και στην ΥΠΑ του 2017 (αφορούσε προκαταρκτική μελέτη με κατά χώραν διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων), οι οποίες όπως ειπώθηκε δεν είχαν, και ακόμα δεν έχουν, καμιά υπογραφή από τη Διεύθυνση Μελετών της «Αττικό Μετρό».
Επίσης παρουσιάστηκε μέρος της λύσης 2019 που προτείνει η «Αττικό Μετρό» με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία κοστολογείται πολύ λιγότερο από τη λύση της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων με χρονικό ορίζοντα το 2023 (έναντι του 2026 που προβλέπεται για την κατά χώραν επιλογή).