Τα συμφέροντα πίσω απο τα δημοσιεύματα για το #cancel_skroutz δεν έμειναν ασχολίαστα απο το Twitter
https://twitter.com/search?q=%23cancel_skroutz&src=trend_click&vertical=trends
Ο Πόλεμος των marketplace στην Ελλάδα καλά κρατεί και όσο η κυρίαρχη θέση του skroutz παραμένει ακλόνητη τόσο κλιμακώνεται η κόντρα και ο πόλεμος των ανταγωνιστών.
Το τελευταίο κεφάλαιο σε αυτόν τον πόλεμο είναι το σύνθημα #cancel_skroutz. Όλα ξεκίνησαν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το 365shop, το οποίο είναι ένα από τα περισσότερα απο 13,240 ηλεκτρονικα καταστήματα της πλατφόρμας του skroutz. Το κατάστημα αυτό ενώ, σύμφωνα με τις μαρτυρίες ανθρώπων στα social media, είχε πολύ καλές κριτικές από το 2019, ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό να μην εξυπηρετεί τις παραγγελίες του κόσμου. Σύμφωνα με τους εκνευρισμένους καταναλωτές, το 365shop ενώ πήρε τα λεφτά τους (πιστωτική ή κατάθεση) δεν έστειλε ποτέ την παραγγελία, δεν απαντούσε σε μηνύματα μέχρι που τελικά κατέβασε τη σελίδα του.
Ενας από τους εξαπατημένους καταναλωτές διηγήθηκε την ιστορία του σε video χρησιμοποιώντας το hashtag Cancel_Skroutz, θεωρώντας πως το skroutz έχει ευθύνη για τα χρήματα που δηλώνει πως έχασε. Μέχρι εδώ η ιστορία δεν έχει κάτι περίεργο, δεν συμβαίνει πρώτη φορά να κλείνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, οι τελευταίες παραγγελίες να μην εξυπηρετούνται και να μένουν ξεκρέμαστοι οι καταναλωτές.
Αυτό όμως που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση είναι ο τρόπος με τον οποίον κάλυψαν το θέμα το protothema.gr και το in.gr. Το πρώτο θέμα παρουσίασε την ιστορία με τίτλο «#Cancel_Skroutz: Οργή στα social media για μεγάλη διαδικτυακή απάτη μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας» ενώ στο in.gr ο τίτλος για το αντίστοιχο δημοσίευμα είναι «Καταγγελία – κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών».
Στο δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος φιλοξενείται η ανακοίνωση της Skroutz στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει :
Για όλους όσοι ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, στο πλαίσιο της παροχής της βέλτιστης δυνατής εμπειρίας ηλεκτρονικών αγορών, θα αποζημιωθούν με την μορφή κουπονιού – ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας τους – μέσω του Skroutz Marketplace.
Με άλλα λόγια στο skroutz λέει πως θα δώσει το ίδιο κουπόνια ίσης αξίας με την αγορά τους, σε όσους έπεσαν θύματα αυτής της ιστορίας και πλήρωσαν με τραπεζική κατάθεση (για πληρωμή με πιστωτική κάρτα η διαδικασία είναι απλή, κάνεις αμφισβήτηση της συναλλαγής στην τράπεζα και σου επιστρέφεται το ποσό)
Το protothema.gr ενώ φιλοξενεί αυτούσια την ανακοίνωση, αρκείται στο να σχολιάσει
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για απάτη, η Skroutz ουσιαστικά δεν αναλαμβάνει καμία απολύτως ευθύνη.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε προσπαθεί να απολογηθεί για τον συνέταιρό της «365shop», ενώ την ίδια ώρα παρέχει… συμβουλευτικές υπηρεσίες.».
Αμελεί δηλαδή να αναφέρει πως το skroutz εκτός από «συμβουλευτικές υπηρεσίες» θα αποζημιώσει τους καταναλωτές, κάτι που δεν είναι φυσικά υποχρεωμένο να κάνει.
Στο ίδιο κλίμα και το in.gr, ξεχνάει να αναφέρει πως η ανακοίνωση (την οποία δημοσιεύει) στην ουσία μιλάει για αποζημίωση των καταναλωτών, και γράφει
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για απάτη σε βάρος καταναλωτών που πλήρωσαν με κάρτα αλλά δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν, η Skroutz ουσιαστικά αποποιείται των ευθυνών της. Με ανακοίνωση που εξέδωσε επί της ουσίας προσπαθεί να απολογηθεί για τον συνεταίρο της “365shop”, για μια συνεργασία που υποστήριζε σθεναρά στο πρόσφατο παρελθόν. Στην ανακοίνωση, αφού αναφέρεται ότι διεκόπη η συνεργασία τους, δίνει συμβουλές στους καταναλωτές που εξαπατήθηκαν και τους λέει πώς να διεκδικήσουν αποζημιώσεις, παρέχοντάς τους… συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Όλα τα παραπάνω έχουν ένα κοινό παρονομαστή και αυτός είναι το shopflix. Το νέο διαδικτυακό marketplace, που ξεκίνησε πολλά υποσχόμενο και με τεράστια διαφημιστική καμπάνια, είναι ιδίων συμφερόντων με το protothema και το in.gr. Αυτός είναι και ο λόγος που ένα κλείσιμο καταστήματος και η αναμενόμενη αναταραχή που αυτό προκαλεί , πήρε αυτές τις διαστάσεις.
Αρκεί να δει κανείς πόσες πραγματικά φορές χρησιμοποιήθηκε η φράση cancel skroutz στο twitter τις τελευταίες μέρες για να καταλάβει πως η «οργή» στα social media δεν προκύπτει από κάπου. Διαβάζοντας τα άρθρα κανείς θα νομίζει ότι έχουμε άλλη μια περίπτωση cancel_efood ενώ στην ουσία οι εμφανίσεις του cancel_skroutz πριν τα δημοσιεύματα αυτά είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα, πριν το πρώτο δημοσίευμα, αυτό του in.gr, η φράση cancel skroutz εμφανίζεται στο Twitter από 5 άτομα στις 8 Απριλίου, άλλα 4 άτομα στις 9 Απριλίου, 1 άτομο στις 10 Απριλίου και άλλο ένα άτομο χθες, στις 13 Απριλίου.
Η σύνδεση των ειδήσεων αυτών με τα συμφέροντα του shopflix φυσικά δεν έμεινε απαρατήρητη από τους χρήστες του Twitter. Σχολιάζουν μεταξύ άλλων πως το δημοσίευμα στο in.gr συνοδεύεται και απο διαφημίσεις του shopflix. Είναι πιθανό η σύνδεση του protothema.gr και του in.gr με το shopflix να σχολιάστηκε περισσότερο και από το ίδιο το #cancel_skroutz . Δείτε μερικά απο τα tweets
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου