Τετάρτη 9 Μαΐου 2018

Νέα ήττα των μετόχων του ΟΑΣΘ - Τι δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης - Γιατί είναι νόμιμη η αποϊδιωτικοποίηση

Την ικανοποίησή του από την χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ακύρωσης του ....
διαγωνισμού για την αποτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ, που είχαν υποβάλει οι πρώην μέτοχοι του Οργανισμού, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.



Αναλυτικά η δήλωση του υπουργού:

«Η χθεσινή Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αποτελεί μία ακόμη ηχηρή απάντηση προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις που πολέμησαν λυσσαλέα την προσπάθεια της Κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, να εγκαθιδρύσουν στη Θεσσαλονίκη Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες.

Με την Απόφαση του το Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση ακύρωσης πρώην μετόχων που στρέφονταν κατά της Απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τη διεξαγωγή διαγωνισμού, σχετικά με το έργο της αποτίμησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ, η οποία περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο με το ν. 4482/2016, της περιουσίας, δηλαδή, του ελληνικού Δημοσίου.

Απορρίφθηκαν, δηλαδή, οι προσπάθειες συγκεκριμένων κύκλων και συμφερόντων να αποτρέψουν τον έλεγχο και την αποτίμηση της πρώην περιουσίας του ΟΑΣΘ από τον ιδιοκτήτη της, το ελληνικό Δημόσιο. Είναι οι ίδιοι κύκλοι και τα ίδια συμφέροντα που ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο από την εκποίηση της αποσβεσθείσας περιουσίας του Οργανισμού που όφειλε, βάσει της οικονομικής συμφωνίας του 2001, να είχε αποδώσει ήδη από το 2010 στο Δημόσιο.

Με τη νέα δικαστική Απόφαση συνεχίζεται η αποκαθήλωση του αμαρτωλού καθεστώτος του πρώην "ιδιωτικού" Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών που λειτουργούσε ως ένας μηχανισμός παραγωγής ρουσφετιών της Νέας Δημοκρατίας και των υπολοίπων δυνάμεων του παλαιοκομματισμού. Εις βάρος πάντα του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών, προσφέροντας κάκιστες υπηρεσίες συγκοινωνιακού έργου.

Μία δομή παρακράτους, που ξηλώνεται για δεύτερη φορά, μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα και από τις Αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου. Δεν πέρασαν άλλωστε και πολλές ημέρες από την αποκάλυψη που είδε το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την οποία βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ζητούσαν από τη Διοίκηση του άλλοτε «ιδιωτικού» πλην όμως κρατικοδίαιτου Οργανισμού προσλήψεις με λίστα ονομάτων...

Υπενθυμίζεται ότι το 2008 οι σημερινοί εραστές του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ αναθεώρησαν τη λεόντεια, εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, σύμβαση του ΟΑΣΘ, που έληγε στα τέλη 2009, θέτοντας ως νέα ημερομηνία λήξης της δύο χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και των επεκτάσεων του. Το έπραξαν ενσυνείδητα παρανόμως, σε πλήρη αντίθεση με την κοινοτική νομοθεσία, και χωρίς να περάσει τη βάσανο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να διασφαλίσουν σε κάποιους λίγους προνομιούχους εξασφαλισμένα κέρδη, εις βάρος του Ελλήνων φορολογουμένων.

Μετά και τη νεότερη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, είμαστε έτοιμοι μαζί με τους Φορείς της Θεσσαλονίκης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ και κυρίως μαζί με την Κοινωνία, να δώσουμε τη μάχη και να παλέψουμε, για να αποκτήσει το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης αξιόπιστους Φορείς συγκοινωνιακού έργου με ισχυρές δομές ελέγχου, μετά από 60 χρόνια σπατάλης, αδιαφάνειας και άθλιων συγκοινωνιών».

Η ΕΙΔΗΣΗ

Το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση των 353 πρώην μετόχων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικότερα, το ΣτΕ με πρόεδρο τον Χρήστο Ράμμο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, με την υπ΄αριθμ. 982/2018 απόφασή του απέρριψε την αίτηση των 353, καθώς έκρινε ότι δεν έχουν έννομο συμφέρον να ζητήσουν την ακύρωση της υπ΄αριθμ. 5503/400/24.1.2018, αποφάσεως του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Με την εν λόγω υπουργική απόφαση προκηρύσσεται συνοπτικός διαγωνισμός με κατακύρωση την πλέον συμφέρουσα προσφορά για την επιλογή εξειδικευμένου αναδόχου, που θα αναλάβει το έργο της απογραφής και αποτίμησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ, η οποία περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο με το άρθρο 22 του νόμου 4482/2017.

Το ΣτΕ αποφάνθηκε ότι από την υπουργική απόφαση που οι 353 ζητούν την ακύρωσή της, δεν προκαλείται βλάβη στα οικονομικά συμφέροντά τους, καθώς έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις νομοθετικές διατάξεις περί δημόσιου λογιστικού και προς εξυπηρέτηση σκοπών δημοσίου συμφέροντος.

Δηλαδή, η εν λόγω υπουργική απόφαση δεν αφορά το θέμα της απόδοσης χρημάτων προς τους 353 από τη μη αποσβεσθείσα αξία του ΟΑΣΘ μετά την αποτίμηση των περιουσιακών του στοιχείων, εξηγεί το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στην απόφαση σημειώνεται ότι δεν αποσκοπεί η επίμαχη προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση στις διατάξεις του άρθρου 25 του νόμου 4482/2017 που προβλέπει ότι για τα περιουσιακά στοιχεία που δεν έχουν πλήρως αποσβεσθεί, το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. τη μη αποσβεσθείσα αξία κατά τον λόγο της συμμετοχής καθενός.

H απόφαση του Χ.Σπίρτζη, που κρίθικη νόμιμη
.



Η διάταξη του Συντάγματος με βάση την οποία αποϊδιωτικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ

'Αρθρο 106: (Κράτος και εθνική οικονομία)

1. Για την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης και την προστασία του γενικού συμφέροντος το Kράτος προγραμματίζει και συντονίζει την οικονομική δραστηριότητα στη Xώρα, επιδιώκοντας να εξασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη όλων των τομέων της εθνικής οικονομίας. Λαμβάνει τα επιβαλλόμενα μέτρα για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, από την ατμόσφαιρα και τα υπόγεια ή υποθαλάσσια κοιτάσματα, για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και την προαγωγή ιδίως της οικονομίας των ορεινών, νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών.

2. H ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.

3. Mε την επιφύλαξη της προστασίας που παρέχεται από το άρθρο 107 ως προς την επανεξαγωγή κεφαλαίων εξωτερικού, μπορεί να ρυθμίζονται με νόμο τα σχετικά με την εξαγορά επιχειρήσεων ή την αναγκαστική συμμετοχή σ' αυτές του Kράτους ή άλλων δημόσιων φορέων, εφόσον οι επιχειρήσεις αυτές έχουν χαρακτήρα μονοπωλίου ή ζωτική σημασία για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, ή έχουν ως κύριο σκοπό την παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο.

4. Tο τίμημα της εξαγοράς ή το αντάλλαγμα της αναγκαστικής συμμετοχής του Kράτους ή άλλων δημόσιων φορέων καθορίζεται απαραιτήτως δικαστικώς και πρέπει να είναι πλήρες, ώστε να ανταποκρίνεται στην αξία της επιχείρησης που εξαγοράζεται ή της συμμετοχής σ' αυτή.

5. Mέτοχος, εταίρος ή κύριος επιχείρησης, της οποίας ο έλεγχος περιέρχεται στο Kράτος ή σε φορέα που ελέγχεται απ' αυτό εξαιτίας αναγκαστικής συμμετοχής, κατά την παράγραφο 3, δικαιούται να ζητήσει την εξαγορά της συμμετοχής του στην επιχείρηση, όπως νόμος ορίζει.

6. Nόμος μπορεί να ορίσει τα σχετικά με τη συμμετοχή στη δαπάνη του Δημοσίου αυτών που ωφελούνται από την εκτέλεση έργων κοινής ωφέλειας ή γενικότερης σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Xώρας.
Eρμηνευτική δήλωση: Δεν περιλαμβάνεται στην κατά την παράγραφο 4 αξία αυτή που οφείλεται στον τυχόν μονοπωλιακό χαρακτήρα της επιχείρησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Καθυστερήσεις στη διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου