Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

KKE: Να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

Makpress: Να διακοπούν οριστικά οι εργασίες επειδή δεν θα τελειώσουν ποτέ και το μόνο που θα υπάρχει θα είναι οι λαμαρίνες, η κυκλοφοριακή αναστάτωση και η καταστροφή εμπόρων. Πάρτε τις λαμαρίνες και ξεκουμπιστείτε από τη Θεσσαλονίκη, λέμε εδώ και 5 χρόνια, οσμιζόμενοι όλες αυτές τις...
"εξελίξεις" της ακινησίας του έργου φάντασμα. Δικαιωθήκαμε απόλυτα. Η πόλη παραμένει σε χρόνια ομηρία πίσω από λαμαρίνες.
Πέρασαν 6 χρόνια από το 2009, που άρχισε να φαίνεται ότι το έργο βάλτωσε και βρισκόμαστε στα ίδια. Σε ποιά ίδια; Σε αυτά που θα βρισκόμαστε και μετά από 5 χρόνια, το 2020,όταν θα έχουν περάσει 14 χρόνια από την έναρξη και πάλι το μόνο που θα βλέπουμε θα είναι λαμαρίνες και κλειστοί δρόμοι. Έχουν περάσει 9 χρόνια από την 7/4/2006, που υπεγράφη η σύμβαση και δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε ένας σταθμός. Στη Μοζαμβίκη και στη Ζιμπάμπουε θα είχε ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια μια γραμμή 9 στάσεων.

............................
Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ με επίκαιρη ερώτηση για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης
Η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει την Ανάδοχο Κοινοπραξία κατασκευής του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, κρίνοντας ότι έχει το δικαίωμα να εγκαταλείψει αμέσως το έργο χωρίς να εκπέσουν οι εγγυητικές της, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου».
Οι εργασίες κατασκευής του ΜΕΤΡΟ έχουν σταματήσει για μια ακόμα φορά. Η Κοινοπραξία ήδη έκανε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, η ΑΕΓΕΚ αποχώρησε από το κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ, ενώ απολύθηκαν πενήντα και κλήθηκαν να συναινέσουν στην απόλυση τους οι εκατοντάδες εναπομείναντες εργαζόμενοι.
Την ίδια ώρα, η ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε εκπνέει στις 20 Φλεβάρη, ενώ η επι¬τρο¬πή διαβούλευσης διαπιστώνει την πρόθεση της Κοινοπραξίας για συνέχιση των απολύσεων.
Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το ίδιο το έργο, που καρκινοβατεί εδώ και οκτώ χρόνια, φέρνει με τραγικό τρόπο στην επιφάνεια το γεγονός ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους αλλά και συνολικότερα η οργάνωση της οικονομίας με σκοπό το καπιταλιστικό κέρδος δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ' αυτά.
Είναι γνωστό πως η έως τώρα κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της Αναδόχου Κατασκευάστριας Κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι πριν λίγο διάστημα είχαν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμυρίων ευρώ).
Επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα και ρεαλιστικότητα της πρότασης του ΚΚΕ για ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα κατασκευάζει και θα υλοποιεί τα έργα υποδομής προς όφελος των εργαζόμενων και της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών.
Να σημειωθεί επίσης πως οι έως τώρα καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη πόλη, όχι μόνο στη συγκοινωνία αλλά και με κλείσιμο πολλών μικρών επιχειρήσεων που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του ΜΕΤΡΟ και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από την ανεύρεση αρχαιολογικών μνημείων που είναι μεγάλης αξίας και πρέπει να προστατευτούν στο τόπο που βρέθηκαν.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε:
- Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες).
- Να σταματήσουν τώρα οι απολύσεις, να γίνει ανάκληση των απολύσεων και διασφαλιστεί η εργασία, με πλήρη δικαιώματα, για όλους τους εργαζομένους

Ο βουλευτής
Σάκης Βαρδαλής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου