Ο ΟΑΣΘ δημοσίευσε στη "Διαύγεια", τη σύμβαση του με την ελεγκτική εταιρεία, στα πλαίσια της διαφάνειας στην οποία υποχρεούται ως δημόσιος φορέας. Το makpress, αναλύει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία της, παρακάτω:
Σύμφωνα με τη σύμβαση του ΟΑΣΘ με την εταιρεία που ανέλαβε να αποτιμήσει την περιουσία του, αλλά και με τον ισολογισμό έναρξης εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, τον οποίο ουσιαστικά καλείται να επαληθεύσει η Grant Thornton, η αποζημίωση των μετόχων θα υπολογιστεί ως εξής:
Για τον καθορισμό της αξίας της επιχείρησης, μεταξύ άλλων, συνυπολογίζονται:
α) η αναπόσβεστη, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, αξία των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού που περιήλθαν στο Ελληνικό Δημόσιο - 43.338.341 ευρώ στον ισολογισμό έναρξης εκκαθάρισης
β) το τυχόν αναλογούν επιχειρηματικό κέρδος της αντισταθμιστικής καταβολής χρήσης έτους 2017, όπως προβλέπεται στην υπ’ αριθ. Α οικ. 45787/3551/5.8.2014 (Β΄2283) κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών που κυρώθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 4313/2014 (Α΄261), - 16.500.000 Χ 7/12 = 9.625.000 ευρώ
γ) οι απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου και των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης έναντι του Ο.Α.Σ.Θ., - 28.923.712,88 ευρώ + 28.676.433,78 = 57.600.146,58
δ) οι απαιτήσεις τρίτων φυσικών και νομικών προσώπων κατά του Ο.Α.Σ.Θ.. - 12.488.317,97 + 31.032.554,81 = 43.520.872,78
Συνολικά, με βάση τα δεδομένα του ισολογισμού έναρξης της εκκαθάρισης και τις εντολές προς την ελέγκτρια εταιρεία, η περιουσία ανέρχεται σε 52.963.341,00 ευρώ και οι υποχρεώσεις που πρέπει να αφαιρεθούν σε -101.121.019,36, υπάρχει λοιπόν αρνητική καθαρή θέση στον ισολογισμό, ύψους -48.157.678,36, που αναλογεί στις 424 μετοχές του Οργανισμού.
Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι κάθε μέτοχος του Οργανισμού, οφείλει 113.579,43 ευρώ!
Βεβαίως, ο ΟΑΣΘ στον ισολογισμό του, εμφάνιζε απαιτήσεις 134.263.221,73, που προφανώς είναι από το ελληνικό δημόσιο και κυρίως από υποχρεώσεις του δημοσίου έναντι του ΟΑΣΘ, λόγω άσκησης κοινωνικής πολιτικής, που θα πρέπει να συνυπολογιστούν στην καθαρή θέση, αν και δεν υπάρχει σχετική μνεία στη σύμβαση και δεν κατανοούμε τον λόγο.
Εαν συνυπολογιστούν και αυτές, απομένει καθαρή θέση περίπου 86 εκ.ευρώ, που σημαίνει αποζημίωση περίπου 203.000 ευρώ ανά μετοχή. εφόσον ο εκκαθαριστής εισπράξει από το δημόσιο τα οφειλόμενα ποσά και αντιστοίχως καταβάλει ή συμψηφίσει τις οφειλές προς το δημόσιο.
Πρέπει να σημειωθεί όμως, σχετικά με το κονδύλι των 134.263.221,73 ευρώ, ότι η διοίκηση του κρατικού ΟΑΣΘ παραιτήθηκε από το Διαιτητικό Δικαστήριο, στο οποίο είχε προσφύγει η προηγούμενη διοίκηση διεκδικώντας από τα δύο υπουργεία 47,5 εκατομμύρια ευρώ για το 2015, συνεπώς το ποσό αυτό είναι άκρως αμφισβητήσιμο.
Εικόνες: Ο Ισολογισμός έναρξης εκκαθάρισης
Κι όλα αυτά, χωρίς να συνυπολογιστεί η μείωση του κονδυλίου α΄της αναπόσβεστης αξίας, καθώς αυτή περιλαμβάνει και στοιχεία περιουσίας "που προβλέπει το άρθρο δεύτερο της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το άρθρο 8 του ν. 2898/2001", αυτό δηλαδή
και αφορά, κυρίως, λεωφορεία, που αποσβέστηκαν πλήρως και έπρεπε να περιέλθουν στο ελληνικό δημόσιο άνευ ανταλλάγματος, κάτι που όπως κατήγγειλε ο νυν Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, δεν συνέβη.
Εν κατακλείδι, οι αριθμοί δεν προοιωνίζουν ευχάριστες εξελίξεις για τους μετόχους, που αναμένουν "δίκαιη αποζημίωση". Δεν ξέρουμε τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση και πώς θα χειριστεί το θέμα (αν θα ολοκληρώσει την εκκαθάριση, όπως ισχυρίζεται ο κ.Παππάς ή αν θα την ακυρώσει), αλλά ...οι αριθμοί είναι αριθμοί.
Όλοι όσοι ΟΑΣΘολογούν όμως αυτές τις ημέρες, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο ΟΑΣΘ χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση, άνω των 100 εκατομμυρίων, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, για την ανανέωση του στόλου του και την κάλυψη των τρεχουσών υποχρεώσεών του, αφού σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχει εξαντλήσει προκαταβολές πολλών μηνών και κάποτε θα πρέπει να καταλήξει η κυβέρνηση ποιός θα τα βάλει: το κράτος ή ιδιώτες;
makpress 5/8/2019
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΟΑΣΘ- GRAND THORNTON
Ο.Α.Σ.Θ.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΜΒΑΣΗ με Αριθ..14/2018..
ΓΙΑ ΤΗΝ
«Αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
(Ο.Α.Σ.Θ.)»
Στην Θεσσαλονίκη σήμερα την 31/05/2019 στα γραφεία του Ο.Α.Σ.Θ. επί της οδού Αλεξάνδρου Παπαναστασίου 90, μεταξύ των συμβαλλομένων, αφενός του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) με την επωνυμία "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Ο.Α.Σ.Θ.» με ΑΦΜ 091274700, ΔΟΥ Η΄ Θεσσαλονίκης ο οποίος τελεί υπό εκκαθάριση εν λειτουργία και εκπροσωπείται νόμιμα από τους κ. Στυλιανό Παππά Πρόεδρο του Δ.Σ Ο.Α.Σ.Θ. και κ. Σάββα Παναγιωτίδη Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Θ. και αφ’ ετέρου της Ελεγκτικής Εταιρίας με την επωνυμία «Grant Thornton Ανώνυμη Εταιρία Ορκωτών Ελεγκτών & Συμβούλων Επιχειρήσεων» που έχει έδρα στην οδό Ζεφύρου 56 και Αγ. Αναργύρων, Π. Φάληρο με ΑΦΜ 094399329, ΔΟΥ ΦΑΕ Αθηνών και εκπροσωπείται νόμιμα από την κα Μαρία - Ελένη Μπουζούρα και στο εξής θα αποκαλείται «Ανάδοχος», Συμφωνήθηκαν και έγιναν αποδεκτά τα παρακάτω:
Ο πρώτος των συμβαλλόμενων Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) με τις αριθ. 2/Θέμα 1/12.01.2018 και αριθ. 8/Θέμα 1/28.2.2019 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου αποφάσισε την διενέργεια Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με θέμα την επιλογή της εταιρίας η οποία θα αναλάβει την αποτίμηση του Ο.Α.Σ.Θ. σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 25 και της παραγράφου 7 του άρθρου 27 του Ν. 4482/2017.
Η δεύτερη των συμβαλλόμενων Grant Thornton Ανώνυμη Εταιρία Ορκωτών Ελεγκτών & Συμβούλων Επιχειρήσεων» συμμετείχε στον διαγωνισμό της 6/12/2018.
Το Διοικητικό Συμβούλιο με την αριθ. 8/θέμα 1/28.02.2019 απόφασή του κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διενεργηθέντος διαγωνισμού στην εταιρία Grant Thornton Ανώνυμη Εταιρία Ορκωτών Ελεγκτών & Συμβούλων Επιχειρήσεων» και με την παρούσα σύμβαση για την «Αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.)» με τους παρακάτω όρους και συμφωνίες.
Άρθρο 1ο
Αντικείμενο Εργασιών
1. Με τον Ν. 4482/2017 (ΦΕΚ 102Α/25.07.2012) «νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα με το Σελίδα 2 άρθρο 22 παρ. 1 από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως λύεται, λόγω παρόδου του χρονικού διαστήματος που ορίζεται στην περίπτωση δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 8 του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007 (EEL 315), η Οικονομική Συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ο.Α.Σ.Θ., που συνάφθηκε με αντικείμενο την ανάθεση, εκτέλεση και εκμετάλλευση της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, κυρώθηκε με το άρθρο 8 του Ν. 2898/2001 (Α’ 71) και τροποποιήθηκε με το ν. 3652/2008 (Α’ 45) και το άρθρο 17 του ν. 3897/2010 (Α’ 208). Από την λύση της Οικονομικής Συμφωνίας περιέρχεται αυτοδικαίως στο Ελληνικό Δημόσιο το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ο.Α.Σ.Θ. Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων που η αξία τους έχει αποσβεσθεί γίνεται άνευ ανταλλάγματος. Για τα περιουσιακά στοιχεία που δεν έχουν πλήρως αποσβεσθεί, το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. τη μη αποσβεσθείσα αξία, σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν. 4482/2017. Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων παραμένει στην κατοχή και χρήση του Ο.Α.Σ.Θ. για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου που του ανατίθεται προσωρινά, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Δ’ του Ν. 4482/2017. Συμπληρωματικά, εφαρμόζονται οι περί παρακαταθήκης διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Για όσο διάστημα ο Ο.Α.Σ.Θ. έχει την κατοχή των περιουσιακών στοιχείων, βαρύνεται με τις δαπάνες συντήρησης και καλής λειτουργίας τους, καθώς και με κάθε φορολογική, ασφαλιστική ή άλλη υποχρέωση επ’ αυτών. Σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 1 και 2 του Ν. 4482/2017 το Ελληνικό Δημόσιο εξαγοράζει τον Ο.Α.Σ.Θ. ως σύνολο, εξαιρουμένης της περιουσίας που κατά τα ανωτέρω περιέρχεται στο Ελληνικό Δημόσιο δυνάμει συμβατικού όρου της συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ..
2. Έργο της Αναδόχου είναι η αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ.1 του Νόμου 4482/2017 και τη διενέργεια των πράξεων της παραγράφου 7 του άρθρου 27. Στην αξία δεν περιλαμβάνεται αυτή που οφείλεται στο μονοπωλιακό χαρακτήρα της επιχείρησης, κατά την έννοια της ερμηνευτικής δήλωσης επί του άρθρου 106 του Συντάγματος, ούτε η αξία της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ο.Α.Σ.Θ., για την οποία προβλέπουν το άρθρο 22 του παρόντος και το άρθρο δεύτερο της από 30.4.2001 οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το άρθρο 8 του ν. 2898/2001.
Για τον καθορισμό της αξίας της επιχείρησης, μεταξύ άλλων, συνυπολογίζονται:
α) η αναπόσβεστη, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, αξία των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού που περιήλθαν στο Ελληνικό Δημόσιο,
β) το τυχόν αναλογούν επιχειρηματικό κέρδος της ατισταθμιστικής καταβολής χρήσης έτους 2017, όπως προβλέπεται στην υπ’ αριθ. Α οικ. 45787/3551/5.8.2014 (Β΄2283) κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών που κυρώθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 4313/2014 (Α΄261),
γ) οι απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου και των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης έναντι του Ο.Α.Σ.Θ.,
δ) οι απαιτήσεις τρίτων φυσικών και νομικών προσώπων κατά του Ο.Α.Σ.Θ..
3. Η ανάθεση και εκτέλεση της σύμβασης διέπεται από την κείμενη νομοθεσία και τις κατ΄ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις, όπως ισχύουν και ιδίως:
Του ν. 4482/2017 (ΦΕΚ 102Α/25.07.2017) (Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις.) του ν. 4412/2016 (Α' 147) “Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» του ν. 4314/2014 (Α' 265),
“Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α' 297) και άλλες διατάξεις” και του ν. 3614/2007 (Α' 267) «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007 -2013», του ν. 4270/2014 (Α' 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις», του ν. 4250/2014 (Α' 74) «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα-Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α΄161) και λοιπές ρυθμίσεις» και ειδικότερα τις διατάξεις του άρθρου 1, της παρ. Ζ του Ν. 4152/2013 (Α' 107) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2011/7 της 16.2.2011 για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές», του ν. 4129/2013 (Α’ 52) «Κύρωση του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο» του άρθρου 26 του ν.4024/2011 (Α 226) «Συγκρότηση συλλογικών οργάνων της διοίκησης και ορισμός των μελών τους με κλήρωση», του ν. 4013/2011 (Α’ 204) «Σύσταση ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων…», του ν. 3861/2010 (Α’ 112) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις”, του ν. 2859/2000 (Α’ 248) «Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», του ν.2690/1999 (Α' 45) «“Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» και ιδίως των άρθρων 7 και 13 έως 15, του ν. 2121/1993 (Α' 25) “Πνευματική Ιδιοκτησία, Συγγενικά Δικαιώματα και Πολιτιστικά Θέματα”, του π.δ 28/2015 (Α' 34) “Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία”,
του π.δ. 80/2016 (Α΄145) “Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες” της με αρ. 57654 (Β’ 1781/23.5.2017) Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ) του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» της με αρ. 56902/215 (Β' 1924/2.6.2017) Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης «Τεχνικές λεπτομέρειες και διαδικασίες λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.)», των σε εκτέλεση των ανωτέρω νόμων εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων, των λοιπών διατάξεων που αναφέρονται ρητά ή απορρέουν από τα οριζόμενα στα συμβατικά τεύχη της παρούσας, καθώς και του συνόλου των διατάξεων του ασφαλιστικού, εργατικού, κοινωνικού, περιβαλλοντικού και φορολογικού δικαίου που διέπει την ανάθεση και εκτέλεση της παρούσας σύμβασης, έστω και αν δεν αναφέρονται ρητά παραπάνω. του υπ’ αριθ. 14/10.10.2018 πρωτογενούς αιτήματος με Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ):18REQ003825704 Την αριθ. 32/1/21.12.2017 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου δυνάμει της οποίας εγκρίθηκαν η ανάληψη της υποχρέωσης και καταρτίστηκαν οι όροι της Διακήρυξης και τα παραρτήματα αυτής.
Άρθρο 2ο
Παρακολούθηση και Παραλαβή έργου
1. Η ελεγκτική εταιρεία υποβάλλει, εντός έξι (6) μηνών από την ανάθεση και σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Άρθρο 1ο, στο Διοικητικό Συμβούλιο και τη Γενική Συνέλευση του Ο.Α.Σ.Θ. έκθεση αποτίμησης της αξίας της επιχείρησης, η οποία διαβιβάζεται στους Υπουργούς Οικονομικών και Yποδομών και Μεταφορών.
2. Η ελεγκτική εταιρία και ο ορκωτός ελεγκτής της εταιρίας συνδράμουν το Διοικητικό Συμβούλιο στην εκκαθάριση και συντάσσουν τις σχετικές καταστάσεις και εκθέσεις, καθώς και τον ισολογισμό της παραγράφου 3 του άρθρου 26.
3. Όλα τα οικονομικά αποτελέσματα και οι οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας, καθώς και η αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης υπολογίζονται και συντάσσονται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα χρηματοοικονομικής πληροφόρησης.
4. Επιπλέον η ελεγκτική εταιρία: α) Διενεργεί απογραφή και αποτίμηση όλης της αποσβεσθείσας και αναπόσβεστης περιουσίας του Ο.Α.Σ.Θ. που περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο και όλων των υποχρεώσεων και αξιώσεων του Ο.Α.Σ.Θ. κατά την έναρξη της εκκαθάρισης και β) διενεργεί απρόσκοπτα κάθε τακτικό ή έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο, και λαμβάνει γνώση κάθε εγγράφου.
5. Η παρακολούθηση της εκτέλεσης της Σύμβασης και η διοίκηση αυτής θα διενεργηθεί από την υπηρεσία που θα ορίσει με απόφασή της η Αναθέτουσα Αρχή, η οποία και θα εισηγείται στο αρμόδιο
αποφαινόμενο όργανο για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην προσήκουσα εκτέλεση όλων των όρων της σύμβασης και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του αναδόχου, στη λήψη των επιβεβλημένων μέτρων λόγω μη τήρησης των ως άνω όρων και ιδίως για ζητήματα που αφορούν σε τροποποίηση του αντικειμένου και παράταση της διάρκειας της σύμβασης, υπό τους όρους του άρθρου 338 του ν. 4412/2016.
6. Η αρμόδια υπηρεσία μπορεί, με απόφασή της να ορίζει για την παρακολούθηση της σύμβασης ως επόπτη με καθήκοντα εισηγητή υπάλληλο της υπηρεσίας. Με την ίδια απόφαση δύνανται να ορίζονται και άλλοι υπάλληλοι της αρμόδιας υπηρεσίας στους οποίους ανατίθενται επιμέρους καθήκοντα για την παρακολούθηση της σύμβασης. Σε αυτή την περίπτωση ο επόπτης λειτουργεί ως συντονιστής.
7. Τα καθήκοντα του επόπτη είναι, ενδεικτικά, η πιστοποίηση της εκτέλεσης του αντικειμένου της σύμβασης, καθώς και ο έλεγχος της συμμόρφωσης του αναδόχου με τους όρους της σύμβασης. Με εισήγηση του επόπτη η υπηρεσία που διοικεί τη σύμβαση μπορεί να απευθύνει έγγραφα με οδηγίες και εντολές προς τον ανάδοχο που αφορούν στην εκτέλεση της σύμβασης.
8. Η παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών γίνεται από Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής (ΕΠΠ) που συγκροτείται, σύμφωνα με την παράγραφο 11 εδάφιο δ' του άρθρου 221 του ν. 4412/2016. Η ΕΠΠ θα παρακολουθεί καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης το έργο, θα συνεργάζεται, και θα καθοδηγεί την Ανάδοχο. Η επικοινωνία της ΕΠΠ με την Ανάδοχο θα γίνεται με συναντήσεις, όπου αυτό απαιτείται, ή με όλες τις άλλες μορφές επικοινωνίας (γραπτά, e-mail, τηλεφωνικά), κατά περίπτωση.
9. Η ΕΠΠ πιστοποιεί ότι η Ανάδοχος προσέφερε τις υπηρεσίες της προσηκόντως κατά το συμβατικό χρονικό διάστημα, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 1 της παρούσας και είναι αρμόδια για την παραλαβή κάθε επιμέρους παραδοτέου του Έργου, καθώς και για την οριστική παραλαβή του.
10. Η Επιτροπή μετά τον έλεγχο των παραδοτέων διατυπώνει εγγράφως ενδεχόμενες παρατηρήσεις εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή τους. Η Ανάδοχος είναι υποχρεωμένη να ενσωματώνει τις παρατηρήσεις της Επιτροπής, εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίησή τους σε αυτήν και να τα αναμορφώνει σχετικά έως ότου αυτά γίνουν αποδεκτά από την Επιτροπή. Μετά την έγκριση των παραδοτέων από την Επιτροπή συντάσσεται πρακτικό παραλαβής.
11. Αν η ΕΠΠ κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν από τους όρους της σύμβασης και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλόλητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες.
12. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν επηρεάζεται η καταλληλόλητα, με αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής, μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή των εν λόγω παρεχόμενων υπηρεσιών, με έκπτωση επί της συμβατικής αξίας, η οποία θα πρέπει να είναι ανάλογη προς τις διαπιστωθείσες παρεκκλίσεις. Μετά την έκδοση της ως άνω απόφασης, η επιτροπή παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην οριστική παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών της σύμβασης και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση.
13. Το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής εγκρίνεται από την αναθέτουσα αρχή με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, η οποία κοινοποιείται υποχρεωτικά και στην ανάδοχο. Αν παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του και δεν ληφθεί σχετική απόφαση για την έγκριση ή την απόρριψή του, θεωρείται ότι η παραλαβή έχει συντελεστεί αυτοδίκαια.
14. Σε περίπτωση οριστικής απόρριψης ολόκληρου ή μέρους των παρεχόμενων υπηρεσιών ή /και παραδοτέων με έκπτωση επί της συμβατικής αξίας, με απόφαση της αναθέτουσας αρχής μπορεί να εγκρίνεται αντικατάσταση των υπηρεσιών ή/και παραδοτέων αυτών με άλλα, που να είναι σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, μέσα σε τακτή προθεσμία που ορίζεται από την απόφαση αυτή. Αν η αντικατάσταση γίνεται μετά τη λήξη της συνολικής διάρκειας της σύμβασης, η προθεσμία που ορίζεται για την αντικατάσταση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη του 25% της συνολικής διάρκειας της σύμβασης, ο δε ανάδοχος υπόκειται σε ποινικές ρήτρες, σύμφωνα με το άρθρο 218 του ν. 4412/2016 και την παράγραφο 4.7 της παρούσας, λόγω εκπρόθεσμης παράδοσης.
15. Αν η ανάδοχος δεν αντικαταστήσει τις υπηρεσίες ή/και τα παραδοτέα που απορρίφθηκαν μέσα στην προθεσμία που του τάχθηκε και εφόσον έχει λήξει η συνολική διάρκεια, κηρύσσεται έκπτωτη και υπόκειται στις προβλεπόμενες κυρώσεις.
Άρθρο 3
Κατάλογος παραδοτέων
Η Ανάδοχος καλείται να υποβάλει, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, τα ακόλουθα παραδοτέα:
1. Έκθεση της Ελεγκτικής Εταιρίας για την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης κατά το άρθρο 25 του ν.4482/2017. Στην αξία δεν περιλαμβάνεται αυτή που οφείλεται στο μονοπωλιακό χαρακτήρα της επιχείρησης, κατά την έννοια της ερμηνευτικής δήλωσης επί του άρθρου 106 του Συντάγματος, ούτε η αξία της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ο.Α.Σ.Θ. για την οποία προβλέπουν το άρθρο 22 του ν.4482/2017 και το άρθρο δεύτερο της από 30/4/2001 Οικονομικής Συμφωνίας που κυρώθηκε με το άρθρο 8 του ν.2898/2001.
2. Απογραφή και αποτίμηση όλης της αποσβεσθείσας και αναπόσβεστης περιουσίας του Ο.Α.Σ.Θ. που περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο και όλων των υποχρεώσεων και αξιώσεων του Ο.Α.Σ.Θ. κατά την έναρξη της εκκαθάρισης, κατά το άρθρο 27 παρ 7 του ν. 4482/2017
3. Η αποτίμηση των μεταφερόμενων περιουσιακών στοιχείων που περιήλθε από τον Ο.Α.Σ.Θ. στο Ελληνικό Δημόσιο κατά το άρθρο 26 του ν.4482/2017 και
4. Οτιδήποτε άλλο καθορίζεται στις διατάξεις του ν. 4482/2017
5. Ο χρόνος παράδοσης καθορίζεται εντός έξι μηνών από την ανάθεση, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν.4482/2017
Άρθρο 4
Αμοιβή της Αναδόχου
1. Η αμοιβή της Αναδόχου ορίζεται στο ποσό των διακοσίων εξήντα οκτώ χιλιάδων Ευρώ (268.000 €) πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. Η εξόφληση της υπολειπόμενης αμοιβής θα γίνει τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες και σε περίπτωση αργίας την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, μετά την οριστική παραλαβή του Παραδοτέου και τη σύνταξη του «Πρωτοκόλλου Παραλαβής Υπηρεσιών» από την επιτροπή Επίβλεψης – Παραλαβής.
2. Η πληρωμή του συμβατικού τιμήματος θα γίνει με την προσκόμιση των νόμιμων παραστατικών και δικαιολογητικών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 200 παρ. 5 του ν. 4412/2016, καθώς και κάθε άλλου δικαιολογητικού που τυχόν ήθελε ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν τον έλεγχο και την πληρωμή και μετά το πρωτόκολλο οριστικής ποιοτικής και ποσοτικής παραλαβής των εκάστοτε παραδοτέων από την αρμόδια Επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής των υπηρεσιών της παρούσας σύμβασης, που θα συγκροτηθεί προς το σκοπό αυτό από την Αναθέτουσα Αρχή. Την Ανάδοχο βαρύνουν οι υπέρ τρίτων κρατήσεις, ως και κάθε άλλη επιβάρυνση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., την παροχή της υπηρεσίας στον τόπο και με τον τρόπο που προβλέπεται στα έγγραφα της σύμβασης.
Άρθρο 5
Εγγύηση καλής εκτέλεσης
1. Για την υπογραφή της σύμβασης απαιτείται η παροχή εγγύησης καλής εκτέλεσης, σύμφωνα με το άρθρο 72 παρ. 1 β) του ν. 4412/2016, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε ποσοστό 5% επί της αξίας της σύμβασης ήτοι ποσού δεκατρείς χιλιάδες τετρακόσια Ευρώ (13.400 €) εκτός ΦΠΑ, και κατατίθεται πριν ή κατά την υπογραφή της σύμβασης.
2. Η εγγύηση καλής εκτέλεσης, προκειμένου να γίνει αποδεκτή, πρέπει να περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2.1.6 «Εγγυήσεις» στοιχεία της παρούσας και επιπλέον τον αριθμό και τον τίτλο της σχετικής σύμβασης σύμφωνα με το άρθρο302 παρ.1 περ.β’ ν.4412/2016.
3. Η εγγύηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης καλύπτει συνολικά και χωρίς διακρίσεις την εφαρμογή όλων των όρων της σύμβασης και κάθε απαίτηση της αναθέτουσας αρχής έναντι του αναδόχου, συμπεριλαμβανομένης τυχόν ισόποσης προς αυτόν προκαταβολής.
4. Η εγγύηση καλής εκτέλεσης καταπίπτει στην περίπτωση παράβασης των όρων της σύμβασης, όπως αυτή ειδικότερα ορίζει.
5. Η εγγύηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης καλύπτει συνολικά και χωρίς διακρίσεις την εφαρμογή όλων των όρων της σύμβασης και κάθε απαίτηση της Αρχής έναντι του αναδόχου.
6. Η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης δεν επιστρέφεται πριν την ολοκλήρωση όλων των προβλεπόμενων ελέγχων και τη σύνταξη των σχετικών πρωτοκόλλων. Επιστρέφεται στο σύνολό της μετά την οριστική ποσοτική και ποιοτική παραλαβή του συνόλου του αντικειμένου της σύμβασης.
Άρθρο 6
Υπεργολαβία
1. Η Ανάδοχος δεν απαλλάσσεται από τις συμβατικές της υποχρεώσεις και ευθύνες λόγω ανάθεσης της εκτέλεσης τμήματος/τμημάτων της σύμβασης σε υπεργολάβους. Η τήρηση των υποχρεώσεων της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4412/2016 από υπεργολάβους δεν αίρει την ευθύνη της κυρίας Αναδόχου.
2. Κατά την υπογραφή της σύμβασης η κύρια Ανάδοχος υποχρεούται να αναφέρει στην αναθέτουσα αρχή το όνομα, τα στοιχεία επικοινωνίας και τους νόμιμους εκπροσώπους των υπεργολάβων του, οι οποίοι συμμετέχουν στην εκτέλεση αυτής, εφόσον είναι γνωστά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Επιπλέον, υποχρεούται να γνωστοποιεί στην αναθέτουσα αρχή κάθε αλλαγή των πληροφοριών αυτών, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, καθώς και τις απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με κάθε νέο υπεργολάβο, τον οποίο η κύρια Ανάδοχος χρησιμοποιεί εν συνεχεία στην εν λόγω σύμβαση, προσκομίζοντας τα σχετικά συμφωνητικά/δηλώσεις συνεργασίας.
3. Σε περίπτωση διακοπής της συνεργασίας της Αναδόχου με υπεργολάβο/ υπεργολάβους της σύμβασης, αυτή υποχρεούται σε άμεση γνωστοποίηση της διακοπής αυτής στην Αναθέτουσα Αρχή, οφείλει δε να διασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του τμήματος/ των τμημάτων της σύμβασης είτε από την ίδια, είτε από νέο υπεργολάβο τον οποίο θα γνωστοποιήσει στην αναθέτουσα αρχή κατά την ως άνω διαδικασία.
4. Η αναθέτουσα αρχή επαληθεύει τη συνδρομή των λόγων αποκλεισμού για τους υπεργολάβους, όπως αυτοί περιγράφονται στην παράγραφο 2.2.3 και με τα αποδεικτικά μέσα της παραγράφου 2.2.9.2 της διακήρυξης , εφόσον το(α) τμήμα(τα) της σύμβασης, το(α) οποίο(α) η Ανάδοχος προτίθεται να αναθέσει υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους, υπερβαίνουν σωρευτικά το ποσοστό του τριάντα τοις εκατό (30%) της συνολικής αξίας της σύμβασης. Επιπλέον, προκειμένου να μην αθετούνται οι υποχρεώσεις της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4412/2016, δύναται να επαληθεύσει τους ως άνω λόγους και για τμήμα ή τμήματα της σύμβασης που υπολείπονται του ως άνω ποσοστού.
5. Όταν από την ως άνω επαλήθευση προκύπτει ότι συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού απαιτεί ή δύναται να απαιτήσει την αντικατάστασή του, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στις παρ. 5 και 6 του
άρθρου 336 του ν. 4412/2016.
Άρθρο 7
Υποχρεώσεις Αναδόχου
1. Η ανάδοχος υποχρεούται να τηρεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις της περιβαλλοντικής, κοινωνικοασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας, που έχουν θεσπισθεί με το δίκαιο της Ένωσης, το εθνικό δίκαιο, συλλογικές συμβάσεις ή διεθνείς διατάξεις περιβαλλοντικού, κοινωνικού και εργατικού δικαίου, οι οποίες απαριθμούνται στο Παράρτημα X του Προσαρτήματος Α του ν. 4412/2016.
2. Η τήρηση των εν λόγω υποχρεώσεων από την Ανάδοχο και τους υπεργολάβους της ελέγχεται και βεβαιώνεται από τα όργανα που επιβλέπουν την εκτέλεση της σύμβασης και τις αρμόδιες δημόσιες αρχές και υπηρεσίες που ενεργούν εντός των ορίων της ευθύνης και της αρμοδιότητάς τους.
Άρθρο 8
Καταγγελία της Σύμβασης
1. Η αναθέτουσα αρχή μπορεί, με τις προϋποθέσεις που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις, να καταγγείλει τη σύμβαση κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής της, εφόσον:
α) η σύμβαση έχει υποστεί ουσιώδη τροποποίηση, κατά την έννοια του άρθρου 338 του ν.4412/2016, που θα απαιτούσε νέα διαδικασία σύναψης σύμβασης
β) Η ανάδοχος, κατά το χρόνο της ανάθεσης της σύμβασης, τελούσε σε μια από τις καταστάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο Α του Άρθρου 2.2.3. «Προϋποθέσεις Συμμετοχής - Λόγοι αποκλεισμού» της διακήρυξης και, ως εκ τούτου, θα έπρεπε να έχει αποκλειστεί από τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης,
γ) η σύμβαση δεν έπρεπε να ανατεθεί στην Ανάδοχο λόγω σοβαρής παραβίασης των υποχρεώσεων που υπέχει από τις Συνθήκες και την Οδηγία 2014/24/ΕΕ, η οποία έχει αναγνωριστεί με απόφαση του
Δικαστηρίου της Ένωσης στο πλαίσιο διαδικασίας δυνάμει του άρθρου 258 της ΣΛΕΕ.
Άρθρο 9ο
Προστασία προσωπικών δεδομένων
Ο παρών όρος θα ισχύει εφόσον στο πλαίσιο της παρούσας Σύμβασης και καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της, η Grant Thornton θα έχει πρόσβαση και θα επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα φυσικών προσώπων για λογαριασμό του ΟΑΣΘ και σύμφωνα με τις εντολές του. Ενδεικτικά, η Grant Thornton θα έχει ακώλυτη πρόσβαση σε δεδομένα ταυτοποίησης, επικοινωνίας, οικονομικά στοιχεία, στοιχεία εργασίας του προσωπικού, των πελατών και προμηθευτών του ΟΑΣΘ και άλλων φυσικών προσώπων που συνδέονται με τον ΟΑΣΘ ή τρίτων φυσικών προσώπων (εφεξής τα «Προσωπικά Δεδομένα»). Ο ΟΑΣΘ εξασφαλίζει ότι εξουσιοδοτείται να παρέχει Προσωπικά Δεδομένα στη Grant Thornton αναφορικά με την εκτέλεση των Υπηρεσιών.
Για τους σκοπούς του παρόντος, οι όροι Προσωπικά Δεδομένα, εκτελών την επεξεργασία, επεξεργασία, υποκείμενα των δεδομένων και οι λοιποί όροι του παρόντος που άπτονται επεξεργασίας ή προστασίας προσωπικών δεδομένων ερμηνεύονται σύμφωνα με τον υπ’ αριθ. 679/2016 Ευρωπαϊκό Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (εφεξής ο «ΓΚΠΔ») και την εκάστοτε ισχύουσα ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (εφεξής η «Ισχύουσα Νομοθεσία»).
Ο ΟΑΣΘ αναλαμβάνει, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, να συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις της και τις βασικές αρχές που απορρέουν από την Ισχύουσα Νομοθεσία, ειδικά αναφορικά με τη νομική βάση και τον σκοπό της επεξεργασίας, καθώς και τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων. Αναλαμβάνει ακόμη να παρέχει στη Grant Thornton εμπροθέσμως και πλήρως όλα τα απαιτούμενα για τον σκοπό της σύμβασης Προσωπικά Δεδομένα και να διασφαλίζει ότι αυτά είναι ακριβή, κατάλληλα και συναφή προς τον σκοπό της επεξεργασίας και περιορίζονται στα ελάχιστα απαιτούμενα σε σχέση με τον σκοπό της επεξεργασίας. Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΑΣΘ έχει την υποχρέωση για άμεση ενημέρωση της Grant Thornton σε περίπτωση που τα Προσωπικά Δεδομένα χρήζουν διόρθωσης ή επικαιροποίησης, ιδίως εξαιτίας μεταβολών στη δραστηριότητα ή στην επιχείρηση του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ οφείλει να παρέχει στη Grant Thornton εντολές σύμφωνες με την Ισχύουσα Νομοθεσία.
Η Grant Thornton αναλαμβάνει να ενημερώσει άμεσα τον ΟΑΣΘ εάν κατά την άποψή της κάποια εντολή παραβιάζει την Ισχύουσα Νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, η Grant Thornton δε θα ευθύνεται για την εκτέλεση εντολών που παραβιάζουν την Ισχύουσα Νομοθεσία.
Η Grant Thornton δηλώνει και εγγυάται την εκ μέρους της εφαρμογή, ως εκτελούσα επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων για λογαριασμό του ΟΑΣΘ, όλων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων κατά τρόπο ώστε η επεξεργασία αυτή να πληροί πάντοτε τις απαιτήσεις της Ισχύουσας Νομοθεσίας και να διασφαλίζεται η προστασία των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων. Η Grant Thornton και το εξουσιοδοτημένο αυτής προσωπικό υποχρεούνται να τηρούν εμπιστευτικότητα αναφορικά με τα Προσωπικά Δεδομένα που λαμβάνουν και επεξεργάζονται στα πλαίσια της παρούσας Σύμβασης. Ακόμη, η Grant Thornton έχει το δικαίωμα να γνωστοποιεί τα Προσωπικά Δεδομένα όπου αυτό απαιτείται βάσει νόμου, πχ. αρμόδιες δημόσιες αρχές ή στα πλαίσια βέλτιστης παροχής των υπηρεσιών της και να αναθέτει έργα σε υπεργολάβους όποτε κρίνει αναγκαίο ή σκόπιμο, υπό την προϋπόθεση ότι έχει συναφθεί με αυτούς σύμβαση σχετικά με την επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων, βάσει της οποίας ο υπεργολάβος δεσμεύεται να τηρεί εμπιστευτικότητα και να λαμβάνει κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα που διασφαλίζουν ότι τα Προσωπικά Δεδομένα προστατεύονται επαρκώς. Υπόλογη έναντι του ΟΑΣΘ παραμένει πάντα η Grant Thornton. Σε περίπτωση όπου είναι αναγκαία ή σκόπιμη η διαβίβαση των Προσωπικών Δεδομένων σε τρίτα μέρη εκτός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, η Grant Thornton διασφαλίζει ότι θα λάβει όλες τις απαραίτητες εγγυήσεις. Μετά τη με οποιονδήποτε τρόπο λύση της Σύμβασης, η Grant Thornton θα επιστρέφει ή καταστρέφει τα Προσωπικά Δεδομένα, σύμφωνα με τις εντολές του ΟΑΣΘ, εκτός εάν υφίσταται μία συγκεκριμένη διάταξη νόμου ή άλλος νόμιμος λόγος βάσει του οποίου απαιτείται η περαιτέρω διατήρηση των Προσωπικών Δεδομένων από τη Grant Thornton. Η Grant Thornton δύναται να διατηρεί τα Προσωπικά Δεδομένα σε ανωνυμοποιημένη μορφή και μετά τη λύση της παρούσας Σύμβασης ή την παρέλευση του προβλεπόμενου από το νόμο χρονικού διαστήματος διατήρησης των δεδομένων, εφόσον απαιτείται για την καλή οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησής της.
Η Grant Thornton συνδράμει την Εταιρεία στα πλαίσια συμμόρφωσης της τελευταίας προς τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από την Ισχύουσα Νομοθεσία, εφόσον οι υποχρεώσεις της Εταιρείας αφορούν ή σχετίζονται με τις δραστηριότητες επεξεργασίας που αναλαμβάνει βάσει της σύμβασης η Grant Thornton. Συγκεκριμένα, η Grant Thornton αναλαμβάνει να παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες και συνδρομή, προκειμένου να διευκολύνει, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ισχύουσας Νομοθεσίας και στο βαθμό που είναι εφικτό, την ικανοποίηση των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων, την γνωστοποίηση τυχόν παραβίασης Προσωπικών Δεδομένων στην αρμόδια Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα («ΑΠΔΠΧ») και, όπου απαιτείται, στα υποκείμενα των δεδομένων, τη διενέργεια τυχόν μελέτης εκτίμησης αντικτύπου σχετικά με την προστασία Προσωπικών Δεδομένων και την προηγούμενη διαβούλευση με την ΑΠΔΠΧ.
Σε περίπτωση όπου η Grant Thornton αντιληφθεί οποιοδήποτε περιστατικό παραβίασης Προσωπικών Δεδομένων, οφείλει να ενημερώσει σχετικά τον ΟΑΣΘ αμελλητί, παρέχοντας του τις σχετικές με την παραβίαση πληροφορίες που έχει υπόψη της. Ακόμη, η Grant Thornton θέτει στη διάθεση του ΟΑΣΘ
κάθε απαραίτητη πληροφορία, εξαιρουμένων τυχόν εμπιστευτικών πληροφοριών της Grant Thornton τις οποίες δεν εξουσιοδοτείται ο ΟΑΣΘ να γνωρίζει βάσει της σύμβασης, προς απόδειξη της συμμόρφωσής του με τις προβλέψεις του παρόντος όρου. Επιπλέον, η Grant Thornton επιτρέπει και διευκολύνει τυχόν ελέγχους που διενεργούνται από τον ΟΑΣΘ, κατόπιν προηγουμένης συμφωνίας μεταξύ των συμβαλλομένων μερών ως προς τον χρόνο διεξαγωγής του ελέγχου.
Τέλος, τα συμβαλλόμενα μέρη δεσμεύονται ότι θα τηρούν όλες τις προβλέψεις και βασικές αρχές του ΓΚΠΔ και κάθε άλλης εκάστοτε ισχύουσας Ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης εμπιστευτικότητας, ως προς τα στοιχεία ταυτοποίησης και επικοινωνίας των υπαλλήλων, στελεχών και εν γένει φυσικών προσώπων αμφότερων των συμβαλλομένων μερών που εμπλέκονται στην εκτέλεση της παρούσας Σύμβασης και των οποίων τα στοιχεία είναι απαραίτητα για την υλοποίηση όλων των απαιτούμενων από την παρούσα Σύμβαση ενεργειών και επικοινωνιών. Αποβλέποντας στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η Grant Thornton ενδέχεται, στο πλαίσιο έρευνας ικανοποίησης πελατών και λαμβάνοντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας να γνωστοποιήσει τα εν λόγω προσωπικά δεδομένα στον εξειδικευμένο φορέα υποστήριξης της διαδικασίας εκτός ΕΟΧ.
Οποιαδήποτε επικοινωνία αναφορικά με τις προβλέψεις του παρόντος όρου θα γίνεται στα κατωτέρω στοιχεία επικοινωνίας των συμβαλλομένων μερών: για τον ΟΑΣΘ [spap1945@gmail.com], για τη Grant Thornton: e-mail: privacy@gr.gt.com.
Άρθρο 10ο
Κυρώσεις
1. Η ανάδοχος, με την επιφύλαξη της συνδρομής λόγων ανωτέρας βίας, κηρύσσεται υποχρεωτικά έκπτωτη από την σύμβαση και από κάθε δικαίωμα που απορρέει από αυτήν, εάν δεν εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις ή δεν συμμορφωθεί με τις γραπτές εντολές της Αναθέτουσας Αρχής, που είναι σύμφωνες με την σύμβαση ή τις κείμενες διατάξεις και εάν υπερβεί υπαίτια τη συνολική προθεσμία εκτέλεσης της σύμβασης, λαμβανομένων υπόψη των παρατάσεων.
2. Στην περίπτωση αυτή της κοινοποιείται ειδική όχληση, η οποία περιλαμβάνει συγκεκριμένη περιγραφή των ενεργειών στις οποίες οφείλει να προβεί αυτή, θέτοντας προθεσμία για τη συμμόρφωσή της, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών. Αν η προθεσμία που τεθεί με την ειδική όχληση παρέλθει χωρίς να συμμορφωθεί, κηρύσσεται αιτιολογημένα έκπτωτη μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την άπρακτη πάροδο της ως άνω προθεσμίας συμμόρφωσης.
3. Στην ανάδοχο που κηρύσσεται έκπτωτη από την σύμβαση, επιβάλλεται, μετά από κλήση της για παροχή εξηγήσεων ολική κατάπτωση της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης. Επιπλέον, μπορεί να της επιβληθεί ο προβλεπόμενος από το άρθρο 74 του ν. 4412/2016 αποκλεισμός από τη συμμετοχή της σε διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.
4. Αν οι υπηρεσίες παρασχεθούν από υπαιτιότητα της αναδόχου μετά τη λήξη της διάρκειας της σύμβασης και μέχρι λήξης του χρόνου της παράτασης που τυχόν χορηγήθηκε, επιβάλλονται εις βάρος της ποινικές ρήτρες, με αιτιολογημένη απόφαση της Αρχής.
5. Οι ποινικές ρήτρες υπολογίζονται ως εξής:
α) για καθυστέρηση που περιορίζεται σε χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει το 50% της προβλεπόμενης συνολικής διάρκειας της σύμβασης επιβάλλεται ποινική ρήτρα 2,5% επί της συμβατικής αξίας χωρίς ΦΠΑ των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν εκπρόθεσμα,
β) για καθυστέρηση που υπερβαίνει το 50% επιβάλλεται ποινική ρήτρα 5% χωρίς ΦΠΑ επί της συμβατικής αξίας των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν εκπρόθεσμα.
γ) οι ποινικές ρήτρες για υπέρβαση των τμηματικών προθεσμιών είναι ανεξάρτητες από τις επιβαλλόμενες για υπέρβαση της συνολικής διάρκειας της σύμβασης και δύνανται να ανακαλούνται με αιτιολογημένη απόφαση της αναθέτουσας αρχής, αν οι υπηρεσίες που αφορούν στις ως άνω τμηματικές προθεσμίες παρασχεθούν μέσα στη συνολική της διάρκεια και τις εγκεκριμένες παρατάσεις αυτής και με την προϋπόθεση ότι το σύνολο της σύμβασης έχει εκτελεστεί πλήρως.
6. Το ποσό των ποινικών ρητρών αφαιρείται/συμψηφίζεται από/με την αμοιβή της Αναδόχου. Η επιβολή ποινικών ρητρών δεν στερεί από την Αναθέτουσα Αρχή το δικαίωμα να κηρύξει την ανάδοχο έκπτωτη.
Άρθρο 11ο
Διοικητικές Προσφυγές
Η ανάδοχος μπορεί κατά των αποφάσεων που επιβάλλουν σε βάρος του κυρώσεις, να ασκήσει διοικητική προσφυγή μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία που έλαβε γνώση της σχετικής απόφασης. Επί της προσφυγής, αποφασίζει το αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο, ύστερα από γνωμοδότηση του προβλεπόμενου οργάνου.
Η εν λόγω απόφαση δεν επιδέχεται προσβολή με άλλη οποιασδήποτε φύσεως διοικητική προσφυγή.
Αρμόδια δικαστήρια για την επίλυση των όποιων διαφορών ορίζονται τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης.
Η παρούσα σύμβαση συντάχθηκε σε τρία (3) αντίτυπα και αφού διαβιβάσθηκε και βεβαιώθηκε υπογράφεται όπως αναφέρεται παρακάτω και κάθε μέλος των συμβαλλόμενων πήρε από ένα πρωτότυπο και κατατέθηκε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
ΟΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ
Για τον Ο.Α.Σ.Θ. Για την Ανάδοχο