Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
Το θέμα των ημερών, λοιπόν, είναι αν ο Γιάνης μετακινήθηκε νομίμως από την Αθήνα στο εξοχικό του στην Αίγινα. Αφήνω προς το παρόν κατά μέρος την ανεξήγητη οίησή του και τη συμπεριφορά του προς τα όργανα της πολιτείας που ασφαλώς και ....
δεν αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση από τους πολίτες.
Στέκομαι σε όσα παρακολούθησα χθες το πρωί στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Δημοσιογραφικόν δίδυμον [άρρην και θήλυ] ανέκρινε τον Γιάνη. Τον βομβάρδιζαν με ερωτήσεις, αλλά δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει ούτε μία απάντηση. Τους εξηγούσε, ότι βρισκόταν στην Αίγινα από την αρχή του περιορισμού τών μετακινήσεων, ότι ήλθε στην Αθήνα το πρωί της ημέρας που έπρεπε να παραστεί στη Βουλή, όπου παρέστη, και ότι επέστρεψε στην Αίγινα αυθημερόν. Τους ανέφερε, ότι δεν υπάρχει περιορισμός μετακινήσεων για τους βουλευτές, προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους, αλλά το δημοσιογραφικό δίδυμον επέμενε ότι αυτή είναι η γνώμη τού Γιάνη, η οποία δεν είναι σωστή.
Για να δούμε τί λέει ο νόμος, ήτοι οι υπουργικές αποφάσεις οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση της σχετικής ΠΝΠ:
« ……Ο περιορισμός δεν καταλαμβάνει μέλη της Κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους…,
η) Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο της μόνιμης κατοικίας…..
Για την περίπτωση (η) απαιτείται Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης, που λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade.gr/bebaiosi-katoikiaseidikishrisis, ή αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1».
Άρα, αν την ημέρα που επεβλήθησαν οι περιορισμοί, εγώ έβοσκα για οποιονδήποτε λόγο π.χ. στη Λάρισα, μπορούσα στη συνέχεια να έλθω στην Αθήνα, όπου η μόνη κατοικία μου, εκτυπώνοντας τη σχετική βεβαίωση από το taxis. Αφού ερχόμουν στην Αθήνα, όμως, δεν μπορούσα να επιστρέψω στη Λάρισα, καθότι μη βουλευτής, μη δήμαρχος κ.λπ., για πλάκα.
Ο Γιάνης, λοιπόν, αποδεδειγμένως βρισκόταν στην Αίγινα, όταν επεβλήθησαν τα περιοριστικά μέτρα. Ουδείς το αμφισβήτησε τούτο. Ήλθε στην Αθήνα για να ασκήσει τα βουλευτικά του καθήκοντα και επέστρεψε αυθημερόν στην Αίγινα. Δεν έφυγε από την Αίγινα, για να μεταβεί στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του. Άρα, ουδεμία παράβασις. Το μόνον μεμπτόν στη συμπεριφορά του ήταν ο τσαμπουκάς του. Θα μπορούσε κάλλιστα να κατέβει από το αυτοκίνητό του, να εξηγήσει στα όργανα τί συνέβη και αν τα όργανα ήταν ανεγκέφαλα, να υπομείνει τη βάσανο της βλακείας τους, εν συνεχεία δε να διαμαρτυρηθεί δεόντως στον Πρόεδρο της Βουλής.
Και βέβαια, όταν είπε ο Γιάνης στους δημοσιογράφους, ότι αντί να ασχολούνται με το περιστατικό αυτό, θα έπρεπε να ασχολούνται με το 5ο, κατ’ αυτόν, Μνημόνιο που επιβάλλεται στη χώρα λόγω κορωναϊού, οι δημοσιογράφοι τον ενημέρωσαν, ότι δεν έχουν άλλο χρόνο. Διότι ο τηλεοπτικός χρόνος είναι πεπερασμένος, όταν πρόκειται για σοβαρά θέματα. Όταν πρόκειται για παπάρες είναι άπειρος [ή άπλετος που λένε οι μορφωμένοι].
Παρεμπιπτόντως, αφού ο Αλαίκσοις μας έβγαλε από τα Μνημόνια, πώς συμβαίνει και η τρόικα, με το μπαρδόν οι θεσμοί, δεν μας επιτρέπει να παρατείνουμε την έναντι πλειστηριασμών προστασία τής πρώτης κατοικίας και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και συνακόλουθης κατάρρευσης της οικονομίας;
Ακολούθως παρακολούθησα άλλο ένα κορωναϊκό σίριαλ. Τί είπε ο ΠΟΥ, τί έκανε ο Τραμπ, τί είπε ο Μπόρις, πού χειροκροτήθηκε το νοσηλευτικό προσωπικό για τον πραγματικό αγώνα που δίνουν στη μάχη κατά του κορωναϊού κ.λπ. Κανένα κανάλι δεν έκανε κουβέντα για την καταγγελία Πολάκη, ότι παραγγέλθηκαν σε κολλητό κυβερνητικών παραγόντων αντιδραστήρια σε τιμή δεκαπλάσια της αγοραίας. Έστω, να του πουν ότι λέει παπάρες που δεν είπε.
Κουβέντα για το γεγονός ότι οι προκατασκευασμένοι οικίσκοι για δομές φιλοξενίας λαθρομεταναστών στα νησιά είναι τουρκικής παραγωγής. Και σ’ αυτό έχουμε έλλειψη λοιπόν. Όχι μόνον σε νοσηλευτικό προσωπικό.
Κουβέντα για το γεγονός ότι κατάπιαμε την εντολή τής Επιτροπής της ΕΕ να μην απαγορεύουμε σε όποιον εισβάλει στη χώρα μας να ζητάει άσυλο, επειδή έτσι γουστάρει.
Όσο για το 600άρι που θα πάρουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, διερωτήθηκα ποιός εγκέφαλος σκαρφίστηκε τούτη τη φάμπρικα
https://infognomonpolitics.gr/2020/04/to-megalo-kolpo-me-to-600ari-ton-epistimonon-parti-ekatommyrion-me-eteries-fantasmata-ke-xechasmenes-mko/
Και μετά; Μετά άκουσα πότε θα καταβάλει τις συντάξεις το ΙΚΑ, πότε ο ΟΑΕΕ, πότε το Δημόσιο κ.λπ. Μιλάμε και για φοβερόν ενιαίο ΕΦΚΑ.
Στη συνέχεια ενέκυψα [και όχι ενέσκηψα που λένε οι μορφωμένοι] στη δήλωση της κυρίας Κατερίνας που εξεθείασε ως δείγμα Δημοκρατίας τη στάση του κ. Τσιόδρα απέναντι στους Ρομά, όταν αυτός μετέβη στη Λάρισα να τους εξηγήσει τα περί περιοριστικών μέτρων, μόλις εμφανίσθηκαν σε οικισμό τους κρούσματα κορωναϊού. Δημοκρατίας; Μήπως θα θέλατε να κάνετε λόγο για δείγμα ανθρωπιάς και προσπάθειας να τιθασευθεί μία ομάδα του πληθυσμού με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και νοοτροπία μανδάμ; Διότι είναι γεγονός, όπως ανεδείχθη και από διάφορους καθηγητές, εξ αφορμής του περιστατικού, ότι οι Ρομά υφίστανται χρόνια τώρα ένα είδος αποκλεισμού. Εγώ περνώ συχνά από έναν καταυλισμό δίπλα στο Νομισματοκοπείο, όπου η βρώμα είναι πανταχού παρούσα. Λιμνάζοντα λασπόνερα με παιδάκια να πλατσουρίζουν. Ποιός ενδιαφέρθηκε γι’ αυτούς, οι οποίοι, παρακαλώ, υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία, όπως κάθε Έλλην πολίτης με εξαίρεση τους μη Ρομά γόνους των επωνύμων που αδυνατούν για διάφορους προσχηματικούς λόγους υγείας να υπηρετήσουν; Αν εξαιρέσω ορισμένες έκνομες συμπεριφορές, οι περισσότεροι Ρομά προσπαθούν να επιβιώσουν με δουλειές του ποδαριού, αλλά νόμιμες. Έχουν δε μία περίεργη νοοτροπία, την οποία βιώνουμε οι δικηγόροι καθημερινά στα δικαστήρια: κατηγορείται ένας Ρομά για κάποιο αδίκημα και τον συνοδεύουν στο δικαστήριο καμμιά πενηνταριά συγγενείς και φίλοι ακόμη και με τα μικρά παιδιά τους. Κυριολεκτικά συν γυναιξί και τέκνοις. Ποιός ασχολήθηκε μαζί τους, να τους εξηγήσει ότι αυτή είναι μία ηλίθια τακτική; Είναι, λοιπόν, θέμα μόρφωσης. Και ποίος φρόντισε να τους μορφώσει; Ποίος φρόντισε να τους στεγάσει σε αξιοπρεπή καταλύματα, όπως γίνεται με τους λαθροεισβολείς;
Και χθες που ο κ. Τσιόδρας επισκέφθηκε γηροκομείο στη Νέα Μάκρη λόγω εμφάνισης κρουσμάτων και εκεί, τί επέδειξε μανδάμ; Τη δημοκρατικότητά του;
Και βέβαια, δεν μπορώ να παραλείψω να αναφερθώ στην απάντηση της δεκαετίας. Ερωτηθείς ο γνωστός ακαμάτης Πέτρος Κωνσταντίνου «τί δουλειά κάνει», προς βιοπορισμό προφανώς, απήντησε: «δεν επιτρέπω χυδαίες ρωτήσεις». Δεν πιστεύω να εκδίδεται επί χρήμασι!
Ας γαβγίζουμε, λοιπόν, όσο θέλουμε μερικοί μερικοί. Το καραβάνι της υποτέλειας, της μικροπωλητικής, της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, της αμετροέπειας, του δήθεν προοδευτισμού, της ηλιθιότητος κ.λπ. καλά κρατεί. Πώς, άλλωστε, προέκυψε το δόγμα «κάνε την κρίση ευκαιρία», το οποίο, κατ’ εμέ, δεν είναι σωστό; Το σωστό είναι «κάνε ΚΑΙ την κρίση ευκαιρία». Στα πλαίσια της δόλιας κανονικότητας, την οποία βιώνουμε 200 χρόνια τώρα με το κεφάλι σκυμμένο, εξ ου και δεν τολμάμε να αντιμιλήσουμε στον Σουλτάνο της γείτονος, όταν αυτός με περισσή θρασύτητα πουλάει Δημοκρατία στο όνομα της αιμοσταγούς χώρας του στέλνοντας τις ευχές του για το Πάσχα των Καθολικών και χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για τους χριστιανούς συμπολίτες του που δεν θα μπορέσουν να γιορτάσουν το Πάσχα λόγω κορωναϊού*. Να αναμένω, ότι θα ευχηθεί τούτη την Κυριακή και στους ορθόδοξους υπηκόους του, αλλά και στους ομόδοξους πολίτες π.χ. της φιλικής προς αυτόν Ρωσίας;
Σώτος
«Συγχαίρω ειλικρινώς τους Χριστιανούς συμπολίτες μας που ανήκουν σε διάφορες εκκλησίες και κοινότητες με την ευκαιρία μιας από τις πιο σημαντικές εορτές, του Πάσχα. Ανήκοντας σε ένα πολιτισμό με βαθιές ρίζες που θεωρεί τη διαφορετικότητα ως πλούτο με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό και την αγάπη, ανεξάρτητα από την πίστη, θρησκεία, δόγμα ή εθνότητα που ανήκει κανείς, για μας έχει μεγάλη σημασία το να μπορεί ο καθένας να βιώνει τον πολιτισμό και τις παραδόσεις του. Η κουλτούρα συνύπαρξης που πηγάζει από τη γη της Ανατολίας, αποτελεί το συνδετικό ιστό σήμερα για ειρήνη και αδελφοσύνη και την ίδια στιγμή την πλέον ισχυρή δύναμη που θα μας οδηγήσει σε ένα λαμπρό μέλλον. Ολόκληρη η διεθνής κοινότητα περνά δύσκολες ώρες εξαιτίας της επιδημίας του Covid-19, και φέτος οι Χριστιανοί συμπολίτες μας δυστυχώς λόγω των μέτρων δεν θα μπορέσουν να συναθροισθούν στις εκκλησίες τους. Ωστόσο πιστεύουμε ότι με την αυστηρή εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων η χώρα μας θα ξεπεράσει αυτή την διαδικασία το συντομότερο και θα επιστρέψουμε όλοι πάλι στην κανονική μας ζωή. Με την ευκαιρία της εορτής του Πάσχα εύχομαι υγεία σε όλους τους Χριστιανούς και ιδιαίτερα τους Χριστιανούς συμπολίτες μας».
Το θέμα των ημερών, λοιπόν, είναι αν ο Γιάνης μετακινήθηκε νομίμως από την Αθήνα στο εξοχικό του στην Αίγινα. Αφήνω προς το παρόν κατά μέρος την ανεξήγητη οίησή του και τη συμπεριφορά του προς τα όργανα της πολιτείας που ασφαλώς και ....
δεν αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση από τους πολίτες.
Στέκομαι σε όσα παρακολούθησα χθες το πρωί στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Δημοσιογραφικόν δίδυμον [άρρην και θήλυ] ανέκρινε τον Γιάνη. Τον βομβάρδιζαν με ερωτήσεις, αλλά δεν τον άφησαν να ολοκληρώσει ούτε μία απάντηση. Τους εξηγούσε, ότι βρισκόταν στην Αίγινα από την αρχή του περιορισμού τών μετακινήσεων, ότι ήλθε στην Αθήνα το πρωί της ημέρας που έπρεπε να παραστεί στη Βουλή, όπου παρέστη, και ότι επέστρεψε στην Αίγινα αυθημερόν. Τους ανέφερε, ότι δεν υπάρχει περιορισμός μετακινήσεων για τους βουλευτές, προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους, αλλά το δημοσιογραφικό δίδυμον επέμενε ότι αυτή είναι η γνώμη τού Γιάνη, η οποία δεν είναι σωστή.
Για να δούμε τί λέει ο νόμος, ήτοι οι υπουργικές αποφάσεις οι εκδοθείσες κατ’ εξουσιοδότηση της σχετικής ΠΝΠ:
« ……Ο περιορισμός δεν καταλαμβάνει μέλη της Κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους…,
η) Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο της μόνιμης κατοικίας…..
Για την περίπτωση (η) απαιτείται Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης, που λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade.gr/bebaiosi-katoikiaseidikishrisis, ή αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1».
Άρα, αν την ημέρα που επεβλήθησαν οι περιορισμοί, εγώ έβοσκα για οποιονδήποτε λόγο π.χ. στη Λάρισα, μπορούσα στη συνέχεια να έλθω στην Αθήνα, όπου η μόνη κατοικία μου, εκτυπώνοντας τη σχετική βεβαίωση από το taxis. Αφού ερχόμουν στην Αθήνα, όμως, δεν μπορούσα να επιστρέψω στη Λάρισα, καθότι μη βουλευτής, μη δήμαρχος κ.λπ., για πλάκα.
Ο Γιάνης, λοιπόν, αποδεδειγμένως βρισκόταν στην Αίγινα, όταν επεβλήθησαν τα περιοριστικά μέτρα. Ουδείς το αμφισβήτησε τούτο. Ήλθε στην Αθήνα για να ασκήσει τα βουλευτικά του καθήκοντα και επέστρεψε αυθημερόν στην Αίγινα. Δεν έφυγε από την Αίγινα, για να μεταβεί στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του. Άρα, ουδεμία παράβασις. Το μόνον μεμπτόν στη συμπεριφορά του ήταν ο τσαμπουκάς του. Θα μπορούσε κάλλιστα να κατέβει από το αυτοκίνητό του, να εξηγήσει στα όργανα τί συνέβη και αν τα όργανα ήταν ανεγκέφαλα, να υπομείνει τη βάσανο της βλακείας τους, εν συνεχεία δε να διαμαρτυρηθεί δεόντως στον Πρόεδρο της Βουλής.
Και βέβαια, όταν είπε ο Γιάνης στους δημοσιογράφους, ότι αντί να ασχολούνται με το περιστατικό αυτό, θα έπρεπε να ασχολούνται με το 5ο, κατ’ αυτόν, Μνημόνιο που επιβάλλεται στη χώρα λόγω κορωναϊού, οι δημοσιογράφοι τον ενημέρωσαν, ότι δεν έχουν άλλο χρόνο. Διότι ο τηλεοπτικός χρόνος είναι πεπερασμένος, όταν πρόκειται για σοβαρά θέματα. Όταν πρόκειται για παπάρες είναι άπειρος [ή άπλετος που λένε οι μορφωμένοι].
Παρεμπιπτόντως, αφού ο Αλαίκσοις μας έβγαλε από τα Μνημόνια, πώς συμβαίνει και η τρόικα, με το μπαρδόν οι θεσμοί, δεν μας επιτρέπει να παρατείνουμε την έναντι πλειστηριασμών προστασία τής πρώτης κατοικίας και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και συνακόλουθης κατάρρευσης της οικονομίας;
Ακολούθως παρακολούθησα άλλο ένα κορωναϊκό σίριαλ. Τί είπε ο ΠΟΥ, τί έκανε ο Τραμπ, τί είπε ο Μπόρις, πού χειροκροτήθηκε το νοσηλευτικό προσωπικό για τον πραγματικό αγώνα που δίνουν στη μάχη κατά του κορωναϊού κ.λπ. Κανένα κανάλι δεν έκανε κουβέντα για την καταγγελία Πολάκη, ότι παραγγέλθηκαν σε κολλητό κυβερνητικών παραγόντων αντιδραστήρια σε τιμή δεκαπλάσια της αγοραίας. Έστω, να του πουν ότι λέει παπάρες που δεν είπε.
Κουβέντα για το γεγονός ότι οι προκατασκευασμένοι οικίσκοι για δομές φιλοξενίας λαθρομεταναστών στα νησιά είναι τουρκικής παραγωγής. Και σ’ αυτό έχουμε έλλειψη λοιπόν. Όχι μόνον σε νοσηλευτικό προσωπικό.
Κουβέντα για το γεγονός ότι κατάπιαμε την εντολή τής Επιτροπής της ΕΕ να μην απαγορεύουμε σε όποιον εισβάλει στη χώρα μας να ζητάει άσυλο, επειδή έτσι γουστάρει.
Όσο για το 600άρι που θα πάρουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, διερωτήθηκα ποιός εγκέφαλος σκαρφίστηκε τούτη τη φάμπρικα
https://infognomonpolitics.gr/2020/04/to-megalo-kolpo-me-to-600ari-ton-epistimonon-parti-ekatommyrion-me-eteries-fantasmata-ke-xechasmenes-mko/
Και μετά; Μετά άκουσα πότε θα καταβάλει τις συντάξεις το ΙΚΑ, πότε ο ΟΑΕΕ, πότε το Δημόσιο κ.λπ. Μιλάμε και για φοβερόν ενιαίο ΕΦΚΑ.
Στη συνέχεια ενέκυψα [και όχι ενέσκηψα που λένε οι μορφωμένοι] στη δήλωση της κυρίας Κατερίνας που εξεθείασε ως δείγμα Δημοκρατίας τη στάση του κ. Τσιόδρα απέναντι στους Ρομά, όταν αυτός μετέβη στη Λάρισα να τους εξηγήσει τα περί περιοριστικών μέτρων, μόλις εμφανίσθηκαν σε οικισμό τους κρούσματα κορωναϊού. Δημοκρατίας; Μήπως θα θέλατε να κάνετε λόγο για δείγμα ανθρωπιάς και προσπάθειας να τιθασευθεί μία ομάδα του πληθυσμού με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και νοοτροπία μανδάμ; Διότι είναι γεγονός, όπως ανεδείχθη και από διάφορους καθηγητές, εξ αφορμής του περιστατικού, ότι οι Ρομά υφίστανται χρόνια τώρα ένα είδος αποκλεισμού. Εγώ περνώ συχνά από έναν καταυλισμό δίπλα στο Νομισματοκοπείο, όπου η βρώμα είναι πανταχού παρούσα. Λιμνάζοντα λασπόνερα με παιδάκια να πλατσουρίζουν. Ποιός ενδιαφέρθηκε γι’ αυτούς, οι οποίοι, παρακαλώ, υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία, όπως κάθε Έλλην πολίτης με εξαίρεση τους μη Ρομά γόνους των επωνύμων που αδυνατούν για διάφορους προσχηματικούς λόγους υγείας να υπηρετήσουν; Αν εξαιρέσω ορισμένες έκνομες συμπεριφορές, οι περισσότεροι Ρομά προσπαθούν να επιβιώσουν με δουλειές του ποδαριού, αλλά νόμιμες. Έχουν δε μία περίεργη νοοτροπία, την οποία βιώνουμε οι δικηγόροι καθημερινά στα δικαστήρια: κατηγορείται ένας Ρομά για κάποιο αδίκημα και τον συνοδεύουν στο δικαστήριο καμμιά πενηνταριά συγγενείς και φίλοι ακόμη και με τα μικρά παιδιά τους. Κυριολεκτικά συν γυναιξί και τέκνοις. Ποιός ασχολήθηκε μαζί τους, να τους εξηγήσει ότι αυτή είναι μία ηλίθια τακτική; Είναι, λοιπόν, θέμα μόρφωσης. Και ποίος φρόντισε να τους μορφώσει; Ποίος φρόντισε να τους στεγάσει σε αξιοπρεπή καταλύματα, όπως γίνεται με τους λαθροεισβολείς;
Και χθες που ο κ. Τσιόδρας επισκέφθηκε γηροκομείο στη Νέα Μάκρη λόγω εμφάνισης κρουσμάτων και εκεί, τί επέδειξε μανδάμ; Τη δημοκρατικότητά του;
Και βέβαια, δεν μπορώ να παραλείψω να αναφερθώ στην απάντηση της δεκαετίας. Ερωτηθείς ο γνωστός ακαμάτης Πέτρος Κωνσταντίνου «τί δουλειά κάνει», προς βιοπορισμό προφανώς, απήντησε: «δεν επιτρέπω χυδαίες ρωτήσεις». Δεν πιστεύω να εκδίδεται επί χρήμασι!
Ας γαβγίζουμε, λοιπόν, όσο θέλουμε μερικοί μερικοί. Το καραβάνι της υποτέλειας, της μικροπωλητικής, της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, της αμετροέπειας, του δήθεν προοδευτισμού, της ηλιθιότητος κ.λπ. καλά κρατεί. Πώς, άλλωστε, προέκυψε το δόγμα «κάνε την κρίση ευκαιρία», το οποίο, κατ’ εμέ, δεν είναι σωστό; Το σωστό είναι «κάνε ΚΑΙ την κρίση ευκαιρία». Στα πλαίσια της δόλιας κανονικότητας, την οποία βιώνουμε 200 χρόνια τώρα με το κεφάλι σκυμμένο, εξ ου και δεν τολμάμε να αντιμιλήσουμε στον Σουλτάνο της γείτονος, όταν αυτός με περισσή θρασύτητα πουλάει Δημοκρατία στο όνομα της αιμοσταγούς χώρας του στέλνοντας τις ευχές του για το Πάσχα των Καθολικών και χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για τους χριστιανούς συμπολίτες του που δεν θα μπορέσουν να γιορτάσουν το Πάσχα λόγω κορωναϊού*. Να αναμένω, ότι θα ευχηθεί τούτη την Κυριακή και στους ορθόδοξους υπηκόους του, αλλά και στους ομόδοξους πολίτες π.χ. της φιλικής προς αυτόν Ρωσίας;
Σώτος
«Συγχαίρω ειλικρινώς τους Χριστιανούς συμπολίτες μας που ανήκουν σε διάφορες εκκλησίες και κοινότητες με την ευκαιρία μιας από τις πιο σημαντικές εορτές, του Πάσχα. Ανήκοντας σε ένα πολιτισμό με βαθιές ρίζες που θεωρεί τη διαφορετικότητα ως πλούτο με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό και την αγάπη, ανεξάρτητα από την πίστη, θρησκεία, δόγμα ή εθνότητα που ανήκει κανείς, για μας έχει μεγάλη σημασία το να μπορεί ο καθένας να βιώνει τον πολιτισμό και τις παραδόσεις του. Η κουλτούρα συνύπαρξης που πηγάζει από τη γη της Ανατολίας, αποτελεί το συνδετικό ιστό σήμερα για ειρήνη και αδελφοσύνη και την ίδια στιγμή την πλέον ισχυρή δύναμη που θα μας οδηγήσει σε ένα λαμπρό μέλλον. Ολόκληρη η διεθνής κοινότητα περνά δύσκολες ώρες εξαιτίας της επιδημίας του Covid-19, και φέτος οι Χριστιανοί συμπολίτες μας δυστυχώς λόγω των μέτρων δεν θα μπορέσουν να συναθροισθούν στις εκκλησίες τους. Ωστόσο πιστεύουμε ότι με την αυστηρή εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων η χώρα μας θα ξεπεράσει αυτή την διαδικασία το συντομότερο και θα επιστρέψουμε όλοι πάλι στην κανονική μας ζωή. Με την ευκαιρία της εορτής του Πάσχα εύχομαι υγεία σε όλους τους Χριστιανούς και ιδιαίτερα τους Χριστιανούς συμπολίτες μας».