Προσέξτε το ύφος της ανακοίνωσης ...εκπαιδευτικών. Πώς να τους πάρει σοβαρά οποιαδήποτε κυβέρνηση, αλλά και συνάδελφοί τους; Αυτό δεν είναι ανακοίνωση σωματείου, είναι χυδαία αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Εσείς αν ήσασταν υπουργός Παιδείας, θα συζητούσατε με τέτοια άτομα:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ / Σωματείο Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση των α(χ)ρήστων απατεώνων των voucher, την στιγμή που μας αφήνει απροστάτευτους μπροστά στον κορωνοϊό, τις αδηφάγες ορέξεις των εργοδοτών και την οικονομική κρίση, καταθέτει πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Εκμεταλλευόμενοι την ανησυχία για την πανδημία και την περιστολή των δικαιωμάτων μας, επιχειρούν να περάσουν στα «βουβά» νομοσχέδια που φορτώνουν και πάλι πάνω μας την κρίση.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει:
1) Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με μείωση εισακτέων και μεταγραφών, βάση του 10, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, μείωση των κατευθύνσεων από 4 σε 3.
2) Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (που είχε εφαρμοστεί το 2013-14, με οδυνηρά για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αποτελέσματα).
3) Βάση του 10 και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου.
4) Επαναφορά σκληρών αυταρχικών μέτρων (πολυήμερων αποβολών και αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια) για τους μαθητές.
5) Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων από το Σεπτέμβριο του 2020 βάσει των επιδόσεων των μαθητών και με στόχο την κατηγοριοποίησή τους.
6) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2021-22.
7) Ποινές διετούς και τριετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία!
8) Καθιέρωση ηλικιακού ορίου για τις εγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ στα 17 χρόνια, που θα οδηγήσει σε τρομακτική συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού στα ΕΠΑΛ (το 33% των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών).
9) Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων (αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία αριστείας και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής για τους μαθητές και σκληρή αξιολόγηση χωρίς οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς).
10) Αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης με νέες θεματικές ενότητες και «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
11) Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά από 20 σε 26.
12) Ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με δίδακτρα.
Πρόκειται για σαρωτικό νομοσχέδιο με τρομερές επιπτώσεις στον χαρακτήρα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης καθώς μεταξύ άλλων οδηγεί: α) σε εντατικοποίηση με ένα σκληρό σύστημα εξετάσεων και επομένως εγκατάλειψη του σχολείου από χιλιάδες μαθητές που δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια από το Γυμνάσιο, β) οδηγεί σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων και αντίστοιχα σε λιγότερες θέσεις εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, γ) επιδιώκει αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων ή αλλιώς συνεργασία με ιδιώτες και δίδακτρα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε να βρουν τους οικονομικούς πόρους που δεν θέλουν να παρέχουν οι μνημονιακές κυβερνήσεις, δ) εργασιακές σχέσεις λάστιχο και την δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-απόλυσης για χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ήδη άνοιξαν οι ορέξεις για τηλεργασία και άρα κατάργηση θέσεων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συγκέντρωση για να προασπίσουμε τα συμφέροντα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών μας και των συναδέλφων μας στην δημόσια εκπαίδευση με τα οποία συνδεόμαστε άρρηκτα.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας Παρασκευή 24/4 στις 12:00 στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Ο Πρόεδρος Ανδριώτης Κυριάκος
Η Γραμματέας Σαμαρά-Χρυσοστομίδου Αναστασία
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ / Σωματείο Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση των α(χ)ρήστων απατεώνων των voucher, την στιγμή που μας αφήνει απροστάτευτους μπροστά στον κορωνοϊό, τις αδηφάγες ορέξεις των εργοδοτών και την οικονομική κρίση, καταθέτει πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Εκμεταλλευόμενοι την ανησυχία για την πανδημία και την περιστολή των δικαιωμάτων μας, επιχειρούν να περάσουν στα «βουβά» νομοσχέδια που φορτώνουν και πάλι πάνω μας την κρίση.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει:
1) Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με μείωση εισακτέων και μεταγραφών, βάση του 10, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, μείωση των κατευθύνσεων από 4 σε 3.
2) Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (που είχε εφαρμοστεί το 2013-14, με οδυνηρά για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αποτελέσματα).
3) Βάση του 10 και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου.
4) Επαναφορά σκληρών αυταρχικών μέτρων (πολυήμερων αποβολών και αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια) για τους μαθητές.
5) Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων από το Σεπτέμβριο του 2020 βάσει των επιδόσεων των μαθητών και με στόχο την κατηγοριοποίησή τους.
6) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2021-22.
7) Ποινές διετούς και τριετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία!
8) Καθιέρωση ηλικιακού ορίου για τις εγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ στα 17 χρόνια, που θα οδηγήσει σε τρομακτική συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού στα ΕΠΑΛ (το 33% των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών).
9) Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων (αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία αριστείας και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής για τους μαθητές και σκληρή αξιολόγηση χωρίς οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς).
10) Αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης με νέες θεματικές ενότητες και «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
11) Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά από 20 σε 26.
12) Ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με δίδακτρα.
Πρόκειται για σαρωτικό νομοσχέδιο με τρομερές επιπτώσεις στον χαρακτήρα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης καθώς μεταξύ άλλων οδηγεί: α) σε εντατικοποίηση με ένα σκληρό σύστημα εξετάσεων και επομένως εγκατάλειψη του σχολείου από χιλιάδες μαθητές που δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια από το Γυμνάσιο, β) οδηγεί σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων και αντίστοιχα σε λιγότερες θέσεις εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, γ) επιδιώκει αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων ή αλλιώς συνεργασία με ιδιώτες και δίδακτρα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε να βρουν τους οικονομικούς πόρους που δεν θέλουν να παρέχουν οι μνημονιακές κυβερνήσεις, δ) εργασιακές σχέσεις λάστιχο και την δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-απόλυσης για χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ήδη άνοιξαν οι ορέξεις για τηλεργασία και άρα κατάργηση θέσεων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συγκέντρωση για να προασπίσουμε τα συμφέροντα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών μας και των συναδέλφων μας στην δημόσια εκπαίδευση με τα οποία συνδεόμαστε άρρηκτα.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας Παρασκευή 24/4 στις 12:00 στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
Ο Πρόεδρος Ανδριώτης Κυριάκος
Η Γραμματέας Σαμαρά-Χρυσοστομίδου Αναστασία