Στις 6 μμ, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η συζήτηση, για τα χάλια του ΟΑΣΘ, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Την πρωτοβουλία της ειδικής συνεδρίασης είχε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο οποίος ....
κατάφερε να επιβάλει δικούς του ανθρώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ (όπως τον Γ.Γ. του Δήμου και πρώην Δήμαρχο Δέλτα Μίμη Φωτόπουλο) και επίσης, διατηρεί καλές σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης στο Υπουργείο Μεταφορών.
Παρών θα είναι και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, αλλά και μέλη κάποιας "Πρωτοβουλίας πολιτών", που οργανώνονται υπό την υποψήφια βουλευτή του ΚΚΕ (Μ-Λ) Φωτεινή Σαλονικίδου, τα οποία θα διαμαρτυρηθούν για τις άθλιες συνθήκες μετακίνησης, από τη σκοπιά της κινηματικής αριστεράς, με τα συνήθη κλισέ για "δωρεάν όλα, καινούρια λεωφορεία, καλοί μισθοί στους εργαζόμενους, όχι συνεργασία με ιδιώτες, αλλά και όχι αύξηση εισιτηρίου, όχι νέοι φόροι". Αυτό που αποκαλείται με μια λέξη "λεφτόδεντρα".
Θα βρεθούν και αρκετά μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, που θα υπερασπιστούν το ...έργο Σπίρτζη - Παππά και θα ξαναπούν τα ίδια και τις ίδια για τις αμαρτίες του παλιού ΟΑΣΘ, που ήταν "κάστρο της δεξιάς" κι άλλες φλυαρίες για τις ευθύνες της Ν.Δ., που δεν άφησαν στον εκπληκτικό μάνατζερ Στέλιο Παππά, να κάνει τον ΟΑΣΘ πρότυπο Συγκοινωνιακού Οργανισμού.
Πιθανότατα θα βρεθούν και παλιοί μέτοχοι, που περιμένουν χρόνια να αποζημιωθούν και αποζημίωση δεν βλέπουν. Όλοι στην αναμονή λοιπόν.
Στη συζήτηση, οι αντιπρόσωποι του Υπουργείου και οι διοικούντες τον ΟΑΣΘ, θα αναφερθούν στις 4 δράσεις, που ανέλαβαν για να συμμαζέψουν κάπως την κατάσταση και συγκεκριμένα θα πουν ότι:
1- με βάση την τελευταία τροπολογία ο ΟΑΣΘ μπορεί να αποκτά (κι όχι να "μισθώνει", η λέξη μπερδεύει), λεωφορεία με leasing κι έτσι "θα προκηρύξουν διαγωνισμό" για την προμήθεια 100 μεταχειρισμένων λεωφορείων
2- θα δώσουν 25 περιφερειακές γραμμές σε 4 ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής, Κιλκίς), κι έτσι θα εξοικονομήσουν άλλα 60-80 λεωφορεία
3- θα επισκευάσουν με διαδικασίες fast track άλλα 80 περίπου λεωφορεία
4- θα δρομολογήσουν τις διαδικασίες για την αγορά καινούριων (μεταξύ αυτών και ηλεκτροκίνητων) λεωφορείων, μαζί με τον ΟΑΣΑ.
Η αλήθεια είναι ότι:
1- πολύ δύσκολα θα καταφέρουν να συγγράψουν διαγωνισμό για τα 100 μεταχειρισμένα κι αν τα καταφέρουν, πολύ δύσκολα θα βρουν 100 μεταχειρισμένα λεωφορεία κι αν τα βρουν πολύ δύσκολα θα βρουν τράπεζα να χρηματοδοτήσει την επένδυση. Ακόμη και το leasing σε έναν δημόσιο οργανισμό, που πρέπει να κάνει ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, μέσω ΕΣΗΔΗΣ, απαιτεί τουλάχιστον 10 μήνες, μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία, να βαφούν, να ετοιμαστούν. Το "σε 3-4 μήνες" που λέει ο ΟΑΣΘ και το Υπουργείο, είναι απολύτως αδύνατο να επιτευχθεί.
2- η ανάθεση στα ΚΤΕΛ είναι κι αυτή χρονοβόρα, αφού το υπουργείο καθυστέρησε δραματικά, να ολοκληρώσει τα βήματα για την ολοκλήρωση μιας τέτοιας συμφωνίας, όπως π.χ. ορισμός διοίκησης στον ΟΣΕΘ που θα υπογράψει τη συμφωνία. Ούτε τον Μάιο δεν θα έχει ολοκληρωθεί.
3- η επισκευή των σε πολύ κακή κατάσταση Volvo και Iveco είναι ένα πυροτέχνημα. Τα λεωφορεία αυτά, απλά ΔΕΝ μπορούν να επισκευαστούν κι αν επισκευαστούν, θα ξαναχαλάσουν πολύ γρήγορα. Επιπλέον, δύσκολα θα βρεθεί ιδιώτης να ασχοληθεί με τον ΟΑΣΘ, αφού έχει "φεσώσει" όλη την αγορά και οι μεγάλες εταιρείες (Mercedes κ.λ.π.) δεν θέλουν να ακουν τη λέξη ΟΑΣΘ
4- η αγορά καινούριων επιχειρήθηκε και από τον κ.Σπίρτζη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά απέτυχε από το πρώτο κιόλας στάδιο, αυτό των προδικαστικών προσφυγών. Ο διαγωνισμός δεν ξεκίνησε καν, μετά από ένσταση της Mercedes και ενός ακόμη προμηθευτή, αφού οι όροι του παραβίαζαν το κοινοτικό δίκαιο. Η αλήθεια είναι ότι οι "αρμόδιοι" δεν έχουν εμπειρία από παρόμοιους διαγωνισμούς, δεν έχουν την τεχνογνωσία, με αποτέλεσμα να κάνουν προχειροδουλειές, που απορρίπτονται με την πρώτη προσφυγή. Θα χρειαστούν πάνω από 3 χρόνια για να προμηθευτούν καινούρια λεωφορεία και μάλιστα ηλεκτρικά, για τα οποία δεν υπάρχει ακόμη καμία υποδομή και καμία τεχνογνωσία.
Για όσους λοιπόν, θέλουν να μην σπαταλούν χρόνο ακούγοντας υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις, να περιγράψουμε την κατάσταση με μια λέξη: για τους επόμενους 10 μήνες, δεν θα υπάρξει σημαντική βελτίωση. Θα χρειαστούμε πολλή πολλή υπομονή ακόμη....
Δείτε ζωντανά τη συζήτηση εδώ
κατάφερε να επιβάλει δικούς του ανθρώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ (όπως τον Γ.Γ. του Δήμου και πρώην Δήμαρχο Δέλτα Μίμη Φωτόπουλο) και επίσης, διατηρεί καλές σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης στο Υπουργείο Μεταφορών.
Παρών θα είναι και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, αλλά και μέλη κάποιας "Πρωτοβουλίας πολιτών", που οργανώνονται υπό την υποψήφια βουλευτή του ΚΚΕ (Μ-Λ) Φωτεινή Σαλονικίδου, τα οποία θα διαμαρτυρηθούν για τις άθλιες συνθήκες μετακίνησης, από τη σκοπιά της κινηματικής αριστεράς, με τα συνήθη κλισέ για "δωρεάν όλα, καινούρια λεωφορεία, καλοί μισθοί στους εργαζόμενους, όχι συνεργασία με ιδιώτες, αλλά και όχι αύξηση εισιτηρίου, όχι νέοι φόροι". Αυτό που αποκαλείται με μια λέξη "λεφτόδεντρα".
Θα βρεθούν και αρκετά μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, που θα υπερασπιστούν το ...έργο Σπίρτζη - Παππά και θα ξαναπούν τα ίδια και τις ίδια για τις αμαρτίες του παλιού ΟΑΣΘ, που ήταν "κάστρο της δεξιάς" κι άλλες φλυαρίες για τις ευθύνες της Ν.Δ., που δεν άφησαν στον εκπληκτικό μάνατζερ Στέλιο Παππά, να κάνει τον ΟΑΣΘ πρότυπο Συγκοινωνιακού Οργανισμού.
Πιθανότατα θα βρεθούν και παλιοί μέτοχοι, που περιμένουν χρόνια να αποζημιωθούν και αποζημίωση δεν βλέπουν. Όλοι στην αναμονή λοιπόν.
Στη συζήτηση, οι αντιπρόσωποι του Υπουργείου και οι διοικούντες τον ΟΑΣΘ, θα αναφερθούν στις 4 δράσεις, που ανέλαβαν για να συμμαζέψουν κάπως την κατάσταση και συγκεκριμένα θα πουν ότι:
1- με βάση την τελευταία τροπολογία ο ΟΑΣΘ μπορεί να αποκτά (κι όχι να "μισθώνει", η λέξη μπερδεύει), λεωφορεία με leasing κι έτσι "θα προκηρύξουν διαγωνισμό" για την προμήθεια 100 μεταχειρισμένων λεωφορείων
2- θα δώσουν 25 περιφερειακές γραμμές σε 4 ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής, Κιλκίς), κι έτσι θα εξοικονομήσουν άλλα 60-80 λεωφορεία
3- θα επισκευάσουν με διαδικασίες fast track άλλα 80 περίπου λεωφορεία
4- θα δρομολογήσουν τις διαδικασίες για την αγορά καινούριων (μεταξύ αυτών και ηλεκτροκίνητων) λεωφορείων, μαζί με τον ΟΑΣΑ.
Η αλήθεια είναι ότι:
1- πολύ δύσκολα θα καταφέρουν να συγγράψουν διαγωνισμό για τα 100 μεταχειρισμένα κι αν τα καταφέρουν, πολύ δύσκολα θα βρουν 100 μεταχειρισμένα λεωφορεία κι αν τα βρουν πολύ δύσκολα θα βρουν τράπεζα να χρηματοδοτήσει την επένδυση. Ακόμη και το leasing σε έναν δημόσιο οργανισμό, που πρέπει να κάνει ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, μέσω ΕΣΗΔΗΣ, απαιτεί τουλάχιστον 10 μήνες, μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία, να βαφούν, να ετοιμαστούν. Το "σε 3-4 μήνες" που λέει ο ΟΑΣΘ και το Υπουργείο, είναι απολύτως αδύνατο να επιτευχθεί.
2- η ανάθεση στα ΚΤΕΛ είναι κι αυτή χρονοβόρα, αφού το υπουργείο καθυστέρησε δραματικά, να ολοκληρώσει τα βήματα για την ολοκλήρωση μιας τέτοιας συμφωνίας, όπως π.χ. ορισμός διοίκησης στον ΟΣΕΘ που θα υπογράψει τη συμφωνία. Ούτε τον Μάιο δεν θα έχει ολοκληρωθεί.
3- η επισκευή των σε πολύ κακή κατάσταση Volvo και Iveco είναι ένα πυροτέχνημα. Τα λεωφορεία αυτά, απλά ΔΕΝ μπορούν να επισκευαστούν κι αν επισκευαστούν, θα ξαναχαλάσουν πολύ γρήγορα. Επιπλέον, δύσκολα θα βρεθεί ιδιώτης να ασχοληθεί με τον ΟΑΣΘ, αφού έχει "φεσώσει" όλη την αγορά και οι μεγάλες εταιρείες (Mercedes κ.λ.π.) δεν θέλουν να ακουν τη λέξη ΟΑΣΘ
4- η αγορά καινούριων επιχειρήθηκε και από τον κ.Σπίρτζη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά απέτυχε από το πρώτο κιόλας στάδιο, αυτό των προδικαστικών προσφυγών. Ο διαγωνισμός δεν ξεκίνησε καν, μετά από ένσταση της Mercedes και ενός ακόμη προμηθευτή, αφού οι όροι του παραβίαζαν το κοινοτικό δίκαιο. Η αλήθεια είναι ότι οι "αρμόδιοι" δεν έχουν εμπειρία από παρόμοιους διαγωνισμούς, δεν έχουν την τεχνογνωσία, με αποτέλεσμα να κάνουν προχειροδουλειές, που απορρίπτονται με την πρώτη προσφυγή. Θα χρειαστούν πάνω από 3 χρόνια για να προμηθευτούν καινούρια λεωφορεία και μάλιστα ηλεκτρικά, για τα οποία δεν υπάρχει ακόμη καμία υποδομή και καμία τεχνογνωσία.
Για όσους λοιπόν, θέλουν να μην σπαταλούν χρόνο ακούγοντας υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις, να περιγράψουμε την κατάσταση με μια λέξη: για τους επόμενους 10 μήνες, δεν θα υπάρξει σημαντική βελτίωση. Θα χρειαστούμε πολλή πολλή υπομονή ακόμη....
Δείτε ζωντανά τη συζήτηση εδώ