Η τραγωδία με το αεροσκάφος των Αιθιοπικών Αερογραμμών, η οποία κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους, έχει προκαλέσει πανικό σε πολλές χώρες, των οποίων ο στόλος διαθέτει Boeing 737 MAX 8.
Η αρχή.....
πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε σήμερα (12/03), ότι απαγορεύει μέχρι νεοτέρας την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας, δύο ημέρες μετά τη συντριβή αεροσκάφους του τύπου στην Αιθιοπία.
Η αρχή ενημέρωσε ότι «αναστέλλει προσωρινά» από τις 14:00 τοπική ώρα (06:00 ώρα Ελλάδας) τις πτήσεις «όλων των τύπων του μοντέλου Boeing 737 MAX προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν 737 MAX μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες», με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.
Η αναστολή αφορά την εταιρεία SilkAir (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη). Επίσης, οι αρχές της Ινδονησίας, της Νότιας Κορέας και της Μογγολίας ανακοίνωσαν το μέτρο αυτό, όπως και οι εταιρείες Ethiopian Airlines (Αιθιοπία), Comair (Νότια Αφρική) και Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν).
Παράλληλα, και ο μεξικανικός αερομεταφορέας Aeroméxico ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πτήσεις των έξι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει στον στόλο του ωσότου να λάβει σαφείς πληροφορίες σχετικά με την έρευνα για τη συντριβή αεροπλάνου της Ethiopian Airlines αυτού του τύπου στην Αιθιοπία προχθές Κυριακή.
«Οι πτήσεις που εκτελούνται από αυτά τα αεροσκάφη θα καλυφθούν από τον υπόλοιπο στόλο», διαβεβαίωσε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η συντριβή του 737 Max 8 των αιθιοπικών αερογραμμών κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες έπειτα από παρόμοιο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη το ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία, οδήγησε πολλές κυβερνήσεις και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.
Πάντως οι περισσότερες εταιρείες που έχουν εφοδιαστεί με αεροσκάφη του τύπου συνεχίζουν κανονικά τις πτήσεις τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Copa Airlines (Παναμάς) τη Δευτέρα (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας), όταν ανακοίνωσε πως θα αναμείνει τα αποτελέσματα της έρευνας για τη συντριβή του 737 MAX 8 και θα εφαρμόσει τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρείας και των αρμόδιων φορέων.
Η Boeing αναβαθμίζει το λογισμικό των 737 MAX 8
Εν τω μεταξύ, η Boeing επιβεβαίωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας) ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8, λίγες ώρες αφότου η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε πως θα ζητήσει να γίνουν «αλλαγές στον σχεδιασμό» του μοντέλου ως τον Απρίλιο.
Η Μπόινγκ δεν έκανε ρητώς καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αναβάθμιση αυτή και στη συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines προχθές Κυριακή στην Αιθιοπία. Στην ανακοίνωση πάντως εκφράζονται τα συλλυπητήρια της διεύθυνσής της προς τους συγγενείς των 157 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους.
Η εταιρεία εξήγησε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές». Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε.
Ανασύρθηκαν τα «μαύρα κουτιά»
Χθες, οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι εντοπίστηκαν τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8.
Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.
Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή.
Συγκλονίζει ο Έλληνας που γλίτωσε από θαύμα: Έτσι σώθηκα από τη μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines
Συγκλονισμένος παρακολουθεί ο πλανήτης την τραγωδία της πτήσης ΕΤ 302 της Ethiopian Airlines που παρέσυρε στον θάνατο 157 ανθρώπους. Μέσα σε αυτό τον θλιβερό κατάλογο, δεν βρέθηκε για λίγα λεπτά και ο Αντώνης Μαυρόπουλος.
Ο κύριος Μαυρόπουλος έχασε την μοιραία πτήση για ελάχιστο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο του έσωσε την ζωή. Ακόμη και σήμερα, 24 ώρες μετά την τραγωδία, ο κύριος Μαυρόπουλος δεν μπορεί να πιστέψει την τύχη του.
Η αρχή.....
πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε σήμερα (12/03), ότι απαγορεύει μέχρι νεοτέρας την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας, δύο ημέρες μετά τη συντριβή αεροσκάφους του τύπου στην Αιθιοπία.
Η αρχή ενημέρωσε ότι «αναστέλλει προσωρινά» από τις 14:00 τοπική ώρα (06:00 ώρα Ελλάδας) τις πτήσεις «όλων των τύπων του μοντέλου Boeing 737 MAX προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν 737 MAX μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες», με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.
Η αναστολή αφορά την εταιρεία SilkAir (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη). Επίσης, οι αρχές της Ινδονησίας, της Νότιας Κορέας και της Μογγολίας ανακοίνωσαν το μέτρο αυτό, όπως και οι εταιρείες Ethiopian Airlines (Αιθιοπία), Comair (Νότια Αφρική) και Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν).
Παράλληλα, και ο μεξικανικός αερομεταφορέας Aeroméxico ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πτήσεις των έξι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει στον στόλο του ωσότου να λάβει σαφείς πληροφορίες σχετικά με την έρευνα για τη συντριβή αεροπλάνου της Ethiopian Airlines αυτού του τύπου στην Αιθιοπία προχθές Κυριακή.
«Οι πτήσεις που εκτελούνται από αυτά τα αεροσκάφη θα καλυφθούν από τον υπόλοιπο στόλο», διαβεβαίωσε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η συντριβή του 737 Max 8 των αιθιοπικών αερογραμμών κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες έπειτα από παρόμοιο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη το ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία, οδήγησε πολλές κυβερνήσεις και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.
Πάντως οι περισσότερες εταιρείες που έχουν εφοδιαστεί με αεροσκάφη του τύπου συνεχίζουν κανονικά τις πτήσεις τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Copa Airlines (Παναμάς) τη Δευτέρα (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας), όταν ανακοίνωσε πως θα αναμείνει τα αποτελέσματα της έρευνας για τη συντριβή του 737 MAX 8 και θα εφαρμόσει τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρείας και των αρμόδιων φορέων.
Η Boeing αναβαθμίζει το λογισμικό των 737 MAX 8
Εν τω μεταξύ, η Boeing επιβεβαίωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας) ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8, λίγες ώρες αφότου η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε πως θα ζητήσει να γίνουν «αλλαγές στον σχεδιασμό» του μοντέλου ως τον Απρίλιο.
Η Μπόινγκ δεν έκανε ρητώς καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αναβάθμιση αυτή και στη συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines προχθές Κυριακή στην Αιθιοπία. Στην ανακοίνωση πάντως εκφράζονται τα συλλυπητήρια της διεύθυνσής της προς τους συγγενείς των 157 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους.
Η εταιρεία εξήγησε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές». Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε.
Ανασύρθηκαν τα «μαύρα κουτιά»
Χθες, οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι εντοπίστηκαν τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8.
Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.
Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή.
Συγκλονίζει ο Έλληνας που γλίτωσε από θαύμα: Έτσι σώθηκα από τη μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines
Συγκλονισμένος παρακολουθεί ο πλανήτης την τραγωδία της πτήσης ΕΤ 302 της Ethiopian Airlines που παρέσυρε στον θάνατο 157 ανθρώπους. Μέσα σε αυτό τον θλιβερό κατάλογο, δεν βρέθηκε για λίγα λεπτά και ο Αντώνης Μαυρόπουλος.
Ο κύριος Μαυρόπουλος έχασε την μοιραία πτήση για ελάχιστο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο του έσωσε την ζωή. Ακόμη και σήμερα, 24 ώρες μετά την τραγωδία, ο κύριος Μαυρόπουλος δεν μπορεί να πιστέψει την τύχη του.