Ερώτηση σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό άρνησης επιβίβασης πολίτη με αναπηρία στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης αλλά ....
και το γενικότερο ζήτημα της προσβασιμότητας των τρένων κατέθεσε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μάρκου.
Φαίνεται, μάλιστα, ότι το ειδικό μηχάνημα που διευκολύνει την επιβίβαση των αμαξιδίων στις αμαξοστοιχίες, παρόλο που έχει αγοραστεί από τον περασμένο Οκτώβριο, παραμένει στις αποθήκες του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης για γραφειοκρατικούς λόγους.
Ακολούθησε ένας “πόλεμος” ανακοινώσεων μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ποιός φέρει την ευθύνη και αν το σχετικό μηχάνημα έχει παραδοθεί ή όχι στους σιδηροδρομικούς σταθμούς καθώς και αν ο επιβάτης όφειλε να έχει ενημερώσει προ 48 ωρών για την πρόθεσή του να ταξιδέψει, ώστε να εξυπηρετηθεί σωστά.
«Οι αλληλοκατηγορίες αυτές ουδόλως αφορούν τους επιβάτες με αναπηρία. Είναι αδιανόητο να αναγκάζονται συμπολίτες μας με αναπηρία να διεκδικούν το αυτονόητο, την ισότιμη πρόσβαση στα μεταφορικά μέσα. Το απαράδεκτο αυτό συμβάν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και παραβιάζει το στοιχειώδες και αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία για ελεύθερη μετακίνηση» τονίζει η βουλευτής.
Ρωτά, λοιπόν, τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών:
- Αληθεύει ότι τα σχετικά μηχανήματα υπάρχουν στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Θεσσαλονίκης και Αθήνας από την προηγούμενη χρονιά και απλά δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία; Που οφείλεται αυτό το γεγονός;
- Σε πόσους άλλους σιδηροδρομικούς σταθμούς υπάρχει το αντίστοιχο πρόβλημα και ποια μέτρα έχετε λάβει για να διασφαλίσετε την πλήρη προσβασιμότητα των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας για τα άτομα με αναπηρία;
και το γενικότερο ζήτημα της προσβασιμότητας των τρένων κατέθεσε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μάρκου.
Φαίνεται, μάλιστα, ότι το ειδικό μηχάνημα που διευκολύνει την επιβίβαση των αμαξιδίων στις αμαξοστοιχίες, παρόλο που έχει αγοραστεί από τον περασμένο Οκτώβριο, παραμένει στις αποθήκες του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης για γραφειοκρατικούς λόγους.
Ακολούθησε ένας “πόλεμος” ανακοινώσεων μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ποιός φέρει την ευθύνη και αν το σχετικό μηχάνημα έχει παραδοθεί ή όχι στους σιδηροδρομικούς σταθμούς καθώς και αν ο επιβάτης όφειλε να έχει ενημερώσει προ 48 ωρών για την πρόθεσή του να ταξιδέψει, ώστε να εξυπηρετηθεί σωστά.
«Οι αλληλοκατηγορίες αυτές ουδόλως αφορούν τους επιβάτες με αναπηρία. Είναι αδιανόητο να αναγκάζονται συμπολίτες μας με αναπηρία να διεκδικούν το αυτονόητο, την ισότιμη πρόσβαση στα μεταφορικά μέσα. Το απαράδεκτο αυτό συμβάν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και παραβιάζει το στοιχειώδες και αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία για ελεύθερη μετακίνηση» τονίζει η βουλευτής.
Ρωτά, λοιπόν, τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών:
- Αληθεύει ότι τα σχετικά μηχανήματα υπάρχουν στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Θεσσαλονίκης και Αθήνας από την προηγούμενη χρονιά και απλά δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία; Που οφείλεται αυτό το γεγονός;
- Σε πόσους άλλους σιδηροδρομικούς σταθμούς υπάρχει το αντίστοιχο πρόβλημα και ποια μέτρα έχετε λάβει για να διασφαλίσετε την πλήρη προσβασιμότητα των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας για τα άτομα με αναπηρία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου