"η πορεία του μεταναστευτικού δεν είναι σε καλό δρόμο", είπε ο Μήτσος. Έ, κάτσε να βοηθήσεις ρε μεγάλε, πώς θα γίνει δηλαδή; Πες εσύ τι ακριβώς πρέπει να γίνει. Από αρνήσεις και φλυαρίες χορτάσαμε. Τι ακριβώς πρέπει να γίνει;
Χωρίς τον ΓΓ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα συνεχίζεται το ..
συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών, οι οποίοι πλέον συζητούν για τη σύνταξη ενός κειμένου συμπερασμάτων το οποίο θα εκδοθεί μετά τη σύσκεψη.
Ο κ. Κουτσούμπας, που διαχώρισε τη θέση του σε διάφορα ζητήματα που συνδέονται με το προσφυγικό, είπε πως δεν υπήρχε λόγος να παραμείνει στο δεύτερο μέρος της συνάντησης.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε για άλλη μία φορά την αντίθεση του ΚΚΕ στις περιπολίες του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, ενώ γενικότερα εκτίμησε πως «δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις του ΚΚΕ ότι η πορεία του μεταναστευτικού δεν είναι σε καλό δρόμο».
ΥΠΟ ΜΝΗΜΑ
Του Γενικού Γραμματέα της Κεντρικής Ε
πιτροπής
του ΚΚΕ Δημήτρη
Κουτσούμπα, στη
σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών
υπό
τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το Προσφυγικό
1.
Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή της όξυνσης του προσφυγικού
-
μεταναστευτικού προβλήματος προσπάθησε να αναδείξει στον ελληνικό λαό τις
αιτίες που το δημιουργούν
, που είναι οι επεμβάσεις και πόλεμοι, που εξαπέλυσαν
οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ, η ΕΕ, στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, της
Ανατολικής Μεσογείου, της Βόρειας Αφρικής, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού τους
με άλλες δυνάμεις, όπως η Ρωσία.
2.
Είναι αυτονόητο το δικαίωμα ανθρώπων
-
θυμάτων
πολέμων, επεμβάσεων
και αντιδραστικών καθεστώτων να αναζητήσουν μια
ασφαλέστερη
ζωή σε άλλες
χώρες, παρά το γεγονός ότι οριστική λύση στο πρόβλημα μπορεί να δοθεί εάν ο
κάθε λαός στη χώρα του οργανωθεί και π
αλέψει για την ανατροπή του
συστήματος, που γεννά πόλεμο, φτώχεια, προσφυγιά
3.
Η κατάσταση οξύνεται το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την αντιπαράθεση
Ρωσίας
-
Τουρκίας, τη
ν
ανάπτυξη στρατιωτικής δράσης της Τουρκίας στη Βόρειο
Συρία, αλλά και την άμεση εμπλο
κή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, με την απόφαση της
Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ
, μετά από αίτηση και
της ελληνικής
κυβέρνησης. Η ανάμειξη αυτή
αξιοποιεί
ως πρόσχημα το προσφυγικό, αλλά
ουσιαστικά σχετίζεται
με τους ανταγωνισμούς και την κλιμάκωση του πολέμου σ
τη
Συρία, ενώ προετοιμάζει νέες πιθανές επεμβάσεις σε άλλες χώρες της περιοχής.
Αυτή η εξέλιξη θα οξύνει το πρόβλημα των προσφυγικών κυμάτων.
Την ίδια
στιγμή αυτή η εξέλιξη αποθρασύνει την τουρκική προκλητικότητα και
επιθετικότητα,
όπως φάνηκε και από τις
ενέργειες
των τελευταίων ημερών, που
αμφισβητούν κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας στο Αιγαίο, αξιοποιώντας τη
γνωστή θέση του ΝΑΤΟ, ότι το Αιγαίο αποτελεί ενιαίο επιχειρησιακό χώρο,
γεγονός που ανοίγει ζήτημα κατάργησης των
θαλασσίων συνόρων
της Ελλάδας
.
4.
Η ε λληνική κυβέρνηση πρέπε
ι άμεσα να αποσύρει τη
συμφωνία της
για ανάμειξη ναυτικής ΝΑΤΟϊκής δύναμης στο Αιγαίο.
Να μην παραχωρήσει
καμία διευκόλυνση, καμία
υποδομή ή βάση, χρήση χερσαίου, εναέριου ή
θαλασσίου χώρου
, που θα χρησιμοποιηθεί για την προετοι
μασία ή
την
πραγματοποίηση ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων.
Επίσης, να
αποσύρει τη στήριξή της στις αποφάσεις της ΕΕ, που
, μαζί με τη Συνθήκη
Σένγκεν και τον Κανονισμό του
Δουβλίνου,
καταδικάζουν χιλιάδες
πρόσφυγες σ’ εγκλωβισμό στην Ελλάδα, παρά τ
η θέλησή τους.
2
5.
Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή
, που έγινε φανερή η τάση έξαρσης του
προσφυγικού
-
μεταναστευτικού ζητήματος,
καταδίκασε την πολιτική της
ΕΕ στο
μεταναστευτικό
-
προσφυγικό
πρόβλημα, ως βασική αιτία του εγκλωβισμού
προσφύγων και μεταναστών σε διά
φορες χώρες
–
πύλες της ΕΕ, μεταξύ των
οποίων και η Ελλάδα. Η απόφαση
της Συνόδου Κορυφής της
23
ης
Σεπτεμβρίου
2015
δημιούργησε τις συνθήκες για να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση
ασφυξίας κι εγκλωβισμού. Αυτή η απόφαση, που χαιρετίστηκε από την ελληνική
κυβέρνηση ως επιτυχία, καθορίζει τη μετεγκατάσταση σε χώρες της ΕΕ ενός
ελάχιστου
αριθμού προσφύγων, που θέλουν να απορροφήσουν οι καπιταλιστικές
οικονομίες ευρωπαϊκών χωρών, ενώ για τη μεγάλη πλειοψηφία προβλέπεται η
καταστολή,
η επαναπροώθηση, ο εγκλωβισμός σε χώρες, όπως η Ελλάδα.
Η
Σύνοδος Κορυφής της 18
ης
Δεκεμβρίου 2015
«
έσφιξε
ακόμη περισσότερο τη
θηλιά στο λαιμό» των προσφύγων
-
μεταναστών, με τις αποφάσεις για αυστηρή
τήρηση της Σένγκεν, δημιουργία ευρωπαϊκής συνοριοφυλακής
-
ακτοφυλακής κλπ.
Την ίδια σ
τιγμή παραβιάζει
τη Συνθήκη
της Γενεύης και
δεν αναγνωρίζει
το
status
του πρόσ
φυγα σε προερχόμενους από χώρες
όπως το Αφγανιστάν, παρά το
γεγονός ότι βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση και ιμπεριαλιστική κατοχή.
6.
Η τελευταία
απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ε
Ε της
19
ης
Φεβ ρουαρίου
αναπαράγει τα ίδια αδιέξοδα,
πως είναι τα κλειστά σύνορα, οι φράχτες, οι
δυνάμεις καταστολής και τα δακρυγόνα, τα πλαφόν και οι ποσοστώσεις ακόμη και
σε πρόσφυγες.
Προλειαίνεται
το έδαφος για τις οριστ
ικές και πιο επώδυνες
αποφάσεις
που ετοιμάζονται
.
Χαρακτηριστικά
είναι ορισμένα
σημεία από την
απόφαση της συγκεκριμένης συνόδου:
«οι συνεχείς και παράτυπες
μεταναστευτικές ροές κατά μήκος της οδού των δυτικών Βαλκανίων εξακολουθούν
να δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες, απαιτώντας περαιτέρω
συντονισμένη δράση
και τερματισμό της προσέγγισης της διέλευσης χωρίς διατυπώσεις (
wave
-
through)...
Οι αιτούντες άσυλο δεν έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν το κράτος
μέλος στο οποίο θα ζητούν άσυλο».
Αυτές οι αποφάσεις δίνουν το πράσινο φως
για απαγορεύσεις κα
ι εγκλωβισμούς
κι
αποθρασύνουν κράτη, όπως
η Αυστρία και
άλλα, που με απαράδεκτες ενέργειες
κλείνουν τα σύνορα.
Ενώ, στη Γερμανία και
τη Σουηδία ενισχύονται οι συνοριακοί έλεγχοι κι οι περιορισμοί στη χορήγηση
ασύλου, ενισχύοντας τα κυκλώματα των διακινητώ
ν, δίνοντας τροφή σε
φασιστικές οργανώσεις.
7.
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι δεν μπορεί να υπάρχει
λύση ή έστω ανακούφιση του προβλήματος, όσο συνεχίζονται οι
ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και πόλεμοι στην περιοχή και παραμένουν σε
ισχύ οι συγκεκριμέ
νες αποφάσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, το ΚΚΕ προτείνει
συγκεκριμένες θέσεις για
ανακούφιση των συνεπειών του προβλήματος
,
οι
οποίες όμως απαιτούν αναίρεση
των αποφάσεων των ιμπεριαλιστικών
ενώσεων και συμμαχιών.
Μόνο σ’ αυτή την κατεύθυνση μπορεί να
αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις
.
I.
Απευθείας
, ασφαλής
μεταφορά των προσφύγων
-
μεταναστών από τις
χώρες πρώτης υποδοχής, όπως είναι η Τουρκία, η Ιορδανία, ο Λίβανος,
αλλά και από τα ελληνικά νησιά
στις χώρες τελικού προορισ
μού τους,
με
ευθύνη του ΟΗΕ και της ΕΕ
και με πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων που
απορρέουν από την προσφυγική τους ιδιότητα
.
Ειδικά για τα νησιά αυτό
απαντά άμεσα σ’ αυτούς που χύνουν δάκρυα για την οικονομία, τον
τουρισμό κλπ.
3
II.
Αποχώρηση του
ΝΑΤΟ από το Αιγ
αίο. Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο,
εκτός από τους κινδύνους για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και για
μεγαλύτερη εμπλοκή
του λαού
στους πολεμικούς σχεδιασμούς των
ιμπεριαλιστών στη Συρία και Ανατ
ολική
Μεσόγειο, είναι επικίνδυνη
,
απαράδεκτη
και σηματο
δοτεί τη μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας σ’ ένα
γενικευμένο ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Είναι
ευθέως αντίθετη με τη Συνθήκη
του ΟΗΕ και το διεθνέ
ς δίκαιο για τους πρόσφυγες, σύμφωνα με το οποίο
απαγορεύεται η
παρεμπόδιση
,
η
«
αναχαίτιση
»
προσφύγων
από το να
κατ αθέσ ουν αίτηση ασύλου στη χώρα που έχει πλήρως ενσωματώσει και
αποδεχθεί το διεθνές προσφυγικό δίκαιο.
Επίσης, απαγορεύει
απόλυτα τις
επαναπροωθήσεις προσφύγων.
III.
Πλήρης σεβασμός της Συνθήκης της Γενεύης και του διεθνούς δικαίου για
τους πρόσφυγες.
Συγκεκριμένα
: α)
Να αναγνωριστούν τα δικαιώματα που
απορρέουν από την ιδιότητα του πρόσφυγα και του αιτούντος άσυλο για
όλες τις εθνικότητες που αναγνωρίζει ο ΟΗΕ ότι έχουν το προσφυγικό
προφίλ, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Αφγανοί πρ
όσφυγες.
β) Να
σταματήσουν τ
α αστυνομικά
μέτρα καταστολής προσφύγων στα σύνορα
με
το κλείσιμό
τους , όπως συμβαίνει σήμερα στην ΠΓΔΜ και σε άλλες χώρες
.
γ) Ν α σταματήσει
η επιβολή πλαφόν στον αριθμό αιτήσεων ασύλου
,
στη
λογική της αναλογικής κατανομής σε βάθος χρόνου
, με βάση τις
ποσο στώσεις
που έχει αποφασίσει η ΕΕ
, πρακτική κατάφωρα αντίθετη
με
το προσφυγικό Δίκαιο
.
IV.
Γενναία ενίσχυση των υποδομών και του προσωπικού διάσωσης, ειδικά
τους χειμερινούς μήνες, καθώς και υποδοχής, περίθαλψης και καταγραφής,
με ευθύνη αποκλειστικά του κράτου
ς, χωρίς καμία εμπλοκή ΜΚΟ
.
V.
Δημιουργία
δημόσιων,
αξιοπρεπών χώρων προσωρινής φιλοξενίας,
που
θα λειτουργούν με ευθύνη του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής,
για
όσο διάστημα διαρκούν οι διαδικασίες πρώτης υποδοχής, περίθαλψης,
καταγραφής
και προετοιμασί
ας των εγγράφων που θα επιτρέψει την
ασφαλή συνέχιση του ταξιδιού
όσων θέλουν
-
που αποτελού
ν και τη
συντριπτική πλειοψηφία
-
ή εξέτασης των αιτημάτων ασύλου για όσους
επιλέγουν την Ελ
λάδα ως χώρα τελικού προορισμού,
που είναι
συγκριτικά
μια μικρή
μειοψηφία.
VI.
Για το σκοπό αυτής της φιλοξενίας μπορούν να αξιοποιηθούν και να
μετα σκευαστούν ανενεργά στρατόπεδα
, αχρησιμοποίητα κτήρια
, εκτάσεις
κα ι εγκαταστάσεις του δημοσίου κλπ, με κριτήριο την ικανοποίηση των
αναγκών των προσφύγων
,
αλλά και των κατοίκων της περι
οχής.
Άμεση
οργανωμένη μετακίνηση από το Λιμάνι του Πειραιά και την πλ. Βικτωρίας
χιλιάδων προσφύγων βάζοντας τέρμα στις απαράδεκτες συνθήκες
διαμονής τους. Άμεσα μέτρα
με κρατική ευθύνη,
για
τη
δημιουργία
ανθρώπινων όρων προσωρινής διαμονής στην Ειδομένη
των χιλιάδων
προσφύγων
,
αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες.
VII.
Τα hot
-
spots, τα κέντρα μετεγκατάστασης, οι καταυλισμοί προσφύγων
-
μεταναστών είναι χώροι διαλογής ελάχιστων, που θα μεταφερθούν
οργανωμένα σε άλλα
κράτη
-
μέλη
της ΕΕ και εγκλωβισμού των
περισσότε
ρων στην Ελλάδα, παρά τη θέλησή τους. Αυτό αποδείχθηκε,
μετά και από τη φανερή αποτυχία του λεγόμενου προγράμματος
μετεγκατάστασης προσφύγων της ΕΕ. Οι 50.000 θέσεις «προσωρινής»,
κατά την κυβέρνηση,
φιλοξενίας, αποδείχτηκε ότι είναι θέσεις μόνιμου
εγκλωβι σμού, όπως
προέβλεψε
το ΚΚΕ
και φυσικά δεν θα είναι μόνο
αυτές, αφού ήδη υπάρχει προετοιμασία για περισσότερους από 100.000.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου