Άγνωστες πτυχές της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κρατική γερμανική εταιρεία Fraport, δίνει μέσω του Alpha 96.5 ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, μετά την επισημοποίηση της διαδικασίας χθες με το...
«πέσιμο» των υπογραφών.
«Ήταν αυτό με το οποίο εκβίαζε ο κ. Σόιμπλε την Ελλάδα για να προχωρήσει στην υπογραφή οποιασδήποτε οικονομικής ενίσχυσης στην Ελλάδα», σχολιάζει αρχικά ο κ. Αλεβιζόπουλος και «ρίχνει τα βέλη του» στον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη, ο οποίος με δηλώσεις του το καλοκαίρι έκανε λόγο για βελτίωση της σύμβασης παραχώρησης. «Καλά, μέχρι σήμερα το τι έχουνε πει οι πολιτικοί καλύτερο είναι να μη το σχολιάζουμε.», λέει σχετικά και προσθέτει πως «με ενοχλεί πως το αφεντικό της Fraport, ο κ. Σούλτε, δήλωσε ξεκάθαρα ότι το επενδυτικό κομμάτι μέσα σε μια δεκαετία θα το τριπλασιάσουμε. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τη μεγάλη επιτυχία του γερμανικού κράτους απέναντι στην Ελλάδα. Σκεφτείτε ότι οι δραστηριότητες τις οποίες έχει σε άλλες χώρες είναι περίπου 60 εκατομμύρια το πακέτο το αεροπορικό σε κίνηση επιβατών και έρχεται στην Ελλάδα και παίρνει με 1,5 δισεκατομμύριο άλλα 30 εκατομμύρια, δηλαδή γίνεται ένας γερός παίκτης στον κόσμο με την αγορά των 14 αεροδρομίων.»
Ταυτόχρονα, ο κ. Αλεβιζόπουλος επιτίθεται στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο χαρακτηρίζει εγκληματική οργάνωση καθώς «ξεπουλάει χωρίς διαφάνεια την περιουσία του ελληνικού λαού. Θα λογοδοτήσει έτσι κι αλλιώς στον γενικό εισαγγελέα των Βρυξελλών, όπου θα καταθέσουμε μηνυτήρια αναφορά κατά του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ.», διευκρινίζοντας στη συνέχεια της ζημιά που θα προκληθεί και οικονομικά στο δημόσιο τα επόμενα χρόνια, καθώς εκτιμάει πως «η όλη ανάπτυξη είναι 430 εκατομμύρια την επόμενη τετραετία. Από ‘κει και πέρα το χάος. Η τιμολογιακή πολιτική η οποία θα υπάρξει πάνω στα αεροδρόμια, εκεί είναι το απαγορευτικό για οποιαδήποτε ανάπτυξη. Το έχουμε διατυπώσει και στους ίδιους τους αποδείξαμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αναπτυξιακής πορείας. Το δέχτηκαν. Η Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, θέλει 400 εκατομμύρια για αναπτυξιακά έργα. Θα πρέπει να ζητήσετε άλλο δάνειο. Πέστε μας πού θα φτάσετε το τέλος από 32 ευρώ. Μα ήδη τα 32 είναι απαγορευτικό τέλος. Δεν απάντησαν και είπαν θα τηρήσουμε τα προαπαιτούμενα. Κάθε έργο το οποίο θα γίνεται, θα αναπροσαρμόζεται η τιμολογιακή πολιτική του αεροδρομίου. Σας πληροφορώ πέρα από τα 430 δεν υπάρχει καμία δέσμευση.»
Από την άλλη, η μεγάλη «μπίζνα» της Fraport αναμένεται να παρατηρηθεί, κατά τον κ. Αλεβιζόπουλο, στο εμπορικό κομμάτι, υποστηρίζοντας πως «σήμερα το έχει σχεδόν δωρεάν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Τα αφορολόγητα έχουμε ένα συμβόλαιο μέχρι το 2047. Τα έσοδα των αφορολογήτων (σ.σ. duty free) ξεπερνούν τα 150 εκατομμύρια ετησίως. Μας ζητάνε να τους διώξουμε όλους από τα αεροδρόμια. Γιατί; Γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία έχει θυγατρικές. Έχει αφορολόγητα, έχει σεκιούριτι. Άρα σήμερα μπορούμε να μιλάμε για μία ισχυρή κρατικοποίηση και όχι ιδιωτικοποίηση.», δηλώνει εμφατικά ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Επιπροσθέτως, τα χρήματα που έχουν λάβει τα αεροδρόμια μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων για έργα ανάπτυξης πρέπει να επιστρέψουν στην Ευρώπη με βάση την νομοθεσία, καθότι τα αεροδρόμια έχασαν το δημόσιο χαρακτήρα τους, διευκρινίζει ο κ. Αλεβιζόπουλος, αναλύοντας ακολούθως ότι «από τη μία η εταιρεία θα δώσει 1,5 δις, αλλά ο ελληνικός λαός τα επόμενα τέσσερα χρόνια για την πιστοποίηση των αεροδρομίων που χρειάζονται έργα, πρέπει να τους τα παραδώσουμε. Το δεύτερο η επιστροφή των ΕΣΠΑ, που είναι πάνω από 500 εκατομμύρια σε Χανιά, Θεσσαλονίκη και Σκιάθο, είναι σε εξέλιξη αυτά και πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, και υπάρχουν και οι αποζημιώσεις των καταστημάτων, όπου μόνο τα αφορολόγητα θα αξιώσουν πάνω από 900 εκατομμύρια διαφυγόντα κέρδη. Αντιλαμβάνεστε ένα μεγάλο κοστούμι δύο, δυόμισι δισεκατομμυρίων που πρέπει να μειώσουμε κι άλλο τις συντάξεις, να βάλουμε και άλλους φόρους τα επόμενα τέσσερα χρόνια, για να παραδώσουμε αυτές τις υποχρεώσεις τις οποίες κάποιοι ανεγκέφαλοι υπογράψανε χωρίς να ξέρουνε τι έχουνε κάνε黨.
Τέλος ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ μιλάει και για την αρμοδιότητα του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, εξηγώντας πως «μέσα στη σύμβαση το πονηρό κομμάτι που αφορά τον πύργο και την προσέγγιση των αεροσκαφών, λέει σε περίπτωση που δεν μπορεί να ανταποκριθεί η ΥΠΑ, τότε μονομερώς και αυτοδικαίως η εταιρεία θα προχωρήσουν σε πρόσληψη ελεγκτών και θα κάνουνε την προσέγγιση στους πύργους.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου