Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Τι γίνεται με τα εγκαταλελειμμένα οχήματα στους δρόμους;

Ενδιαφέρον θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία, καθώς κάθε μέρα το πρόβλημα οξύνεται, αφού κανείς δεν μαζεύει τα παρατημένα Ι.Χ. χωρίς πινακίδες
Ερώτηση αναφορικά με τη διαδικασία συλλογής...
των εγκαταλελειμμένων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους κατέθεσε σήμερα, ο Βουλευτής Αττικής κ. Γιάννης Δέδες επισημαίνοντας πως στη σχέση μεταξύ Δήμων της Αττικής και ιδιωτικών εταιριών που έχουν συμβληθεί για την απόσυρση των αυτοκινήτων, δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες -από τις ισχύουσες διατάξεις- διαδικασίες, την ώρα μάλιστα που η μη νόμιμη λειτουργία διαφόρων κυκλωμάτων συντελείται με ανεξέλεγκτο τρόπο.
Ο κ. Δέδες ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τον τρόπο με τον οποίο προστατεύονται οι κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις ΔΟΥ και λόγω μη κατοχής ιδιόκτητου χώρου φύλαξης αναγκάζονται να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους στην είσοδο του σπιτιού τους, καθώς και για τη διαδικασία που οφείλουν να ακολουθούν οι Δήμοι για την απόσυρσή των προκειμένου να αποτρέπονται κακόβουλες πρακτικές. Επιπλέον, ζητά ενημέρωση για το πώς θα αντιμετωπιστεί δραστικά η έξαρση των διαφόρων κυκλωμάτων που παρατηρείται στο χώρο.


Ακολουθεί αναλυτικά, η ερώτηση του κ. Δέδε:
«Το Π.Δ. 116/2004 προβλέπει «τα μέτρα, τους όρους και το πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση στο τέλος του κύκλου της ζωής» των οχημάτων που είναι εγκαταλελειμμένα σε δημόσιους δρόμους. Οι χιλιάδες κάτοχοι οχημάτων όμως, που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους στις αρμόδιες ΔΟΥ για να μην καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας, λόγω οικονομικής αδυναμίας κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, δε μπορούν να έχουν ιδιοκτησία χώρου στάθμευσης, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα καταβολής τελών κυκλοφορίας.
Οι Δήμοι της Αθήνας και της περιφέρειας της Αττικής έχουν συμβληθεί με εταιρείες που έχουν αντικείμενο την απόσυρση αυτοκινήτων και απομακρύνουν οχήματα, χωρίς να τηρούνται μάλιστα οι διαδικασίες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις. Στη σχέση αυτή, μάλιστα, αυτών των συνεργασιών, εμπλέκονται και διάφορα κυκλώματα, τα οποία συνεργάζονται για την απομάκρυνση αυτοκινήτων, οι πινακίδες κυκλοφορίας των οποίων έχουν κατατεθεί, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις και αυτοκινήτων που φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας.
Για αυτά τα κυκλώματα, αλλά και την πέρα από κάθε νομιμότητα λειτουργία κάποιων δημοτικών υπηρεσιών, έχουμε διαβάσει στα μέσα μαζικής ενημέρωσης διάφορα ρεπορτάζ, ενώ εκκρεμούν δικογραφίες μετά από καταγγελίες που έχουν υποβληθεί στη Δικαιοσύνη κατά καιρούς, μία από τις οποίες αφορά το Δήμο της Αθήνας και ΙΧΕ αυτοκίνητο με πινακίδες στην περιοχή του Ψυχικού. Στο κατάστημα μάλιστα του Δήμου Κηφισιάς στην είσοδο και ειδικότερα στις προθήκες των εντύπων υπάρχουν διαφημιστικά έντυπα, στα οποία διαβάζουμε «Αγοράζω παλιά αυτοκίνητα, και με κατατεθειμένες τις πινακίδες. Καλές τιμές. Απολύτως Μετρητοίς». Χωρίς διεύθυνση και επωνυμία εταιρείας, αλλά μόνο με αναφορά κινητού τηλεφώνου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πώς προστατεύονται οι κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις ΔΟΥ και λόγω μη κατοχής ιδιόκτητου χώρου φύλαξης αναγκαστικά σταθμεύουν τα αυτοκίνητα αυτά μπροστά από την είσοδο του σπιτιού τους;
2. Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν οι Δήμοι για την απόσυρσή των, με ποιον τρόπο ελέγχεται αυτή τη διαδικασία και πώς η ίδια αποτρέπει κακόβουλες πρακτικές;
3. Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό σε συνδυασμό με την έξαρση δραστηριοποίησης των διαφόρων κυκλωμάτων στο χώρο;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου