Αυτό σημαίνει ότι μετατίθεται ο αρχικός χρονικός ορίζοντας που προέβλεπε ότι τον Απρίλιο του 2023 θα κόβαμε το πρώτο εισιτήριο. Τώρα, αυτό θα γίνει λίγους μήνες αργότερα. «Δεν θα επιμείνω στον Απρίλιο διότι είναι προφανές πως υπάρχει μία ολίσθηση προς τα πίσω. Αλλά, είμαστε σε θέση να παραδώσουμε το έργο ολοκληρωμένο και με τον σταθμό “Βενιζέλου” εν λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως το μετρό θα λειτουργήσει τότε σε όλο το μήκος της διαδρομής, από την Πυλαία μέχρι τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό έχοντας ολοκληρωμένους και τους 13 σταθμούς.
Ο κ. Ταχιάος ρωτήθηκε ακόμη για την πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες (σ.σ. καθώς ακόμη δεν έχει καθαρογραφεί), απορρίπτει τις προσφυγές που αφορούν στον Σταθμό «Βενιζέλου». Και άφησε για ακόμη φορά αιχμές εναντίον όλων όσοι αντιδρούν στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.
Σαμποτάρουν το έργο
«Πράγματι χτίζονται πολλές καριέρες, επαγγελματικές, πολιτικές, πάνω στην καθυστέρηση και τη μεγάλη εκκρεμότητα του μετρό», είπε ο κ. Ταχιάος υπογραμμίζοντας πως «κάποιοι προσφεύγουν στη δικαιοσύνη χωρίς να πιστεύουν σε αυτήν» και προσθέτοντας πως «είναι σαφές ότι η προσφυγή στη δικαιοσύνη από αυτούς τους ανθρώπους χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό για την καθυστέρηση του έργου. Χρησιμοποιείται, κυρίως, για να σαμποτάρει το έργο», επισήμανε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», ενώ επανέλαβε την άποψη που έχει πολλές φορές διατυπώσει για την αναγκαιότητα του σταθμού «Βενιζέλου».
«Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με ένα κέντρο που για να εξυπηρετηθεί χρειάζεται και τους δυο σταθμούς: και της Βενιζέλου και της Αγίας Σοφίας, καθώς ένας μεγάλος αριθμός μετακινήσεων φτάνει από την περιφέρεια προς το κέντρο και το αντίθετο. Εάν δεν υπάρξει σταθμός στη Βενιζέλου, ξεχάστε το ενδεχόμενο να προσθέσουμε εύκολα έστω κι έναν νέος σταθμό επιπλέον ως επέκταση στη βασική γραμμή του μετρό. Δεν θα μπορέσει ο σταθμός της Αγίας Σοφίας να υποδεχτεί όλο αυτόν τον κόσμο κατά τις ώρες αιχμής. Σκεφτείτε πόσο κόσμο βλέπουμε στις στάσεις των λεωφορείων στην Εγνατία. Φανταστείτε αυτόν τον κόσμο συγκεντρωμένο στο μετρό και να μη μπορεί να φτάνει στις αποβάθρες», είπε χαρακτηριστικά δίνοντας μάλιστα στοιχεία που δείχνουν πως αν η ζήτηση αυξηθεί πέραν της πρόγνωσης που υπάρχει σήμερα, τότε το μετρό θα φτάσει στα όριά του!
Απελευθερώνονται χώροι εργοταξίων
Επίσης αναφέρθηκε στην πρόοδο των εργασιών στον σταθμό «Βενιζέλου», καθώς και στους άλλους σταθμούς, ενώ ανακοίνωσε πως έως το τέλος του καλοκαιριού, θα απελευθερωθούν πολλοί χώροι εργοταξίων, σε επίπεδο οδού στην πόλη. Ωστόσο δεν θα αφαιρεθούν όλες οι λαμαρίνες , καθώς οι χώροι πρέπει να παραμείνουν ασφαλισμένοι. Επίσης, ακόμη και στο κέντρο της πόλης και στην περιοχή της Αγίας Σοφίας έως τέλος της χρονιάς θα έχει αλλάξει η εικόνα, ενώ θα έχει αποκατασταθεί και η κίνηση στην Εγνατία σε εκείνο το σημείο. Επίσης ξεκινά η αποκατάσταση στη περιοχή της Μπότσαρη και Δελφών.
Δοκιμαστικές διαδρομές
Στο μεταξύ, στο υπόγειο «μέτωπο», μέσα στον Ιούλιο θα αρχίσουν οι πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές -σε πρώτη φάση με χειριστές και μετά αυτόματα- από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας έως το Σιντριβάνι, ενώ συνεχίζονται οι μελέτες για την επέκταση προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Από τον Σεπτέμβρη εκτιμάται ότι θα αρχίσει να τρέχει κανονικά -«γιατί έχει καθυστερήσει λόγω κορωνοϊού»- η μελέτη που θα καταγράψει τις απαιτήσεις των κατοίκων της περιοχής για μετακινήσεις. «Αυτό θα μας επιτρέψει να οριστικοποιήσουμε τη μελέτη και να αναζητήσουμε χρηματοδότηση του έργου από οποιαδήποτε πηγή το συντομότερο δυνατόν», είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Αναφερόμενος στην επέκταση προς το αεροδρόμιο, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή γέφυρας στην οδό Γεωργικής Σχολής, δηλαδή στο μέσο του δρόμου προς Περαία, πάνω στην οποία θα «τρέχει» το μετρό, αρκεί βέβαια να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των οικείων δήμων και, κυρίως, του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη.
Όσο για τις υποσχέσεις της προηγούμενης διοίκησης της «Αττικό Μετρό» περί επέκτασης του μετρό στο Ωραιόκαστρο, ο ο κ. Ταχιάος ήταν απολύτως σαφής: «Προς το Ωραιόκαστρο δεν βρήκαμε τίποτα», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως η επέκταση του μετρό εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος απαιτεί την επίλυση τεχνικών θεμάτων, καθώς το μετρό δεν μπορεί να κινείται στην επιφάνεια, όπως γίνεται με το μετρό στην Αθήνα, αλλά μπορεί να κινείται μόνο υπόγεια ή υπέργεια.
Ακούστε όλα όσα είπε ο κ. Νίκος Ταχιάος στη Μαρία Σαμολαδά:
grtimes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου