Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

Καταπέλτης ο Φάμελλος με τον ΟΑΣΘ: "Θα τον διαλύσουμε πάση θυσία και θα κάνουμε κρατικές τις συγκοινωνίες"


"Κρατικό, για να μπορούμε να διορίζουμε, γιατί το μόνο που μας ενδιαφέρει κι εμάς και τους μαλάκες ψηφοφόρους, είναι να βολέψουν το τομάρι τους στο δημόσιο κι ας πάει να ...
αγαπηθεί η χώρα. Ποιός χέστηκε για την ποιότητα των συγκοινωνιών; Τις καλύτερες συγκοινωνίες του κόσμου να κάνει ο ιδιώτης, εμείς ψήφο δεν θα πάρουμε, ενώ αν το κάνουμε κρατικό το μαγαζί και διορίσουμε εμείς 3-4 χιλιάδες κομματόσκυλα, θα τα ΄χουμε έτοιμα να γαβγίζουν όποτε το ζητήσουμε. Έτσι δεν επιβίωσε το ΠΑΣΟΚ επί δεκαετίες; Ε, αυτό θέλουμε κι εμείς! Τώρα θα μου πεις: "ναι αλλά κάποια στιγμή κι αυτοί που διορίσατε θα σας κλάσουν όπως έκαναν οι πασόκοι και θα πάνε σε άλλο κόμμα" - ε και; εμείς θα ΄χουμε προλάβει να κάνουμε την καλή"


Κι αφού είπαμε την είδηση ωμά και σταράτα, όπως μόνο το makpress κάνει, ας πάμε στη μπουρδολογία:

«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να συμμετέχει στη συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και να επιλέξει. Και αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να γίνει με τις κομματικές ταυτότητες των εκπροσώπων της πόλης, καθώς δεν είναι αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης», τόνισε ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την τοποθέτησή του στην Ημερίδα που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε., με θέμα τις «Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης». Ο Αν. ΥΠΕΝ επεσήμανε ότι αν και ήταν γνωστά τα προβλήματα στον συγκεκριμένο τομέα, εδώ και δεκαετίες, εντούτοις δεν υπήρξε καμία σημαντική πρωτοβουλία για την επίλυσή τους. Σήμερα, η πόλη της Θεσσαλονίκης καλείται πρωτίστως να επιλέξει το κριτήριο, με βάση το οποίο θα επιλέξει να επιλύσει το πρόβλημα. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Φάμελλος, «θα είναι κριτήριο οι κάτοικοι της πόλης, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, η εργασία στον ΟΑΣΘ, η οικονομία της πόλης, οι μαθητές, οι φοιτητές και οι ευπαθείς της ομάδες, ή μήπως το κριτήριο για τις επιλογές του τελευταίου εξαμήνου είναι η πολιτική και κομματική ταυτότητα των εμπλεκομένων;».

Ο Αν. ΥΠΕΝ έκανε λόγο για την πολιτική εκμετάλλευση που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες με τον ΟΑΣΘ, τις σκανδαλώδεις προσλήψεις, τις αναθέσεις και το μεγάλο θέμα του κόστους, που είναι αντίθετο με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα. «Όλα αυτά τα χρόνια, η πολιτική διοίκηση της χώρας, οι κυβερνήσεις, ήταν απούσες από το πρόβλημα, διότι έτσι τις βόλευε. Από την άλλη, και η τοπική αυτοδιοίκηση μάλλον ήταν βολεμένη και διστακτική, αλλά και η εργοδοσία και οι εργαζόμενοι ήταν αμίλητοι, διότι και αυτοί ήταν εν τέλει βολεμένοι. Όμως, σήμερα, η πόλη εμφανίζει και πάλι το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών, διότι οι υποδομές, ο εξοπλισμός, το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και η έλλειψη των νέων τεχνολογιών δεν μπορούν να κρύβονται άλλο».

Ο ΟΑΣΘ δεν έπαιρνε για χρόνια πρωτοβουλίες ως προς την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, αν και είχε την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ευθύνη του αντικειμένου. Και τώρα που κορυφώθηκε το πρόβλημα ήρθε να κάνει τελευταία στιγμή πρόταση. Για το λόγο αυτό ανέλαβε η κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα, δίνοντας τέλος στα πολιτικά παιχνίδια εις βάρος της πόλης. Διότι, είναι προφανές ότι «είχαμε πολιτικούς που δεν ήθελαν να τα καταφέρει η χώρα, αλλά η μόνη τους έννοια ήταν η Siemens, η Novartis και τα δάνεια με αέρα», σχολίασε ο Σωκράτης Φάμελλος.

Όμως, «πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι, οι έμποροι, οι μαθητές και οι φοιτητές της Θεσσαλονίκης δεν είναι αντικείμενα εκβιασμού, γι' αυτό πρέπει να βρεθεί μια λύση που να εξασφαλίζει και την εργασία στις αστικές συγκοινωνίες και το συμφέρον των κατοίκων. Η κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου Υπουργού κ. Σπίρτζη έχει αποδείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την καλύτερη επίλυση του προβλήματος».

Και βέβαια το βασικό ερώτημα που προηγείται είναι εάν θα υπάρξουν είτε δημόσιες συγκοινωνίες με πάροχο το κράτος, είτε ιδιωτικές συγκοινωνίες και ιδιώτης πάροχος, είτε θα συντηρηθεί το μοντέλο του ΟΑΣΘ. Διότι, «όσοι ισχυρίζονται ότι μπορούμε να έχουμε ιδιωτικό πάροχο, μαζί με τον ΟΑΣΘ και με τους εργαζόμενους τους, μάλλον δεν ξέρουν τους κανόνες ανταγωνισμού, τις προβλέψεις του ελληνικού και ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε διαγωνισμό και να υπογράψουμε σύμβαση υποχρεώνοντας τον ιδιώτη πάροχο να αναλάβει στο ακέραιο την μισθοδοσία και τα δικαιώματα των εργαζομένων, όπως αφήνουν να εννοηθεί κάποιες προτάσεις για ιδιώτη πάροχο. Ούτε θα κάνουμε διεθνή διαγωνισμό για να τον πάρει εκ των προτέρων ο ΟΑΣΘ. Εάν, λοιπόν, κάνουμε διαγωνισμό για ιδιώτη πάροχο θα αμφισβητήσουμε την εργασία και τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και ας μην κρυβόμαστε», είπε ο Σωκράτης Φάμελλος.

Και πρόσθεσε: «Αν επιλέξουμε τη λύση του ιδιώτη δεν θα υπάρχει υποστήριξη της εργασίας. Παράλληλα η Ευρώπη έχει παραδείγματα δημόσιων και δημοτικών συγκοινωνιών μικρότερου κόστους με καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό το μοντέλο με μικρότερο κόστος για την πολιτεία ακολουθείται και στην Αθήνα. Επειδή θέλουμε να έχουμε νέας τεχνολογίας, «πράσινα» λεωφορεία και η πόλη μας να είναι επιτέλους σε κάτι πρωτοπόρα, αυτή τη χρονική στιγμή η επιλογή του δημόσιου τομέα εξασφαλίζει και την εργασία και την παροχή έργου σε όλη την πόλη και τη σύγχρονη υποδομή και το μικρότερο κόστος».

«Πολλά χρόνια δεν γινόταν πολλά πράγματα στον τόπο μας. Όπως όμως προχωράει και τελειώνει το Μετρό, όπως ανοίξανε τα Τέμπη, να προχωρήσομε και στις αστικές συγκοινωνίες. Ας μην αφήσουμε λοιπόν στην πόλη μας να παίζονται άλλο πολιτικά παιχνίδια του παρελθόντος. Με περίεργες προμήθειες, περίεργες προσλήψεις και μεγάλο κόστος για το δημόσιο. Ας είναι η Θεσσαλονίκη μια πόλη με διαφάνεια σε μια σημαντική υπηρεσία όπως οι συγκοινωνίες, ας είναι μια ευρωπαϊκή πόλη με δημόσια και «πράσινη» συγκοινωνία που θα τη χαιρόμαστε όλοι», κατέληξε ο Σωκράτης Φάμελλος.

Βεβαιωθείτε ότι διαβάσατε τους Ορους σχολιασμού πριν αναρτήσετε το σχόλιό σας. Υπεύθυνος για κάθε σχόλιο είναι ο ίδιος ο σχολιαστής και η συμμετοχή του στη συζήτηση τεκμαίρει την ανεπιφύλακτη αποδοχή αυτού του όρου.