Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

Πώς πλούτιζαν Δήμαρχοι στη Λιθουανία με "μαύρα ταμεία"

΄Ένας πονηρός Δήμαρχος, ιδιαίτερα αν έχει ασυλία από διεφθαρμένα ΜΜΕ, μπορεί να κάνει το εξής:


Επειδή ο πονηρός Δήμαρχος θέλει να δίνει κανένα χαρτζιλικάκι στους δημοσιογράφους για να του γράφουν ύμνους και κυρίως για να κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο, υποθέσεις που μυρίζουν λαμογιά, γεννάται η ανάγκη "μαύρου ταμείου".

Το μαύρο ταμείο ως γνωστόν δημιουργείται με έναν και μόνο τρόπο: με εικονικές δαπάνες. 

Δηλαδή: έχουμε στο ταμείο 100.000 ευρώ και από αυτά δώσαμε 50.000 σε δωράκια σε λαμόγια δημοσιογράφους. Τα λαμόγια δεν κόβουν απόδειξη, άρα πώς θα δικαιολογήσουμε την εκροή; 

Θα πρέπει να βρούμε εικονικά τιμολόγια δαπανών ίσης αξίας. Ναι, αλλά αυτό είναι δύσκολο, επειδή τα τιμολόγια θα τα δει κόσμος και κοσμάκης και άρα δεν μπορούμε να πούμε "δώσαμε 50.000 για να φτιάξουμε μια γέφυρα", γιατί θα μας πουν "ποιά γέφυρα ρε κλέφτη; πού είναι η γέφυρα;".

Άρα, πρέπει να βρούμε μια δαπάνη που δεν μετριέται εύκολα και δεν μπορεί εκ των υστέρων να τσεκαριστεί. 

Μια τέτοια δαπάνη, όπως ανακάλυψαν ελεγκτές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε κάποιες μικρές χώρες της Ε.Ε. ήταν τα καύσιμα. Τι έκαναν λοιπόν τα λαμόγια των δήμων (μάλλον από την Πορτογαλία ξεκίνησε αυτή η πρακτική):  αγόραζαν 50.000 λίτρα πετρέλαιο, προς 1 ευρώ, αλλά έλεγαν στην εταιρεία "γράψε 100.000 λίτρα, για να καλύψω και μια "πενηντάρα" που έδωσα μαύρα".

Οπότε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποφάσισε να υποχρεώσει όλους τους δήμους, να βάλουν σύστημα εισροών -εκροών, δηλαδή να παρακολουθούν τα λίτρα που ξοδεύουν τα οχήματα του δήμου, για να "πιάνουν" τους κλέφτες.

Τότε αποκαλύφθηκε ότι στους δήμους που είχαν πονηρό δήμαρχο, τα οχήματα ξόδευαν 0,6 λίτρα ανα χιλιόμετρο, αντί για 0,3 που είναι ο μέσος όρος.

Γιατί γινόταν αυτό;

Γιατί, στην πραγματικότητα,, ενώ ο δήμος είχε στις δεξαμενές 50.000 λίτρα και με αυτά έπρεπε να κινηθούν τα οχήματα, έγραφε ότι είχε 100.000 λίτρα και έπρεπε να ξοδευτούν εικονικά. 

Όταν κάποιοι ελεγκτές, άρχισαν να παίρνουν χαμπάρι την κομπίνα, άρχισαν να ρωτούν τους δημάρχους "γιατί ρε μεγάλε, τα δικά σου φορτηγά μας λές ότι καίνε 60 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ σε όλο τον κόσμο, παρόμοια οχήματα καίνε 30 λίτρα;".

Ο Δήμαρχος τότε απαντούσε "ε, τα δικά μας οχήματα είναι ζημιάρικα, έχουν χαλασμένα καρμπυρατέρ, καίνε πολύ τα γ@μ@μένα".

Μια τέτοια δικαιολογία έφερε αθυρόστομος Δήμαρχος επαρχιακής πόλης της Λιθουανίας κι από τότε, τα κράτη μέλη άρχισαν να σκαλίζουν τα τιμολόγια αγοράς καυσίμων.


Και τώρα, η Ε.Ε. θα εκδώσει νέα οδηγία, ώστε να κοπούν τα "μαύρα" μέσω εικονικών καταναλώσεων καυσίμων. Μάλιστα, θα γίνει υποχρεωτική και η τοποθέτηση Τηλεματικής (fleet management) σε όλα τα οχήματα των δήμων, με αισθητήρες καυσίμου (CAN bus sensors), ώστε να μην παραμυθιάζουν την Κομισιόν, διάφοροι πονηροί δήμαρχοι.

Βεβαιωθείτε ότι διαβάσατε τους Ορους σχολιασμού πριν αναρτήσετε το σχόλιό σας. Υπεύθυνος για κάθε σχόλιο είναι ο ίδιος ο σχολιαστής και η συμμετοχή του στη συζήτηση τεκμαίρει την ανεπιφύλακτη αποδοχή αυτού του όρου, όπως άλλωστε αναγράφεται σε κάθε άρθρο, πριν την πλατφόρμα σχολιασμού.