Την ανάγκη να «τρέξουν» οι διαδικασίες και να ρυθμιστούν οι οικονομικές εκκρεμότητες του ελληνικού Δημοσίου προς...
τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, τονίζοντας πως οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό στις 12/10 θα κλείσουν δύο μήνες απλήρωτοι».
«Αν δεν πληρωθούμε μέχρι τις 12/10, ημερομηνία κατά την οποία κάθε μήνα κατατίθενται οι μισθοί στους εργαζόμενους, δεν αποκλείεται να τραβήξουμε και πάλι χειρόφρενο και να ξεκινήσουμε νέο κύκλο κινητοποιήσεων» προειδοποίησε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης και πρόσθεσε ότι οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων δεν λαμβάνουν ικανοποίηση με το να απέχουν από την εργασία τους. «Αλλά, είναι ο μόνος τρόπος να διαμαρτυρηθούμε και να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας» τόνισε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε: «Ας εφαρμόσει το ελληνικό Δημόσιο το πρακτικό συμφιλίωσης που είχε υπογράψει στις 25/8 και η γενική γραμματέας επί θεμάτων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Θεοπίστη Πέρκα, το οποίο, μεταξύ άλλων, αφορούσε την εκταμίευση προκαταβολής από το ελληνικό Δημόσιο για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο. Εάν και όταν γίνει αυτό, θα πληρωθούν κανονικά οι εργαζόμενοι».
Τέλος της εβδομάδας αναμένεται η νέα τριμερής συνάντηση.
Ύστερα από τα διευκρινιστικά στοιχεία που απέστειλαν στο υπουργείο Οικονομικών τα μέλη της διοίκησης του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του Οργανισμού εκτιμά ότι προς το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα συνεδριάσει εκ νέου στην Αθήνα η τριμερής επιτροπή που συστήθηκε για να διερευνηθεί το ενδεχόμενο να έχει οφειλές στον ΟΑΣΘ το ελληνικό Δημόσιο.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη συνάντηση της τριμερούς επιτροπής στις 30/9, στην οποία συμμετείχαν στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είχε χαρακτηρισθεί από τον κ. Στεφανίδη «γόνιμη και εποικοδημητική». Ειδικότερα είχε αναφέρει: «Έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος΅ με χαμηλούς τόνους και όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν σαφή τη διάθεσή τους να εντοπιστούν τα ζητήματα και να βρεθούν οι λύσεις αναφορικά με τις οφειλές του Δημοσίου στον Οργανισμό».
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει λάβει προτάσεις για τα οφειλόμενα του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει προσφύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο για ποσό 15.655.952,98 ευρώ, χρήσης 2014. Για τις απώλειες εσόδων από τις χρήσεις 2015 και 2016, περίοδο κατά την οποία είναι υπουργός ο Χρήστος Σπίρτζης, ο κ. Στεφανίδης επανέλαβε ότι ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να καλύψει τις απώλειες των εσόδων του, «μόνον μέσω υπομνημάτων προς το ελληνικό Δημόσιο (δια του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων) και προς τα υπουργεία Παιδείας - Έρευνας - Θρησκευμάτων και Εργασίας - Κοινωνικής Ασφάλισης - Κοινωνικής Αλληλεγγύης που είναι τα αρμόδια για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και που κατ’ εφαρμογήν της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261Α΄/17.12.2014) θα έπρεπε να καταβάλουν στον οργανισμό τις απώλειες εσόδων, για τις χρήσεις 2015 και 2016, από την ασκούμενη κοινωνική πολιτική (μειωμένα μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών, ΑμεΑ και δωρεάν σε ΑμεΑ και από 2.7.2015 σε ανέργους)».
Ειδικότερα για το θέμα του ΦΠΑ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι με αποφάσεις της κυβέρνησης αυξήθηκε από 13%, που ίσχυε όταν εκδόθηκε η ΚΥΑ (Αύγουστος 2014), μέσω της οποίας όλα τα οικονομικά μεγέθη είχαν υπολογιστεί με τον τότε ισχύοντα. Ωστόσο, δεν αναπροσαρμόσθηκαν με τον αυξημένο ΦΠΑ του 23% από 20/7/2015, και ούτε βέβαια με τον 24% από 1/6/2016.
«Η μεταβολή αυτή προκάλεσε το αποτέλεσμα, ο ΟΑΣΘ να έχει στερηθεί για τις χρήσεις 2015 και 2016, έσοδα που κατά νόμο δικαιούται ποσού 16.844.845,05 ευρώ (10.848.715,02 ευρώ από την εισπραττόμενη αντισταθμιστική καταβολή και ποσό 5.996.130,03 ευρώ από τα εισπραττόμενα έσοδα)» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, στην οποία επίσης τονίζεται ότι «σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την ως άνω σχετική κοινή υπουργική απόφαση προϋπολογισμού των εσόδων του Οργανισμού για τις χρήσεις 2015 και 2016, προβλέπεται ότι οι φορείς (υπουργεία) άσκησης κοινωνικής πολιτικής (μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών και ΑμεΑ), θα καταβάλουν στον ΟΑΣΘ το ποσό που αντιστοιχεί στις απώλειες εσόδων, λόγω της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής.
Οι απώλειες εσόδων του ΟΑΣΘ από την ως άνω αιτία ανέρχονται στο ποσό των 36.162.392,80 ευρώ (17.931.609,80 ευρώ για τη χρήση 2015 και 18.230.783,00 ευρώ για τη χρήση 2016). Τα ως άνω ποσά που δικαιούται ο ΟΑΣΘ, το ελληνικό Δημόσιο δεν τα έχει καταβάλει.
Σημαντική επίσης είναι και η απώλεια εσόδων και από την ελεύθερη κυκλοφορία ΑμεΑ ποσού 4.612.894,17 ευρώ (ποσού 1.493.925,17 ευρώ για τη χρήση 2014, ποσού 581.761,00 ευρώ για τη χρήση 2015 και ποσού 2.537.208,00 ευρώ για τη χρήση 2016) και ανέργων (από 2-7-2015) που δεν έχει κοστολογηθεί.
Οι προϋπολογισμοί των εσόδων του ΟΑΣΘ για τις χρήσεις 2014 (Δ΄τρίμηνο), 2015 και 2016, έγιναν με βάση διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από αυτή που τελικά εγκρίθηκε δια κοινής υπουργικής απόφασης και εφαρμόζεται από 1-10-2014. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη στέρηση εσόδων του Οργανισμού με το ποσό των 20.000.000,00 ευρώ περίπου κατ’ έτος (σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΟΑΣΘ). Η σχετική αναπροσαρμογή των οικονομικών στοιχείων τής ως άνω ΚΥΑ ή της τιμολογιακής πολιτικής, δεν έγινε αν και θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει από το ελληνικό Δημόσιο».
τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, τονίζοντας πως οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό στις 12/10 θα κλείσουν δύο μήνες απλήρωτοι».
«Αν δεν πληρωθούμε μέχρι τις 12/10, ημερομηνία κατά την οποία κάθε μήνα κατατίθενται οι μισθοί στους εργαζόμενους, δεν αποκλείεται να τραβήξουμε και πάλι χειρόφρενο και να ξεκινήσουμε νέο κύκλο κινητοποιήσεων» προειδοποίησε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης και πρόσθεσε ότι οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων δεν λαμβάνουν ικανοποίηση με το να απέχουν από την εργασία τους. «Αλλά, είναι ο μόνος τρόπος να διαμαρτυρηθούμε και να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας» τόνισε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σημείωσε: «Ας εφαρμόσει το ελληνικό Δημόσιο το πρακτικό συμφιλίωσης που είχε υπογράψει στις 25/8 και η γενική γραμματέας επί θεμάτων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Θεοπίστη Πέρκα, το οποίο, μεταξύ άλλων, αφορούσε την εκταμίευση προκαταβολής από το ελληνικό Δημόσιο για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο. Εάν και όταν γίνει αυτό, θα πληρωθούν κανονικά οι εργαζόμενοι».
Τέλος της εβδομάδας αναμένεται η νέα τριμερής συνάντηση.
Ύστερα από τα διευκρινιστικά στοιχεία που απέστειλαν στο υπουργείο Οικονομικών τα μέλη της διοίκησης του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του Οργανισμού εκτιμά ότι προς το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα συνεδριάσει εκ νέου στην Αθήνα η τριμερής επιτροπή που συστήθηκε για να διερευνηθεί το ενδεχόμενο να έχει οφειλές στον ΟΑΣΘ το ελληνικό Δημόσιο.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη συνάντηση της τριμερούς επιτροπής στις 30/9, στην οποία συμμετείχαν στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είχε χαρακτηρισθεί από τον κ. Στεφανίδη «γόνιμη και εποικοδημητική». Ειδικότερα είχε αναφέρει: «Έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος΅ με χαμηλούς τόνους και όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν σαφή τη διάθεσή τους να εντοπιστούν τα ζητήματα και να βρεθούν οι λύσεις αναφορικά με τις οφειλές του Δημοσίου στον Οργανισμό».
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει λάβει προτάσεις για τα οφειλόμενα του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει προσφύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο για ποσό 15.655.952,98 ευρώ, χρήσης 2014. Για τις απώλειες εσόδων από τις χρήσεις 2015 και 2016, περίοδο κατά την οποία είναι υπουργός ο Χρήστος Σπίρτζης, ο κ. Στεφανίδης επανέλαβε ότι ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να καλύψει τις απώλειες των εσόδων του, «μόνον μέσω υπομνημάτων προς το ελληνικό Δημόσιο (δια του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων) και προς τα υπουργεία Παιδείας - Έρευνας - Θρησκευμάτων και Εργασίας - Κοινωνικής Ασφάλισης - Κοινωνικής Αλληλεγγύης που είναι τα αρμόδια για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και που κατ’ εφαρμογήν της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261Α΄/17.12.2014) θα έπρεπε να καταβάλουν στον οργανισμό τις απώλειες εσόδων, για τις χρήσεις 2015 και 2016, από την ασκούμενη κοινωνική πολιτική (μειωμένα μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών, ΑμεΑ και δωρεάν σε ΑμεΑ και από 2.7.2015 σε ανέργους)».
Ειδικότερα για το θέμα του ΦΠΑ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι με αποφάσεις της κυβέρνησης αυξήθηκε από 13%, που ίσχυε όταν εκδόθηκε η ΚΥΑ (Αύγουστος 2014), μέσω της οποίας όλα τα οικονομικά μεγέθη είχαν υπολογιστεί με τον τότε ισχύοντα. Ωστόσο, δεν αναπροσαρμόσθηκαν με τον αυξημένο ΦΠΑ του 23% από 20/7/2015, και ούτε βέβαια με τον 24% από 1/6/2016.
«Η μεταβολή αυτή προκάλεσε το αποτέλεσμα, ο ΟΑΣΘ να έχει στερηθεί για τις χρήσεις 2015 και 2016, έσοδα που κατά νόμο δικαιούται ποσού 16.844.845,05 ευρώ (10.848.715,02 ευρώ από την εισπραττόμενη αντισταθμιστική καταβολή και ποσό 5.996.130,03 ευρώ από τα εισπραττόμενα έσοδα)» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, στην οποία επίσης τονίζεται ότι «σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την ως άνω σχετική κοινή υπουργική απόφαση προϋπολογισμού των εσόδων του Οργανισμού για τις χρήσεις 2015 και 2016, προβλέπεται ότι οι φορείς (υπουργεία) άσκησης κοινωνικής πολιτικής (μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο των μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών και ΑμεΑ), θα καταβάλουν στον ΟΑΣΘ το ποσό που αντιστοιχεί στις απώλειες εσόδων, λόγω της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής.
Οι απώλειες εσόδων του ΟΑΣΘ από την ως άνω αιτία ανέρχονται στο ποσό των 36.162.392,80 ευρώ (17.931.609,80 ευρώ για τη χρήση 2015 και 18.230.783,00 ευρώ για τη χρήση 2016). Τα ως άνω ποσά που δικαιούται ο ΟΑΣΘ, το ελληνικό Δημόσιο δεν τα έχει καταβάλει.
Σημαντική επίσης είναι και η απώλεια εσόδων και από την ελεύθερη κυκλοφορία ΑμεΑ ποσού 4.612.894,17 ευρώ (ποσού 1.493.925,17 ευρώ για τη χρήση 2014, ποσού 581.761,00 ευρώ για τη χρήση 2015 και ποσού 2.537.208,00 ευρώ για τη χρήση 2016) και ανέργων (από 2-7-2015) που δεν έχει κοστολογηθεί.
Οι προϋπολογισμοί των εσόδων του ΟΑΣΘ για τις χρήσεις 2014 (Δ΄τρίμηνο), 2015 και 2016, έγιναν με βάση διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από αυτή που τελικά εγκρίθηκε δια κοινής υπουργικής απόφασης και εφαρμόζεται από 1-10-2014. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη στέρηση εσόδων του Οργανισμού με το ποσό των 20.000.000,00 ευρώ περίπου κατ’ έτος (σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΟΑΣΘ). Η σχετική αναπροσαρμογή των οικονομικών στοιχείων τής ως άνω ΚΥΑ ή της τιμολογιακής πολιτικής, δεν έγινε αν και θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει από το ελληνικό Δημόσιο».