του Σπύρου Κουζινόπουλου*
Μία πολύ σωστή επισήμανση έκανε η εφημερίδα Μακεδονία, σε ρεπορτάζ των Έλενας Αποστολίδου και Χριστίνας Ταχιάου: Εάν δεν είχαν....
σταματήσει για φέτος - λίγες μόλις ημέρες πριν την επίσχεση στον ΟΑΣΘ- να λειτουργούν τα καραβάκια που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με την ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, τότε θα μπορούσαν να βοηθήσουν στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς το δήμο Θερμαϊκού και αντίστροφα.
Ακόμα καλύτερα: Εάν είχε μπει σε τροχιά υλοποίησης η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης και τα ταχύπλοα «Καταμαράν» συνέδεαν τη Θεσσαλονίκη με τον τερματικό σταθμό των Νέων Επιβατών σε 40΄ λεπτά της ώρας όπως έχουν χρονομετρήσει το χρόνο διαδρομής με τις έξι στάσεις οι ειδικοί, ή σε 20΄λεπτά στα Εξπρές δρομολόγια Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Ν.Επιβάτες, φαντάζεται κανείς τι μεγάλη εξυπηρέτηση θα πρόσφεραν στο επιβατικό κοινό του πολεοδομικού συγκροτήματος. Και εκτός των άλλων, θα ακυρώνονταν με αυτή την εναλλακτική συγκοινωνιακή πρόταση και οι όποιοι εκβιασμοί των μεγαλομετόχων του ΟΑΣΘ που 60 χρόνια τώρα απομυζούν τον ιδρώτα όχι μόνο των Θεσσαλονικέων αλλά όλου του ελληνικού λαού.
Με αυτό το σκεπτικό, η δημοτική μας παράταξη «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», οργάνωσε πριν τρεις μήνες, στις 30 Ιουνίου φέτος, ημερίδα για το θέμα της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού.
Όπως είχαμε πει, οι στόχοι μας ήταν πολλοί με αυτή την εκδήλωση: Καταρχάς, να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος για το πολύ σοβαρό αυτό έργο. Να τεθούν «επί τάπητος» οι δυσκολίες και τα προβλήματα που υπάρχουν. Και κατά δεύτερο λόγο, να ασκηθεί πίεση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να προχωρήσει το έργο.
Όπως είχαμε την ευκαιρία να πούμε σ’ εκείνη την εκδήλωση: «Θέλουμε να ταράξουμε τα λιμνάζοντα νερά. Αποβλέπουμε στην άσκηση πίεσης προς την κυβέρνηση και όλους τους αρμόδιους φορείς ώστε να επιλυθούν σύντομα τα διαδικαστικά ζητήματα. Και αφού εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι, να μπορέσει επιτέλους η πολυπόθητη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης (ΘΑΣΘ) να ανοίξει πανιά». Ενώ δεν ήταν υπερβολή όταν χαρακτηρίσαμε τη ΘΑΣΘ ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έγινε μέχρι σήμερα στην ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, στον ένα αιώνα που αυτή πυκνοκατοικήθηκε με την έλευση των Μικρασιατών και Θρακιωτών προσφύγων.
Κι όμως, εκείνη η εκδήλωση λοιδορήθηκε, κακολογήθηκε και κατακρίθηκε από κάποιους οι οποίοι ενοχλήθηκαν σφόδρα από την πρωτοβουλία της «Συμπολιτείας», καταβάλλοντας προσπάθεια για την υποβάθμισή της. Κυρίως με την ηχηρή απουσία τους από την ημερίδα.
Οι πρωτοφανείς συνθήκες κυκλοφοριακής απομόνωσης που βίωσε το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και οι κάτοικοί του στις 12 ημέρες της αναταραχής με τον ΟΑΣΘ, κατέδειξαν για μία ακόμη φορά το πόσο πολύτιμα αναγκαία ήταν εκείνη η πρωτοβουλία της δημοτικής μας παράταξης. Αλλά και πόσο πρέπει να πάρουν την υπόθεση της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στα χέρια τους οι κάτοικοι και οι φορείς της Θεσσαλονίκης. Και πόσο πρέπει η κυβέρνηση, να δει στα σοβαρά το εγχείρημα, που θα δώσει το φιλί της ζωής στις ακτές του δήμου Θερμαϊκού, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς να απολαμβάνουν για ξεκούραση, ψυχαγωγία, κολύμπι, διασκέδαση τα πλεονεκτήματα που παρέχει η ανατολική ακτή, αυτός ο «κήπος της Θεσσαλονίκης».
*Ο Σπύρος Κουζινόπουλος είναι επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», δημοτικός σύμβουλος δήμου Θερμαϊκού
Μία πολύ σωστή επισήμανση έκανε η εφημερίδα Μακεδονία, σε ρεπορτάζ των Έλενας Αποστολίδου και Χριστίνας Ταχιάου: Εάν δεν είχαν....
σταματήσει για φέτος - λίγες μόλις ημέρες πριν την επίσχεση στον ΟΑΣΘ- να λειτουργούν τα καραβάκια που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με την ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, τότε θα μπορούσαν να βοηθήσουν στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς το δήμο Θερμαϊκού και αντίστροφα.
Ακόμα καλύτερα: Εάν είχε μπει σε τροχιά υλοποίησης η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης και τα ταχύπλοα «Καταμαράν» συνέδεαν τη Θεσσαλονίκη με τον τερματικό σταθμό των Νέων Επιβατών σε 40΄ λεπτά της ώρας όπως έχουν χρονομετρήσει το χρόνο διαδρομής με τις έξι στάσεις οι ειδικοί, ή σε 20΄λεπτά στα Εξπρές δρομολόγια Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Ν.Επιβάτες, φαντάζεται κανείς τι μεγάλη εξυπηρέτηση θα πρόσφεραν στο επιβατικό κοινό του πολεοδομικού συγκροτήματος. Και εκτός των άλλων, θα ακυρώνονταν με αυτή την εναλλακτική συγκοινωνιακή πρόταση και οι όποιοι εκβιασμοί των μεγαλομετόχων του ΟΑΣΘ που 60 χρόνια τώρα απομυζούν τον ιδρώτα όχι μόνο των Θεσσαλονικέων αλλά όλου του ελληνικού λαού.
Με αυτό το σκεπτικό, η δημοτική μας παράταξη «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», οργάνωσε πριν τρεις μήνες, στις 30 Ιουνίου φέτος, ημερίδα για το θέμα της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού.
Όπως είχαμε πει, οι στόχοι μας ήταν πολλοί με αυτή την εκδήλωση: Καταρχάς, να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος για το πολύ σοβαρό αυτό έργο. Να τεθούν «επί τάπητος» οι δυσκολίες και τα προβλήματα που υπάρχουν. Και κατά δεύτερο λόγο, να ασκηθεί πίεση προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να προχωρήσει το έργο.
Όπως είχαμε την ευκαιρία να πούμε σ’ εκείνη την εκδήλωση: «Θέλουμε να ταράξουμε τα λιμνάζοντα νερά. Αποβλέπουμε στην άσκηση πίεσης προς την κυβέρνηση και όλους τους αρμόδιους φορείς ώστε να επιλυθούν σύντομα τα διαδικαστικά ζητήματα. Και αφού εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι, να μπορέσει επιτέλους η πολυπόθητη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης (ΘΑΣΘ) να ανοίξει πανιά». Ενώ δεν ήταν υπερβολή όταν χαρακτηρίσαμε τη ΘΑΣΘ ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έγινε μέχρι σήμερα στην ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, στον ένα αιώνα που αυτή πυκνοκατοικήθηκε με την έλευση των Μικρασιατών και Θρακιωτών προσφύγων.
Κι όμως, εκείνη η εκδήλωση λοιδορήθηκε, κακολογήθηκε και κατακρίθηκε από κάποιους οι οποίοι ενοχλήθηκαν σφόδρα από την πρωτοβουλία της «Συμπολιτείας», καταβάλλοντας προσπάθεια για την υποβάθμισή της. Κυρίως με την ηχηρή απουσία τους από την ημερίδα.
Οι πρωτοφανείς συνθήκες κυκλοφοριακής απομόνωσης που βίωσε το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και οι κάτοικοί του στις 12 ημέρες της αναταραχής με τον ΟΑΣΘ, κατέδειξαν για μία ακόμη φορά το πόσο πολύτιμα αναγκαία ήταν εκείνη η πρωτοβουλία της δημοτικής μας παράταξης. Αλλά και πόσο πρέπει να πάρουν την υπόθεση της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στα χέρια τους οι κάτοικοι και οι φορείς της Θεσσαλονίκης. Και πόσο πρέπει η κυβέρνηση, να δει στα σοβαρά το εγχείρημα, που θα δώσει το φιλί της ζωής στις ακτές του δήμου Θερμαϊκού, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς να απολαμβάνουν για ξεκούραση, ψυχαγωγία, κολύμπι, διασκέδαση τα πλεονεκτήματα που παρέχει η ανατολική ακτή, αυτός ο «κήπος της Θεσσαλονίκης».
*Ο Σπύρος Κουζινόπουλος είναι επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», δημοτικός σύμβουλος δήμου Θερμαϊκού