Να χρηματοδοτηθεί η δρομολόγηση αεροσκάφους της «Ryanair» (και γενικότερα αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους) προς τη Μυτιλήνη, ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου με έγγραφο που...
έστειλε στην αναπληρωτή υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, και την περιφερειάρχη Χριστιάνα Καλογήρου.
Η πρόταση αυτή περιλαμβάνεται σε ένα νέο πακέτο προτάσεων της Ένωσης για την ανάταξη της φθίνουσας τουριστικής κίνησης του νησιού.
Στο σχετικό έγγραφο τονίζεται πως η «Ryanair» είχε ζητήσει 52.000 ευρώ για να πραγματοποιήσει μια πτήση την εβδομάδα για διάστημα 30 εβδομάδων από και προς τη Λέσβο, με αεροπλάνο 189 θέσεων.
Η δρομολόγηση αεροσκάφους της εταιρείας προς τη Μυτιλήνη είχε ως στόχο να συνδέσει το νησί με μεγάλο αστικό κέντρο της δυτικής Ευρώπης (π.χ. Λονδίνο) ώστε να φέρει περισσότερους τουρίστες. Με βάση τον τότε σχεδιασμό, αναμένονταν να φθάσουν στη Λέσβο 5.500 επιπλέον τουρίστες.
Οι συζητήσεις όμως αυτές, που είχαν γίνει προ τριετίας, είχαν αποβεί άκαρπες καθώς οι φορείς της Λέσβου δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το προαναφερόμενο ποσό. Η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου επαναφέρει το θέμα, για να υλοποιηθεί ωστόσο, θα πρέπει η εταιρεία να έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει αεροσκάφος. Πολύ περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός αυτός την επόμενη χρονιά.
Γιατί όχι και στη Λέσβο
Επιπρόσθετα, στα χρόνια που πέρασαν, η «Ryanair» έχει αναπτύξει ένα σημαντικό αριθμό αεροπορικών συνδέσεων στην Ελλάδα και πραγματοποιεί δρομολόγια σε αρκετές εσωτερικές γραμμές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Αυτή την περίοδο, η εταιρεία διαφημίζει ότι πραγματοποιεί δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και Ρόδο με 9,99 ευρώ το εισιτήριο απλής μετάβασης, 14,99 ευρώ προς Μύκονο, 16,99 ευρώ προς Κέρκυρα και Χανιά, 20,90 ευρώ προς Σαντορίνη.
Με δεδομένη την αύξηση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, τη δραστηριοποίηση μιας άλλης εταιρείας χαμηλού κόστους («Volotea») στις πτήσεις από και προς τη Μυτιλήνη, αλλά και τη διατήρηση των τιμών των εισιτηρίων στη γραμμή Μυτιλήνη - Αθήνα σε υψηλά επίπεδα, είναι φανερό ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για δραστηριοποίηση και άλλων εταιρειών. Η «Ryanair» θα μπορούσε να είναι μια από αυτές.
Άλλες προτάσεις των Ξενοδόχων
Παράλληλα η Ένωση προτείνει να ανατεθεί άμεσα από την Περιφέρεια σε εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η διαχείριση της εικόνας της Λέσβου. Το έργο πρέπει να περιλαμβάνει αξιολόγηση της εικόνας του νησιού, ως τουριστικού προορισμού, σχεδιασμό των μέτρων που πρέπει να ληφθούν και υλοποίηση τους.
Επίσης προτείνεται η συμμετοχή της Περιφέρειας, στις επόμενες συναντήσεις αεροπορικών εταιρειών, με αεροδρόμια και προορισμούς, που θα πραγματοποιηθούν στις 13 - 15 Μαρτίου στην πόλη Βίλνιους της Λιθουανίας και στην Κρακοβία της Πολωνίας.
Επιπρόσθετα στις προτάσεις περιλαμβάνονται τα εξής:
- Σύσταση ομάδας εργασίας - επιτροπή διαχείρισης, με ενεργοποίηση συγχρόνως του θεσμού του Estination Manager ανά νησί - Δήμο.
- Οικονομική ενίσχυση των μη προσληφθησόμενων φέτος κι απασχοληθέντων πέρυσι (και προηγούμενες σεζόν) στα καταλύματα της Λέσβου και των άλλων νησιών της Περιφέρειας μέσω ΟΑΕΔ.
- Άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας, με χρηματοδότησή της, για καθαρισμό του χερσαίου, θαλάσσιου και κυρίως υποθαλάσσιου χώρου, πριν ξεκινήσει η όποια προβολή - Άμεση υλοποίηση των «συντονισμένων», που αποφασίσθηκαν στην συνάντηση στο Υπουργείο Τουρισμού, για στήριξη του τουρισμού στα νησιά του βορείου Αιγαίου.
- Εξαίρεση, τουλάχιστον για φέτος, αν όχι και του χρόνου, απ’ τα ισχύοντα πανελλαδικά οριζόντια καθεστώτα, με διαφοροποίηση υποχρεώσεων - επιβαρύνσεων και την εφαρμογή ειδικών καθεστώτων για τις τουριστικές επιχειρήσεις της Λέσβου και του βορείου Αιγαίου γενικότερα.
- Χρηματοδότηση της κατασκευής προβλήτας για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στη Λέσβο, κι εμπλουτισμού υποδομών εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
- Μείωση ναύλων και με περιορισμό των πάσης φύσεως επιβαρύνσεών τους.
- Να επιτραπεί η χρήση θαλασσινού νερού στις πισίνες, αδιαπραγμάτευτη απαίτηση των πελατών παιδικής και 3ης ηλικίας, των VIPs, των οικολογικά ευαίσθητων και… «μικροβιοφοβίας ένεκεν», για την προσέλκυσή τους, και η κατασκευή Roof Garden στο δώμα του καταλύματος που είναι εκτός σχεδίου πόλης, διαφοροποιώντας, εμπλουτίζοντας, προάγοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες της και του τόπου όπου βρίσκεται, ενισχύοντας συγχρόνως την απασχόληση.
έστειλε στην αναπληρωτή υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, και την περιφερειάρχη Χριστιάνα Καλογήρου.
Η πρόταση αυτή περιλαμβάνεται σε ένα νέο πακέτο προτάσεων της Ένωσης για την ανάταξη της φθίνουσας τουριστικής κίνησης του νησιού.
Στο σχετικό έγγραφο τονίζεται πως η «Ryanair» είχε ζητήσει 52.000 ευρώ για να πραγματοποιήσει μια πτήση την εβδομάδα για διάστημα 30 εβδομάδων από και προς τη Λέσβο, με αεροπλάνο 189 θέσεων.
Η δρομολόγηση αεροσκάφους της εταιρείας προς τη Μυτιλήνη είχε ως στόχο να συνδέσει το νησί με μεγάλο αστικό κέντρο της δυτικής Ευρώπης (π.χ. Λονδίνο) ώστε να φέρει περισσότερους τουρίστες. Με βάση τον τότε σχεδιασμό, αναμένονταν να φθάσουν στη Λέσβο 5.500 επιπλέον τουρίστες.
Οι συζητήσεις όμως αυτές, που είχαν γίνει προ τριετίας, είχαν αποβεί άκαρπες καθώς οι φορείς της Λέσβου δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το προαναφερόμενο ποσό. Η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου επαναφέρει το θέμα, για να υλοποιηθεί ωστόσο, θα πρέπει η εταιρεία να έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει αεροσκάφος. Πολύ περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός αυτός την επόμενη χρονιά.
Γιατί όχι και στη Λέσβο
Επιπρόσθετα, στα χρόνια που πέρασαν, η «Ryanair» έχει αναπτύξει ένα σημαντικό αριθμό αεροπορικών συνδέσεων στην Ελλάδα και πραγματοποιεί δρομολόγια σε αρκετές εσωτερικές γραμμές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Αυτή την περίοδο, η εταιρεία διαφημίζει ότι πραγματοποιεί δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και Ρόδο με 9,99 ευρώ το εισιτήριο απλής μετάβασης, 14,99 ευρώ προς Μύκονο, 16,99 ευρώ προς Κέρκυρα και Χανιά, 20,90 ευρώ προς Σαντορίνη.
Με δεδομένη την αύξηση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, τη δραστηριοποίηση μιας άλλης εταιρείας χαμηλού κόστους («Volotea») στις πτήσεις από και προς τη Μυτιλήνη, αλλά και τη διατήρηση των τιμών των εισιτηρίων στη γραμμή Μυτιλήνη - Αθήνα σε υψηλά επίπεδα, είναι φανερό ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για δραστηριοποίηση και άλλων εταιρειών. Η «Ryanair» θα μπορούσε να είναι μια από αυτές.
Άλλες προτάσεις των Ξενοδόχων
Παράλληλα η Ένωση προτείνει να ανατεθεί άμεσα από την Περιφέρεια σε εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η διαχείριση της εικόνας της Λέσβου. Το έργο πρέπει να περιλαμβάνει αξιολόγηση της εικόνας του νησιού, ως τουριστικού προορισμού, σχεδιασμό των μέτρων που πρέπει να ληφθούν και υλοποίηση τους.
Επίσης προτείνεται η συμμετοχή της Περιφέρειας, στις επόμενες συναντήσεις αεροπορικών εταιρειών, με αεροδρόμια και προορισμούς, που θα πραγματοποιηθούν στις 13 - 15 Μαρτίου στην πόλη Βίλνιους της Λιθουανίας και στην Κρακοβία της Πολωνίας.
Επιπρόσθετα στις προτάσεις περιλαμβάνονται τα εξής:
- Σύσταση ομάδας εργασίας - επιτροπή διαχείρισης, με ενεργοποίηση συγχρόνως του θεσμού του Estination Manager ανά νησί - Δήμο.
- Οικονομική ενίσχυση των μη προσληφθησόμενων φέτος κι απασχοληθέντων πέρυσι (και προηγούμενες σεζόν) στα καταλύματα της Λέσβου και των άλλων νησιών της Περιφέρειας μέσω ΟΑΕΔ.
- Άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας, με χρηματοδότησή της, για καθαρισμό του χερσαίου, θαλάσσιου και κυρίως υποθαλάσσιου χώρου, πριν ξεκινήσει η όποια προβολή - Άμεση υλοποίηση των «συντονισμένων», που αποφασίσθηκαν στην συνάντηση στο Υπουργείο Τουρισμού, για στήριξη του τουρισμού στα νησιά του βορείου Αιγαίου.
- Εξαίρεση, τουλάχιστον για φέτος, αν όχι και του χρόνου, απ’ τα ισχύοντα πανελλαδικά οριζόντια καθεστώτα, με διαφοροποίηση υποχρεώσεων - επιβαρύνσεων και την εφαρμογή ειδικών καθεστώτων για τις τουριστικές επιχειρήσεις της Λέσβου και του βορείου Αιγαίου γενικότερα.
- Χρηματοδότηση της κατασκευής προβλήτας για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στη Λέσβο, κι εμπλουτισμού υποδομών εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
- Μείωση ναύλων και με περιορισμό των πάσης φύσεως επιβαρύνσεών τους.
- Να επιτραπεί η χρήση θαλασσινού νερού στις πισίνες, αδιαπραγμάτευτη απαίτηση των πελατών παιδικής και 3ης ηλικίας, των VIPs, των οικολογικά ευαίσθητων και… «μικροβιοφοβίας ένεκεν», για την προσέλκυσή τους, και η κατασκευή Roof Garden στο δώμα του καταλύματος που είναι εκτός σχεδίου πόλης, διαφοροποιώντας, εμπλουτίζοντας, προάγοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες της και του τόπου όπου βρίσκεται, ενισχύοντας συγχρόνως την απασχόληση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου