Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η απόφαση της διαιτησίας, στην οποία προσέφυγαν βάση της σύμβασης, ανάδοχος και "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ". Ο ανάδοχος-η κοινοπραξία δηλαδή των...
εργολάβων που κατασκευάζει το έργο- ζητά περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ, επειδή όπως υποστηρίζει αναγκάστηκε να αποκλίνει πάρα πολλές από το αρχικό σχέδιο κατασκευής, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το κόστος κατασκευής του έργου. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ από την άλλη, που επιβλέπει το έργο, αρνείται ότι δημιουργήθηκαν πρόσθετα κόστη και δεν αναγνωρίζει τις απαιτήσεις του εργολάβου.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οι περισσότεροι φορείς της Θεσσαλονίκης και κυρίως ο Δήμος, υποκύπτουν σε αυτό που η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αποκαλεί "εκβιασμό" και αβαντάρουν τις απαιτήσεις του εργολάβου.
Σημειώνουμε ότι η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη στις 6-4-2006 και το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στις 6-10-2012. Αυτή τη στιγμή όμως, δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε το 50% του αρχικού έργου, αν και έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια από την ημερομηνία παράδοσης.
Με όλες αυτές τις δυσάρεστες εξελίξεις, το παλιό σλόγκαν για το μετρό Θεσσαλονίκης, ξαναγίνεται επίκαιρο: "το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα γίνει μόνο αν μπει ως επέκταση του Μετρό της Αθήνας μέχρι τη στάση Βαρδάρη"