Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Κοινή δήλωση όλων των υποψηφίων βουλευτών ΝΔ για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Μόλις πέντε ημέρες πριν τις εκλογές, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο πρόκειται να συνεδριάσει για να λάβει μία απόφαση που μπορεί να αποδειχτεί καταδικαστική για τη Θεσσαλονίκη: Ο λόγος ...
για την υιοθέτηση μελέτης του Δήμου Θεσσαλονίκης με μια απόφαση που ουσιαστικά θα απαγορεύει την προσωρινή απόσπαση των αρχαίων που ανακαλύφθηκαν στον -υπό κατασκευή- σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου, κάτι που σημαίνει ότι ο σταθμός, τελικά, δεν θα κατασκευαστεί. Θα καταρριφθεί, έτσι, λίγο πριν την εκλογή νέας κυβέρνησης, η ισχύουσα απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού, για την απόσπαση των αρχαίων, την κατασκευή του σταθμού και, στη συνέχεια, την επανατοποθέτηση των ευρημάτων στο σημείο όπου βρέθηκαν, έτσι ώστε να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα πραγματικό μουσείο, το οποίο θα επισκέπτονται, καθημερινά, 65.000 άνθρωποι (αυτός είναι ο αριθμός των ανθρώπων που θα εξυπηρετείται, καθημερινά, από το συγκεκριμένο σταθμό).

Σε αυτήν την εξέλιξη υπάρχουν πέντε σημεία που πρέπει να επισημανθούν:

1. Την εισήγηση υπέβαλε ομάδα μελετητών του δήμου Θεσσαλονίκης, παρά το ότι υπάρχει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να εξετάσει το θέμα ουδέτερος εμπειρογνώμονας από το εξωτερικό. Η πρόταση, για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων αποδεικνύεται στάχτη στα μάτια και η διαβεβαίωση του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, ότι τάσσεται υπέρ της λύσης «και μετρό και αρχαία», αποδεικνύεται άλλο ένα λεκτικό πυροτέχνημα της διοίκησής του.

2. Η κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου, είναι αντίστοιχη της κατάργησης του σταθμού Σύνταγμα, του μετρό της Αθήνας. Ο σταθμός στη συμβολή των οδών Βενιζέλου και Εγνατίας είναι κομβικής σημασίας για τη λειτουργία του έργου και, σύμφωνα με τους σχεδιαστές και κατασκευαστές του έργου, από το σημείο εκείνο θα εξυπηρετούνται καθημερινά, 65.000 άνθρωποι.

3. Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται στη Θεσσαλονίκη η Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και ομάδα ευρωβουλευτών, για να ελέγξουν την πρόοδο του έργου. Στην περίπτωση που το ΚΑΣ λάβει απόφαση κατά της κατασκευής του σταθμού, ή, ακόμη και της κατασκευής του με άλλον τρόπο από αυτόν που προβλέπει η μελέτη, αυτό σημαίνει αλλαγή της Μελέτης Κόστους Οφέλους του έργου. Στην περίπτωση αυτή, οι εξελίξεις στην πορεία της κατασκευής του μετρό θα είναι δραματικές, ενώ δεν αποκλείεται η επιτροπή που θα δει την αλλαγή, να ζητήσει επιστροφή των πόρων που διατέθηκαν για το έργο, κάτι που θα βαρύνει αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο.

4. Είναι απορίας άξιο, για ποιον λόγο, μόλις τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές, το ΚΑΣ σπεύδει να «περάσει» μια τόσο σημαντική απόφαση, αφού στις 21 Σεπτεμβρίου θα έχει προκύψει νέα κυβέρνηση, άρα και νέος υπουργός Πολιτισμού.

5. Η οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί απουσία των φορέων της πόλης, είναι προβληματική. Πολύ περισσότερο όταν δυναμιτίζει τη συνέχεια ενός έργου για το οποίο όλοι, ανεξαιρέτως, οι παραγωγικοί φορείς (ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΕΕΘ, ΒΕΘ, ΕΣΘ, ΣΒΒΕ, ΣΕΒΕ), αλλά και συνδικαλιστικές οργανώσεις, έχουν ταχθεί υπέρ της κατασκευής του.

Μια σύγχρονη μεγαλούπολη πρέπει να τιμά το παρελθόν της, να το προβάλει και να εξασφαλίζει το μέλλον των κατοίκων της. Γι` αυτό τονίζουμε ότι η Θεσσαλονίκη απαιτεί «και αρχαία και μετρό»! Με τη διαφορά, ότι εμείς το εννοούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου