Προβληματική αναμένεται να είναι η λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» τους επόμενους μήνες, μέχρι να....
ολοκληρωθούν οι εργασίες διασταύρωσης των βασικών διαδρόμων προσαπογειώσεων το Μάρτιο, όπως έχει ανακοινωθεί, λόγω ελλείψεων βασικών υποδομών στον βοηθητικό διάδρομο, τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Μάρκου.
Σχεδόν ένα χρόνο πριν, με την ερώτησή 1950/12-12-2016, η βουλευτής είχε επισημάνει ότι η χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης F ως κυρίου διαδρόμου από-προσγείωσης παρουσιάζει προβλήματα χωρητικότητας αλλά και ασφάλειας, αφού δεν διαθέτει σύστημα ILS (σύστημα τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά κακές και παρατηρείται ομίχλη.
Στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών αναφερόταν ότι, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μετάθεση της έναρξης των εργασιών, η FRAPORT ανέλαβε να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος προσωρινής φωτοσήμανσης στον τροχοδρόμο F. Δεν ελήφθη, όμως, ανάλογη μέριμνα για τη λειτουργία συστήματος ILS και κατάλληλων ραδιοβοηθημάτων.
«Ήδη, αρκετές πτήσεις τις προηγούμενες ημέρες ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν λόγω ομίχλης, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες, ενώ ο καιρός αναμένεται να χειροτερέψει τους επόμενους χειμωνιάτικους μήνες» σημειώνει η βουλευτής.
Ρωτά, λοιπόν, τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών:
- Δεδομένου ότι τα προβλήματα του βοηθητικού διαδρόμου ήταν εκ των προτέρων γνωστά, για ποιο λόγο δεν λάβατε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργεί κανονικά το αεροδρόμιο και σε συνθήκες ομίχλης, που είναι συνήθεις στη Θεσσαλονίκη τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες;
- Με ποιόν τρόπο προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών το Μάρτιο;
ολοκληρωθούν οι εργασίες διασταύρωσης των βασικών διαδρόμων προσαπογειώσεων το Μάρτιο, όπως έχει ανακοινωθεί, λόγω ελλείψεων βασικών υποδομών στον βοηθητικό διάδρομο, τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Μάρκου.
Σχεδόν ένα χρόνο πριν, με την ερώτησή 1950/12-12-2016, η βουλευτής είχε επισημάνει ότι η χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης F ως κυρίου διαδρόμου από-προσγείωσης παρουσιάζει προβλήματα χωρητικότητας αλλά και ασφάλειας, αφού δεν διαθέτει σύστημα ILS (σύστημα τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά κακές και παρατηρείται ομίχλη.
Στην απάντηση του Υπουργείου Υποδομών αναφερόταν ότι, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μετάθεση της έναρξης των εργασιών, η FRAPORT ανέλαβε να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος προσωρινής φωτοσήμανσης στον τροχοδρόμο F. Δεν ελήφθη, όμως, ανάλογη μέριμνα για τη λειτουργία συστήματος ILS και κατάλληλων ραδιοβοηθημάτων.
«Ήδη, αρκετές πτήσεις τις προηγούμενες ημέρες ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν λόγω ομίχλης, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες, ενώ ο καιρός αναμένεται να χειροτερέψει τους επόμενους χειμωνιάτικους μήνες» σημειώνει η βουλευτής.
Ρωτά, λοιπόν, τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών:
- Δεδομένου ότι τα προβλήματα του βοηθητικού διαδρόμου ήταν εκ των προτέρων γνωστά, για ποιο λόγο δεν λάβατε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργεί κανονικά το αεροδρόμιο και σε συνθήκες ομίχλης, που είναι συνήθεις στη Θεσσαλονίκη τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες;
- Με ποιόν τρόπο προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών το Μάρτιο;