Χρόνια τώρα γράφω, σε σημείο εμμονής, ότι το να οδηγάει κανείς στην Θεσσαλονίκη είναι σαν να παίζει ρώσικη ρουλέτα.
Κι αυτό διότι ....
τα τελευταία χρόνια ΔΕΝ υπάρχει τροχαία, ή όπου και αν υπάρχει είναι για να στήνει που και που μπλόκα, και να ελέγχει δικαίους και άδικους για το αν έχουν φαρμακείο, ή τρίγωνο, έτσι ώστε να εισπράξει χρήματα και παράλληλα να λένε οι αρμόδιοι ότι κάνουν δουλειά.
Κι αυτό διότι ....
τα τελευταία χρόνια ΔΕΝ υπάρχει τροχαία, ή όπου και αν υπάρχει είναι για να στήνει που και που μπλόκα, και να ελέγχει δικαίους και άδικους για το αν έχουν φαρμακείο, ή τρίγωνο, έτσι ώστε να εισπράξει χρήματα και παράλληλα να λένε οι αρμόδιοι ότι κάνουν δουλειά.
Ναι, αλλά στον τομέα της πρόληψης, ή του ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, δεν υπάρχει πουθενά τροχονόμος. Άσχετα αν όποτε μας επισκέπτεται ο Αλέξης, οι δρόμοι γεμίζουν από τροχονόμους, και γερανούς…
Το αποτέλεσμα είναι να κυκλοφορείς στους δρόμους και να νομίζεις ότι είσαι στο Κάιρο ή στην Σαϊγκόν. Ο καθένας κάνει ότι γουστάρει και η τήρηση του ΚΟΚ έγκειται στο φιλότιμο του κάθε εποχούμενου.
Μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη (και δη με μηχανή) θα ήταν αρκετή για κάποιον μεγαλόσχημο να καταλάβει τι γίνεται και να κάνει τα πάντα μπας και σωθούν ζωές. Και όμως… για όλους αυτούς πέρα βρέχει. Μέχρι και γραφείο πρωθυπουργού έχουμε στην πόλη μας, και όμως…
Έτσι βλέπουμε αυτοκίνητα ερείπια να κυκλοφορούν ελεύθερα, πολλές φορές χωρίς πινακίδες (για ασφάλεια, ΚΤΕΟ, κλπ δεν το συζητάμε καν), λεωφορειόδρομους με τριπλοπαρκαρισμένα, με διάφορους ανεύθυνους να μη σταματάνε στο κόκκινο (στο ΣΤΟΠ κανένας), και με τα πεζοδρόμια, τις ράμπες αναπήρων, κλπ να είναι μπλοκαρισμένα από παρκαρισμένα ΙΧ. Έχω δει αυτοκίνητα (χώρια οι μηχανές) να παρκάρουν και να κινούνται ανεξέλεγκτα ακόμη και πάνω στον «πεζόδρομο» της Νέας Παραλίας. Και κανείς αρμόδιος δεν ενδιαφέρεται. Για να μην αναφερθώ στις θέσεις ΑΜΕΑ στα σούπερμαρκετ, εμπορικά κέντρα κλπ, οι οποίες όλες είναι πάντα κατειλημμένες από αρτιμελείς βαρύμαγκες συμπολίτες μας, και πολλές φορές από κυράτσες σε κλιμακτήριο με ντεκαπέ μαλλί. Διαπιστωμένο… άσχετα αν εκεί δεν έχει αρμοδιότητα η τροχαία. Λες κι εκεί που έχει αρμοδιότητα επιλαμβάνεται… χα χα χα…
Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Όπως διαβάζω σήμερα στον τοπικό τύπο, τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στην Θεσσαλονίκη στη διάρκεια του φετινού Οκτωβρίου είναι αυξημένα κατά 13.6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Με βάση στοιχεία που έδωσε η ίδια η Τροχαία Θεσσαλονίκης παρακαλώ.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου σημειώθηκαν συνολικά 192 τροχαία ατυχήματα στον νομό Θεσσαλονίκης, ενώ τον Οκτώβριο του 2016 σημειώθηκαν συνολικά 169.
Παράλληλα, παρατηρείται πολύ μεγάλη αύξηση στις τροχαίες παραβάσεις, με τη μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνουν η οδήγηση χωρίς κράνος με αύξηση 313.73% (η εύκολη λύση για είσπραξη χρημάτων), η παραβίαση προτεραιότητας με αύξηση 220% και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα με αύξηση 85.19%.
Για παράδειγμα, πέρυσι τον Οκτώβριο σημειώθηκαν 643 παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, και φέτος 979. Και εδώ μιλάμε για παραβάσεις που διαπιστώθηκαν… φανταστείτε πόσες είναι στην πραγματικότητα, και πόσες θα διαπιστώνονταν αν η τροχαία κυκλοφορούσε κανονικά στους δρόμους.
Εν ολίγοις, αν η αστυνομία αντί να διαθέτει δεκάδες κλούβες γεμάτες με βαριεστημένους άνδρες των ΜΑΤ που «φρουρούν» στόχους όπως η ΕΡΤ3 κλπ γέμιζε τους δρόμους με εποχούμενους τροχονόμους για να ελέγχουν την οδηγική συμπεριφορά και να επιβάλλουν πρόστιμα, τότε θα είχαν σωθεί πολλές ζωές, και θα είχαμε πολύ λιγότερους τραυματισμούς…
Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα για τον Τόσκα, πόσο δε μάλλον για τον Σπίρτζη, που ενδιαφέρεται για τον ΚΟΚ μεν, για τους λάθος λόγους δε…