Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Αυτή είναι η οικονομική συμφωνία ΟΑΣΘ - Δημοσίου ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ (και οι πολιτικοί που μπουρδολογούν)


Στις 6 Απριλίου του 2001, οι Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ: Βάσω Παπανδρέου, Γιάννος Παπαντωνίου, Νίκος Χριστοδουλάκης, Κώστας Λαλιώτης, Τάσος Γιαννίτσης, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, Γιώργος Πασχαλίδης και ο τότε ΥΜΕ Χρίστος Βερελής, έβαλαν....
την υπογραφή τους στην οικονομική συμφωνία (Ν.2898/2001), που παρέτεινε την ισχύ της 1ης συμφωνίας του 1957 (Ν.3721/57) και της 2ης του 1979 (Ν.866/79).


Αυτή η σύμβαση, είναι ο κορμός και των επόμενων συμφωνιών, με τις οποίες παρατάθηκε το έργο του ΟΑΣΘ, μέχρι "δύο (2) χρόνια απ’ την ολοκλήρωση των έργων του ΜΕΤΡΟ και των επεκτάσεων αυτού".

Στις 4 Αυγούστου 2003 υπεγράφη συμπληρωματική οικονομική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., που επίσης ισχύει έως το 2009 και επεκτάθηκε η περιοχή του Ο.Α.Σ.Θ. σε 15 νέους Δήμους (Καλλιθέας, Αγίου Αθανασίου, Χαλάστρας, Αξιού, Χαλκηδόνας, Κουφαλίων, Μυγδονίας, Ασσήρου, Λαχανά, Λαγκαδά, Κορώνειας, Θέρμης, Βασιλικών, Μίκρας, Επανομής), ιδρύθηκαν 12 νέες λεωφορειακές γραμμές και προστέθηκαν 48 επιπλέον λεωφορεία στον Ο.Α.Σ.Θ.


Η ΚΡΙΣΙΜΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

Στις 11 Ιανουαρίου 2008 υπεγράφη η τέταρτη οικονομική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., δια της οποίας αυξήθηκαν κατά 64 τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. ανερχόμενα συνολικά σε 600 και η παραχώρηση εκτέλεσης των αστικών συγκοινωνιών παρατάθηκε έως και δύο (2) χρόνια απ’ την ολοκλήρωση των έργων του ΜΕΤΡΟ και των επεκτάσεων αυτού.



Τη σύμβαση αυτή υπογράφουν οι Γιώργος Αλογοσκούφης και Κωστής Χατζηδάκης και το πιο σημαντικό σημείο είναι το άρθρο πρώτο, δηλαδή το κείμενο:
"οι συμφωνίες που λήγουν την 31-12-2009, παρατείνονται μέχρι 2 έτη από την ολοκλήρωση του μετρό και των τροποποιήσεων της αρχικής σύμβασης" (στο αγελαδοκούρεμα δηλαδή, αφού το μετρό και οι επεκτάσεις της αρχικής σύμβασης, δεν θα τελειώσει ποτέ...).


Το κράτος λοιπόν είναι χειροπόδαρα δεμένο και οι μπαρούφες περί "καταγγελίας της σύμβασης" είναι για τους άσχετους. 

Η φράση "θα καταργήσουμε τη σύμβαση του ΟΑΣΘ" αξίζει όσο η φράση "θα σκίσουμε τα μνημόνια με ένα νόμο κι ένα άρθρο". Αν ακόμη υπάρχουν πολίτες που πιστεύουν σε τέτοιες λαϊκιστικές κορώνες, κακό του κεφαλιού τους.

Για να καταγγελθεί η σύμβαση -από οποιοδήποτε από τα δύο μέρη- πρέπει να υπάρχει "σπουδαίος λόγος" και να λυθεί με δικαστική Απόφαση. Οι πολιτικοί ΔΕΝ μπορούν να υπαναχωρήσουν από τις δεσμεύσεις των προηγούμενων -δεν πρόκειται για νόμο, που απλά "τον ακυρώνουμε" (σαν τα μνημόνια), αλλά για σύμβαση-. Ακόμη και στην περίπτωση όμως, που θα λυθεί με δικαστική απόφαση (θα χρειαστούν τουλάχιστον 15 χρόνια δικαστικών αγώνων σε Ελλάδα και Ε.Ε.), το δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει τα επενδεδυμένα κεφάλαια των μετόχων, που ανέρχονται σε περίπου 200 εκ.ευρώ, δηλαδή τα λεωφορεία που αγόρασαν οι μέτοχοι με δικά τους λεφτά.

Άρα απομένει μία λύση: η βίαιη, αλλά Ρωσία 1917 κατάσχεση της περιουσίας του ΟΑΣΘ και "απαλλοτρίωση" όλων των περιουσιακών του στοιχείων χωρίς αποζημίωση και η απόλυση των 2.600 υπαλλήλων χωρίς αποζημίωση (μόνο για αποζημιώσεις θα χρειαστούν πάνω από 260 εκατομμύρια ευρώ !)
ενδιαφέρον σχόλιο αναγνώστη του makpress, για τους λαϊκιστές

Δεν είναι λοιπόν τόσο απλά όσο νομίζουν μερικοί τα πράγματα.
Αλλά και αυτά αν γίνει στο όνομα της "κατάργησης του μονοπωλίου", τι θα υπάρξει στη θέση του; Κρατική εταιρεία με οδηγούς δημοσίους υπαλλήλους και "λαϊκό εισιτήριο μισό ευρώ και δωρεάν οι άνεργοι, οι νέοι και τα λαϊκά στρώματα" όπως ζητά το ΚΚΕ; 
Ε και πάλι θα υπάρχει έλλειμμα 100 εκατομμυρίων το χρόνο. Ή μήπως αν αποκτήσουν "δημόσιο χαρακτήρα οι συγκοινωνίες επειδή είναι κρατικό αγαθό" όπως λένε οι λαϊκιστές, θα τρομάξει η BP , SHELL κλπ, και θα δίνουν τζάμπα το πετρέλαιο; Ή μήπως θα τρομάξει η MERCEDES και θα χαρίσει τα 600 λεωφορεία που χρειάζονται (δηλαδή πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ αρχική επένδυση);
κι άλλο ενδιαφέρον σχόλιο αναγνώστη του makpress, για τους λαϊκιστές

Η λύση είναι να βελτιωθεί η σύμβαση, να υπάρχει διαφάνεια και φυσικά, πάνω από όοοοοοοοολα, αυτό που καίει τους πάντες, φίλους και εχθρούς του ΟΑΣΘ: διαφάνεια στις προσλήψεις προσωπικού.
Ο καβγάς γίνεται για τις προσλήψεις κι όχι για τα λεφτά, αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Όσοι υπερασπίζονται τον ΟΑΣΘ κόντρα στο ρεύμα του λαϊκισμού, είναι επειδή όλο και κάποιο παιδί βόλεψαν κι όσοι ξιφουλκούν εναντίον του ΟΑΣΘ, το κάνουν επειδή θα ήθελαν πολύ να δουλέψουν εκεί. Τόσο απλά και καθαρά, για να μην παίζουμε με τις λέξεις.

Μια υπεύθυνη πολιτεία λοιπόν, πρέπει να ενισχύσει την αξιοκρατία και τη διαφάνεια στον Οργανισμό, αντί να τον διαλύσει φέρνοντας στη θέση του ένα δημοσιοϋπαλληλικό μονοπωλιακό έκτρωμα,  οπότε θα ξανάχουμε κάθε τρεις και λίγο απεργίες από το (δημόσιο πλέον) συνδικάτο, σε κάθε απεργία των δημοσίων υπαλλήλων, "κλαδικών" κλπ. και ακόμη χειρότερα, θα έχουμε το περιβόητο κλισέ όλων των δημοσίων οργανισμών: "έχουμε έλλειψη προσωπικού, προσλήψεις εδώ και τώρα, απεργία διαρκείας". Δεν βαρεθήκατε να το ακούτε; Θα πρέπει να το ακούτε σε όλη την υπόλοιπη ζωή σας και από τους κρατικούς υπαλλήλους του μελλοντικού κρατικού ΟΑΣΘ;

Εκτός κι αν κανείς πιστεύει ότι οι έλληνες πολίτες εξυπηρετούνταν καλύτερα επί κρατικού μονοπωλιακού ΟΤΕ και θέλουν να επιστρέψουμε σε εκείνες τις εποχές !

Στις 8 Απριλίου 2010 υπεγράφη συμπληρωματική οικονομική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., που κυρώθηκε με το Ν.3897/2010, δια της οποίας αυξήθηκαν τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. κατά 18 και ταυτόχρονα εξασφαλίσθηκε η εξυπηρέτηση, εννέα (9) Δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά, δια της συνδυασμένης χρήσης λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ. και του Κ.Τ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης, με σημαντική μείωση στο κόστος μετακίνησης (αστικό Εισιτήριο ή το 50% του Κ.Τ.Ε.Λ.).

Η κρίσιμη και ουσιαστική συμφωνία είναι αυτή που κυρώθηκε με το Νόμο 3652/2008, ΦΕΚ Α' 45/18-3-2008






makpress, 28/9/2016