Πολύ σημαντικό έργο, αλλά ...από τα σχέδια μέχρι την πράξη, λείπουν μερικά δισεκατομμύρια.
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, σε άμεση συνέχεια της πρόσφατης συνάντησης και συμφωνίας των Πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, συνάντηση των....
Επιτροπών για την τεχνική προετοιμασία ενός -σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου- έργου, την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς. Στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή συμμετείχαν, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΑ κ. Χρήστος Δούκας και ο Τεχνικός Προϊστάμενος του Οργανισμού κ. Χρήστος Γκαζέπης.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες φορτίων από την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, -στην ουσία αναβαθμίζεται μια γραμμή που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς στη Βουλγαρία- με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου και μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 - 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 180χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Η 1ης συνάντηση εργασίας των δύο Επιτροπών κατέληξε στα εξής αποτελέσματα:
-Από την ελληνική πλευρά:
προτάθηκε να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ».
Είναι φανερό ότι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ, θα καταστήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σημείο υψίστης στρατηγικής σημασίας.
Πλέον με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση φορτίων, μείζονος σημασίας για την τοπική οικονομία, με πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, όπως:
Άμεσο θα είναι το όφελος από την αυξημένη διαχείριση στο λιμάνι, από την χερσαία μεταφορά προϊόντων, μέσω οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και από τις λοιπές λιμενικές υπηρεσίες,
Θα υπάρξει επίδραση από την ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή του λιμανιού (π.χ. επιχειρήσεις logistics, βιομηχανικές επιχειρήσεις ενεργητικής και παθητικής τελειοποίησης, επιχειρήσεις συνδεδεμένες με τη ναυτιλία),
Έμμεση επίδραση λόγω αυξημένης παραγωγής κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου (π.χ. μεταποιητικές βιομηχανίες).
-Από τη Βουλγαρική πλευρά:
Η γραμμή Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ-Μιχαήλοβο-Μπουργκάς έχει αναβαθμιστεί προσφέροντας ηλεκτροκίνηση σε 65χλμ μονής γραμμής μεταξύ Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ και μεταξύ Μιχαήλοβο-Μπουργκάς 119 χλμ διπλής γραμμής και 54 χλμ μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
Επιπλέον έργα αναβάθμισης είναι προγραμματισμένα, ώστε στο σύνολο της γραμμής Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ-Μιχαήλοβο-Μπουργκάς τα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως 130-160 χλμ την ώρα.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την συγκέντρωση όλων των τεχνικών στοιχείων του έργου, έτσι ώστε περί τα τέλη Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί η δεύτερη συνάντηση των επιτροπών στο Μπουργκάς και το τελικό κοινό πόρισμα να υποβληθεί στους δύο Υπουργούς Μεταφορών (Ελλάδας και Βουλγαρίας) για την υποβολή ένταξης του έργου στο πακέτο Γιούνκερ.
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, σε άμεση συνέχεια της πρόσφατης συνάντησης και συμφωνίας των Πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, συνάντηση των....
Επιτροπών για την τεχνική προετοιμασία ενός -σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου- έργου, την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς. Στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή συμμετείχαν, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΑ κ. Χρήστος Δούκας και ο Τεχνικός Προϊστάμενος του Οργανισμού κ. Χρήστος Γκαζέπης.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες φορτίων από την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, -στην ουσία αναβαθμίζεται μια γραμμή που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς στη Βουλγαρία- με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου και μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 - 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 180χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Η 1ης συνάντηση εργασίας των δύο Επιτροπών κατέληξε στα εξής αποτελέσματα:
-Από την ελληνική πλευρά:
προτάθηκε να υποβληθεί κοινή πρόταση Ελλάδας και Βουλγαρίας για ένταξη μιας μεγάλης επένδυσης (ανάπτυξη των λιμένων Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης) στο «πακέτο Γιούνκερ».
Είναι φανερό ότι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ, θα καταστήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σημείο υψίστης στρατηγικής σημασίας.
Πλέον με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση φορτίων, μείζονος σημασίας για την τοπική οικονομία, με πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, όπως:
Άμεσο θα είναι το όφελος από την αυξημένη διαχείριση στο λιμάνι, από την χερσαία μεταφορά προϊόντων, μέσω οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και από τις λοιπές λιμενικές υπηρεσίες,
Θα υπάρξει επίδραση από την ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή του λιμανιού (π.χ. επιχειρήσεις logistics, βιομηχανικές επιχειρήσεις ενεργητικής και παθητικής τελειοποίησης, επιχειρήσεις συνδεδεμένες με τη ναυτιλία),
Έμμεση επίδραση λόγω αυξημένης παραγωγής κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου (π.χ. μεταποιητικές βιομηχανίες).
-Από τη Βουλγαρική πλευρά:
Η γραμμή Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ-Μιχαήλοβο-Μπουργκάς έχει αναβαθμιστεί προσφέροντας ηλεκτροκίνηση σε 65χλμ μονής γραμμής μεταξύ Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ και μεταξύ Μιχαήλοβο-Μπουργκάς 119 χλμ διπλής γραμμής και 54 χλμ μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
Επιπλέον έργα αναβάθμισης είναι προγραμματισμένα, ώστε στο σύνολο της γραμμής Σβίλενγκραντ-Ντιμίτροβγκραντ-Μιχαήλοβο-Μπουργκάς τα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως 130-160 χλμ την ώρα.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την συγκέντρωση όλων των τεχνικών στοιχείων του έργου, έτσι ώστε περί τα τέλη Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί η δεύτερη συνάντηση των επιτροπών στο Μπουργκάς και το τελικό κοινό πόρισμα να υποβληθεί στους δύο Υπουργούς Μεταφορών (Ελλάδας και Βουλγαρίας) για την υποβολή ένταξης του έργου στο πακέτο Γιούνκερ.