«Παρά τις συμφωνίες, παρά τις υπογραφές (σ.σ. με τα αρμόδια υπουργεία), δεν έχουμε πληρωθεί ακόμα. Η αβεβαιότητα για τους εργαζόμενους είναι ....
από τα πιο σοβαρά θέματα. Δεν είναι μόνο ο μισθός μας», συνοψίζει μέσα από τον Alpha 96,5 & Alpha 989 ο Δημήτρης Τσερμενίδης, πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, με αφορμή την επ’ αόριστον επίσχεση εργασίας των 2.300 εργαζομένων, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι από τον Ιούλιο μέχρι και σήμερα, παρά τη συμφωνία που υπήρξε στις 25 Αυγούστου με την κυβέρνηση.
«Σέβομαι και αγαπώ την πόλη μου και την αγορά της Θεσσαλονίκης σκεφτόμαστε και την έκθεση σκεφτήκαμε. Το συμβούλιο της Παρασκευής ήταν 4,5 ώρες συμβούλιο. Να πάρω τηλέφωνο στα συναρμόδια υπουργεία να εξευρεθεί μία λύση, δυστυχώς δεν κατέστη αυτό δυνατό. Η μόνη που επικοινώνησε ήταν η κα. Πέρκα (σ.σ. η γ.γ. του υπουργείου Υποδομών)», εξηγεί στη συνέχεια ο κ. Τσερμενίδης, με αφορμή ερώτηση για τη νέα ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ σημειώνει ότι «η διοίκηση του ΟΑΣΘ έκανε ότι ήταν δυνατόν να κάνει για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τον μήνα Ιούνιο κι αυτό με δάνειο κι αυτό γιατί το ελληνικό δημόσιο δεν καταβάλλει τα χρήματα τα οποία χρωστάει», ενώ δεν παραλείπει να αποδώσει ευθύνες για το τέλμα και στη διοίκηση του οργανισμού.
Επιπροσθέτως, ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «όταν υπάρχει ένας νόμος και μάλιστα η διαδικασία που έγινε είναι από το 2008 με τον νόμο 3652. Εκεί προσδιορίζονται τα πάντα. Η προηγούμενη κυβέρνηση χρώσταγε περίπου στα 177 εκατομμύρια, προσδιόρισε πώς θα πάρει τα χρήματα αυτά ο ΟΑΣΘ» και υποστηρίζει ακολούθως πως «στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ο ΟΑΣΘ θα πάρει από το δημόσιο 17,5 εκατομμύρια της χρήσης 2014. Τα νέα οικονομικά δεδομένα που προέκυψαν από το 2015 και μετά ξεπερνάν τα 115 εκατομμύρια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση».
Σε ό,τι αφορά αναφορές πολιτών περί συνεχών ελέγχων στα λεωφορεία από νεοπροσληφθέντες ελεγκτές, ο κ. Τσερμενίδης επιχειρηματολογεί αναφέροντας πως «έχει γίνει με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, έχει δοθεί μερικώς ο έλεγχος σε ιδιώτες έξω. Πληρώνονται από την εταιρεία. Το ζητούμενο δεν είναι ο έλεγχος. Το ζητούμενο είναι να πληρώνουμε όλοι το αντίτιμο του εισιτηρίου. Εάν δεν γινόταν αυτή η διαδικασία, ο οργανισμός θα έπρεπε να κάνει προσλήψεις για να κάνει τον έλεγχο των κομίστρων. Οι προσλήψεις θα ήταν πολύ πιο δαπανηρές.»
Τέλος, όπως γνωστοποιεί ο κ. Τσερμενίδης, οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να «λύσουν» τα χειρόφρενα εάν δεν εξοφληθούν μέχρι και το τελευταίο ευρώ που τους οφείλεται. «Δεν είμαστε επαίτες. Δεν δουλεύουμε για να μας λένε θα πάρετε έναντι μισθοδοσίας», καταλήγει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.